Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Donald Trump smittet av coronaviruset


xRun

Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Simen1 said:

Vel, problemet er jo at ca halvparten av amerikanske velgere er klin gærne de også.

Ja, det er unektelig rimelig absurd at store deler av velgermengden i USA tydeligvis ikke skjønner at de skyter seg selv i foten når de stemmer på Trump. Trump forakter dem, spytter på dem og alt han gjør er imot deres interesser, men de legger seg likefullt på kne og hyller ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 hours ago, Simen1 said:

Vel, problemet er jo at ca halvparten av amerikanske velgere er klin gærne de også.

Det er vel ikke helt riktig? Nesten halvparten av amerikanske velgere stemmer ikke, og selv om det forsåvidt er kritikkverdig vet jeg ikke om det kvalifiserer til klin gæærn 🙂

I 2016 var det rundt 23% av de stemmeberettigede som stemte på Trump om jeg ikke husker feil.

Så litt under en tredjedel av amerikanerne er klin gærne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Chris Christie som antas å ha blitt smittet i Rose Garden hvor han ble sett klemmende på andre republikanere har nå vært innlagt på sykehus i 7 dager. Det er ingen nyheter om tilstanden hans, og det har heller ikke skjedd noe på Twitter-kontoen hans siden 3. oktober. Trump har heller ikke nevnt Christie en eneste gang, ingen ønsker om god bedring - ingenting. 

Det er også flere tett på Trump som vanligvis er veldig synlige, og spesielt bør være det nå bare rundt tre uker før valget som virker nærmest å ha gått under jorda. Dette er folk som har hatt nærkontakt med Trump, så det spekuleres i om påvist smitte holdes skjult slik WH forsøkte seg på i starten.

Ny republikaner smittet, som også deltok på dette arrangement sammen med mange av de andre som er smittet:

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke helt riktig? Nesten halvparten av amerikanske velgere stemmer ikke, og selv om det forsåvidt er kritikkverdig vet jeg ikke om det kvalifiserer til klin gæærn 🙂

I 2016 var det rundt 23% av de stemmeberettigede som stemte på Trump om jeg ikke husker feil.

Så litt under en tredjedel av amerikanerne er klin gærne.

Jeg kjenner personlig ingen amerikanere som er klin gærne og Trump er populær her i området.  Alle land er sårbar for populister når de har lite tillit i staten, selv nordmenn 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Quote

Trump is getting increasingly desperate, sparking new fears for his health

https://edition.cnn.com/2020/10/09/politics/donald-trump-health-coronavirus-election-2020/index.html

16 timer siden.

 

Denne var interessant:

Quote

Washington (CNN) Senate Majority Leader Mitch McConnell said on Thursday that he hasn't been to the White House since early August, citing a difference in coronavirus protocols at the White House and in the Senate.

https://edition.cnn.com/2020/10/08/politics/mcconnell-white-house-coronavirus/index.html

 

Og:

Quote
US businessman and son of the US president Eric Trump  attends a French-US ceremony at the Normandy American Cemetery and Memorial in Colleville-sur-Mer, Normandy, northwestern France, on June 6, 2019.
 

New York (CNN) Eric Trump, who runs day-to-day operations of the family real estate empire, sat for a deposition on Monday as part of the New York Attorney General's investigation into whether the Trump Organization improperly inflated the value of its assets, a person familiar with the matter tells CNN.

The deposition follows a court battle over whether he would sit for testimony and provides a key step in the New York civil investigation into the Trump Organization

https://edition.cnn.com/2020/10/05/politics/eric-trump-deposition-nyag/index.html

 

Quote

Trump's law-and-order mantra goes missing in wake of domestic terror plot against Democratic governor

https://edition.cnn.com/2020/10/09/politics/trump-gretchen-whitmer-law-and-order/index.html

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Chris Christie som antas å ha blitt smittet i Rose Garden hvor han ble sett klemmende på andre republikanere har nå vært innlagt på sykehus i 7 dager. Det er ingen nyheter om tilstanden hans, og det har heller ikke skjedd noe på Twitter-kontoen hans siden 3. oktober. Trump har heller ikke nevnt Christie en eneste gang, ingen ønsker om god bedring - ingenting. 

