Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Budeia said:

Om jeg selv velger å ta risikoen på å tape luktesansen, er vel det greit for deg?

Hva du gjør personlig driter jeg i (bortsett fra når det går ut over andre, f.eks. om du smitter andre fordi du ikke gidder å bry deg om smittevern). Men du kan gjerne la være å påvirke andre til å ta samme risiko basert på de feilaktige påstandene, feilinformasjonen og løgnene du og andre sykdomsforherligere slenger rundt dere.

Endret av Arve Synden
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (23 minutter siden):

Men du kan gjerne la være å påvirke andre til å ta samme risiko

Nu har denne kampanjen pågått i Norge for risikogruppenes del siden i vår, og andre har blitt bedt om å ta vaksinen ca. siden i sommer. Er snart november, og noen kaller det "post-vaksinasjonens tid". Dvs at prosentmålet ble nådd. En har nå begynt å diskutere i f.eks. Koronatråden i Norge, hva det vil si å være negativ til en 3. dose. Noen er positive til en 3. dose for risikogruppene, men ikke en slik dose til seg selv. Og kalles derfor negative til vaksineoppfølging av andre. 

Har vanskelig for å tro at det er særlig mange som kan påvirkes av hva jeg sier i denne tråden. Debatten om dose 3 foregår i hovedtråden nå, så kanskje du skulle ta deg en tur. Men det kan jo ende med at noen av dem forlater tråden.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Budeia said:

Har vanskelig for å tro at det er særlig mange som kan påvirkes av hva jeg sier i denne tråden.

Hva du skriver hvor aner jeg ikke, men dette er neppe den eneste tråden hvor du sprer driten din. Men når du driver med å poste antivaksinedrit og spre FUD (Fear, Uncertainty, Doubt) så er du medskyldig om noen blir smittet av koronaviruset, får alvorlig sykdom og dør eller får senskader fordi de hører på deg/dere og lar være å følge smittvernsråd, ikke ta vaksine osv. Dette er ikke en lek - det du skriver om saken kan faktisk få alvorlige konsekvenser i en sak som dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Pleieren John Campbell har intervjuet en vaksineskadd. Forteller om noe av det samme som noen brukere her på forumet, at hvilepulsen økte merkbart. På en sykkeltur økte pulsen, men den ville ikke synke igjen og han kom på sykehus. Der fikk han ikke komme inn med en gang fordi de sa han nok hadde et panikkanfall. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (9 timer siden):

Og at enkelte får bivirkninger av en vaksine er et argument for en global konspirasjon bak covid på hvilken måte?

De vil fortsette å tvinge folk til å ta vaksinen, til tross for alvorlige bivirkninger. Danmarks helseminister tar fram tvangen igjen, han trenger at flere tar dose 3. Ellers må Danmark nedstenges igjen. Det samme kan skje her i løpet av få dager, siden de får panikk når det er smittetall over 1000. Vi skal nok bli ettertrykkelig godt kjent med denne Kjerkol. Uff.

Lenke til kommentar
On 10/24/2021 at 2:56 PM, Budeia said:

En av sønnene til Gjert Ingebrigtsen antydet også det var en form for russisk rulett å ta vaksinen. Han ville gjort det samme igjen, men ville ønsket at det var et annet utfall for ham. 

Det er klart at for en toppidrettsutøver kan sykdom og bivirkninger være ødeleggende. Det skal ikke så mye til på et slikt nivå. Det skal vel også sies at det har vært ulik grad av bivirkninger for de ulike vaksinene. Å kalle det å ta vaksine for "russisk rulett" blir drøyt, selv i den aktuelle sammenheng. Det hadde nok vært riktigere å bruke det utrykket om å la være å ta vaksine, for en Corona-infeksjon kunne potensielt ødelagt hele karrieren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var jo akkurat dette jeg sa for mange måneder siden, folk må regne med å vaksinere seg minst årlig for å opprettholde beskyttelsen.

Å hjelper det så ekstremt å vaksinere helsepersonell når selv vaksinerte kan spre smitten.. Det viktigste er vel å få vaksinert de som virkelig trenger det mest og det hver 6 måned. Veien ut av pandemien er naturlig immunitet og antivirale medikamenter, etter det så blir det som en influensa å regne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (2 timer siden):

Var jo akkurat dette jeg sa for mange måneder siden, folk må regne med å vaksinere seg minst årlig for å opprettholde beskyttelsen.

Å hjelper det så ekstremt å vaksinere helsepersonell når selv vaksinerte kan spre smitten.. Det viktigste er vel å få vaksinert de som virkelig trenger det mest og det hver 6 måned. Veien ut av pandemien er naturlig immunitet og antivirale medikamenter, etter det så blir det som en influensa å regne.

