Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Donald Trump smittet av coronaviruset


xRun

Anbefalte innlegg

G skrev (10 minutter siden):

Er mulig det at alderen hans er i målgruppen som viruset tar livet av da, som sikkert gjorde at det ble gjort tiltak. Det å bli tung i pusten har sikkert gjort presidenten litt nervøs?

Han har heilt klart vært sjukare enn da han prøver å få fram i offentligheita. Men kvifor han skal ut og prøve å vise kor "frisk" han er, drite i smittevern, når han åpenbart sliter med pusten, er uforståelig for meg. Minner om Kim Jong Un og NK takter.

"Strong leader", mens i realiteten kompanserer han tydeligvis for nåke. Liten mann.

Endret av Pallehysa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 hours ago, keizersoze said:

Nå skal jeg gå rundt på gaten og kysse alle jeg møter, og gi de en god klem etterpå. .Dette var jo gode nyheter.
Endelig ferdig med Covid.

Det er jo litt fordel at ett til legemiddel blir saumfart i alle bauer og kanter, for dette kan jo ikke legestanden bare ignorere når det kommer påstander om at det var Regeneron som var den utløsende hjelpen.

Ja, han virket noe tungpustet enda. Man så at han måtte hente litt på innpusten mens han pratet.

@Pallehysa ja Trump er ikke særlig god i hodet. Men, det var overraskende hvor flink han var til å nevne farmasøytiske navn. Kanskje bedre enn noensinne? Dette har tydeligvis preget han såpass at han har orket å sette seg mer inn i ting. Så kanskje ikke helt ille at han måtte slite litt med viruset. Hva han egentlig innser og hva han sier i offentligheten er jo to helt forskjellige ting.

Endret av G
Lenke til kommentar
3 hours ago, Snikpellik said:

Bloombergs WH-reporter melder at Crede Bailey som er sikkerhetssjef i WH, er alvorlig syk med koronaviruset og ble innlagt på sykehus den 26. september. Det var samme dag som eventen i Rose Garden, så han ble smittet før dette. At Bailey er smittet er ikke blitt offentliggjort, som passer godt med hemmeligholdet WH forsøkte seg på i starten.

Bailey er dermed den tredje av de smittede som er/har vært innlagt på sykehus, sammen med Chris Christie og Donald Trump.

White House security official contracted Covid-19 in September
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-07/white-house-security-official-contracted-covid-19-in-september?sref=yYYRek8e

EDIT: Litt sein der ja :)

Trist, får håpe han kommer seg gjennom dette og at valget i USA endrer på et dårlig styre i en pandemi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump kan sikkert bistå med noen støttende ord. "Don't be afraid of covid, don't let it dominate your life". "Regeneron are like a gift from god in discise - you will be cured in no time - I have approved it - its incredable".

* Husker ikke helt hva legemiddelet heter.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:

Den nasjonale debattkommisjonen melder at den neste debatten blir virtuell. Den vil altså ikke foregå med hverken Trump eller Biden fysisk til stede på scenen i Miami, på grunn av smitten. Trump må oppholde seg i White House, mens Biden skal være et annet sted.

Moderator Scully skal være i Miami, det skal også de som er plukket ut til å stille de to kandidatene spørsmål.

EDIT: 

Siste nå er at Trump nekter å stille til debatten, han trekker seg!

Videre i intervjuet nevner han også en grunn til at han er tilbake fra sykehus: "I'm back because I'm a perfect physician specimen". I tillegg sier han at Regeneron er en "cure", og skylder videre på sine egne donorer for å ha smittet ham på det mye omtalte arrangementet han hadde med dem (trolig etter han ble smittet): "I met with Gold Star families. I didn't want to cancel that ... I can't say, 'back up' ... they wanna hug me and they wanna kiss me, and they do".

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 hours ago, Snikpellik said:

Sier at hvis han ikke hadde fått viruset ville de ikke funnet ut hvor bra medisinen funker (!).

Om det kun var å få ham smittet som skulle til for at mirakelet skulle skje, så bør han jo da være villig til å kjøre på med en del andre dødelige sykdommer vi har, slik at vi kan finne en kur for det også.

Velsigne ham med en rabies-sprøyte slik at vi kan bli kvitt det svineriet før vi stråler på  ham (jeg mener velsigner) ham med litt kreft i bukspyttkjertelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
9 hours ago, Pallehysa said:

Han har heilt klart vært sjukare enn da han prøver å få fram i offentligheita. Men kvifor han skal ut og prøve å vise kor "frisk" han er, drite i smittevern, når han åpenbart sliter med pusten, er uforståelig for meg. Minner om Kim Jong Un og NK takter.

"Strong leader", mens i realiteten kompanserer han tydeligvis for nåke. Liten mann.