Det er også flere tett på Trump som vanligvis er veldig synlige, og spesielt bør være det nå bare rundt tre uker før valget som virker nærmest å ha gått under jorda. Dette er folk som har hatt nærkontakt med Trump, så det spekuleres i om påvist smitte holdes skjult slik WH forsøkte seg på i starten.

Han skal visst ha kommet ut av sykehus i dag:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/chris-christie-ute-av-sykehus-etter-covid-19.hriikVL9h?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svaret på dette spørsmålet er nok mer skadende for Trump enn det å gjentatt nekte å svare:

Why won’t White House say when Trump last tested negative?

Sitat

It is a basic, crucial question and one the White House refuses to answer: When was President Donald Trump’s last negative test for the coronavirus before he tested positive last week?

“Yeah, I’m not going to give you a detailed readout with timestamps every time the president’s tested,” White House press secretary Kayleigh McEnany told reporters last weekend.

“I can’t reveal that at this time,” echoed Alyssa Farah, the White House director of strategic communications. “Doctors would like to keep it private.”

“I don’t want to go backwards,” said Dr. Sean Conley, the president’s physician.

https://apnews.com/article/virus-outbreak-donald-trump-a6c145029afb7a28bd739969387813e8

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, jjkoggan said:

Jeg kjenner personlig ingen amerikanere som er klin gærne og Trump er populær her i området.  Alle land er sårbar for populister når de har lite tillit i staten, selv nordmenn 

Det er veldig få som er det når man kjenner dem så du får unnskylde oss våre fordommer. For (de fleste av) oss som observerer dette fra utsiden er det helt uforståelig hvordan Trump har endt opp i det hvite hus.

Klin gærne er selvsagt en helt gal beskrivelse. Jeg skylder på egen latskap.

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (38 minutter siden):

For (de fleste av) oss som observerer dette fra utsiden er det helt uforståelig hvordan Trump har endt opp i det hvite hus.

Det er ikke så uforståelig hvis du ser på mekanismene som ligger bak, situasjonen til millioner av amerikanere på landsbygda som følte seg glemt og trodde at Trump talte deres sak, og at svært mange lever i økonomisk uføre.

Mange ville ha noe som var nytt og annerledes enn myndighetene de ikke stolte på, nesten hva som helst bare det stod imot det etablerte på en eller annen måte. Det er derimot langt mer uforståelig dersom han blir gjenvalgt.

Sitat

“I could be one of the diers,” he said.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Snikpellik said:

Det er ikke så uforståelig hvis du ser på mekanismene som ligger bak, situasjonen til millioner av amerikanere på landsbygda som følte seg glemt og trodde at Trump talte deres sak, og at svært mange lever i økonomisk uføre.

Det finnes ingen unnskyldning for noen som stemmer på en klovn og tegneserieskurk som Trump. Dette er ikke noen en kan late som om man tror ville gjøre USA eller verden forøvrig bedre. 

Så dum har man rett og slett ikke lov å være.

Er man så naiv at man noensinne trodde Trump var et slags svar på noe som helst, så trenger man en formynder for man er helt tydelig ikke i stand til å tenke rasjonelt for seg selv.

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (8 minutter siden):

Det finnes ingen unnskyldning for noen som stemmer på en klovn og tegneserieskurk som Trump. Dette er ikke noen en kan late som om man tror ville gjøre USA eller verden forøvrig bedre. 

Så dum har man rett og slett ikke lov å være.

«Unnskyldning» blir et feil ord å bruke i denne sammenhengen. Det er årsaker, ikke unnskyldninger. Skal man forstå hvordan Trump ble valgt i 2016 må man begynne med å ikke idioterklære samtlige 62 millioner mennesker som stemte på han. Mer produktivt å se på hva som ledet til det og årsakene til at noe slikt kunne skje, ellers begynner man i feil ende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Snikpellik said:

Skal man forstå hvordan Trump ble valgt i 2016 må man begynne med å ikke idioterklære samtlige 62 millioner mennesker som stemte på han.

