Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

1 minute ago, Budeia said:

Tror 3. dose nå tilbys til eldre i Norge, dessuten til alle i Danmark og Sverige. Helseminister i Danmark Magnus Heunicke truet nylig med å stenge ned Danmark igjen hvis ikke flere tar dose 3. 

Stemmer at 3. dose tilbys i Norge, jeg kjenner både eldre og folk på cellegift som har fått den. Jeg følger ikke helt med på hva som skjer på nyhetene i Danmark, men jeg jobber i København for tiden så jeg bør kanskje begynne med det snart. Akkurat nå er det i hvert fall ingen restriksjoner i København.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Budeia skrev (16 timer siden):

Det er mange doser, kan ende opp med 4-5 doser.

Det kan godt være. Er det problematisk, og i så fall hvorfor? (Og hvordan er det et argument for en konspirasjon?)

Sitat

Vaksinerte føler seg ikke trygge i nærheten av andre.

Det var da en voldsom generalisering? Jeg føler meg hvert fall ikke noe mer utrygg i nærheten av andre mennesker nå enn jeg gjorde pre covid.

Budeia skrev (15 timer siden):

Tror 3. dose nå tilbys til eldre i Norge, dessuten til alle i Danmark og Sverige. Helseminister i Danmark Magnus Heunicke truet nylig med å stenge ned Danmark igjen hvis ikke flere tar dose 3. 

Igjen; hvordan mener du dette underbygger det du påstår? Du har også en ganske betydelig utfordring i det du skriver rundt Danmark knyttet til at danske helsemyndigheter tidligere i høst valgte å nedgradere covid fra en samfunnskritisk sykdom til en allment farlig sykdom. Dvs. at de sa fra seg muligheten til å innføre tiltak, slik som "å stenge ned Danmark" som du skriver over her, og nå må ha flertall i Folketinget for å kunne innføre slike tiltak på nytt. De har altså gjort det vanskeligere for seg selv å innføre tiltak, og hvordan mener du det stemmer overens med dine påstander?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 10/30/2021 at 1:11 PM, Hugo_Hardnuts said:

Og legemiddelindustrien skal man utvilsomt følge med argusøyne. Samtidig viser jo nettopp slike saker hvordan det ikke er en ensretting. Her har du altså et firma som har laget et produkt, hvor helsevesenet og forskere har avdekket at det er kreftfremkallende, media rapporterer om det, lovverket åpner for erstatningsansvar...osv. En konspirasjon forutsetter jo at disse mekanismene ikke eksisterer og at systemene alle driver i samme retning.

Jeg er helt enig. 

Jeg er i feil tråd fordi denne handler om konspirasjonsteorier, en bås jeg ikke er i. Ergo så har jeg forvillet meg i feil tråd og blir stemplet som noe jeg ikke er på bakgrunn av trådens tittel. Snakkes i en annen tråd 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (1 time siden):

De har altså gjort det vanskeligere for seg selv å innføre tiltak, og hvordan mener du det stemmer overens med dine påstander?

I Norge virker det som om alle politikere støtter koronahåndteringen, og det er sikkert ikke langt unna i Danmark. 

Seigdraging av informasjon om flere bivirkninger:

https://hemali.no/siste/17-180-meldinger-om-bivirkninger-ikke-behandlet-legemiddelverket-onsker-neppe-a-bli-a-jour/

Pfizer har blitt stående igjen som en god vaksine, men den står for mange bivirkninger og var den vaksinen som Kyle hadde tatt (Kyle & April, som ble intervjuet av John Campbell). 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (18 minutter siden):

I Norge virker det som om alle politikere støtter koronahåndteringen, og det er sikkert ikke langt unna i Danmark. 

Nei, det er p.t. ikke flertall i Folketinget for innføringen av nye tiltak, så her tar du feil: https://www.dr.dk/nyheder/politik/heunicke-kan-ikke-udelukke-nye-coronarestriktioner-det-kraever-flertal-men-det-vil

Sitat

 

Seigdraging av informasjon om flere bivirkninger:

https://hemali.no/siste/17-180-meldinger-om-bivirkninger-ikke-behandlet-legemiddelverket-onsker-neppe-a-bli-a-jour/

Pfizer har blitt stående igjen som en god vaksine, men den står for mange bivirkninger og var den vaksinen som Kyle hadde tatt (Kyle & April, som ble intervjuet av John Campbell). 