"It's nothing wrong down there!" (vifter med "små" hender)...
Ikke så engstelig for at det er "mucho wrong upstairs"... 😄

Men han er *fremdeles* populær nok til å bli gjenvalgt (av de som gidder å stemme). :(

 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg vil også si at det er Trump sin egen feil at han har blidt smittet.

For meg personlig så kan den corona bare ta livet hans. Men, hvis jeg tenker for Europa sin del, så er det vell viktig at han overlever til valget er over. Med andre ord, jeg er to delt på akkurat det.

Jeg liker overhode ikke den fyren uansett. Hvis han overlever coronafeberen, sperr han inne, send ham til Pluto. Samma hva, jeg bryr meg ikke om hvordan det utføres.

Jeg har lite tiltro mot ham, måten han snakker om coronaen på. At det den ikke er farlig, osv. Og generelt alt annet han har klaget over, og hvordan han faktisk oppfører seg.

Helt ærlige, jeg nyter at han faktisk sliter nå, at han får søplet som han selv har laget slengt tilbake til mot ham.

Endret av TheDarkSapling - SCM
  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 hours ago, freddy85 said:

Trump hatet sprer seg, skjønner det godt når MSM sprer Trump hat døgnet rundt. Kan ikke være greit for sarte sjeler.

Han gjør noe mens norske politikere sitter å tvinner tommeltotter mens de sprer rundt seg med penger fra en industri de ønsker å avvikle.
Omtrent samtlige medisiner som har noe for seg kommer fra USA, hvorfor det? Europa er jo tross alt et større økonomisk sone. Men det handler om politikk. Trump støtter aktivt opp om utviklingen. Hvis Biden hadde vært president og han hadde stengt ned samfunnet så hadde alle vi her i norge merket det spesielt godt da vi er så eksponert på den amerikanske børsen.

Masker bruker ikke vi heller, noe jeg for øvrig mener er en gal avgjørelse, men da er det plutselig greit. Sverige heller ikke

Trump har faktisk sagt i motsetning til FHI at maske har noe for seg , han bare mener det er idiotisk når folk er 10 talls meter unna hverandre.

Men man bør helst ikke berøre masken, så det å ta den av seg og på seg for ofte er dum nytte av den.

Man skal altså for korrekt smittevernsstrategi:

Vaske hendene før man tar på seg maske.

Vaske hendene før man tar av seg maske.

Vaske hendene etter at man har tatt av seg masken. Håndsprit er et alternativt, men ikke like virkningsfullt som såpe og vann.

Man skal altså unngå å berøre masken i så stor grad som mulig.

Forøvrig så sies det at brillebrukere er mindre utsatt for smitte. Så folk burde kanskje gått med vernebrille i tillegg til maske. Det finnes god estetikk på moderne vernebriller, så det skorter ingenting der. Eksempel:

0096870_skyddsglas%C3%B6gon-zekler-36-5-

Endret av G
Lenke til kommentar

Nå har det vel vært tydelig i snart 4 år at Trump er fullstendig ute av stand til å utføre sine plikter som president.

Det sier en del at man nå lurer på om hans oppførsel den seneste uken er fordi han er sterkt medisinert eller det faktisk kan være hans normale oppførsel.

Hans uttalelser og oppførsel har vel vært akkurat like absurde og upassende som de alltid har vært, så ser ikke helt poenget med å kjøre noen ekstra undersøkelse nå. 

Ja, han er fullstendig uskikket til et presidentembet. De har nå like fullt latt ham ture på i snart 4 år så det er i seneste laget å begynne å lure på hans egnethet nå.

Endret av Zork
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det ser ut til at lørdagen kan bringe en mulig repetisjon av situasjonen under SCOTUS-eventet i Rosehagen som bredt omtales som et super-spreader event hvor mange av deltagerne i ettertid har testet positivt, inkl. Trump selv.
I morgen er det planlagt et nytt event med noen hundre deltagere i Rosehagen, hvor Trump også er ventet å holde en tale. Det sies at Trump ikke er ventet å forlate WH før mandag, men skal være ivrig etter å komme seg ut og drive valgkamp igjen.

Trump to Hold First In-Person Event Since Illness on Saturday
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-09/trump-to-hold-first-in-person-event-since-illness-on-saturday
"President Donald Trump on Saturday plans to host his first in-person event at the White House since being hospitalized with Covid-19, two White House officials said, amid questions about the stage of his recovery.
The South Lawn event is expected to include a couple hundred guests, said a person familiar with the matter. The president will address the crowd from a distance, on the Blue Room balcony.
Trump will remain at the White House this weekend, people familiar with the matter said, after saying Thursday that he wanted to hold rallies in Florida and Pennsylvania on Saturday and Sunday. Trump won’t travel until Monday at the earliest, said the people, who spoke on condition of anonymity.
"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...