Det har vært påpekt flere ganger før:

Er man vaksinert er det langt mindre risiko for å bli syk selv om man blir smittet, siden kroppen vha. vaksinen er i stand til å slå tilbake og bekjempe viruset. Det er hele poenget med vaksiner, å gjøre oss motstandsdyktige mot virus.
Immunitet hadde selvsagt vært å foretrekke, men vaksine > motstandsdyktig > mindre risiko for sykdom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (5 timer siden):

De vil fortsette å tvinge folk til å ta vaksinen, til tross for alvorlige bivirkninger. Danmarks helseminister tar fram tvangen igjen, han trenger at flere tar dose 3. Ellers må Danmark nedstenges igjen. Det samme kan skje her i løpet av få dager, siden de får panikk når det er smittetall over 1000. Vi skal nok bli ettertrykkelig godt kjent med denne Kjerkol. Uff.

Dette er da fortsatt ikke noen begrunnelse for en global konspirasjon. For det første er jeg uenig i premissene du setter opp; du sier ikke noe om andelen alvorlige bivirkninger og hva du mener med "tvang". Og for det andre er det du skriver - selv hvis man aksepterer premissene dine - ikke noe svar på det jeg spør om; hvorfor det at noen får bivirkninger sannsynliggjør eksistensen av en ond plan med det hele.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fireåringen her i hus er for tiden veldig redd for dinosaurer. Noe som har ført til en del netter med mareritt.

Vi har da prøvd å forklare han at dinosaurer ikke finnes og det ikke er noe å være redd for. Fireåringen kommer da enten med «joho de finnes på tv!» eller «joho Jonas i barnehagen sa at de finnes og at de spiser gutter!».

Noe som egentlig oppsummerer denne tråden veldig bra. Enten tror man på konspirasjonen fordi noen har fortalt at det er sant, eller så har man sett det på film.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (8 timer siden):

Dette er da fortsatt ikke noen begrunnelse for en global konspirasjon.

Har vært en diskusjon her der Hapi70 sa at de kom til å ha stadige nedstengninger, og andre svarte "se, nå har de gjenåpnet, hvordan passer det med din teori?" Nå har de hatt gjenåpningsfest enkelte steder, og bare dager etterpå er det full panikk igjen og sikkert full rulle med dose 3. 

Det er svært kort tid siden det ble sagt her at dose 3 bare var for dem med lavest immunforsvar. Men nå krever Danmark og Sverige at alle tar dose 3. 

Lenke til kommentar

Ja, og problemet er at man blir med på konspirasjonsteoretikernes rasjonale. Dere hevder at tiltakene nå og utviklingen fremover er et bevis for en konspirasjon, og i stedet for å konfrontere den manglende logikken i dette, går man i fella og blir med på runddansen ved å påstå at ditt og datt ikke vil skje i fremtiden. Så svarer på det du skriver her er fortsatt; Hvordan er det du sier et bevis for en konspirasjon?

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (6 timer siden):

et bevis for en konspirasjon

Det er hevdet at "du kan få beskyttelse" ved å ta vaksine. Noen tror fortsatt at to doser vaksine har gitt dem 90% beskyttelse. Mens det tvert om virker som tilfellene øker i land som har en høy vaksinasjonsprosent. Hvordan er det mulig at de uvaksinerte kan være skyld i økningen, når de uvaksinerte er veldig få og bor spredt i hele landet? Hvis ikke virkeligheten stemmer med det ledelsen sier, burde det ringe ei bjelle.

Ser nå at de frivillige som hjalp til med massevaksineringen, blir hedret. Det fikk meg faktisk til å føle meg litt dum, men har nå kommet over det. Setningen "De frivillige ble takket med musikk, gode ord og musikk etter koronainnsatsen", kan den tyde på at skribenten er tåkete etter å ha pustet inn for mange spike-proteiner? Selv ikke korrekturlesning klarte å få den setningen riktig.  

Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 minutter siden):

Det er hevdet at "du kan få beskyttelse" ved å ta vaksine. Noen tror fortsatt at to doser vaksine har gitt dem 90% beskyttelse. Mens det tvert om virker som tilfellene øker i land som har en høy vaksinasjonsprosent. 

Jeg vet ikke hvordan jeg kan få sagt det tydelig nok, men jeg hater virkelig din uærlige diskusjonsteknikk.

Det virker ikke som om du bryr deg en tøddel om det du hevder er sant eller ikke, for deg holder det helt fint å kunne slenge ut et totalt ubegrunnet "det virker som..." uten at du bryr deg om dette er fakta eller løgn. 

Jeg hadde skammet meg hvis jeg hadde kommet med en prosent av alle de ubegrunnede, feilaktige påstandene du kommer med, og det er vanskelig for meg å skjønne at du ikke skammer deg over det selv. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (3 minutter siden):

jeg hater virkelig din uærlige diskusjonsteknikk.

Hvor tror du tilfellene i Danmark og Israel kommer fra? De landene har en enda høyere dekning enn Norge på dose 2 (fullvaksinering). 

Delta varer også mye lengre enn andre mutasjoner. Som er påfallende. Før vaksinasjon forsvant mutasjonene etter 1-2 måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...