 

Den artikkelen der hoppet jo rimelig raskt til div. konklusjoner, bla. at det her er snakk om en villet sensur, og kan ganske greit avskrives som en tekst som trekker sine påstander ut fra løse lufta.

Registrerer nok en gang at du unnlater å svare på det meste av spørsmålene man stiller deg og at du fortsatt praktiserer stor grad av gish-gallop. Det må du - igjen - selvsagt gjerne fortsette med, men et vennlig tips er at det svekker kraftig hvordan man opplever troverdigheten din. Det er også ganske frustrerende og oppleves som uhøflig å diskutere med noen som velger å overse mesteparten av argumentene og spørsmålene som stilles til dem.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (44 minutter siden):

bla. at det her er snakk om en villet sensur,

Hva skulle grunnen ellers være? Da Pandemrix ble trukket tilbake, var det den vaksinen de hadde. Hvis pfizer blir trukket tilbake, vil det også være den siste vaksinen. Så de tenker nok at de i stedet kjører på og vaksinerer videre, koste hva det koste vil. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Budeia said:

Hva skulle grunnen ellers være? Da Pandemrix ble trukket tilbake, var det den vaksinen de hadde. Hvis pfizer blir trukket tilbake, vil det også være den siste vaksinen. Så de tenker nok at de i stedet kjører på og vaksinerer videre, koste hva det koste vil. 

I hvilken paralelle dimensjon er kostnaden større ved Pfizer-vaksinasjon vs frislipp covid på uvaksinert befolkning? Henvis gjerne til troverdige kilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (28 minutter siden):

Henvis gjerne til troverdige kilder.

Det er det man ikke har, men nå etterhvert bør vi få det. Det skal lite til før en vaksine har for mange bivirkninger. Regnes det med at alle sammen vil få long covid uten vaksinen? Høres nesten sånn ut. Er ikke enig i den vurderingen. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Budeia said:

Det er det man ikke har, men nå etterhvert bør vi få det. Det skal lite til før en vaksine har for mange bivirkninger. Regnes det med at alle sammen vil få long covid uten vaksinen? Høres nesten sånn ut. Er ikke enig i den vurderingen. 

Hadde vaksinen vært farligere enn sykdommen det vaksineres mot hadde den aldri blitt godkjent. Ca 1000 mennesker dør hver dag i Russland som direkte konsekvens av covidinfeksjon. Hvor dør det 1000 mennesker per dag av Pfizervaksinasjon?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (8 minutter siden):

Hva skulle grunnen ellers være?

Vel, for det første vet vi jo ikke om Legemiddelverket her trenerer, hvilket er det som påstås. Ser man på andelen ubehandlede rapporter, har ikke denne økt noe vesentlig mellom de to periodene han tar opp. I uke 33 var andelen 40%, mens den i uke 41 var på 45%. For å være enig i at det er snakk om en villet sensur, må man altså først akseptere påstanden om at det skjer en trenering. Svaret på det, er at det vet vi ikke; det er en ubegrunnet påstand artikkelen fremmer. Og går vi tallene etter i sømmene, fremstår det ikke som om det skjer noen trenering ettersom det faktisk ikke er noen opphopning av ubehandlede rapporter. Særlig lite sannsynlig blir påstanden når man ser den i lys av at det i periodene mellom de to rapportene han refererer til, ble satt ca. 2 millioner vaksinedoser.

Så da stopper deg egentlig der. Men så registrerer jeg at du allikevel hopper raskt videre til neste punkt, og vedtar at det selvfølgelig handler om sensur fordi man er redd for at Pfizer-vaksinen også skal forsvinne. Dette er et skole-eksempel på bekreftelsesbias, der du hopper rett til en konklusjon uten en gang å gå innom vurderingen rundt hvorvidt påstanden i det hele tatt stemmer.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (4 timer siden):

Det er det man ikke har, men nå etterhvert bør vi få det. Det skal lite til før en vaksine har for mange bivirkninger. Regnes det med at alle sammen vil få long covid uten vaksinen? Høres nesten sånn ut. Er ikke enig i den vurderingen. 

Alle medisiner har bivirkninger, de fleste har ALVORLIGE bivirkninger.

Gevinst i behandlingen veies alltid opp mot bivirkninger.

En blodtrykk medisin jeg bruker 25mg av kan feks gi depresjon, det fikk jeg når jeg begynte, men etter hvert gikk det over av seg selv, ble inngått.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

En blodtrykk medisin jeg bruker 25mg av kan feks gi depresjon

Hvis en føler selv at blodtrykket er høyt, og/eller at legen sier det, vil sikkert 100% av nordmenn ta den medisinen. Inkludert meg. 