Her tror jeg vi bare må være enige i å være uenige.

De valgte Donald Trump som president. Donald Trump. La det synke inn. Han er omtrent så langt fra en fornuftig kandiat for embedet som det er mulig å komme.

At han ble valgt inn er en skam  for alle som hadde selv en minimal rolle i at det skjedde, og nei, det finnes ingen unnskyldning for å gjøre noe så absurd.

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Zork skrev (3 minutter siden):

Her tror jeg vi bare må være enige i å være uenige.

De valgte Donald Trump som president. Donald Trump. La det synke inn. Han er omtrent så langt fra en fornuftig kandiat for embedet som det er mulig å komme.

At han ble valgt inn er en skam  for alle som hadde selv en minimal rolle i at det skjedde, og nei, det finnes ingen unnskyldning for å gjøre noe så absurd.

At de valgte Trump er så grusomt dumt og tragisk det kan bli, det er vi langt fra uenige om. 

Jeg mener bare at det er altfor enkelt å konkludere med at han ble valgt fordi alle som stemte på han er dumme, eller at alle da tenkte på et større bilde enn sin egen umiddelbare håpløse livssituasjon.

Anbefaler Thomas Seltzers nye dokumentarserie UXA som gir et godt innblikk i hva som ligger bak en del Trump-velgeres tankegang i 2016

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Snikpellik said:

Jeg mener bare at det er altfor enkelt å konkludere med at han ble valgt fordi alle som stemte på han er dumme, eller at alle da tenkte på et større bilde enn sin egen umiddelbare håpløse livssituasjon.

Anbefaler Thomas Seltzers nye dokumentarserie UXA som gir et godt innblikk i hva som ligger bak en del Trump-velgeres tankegang i 2016

Igjen, jeg tror vi bare får være enige om å være uenige her.

For min del finnes det ingen unnskyldning eller rasjonell forklaring for å velge en klovn som Trump inn til embedeted som verdens mektigste mann.

Han er en narsissistisk lystløgner og det har vært tydelig for alle i svært mange år og lenge før han stilte som kandiat til presidentembedet.

Å stemme på en slik mann som POTUS er utilgivelig. Jeg gir f i hvilken situasjon man måtte være i - man har rett og slett ikke lov til å være dum nok til å tro at det å velge inn Trump skal forbedre noe som helst.

Jeg har forståelse for at man kan gjøre dumme ting i en desperat situasjon, men dette stiller i en helt annen og egen liga. Du velger bare ikke inn en undermåls tulling som Trump. Du gjør bare ikke det - så dum har du faktisk ikke lov å være.

Endret av Zork
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Zork said:

De valgte Donald Trump som president. Donald Trump. La det synke inn. Han er omtrent så langt fra en fornuftig kandiat for embedet som det er mulig å komme.

Og hva var alternativet? Demokratene valgte å kjøre frem den mest upopulære politikeren i USA. Da gikk det som det måtte gå. Jeg tror verden skal være glad for at Hillary Clinton ikke ble president - en meget farlig dame. Jeg er ikke mye begeistret for utenrikspolitikken tll Trump, men jeg regner med at en hvilken som helst demokrat ville ført en mer aggressiv utenrikspolitikk.

Alt dette er veldig off topic. Men når vi først snakker om det, ønsker jeg å understreke at det ikke er Donald Trump som er problemet. Det egentlige problemet er at det er altfor dårlige presidentkandidater i USA. Det er helt utrolig at Trump i det hele tatt kunne komme i betraktning. En hvilken som helst brukbar kandidat ville ha vippet ham av pinnen lenge før han kom i nærheten av nominasjon. Derfor hjelper det heller ikke å fjerne Trump, for det er den politiske kulturen i USA som må endres. Jeg har ikke mye tro på at Biden blir noe bedre, hverken for USA eller verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...