Som et sammentreff kan nevnes at flere har måttet begynne på blodtrykkssenkende medisiner etter å ha tatt koronavaksine. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 timer siden):

Som et sammentreff kan nevnes at flere har måttet begynne på blodtrykkssenkende medisiner etter å ha tatt koronavaksine. 

Ja, 0,001% av de som tar vaksinen rapporterer om forhøyet blodtrykk i etterkant. Til sammenligning har 15% av befolkningen så høyt blodtrykk at det krever behandling. Så kan man da spekulere i hvorvidt disse folkene hadde høyt blodtrykk fra før eller ei...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (14 timer siden):

Hvis en føler selv at blodtrykket er høyt, og/eller at legen sier det, vil sikkert 100% av nordmenn ta den medisinen. Inkludert meg. 

Som et sammentreff kan nevnes at flere har måttet begynne på blodtrykkssenkende medisiner etter å ha tatt koronavaksine. 

Er akkurat det samme med Covid19 vaksine, om legene råder deg sterkt til å ta en vaksine, så gjør det, istedenfor å høre på falske nyheter og enkelt spesielle "fagfolk" med en økonomisk vinkling, apotekere etc

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (20 timer siden):

Det er det man ikke har, men nå etterhvert bør vi få det. Det skal lite til før en vaksine har for mange bivirkninger. Regnes det med at alle sammen vil få long covid uten vaksinen? Høres nesten sånn ut. Er ikke enig i den vurderingen. 

Hvis valget står mellom en vaksine med bivirkninger, og masse-dødsfall, så vil jeg si at det skal endel til før den vaksinen har "for mange bivirkninger".

Akkurat hvor grensen går kan diskuteres. Hvis en medisin sparer oss for 1000 dødsfall men selv forårsaker 1 dødsfall, er det for mange bivirkninger? Hva om den sparer oss for en million dødsfall men forårsaker 1 dødsfall? Hvor ligger terskelen?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (16 minutter siden):

Hvis valget står mellom en vaksine med bivirkninger, og masse-dødsfall, så vil jeg si at det skal endel til før den vaksinen har "for mange bivirkninger".

Akkurat hvor grensen går kan diskuteres. Hvis en medisin sparer oss for 1000 dødsfall men selv forårsaker 1 dødsfall, er det for mange bivirkninger? Hva om den sparer oss for en million dødsfall men forårsaker 1 dødsfall? Hvor ligger terskelen?

-k

Det er jo ikke der bivirkninger til Aztra, Pfizer, Moderna er etc.

På Pfizer som brukes i Norge og Sverige så er det noen av noen millioner som har fått hjertebetennelse.

Slik hjertebetennelse er ganske vanlig hos unge med influensa og virus sykdommer. Slikt går ofte over av seg selv...

Jeg opplyser om at dette klippet ikke er helt ferskt, så det kan være mer tilfeller idag.

Sitat FHI Publisert 09.07.2021

Det er nå over 3 millioner personer som har fått minst en dose med koronavaksine i Norge og nesten 1,6 millioner har fått andre dose. Blant disse er det rapportert om til sammen 75 tilfeller av perikarditt og myokarditt. De fleste pasientene oppgis å være helt friske igjen eller i bedring ved meldetidspunktet. 

 

 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke der bivirkninger til Aztra, Pfizer, Moderna er etc.

På Pfizer som brukes i Norge og Sverige så er det noen av noen millioner som har fått hjertebetennelse.

Slik hjertebetennelse er ganske vanlig hos unge med influensa og virus sykdommer. Slikt går ofte over av seg selv...

Jeg opplyser om at dette klippet ikke er helt ferskt, så det kan være mer tilfeller idag.

Sitat FHI Publisert 09.07.2021

Det er nå over 3 millioner personer som har fått minst en dose med koronavaksine i Norge og nesten 1,6 millioner har fått andre dose. Blant disse er det rapportert om til sammen 75 tilfeller av perikarditt og myokarditt. De fleste pasientene oppgis å være helt friske igjen eller i bedring ved meldetidspunktet. 

Poenget mitt var ikke å beskrive Corona eller corona-vaksiner, men å argumentere for at vi kan akseptere alvorlige bivirkning av en vaksine (tilogmed dødsfall) dersom alternativet til å ta den er 1000 eller 1000000 ganger verre.

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...