Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Plonky skrev (10 minutter siden):

Jeg prøver å ha en seriøs diskusjon med Budeia, så det hadde vært veldig fint om du kunne vente med skittkastingen til vi er ferdige. På forhånd takk.

Er det skittkasting å påpeke at noen "finner" en lege på darkweb?

Om du finner en lege, og han mener noe annet enn alle statens leger og konsensus.

Hvorfor da stole på den legen du finner på darkweb??

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Budeia said:

Kan godt si fra på forhånd hvis det skal være en spørreundersøkelse.

Varslere har tatt bilder av et amerikansk datasystem som viser skader og dødsfall. Bildene viser de samme typene bivirkninger som stadig omtales i kommentarfelter, og lignende.

https://www.bitchute.com/video/Ib5cPEKOJml0/

Jeg er ikke involvert i noen spørreundersøkelse, ingen fare. Har du noen kilder som ikke er videoer, e.g. rapporter eller dokumenter? Det er også litt irrelevant å dra USA inn i denne diskusjonen da Korona dessverre har blitt veldig politisk i USA. Har du noen kilder fra noen andre land som ikke er USA?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Plonky skrev (Akkurat nå):

Måten du skriver på er useriøs og latterliggjørende. Det er ingen som er interessert i å lese argumenter pakket inn i kloakk. 

Nei det er ikke latterliggjørende.

Vi diskuterer COVID19 Konspirasjonsteorier.

Kildene man velger fakta fra er svært interessant. Og det er fokuset mitt, og min innvendig om du vil.

Vi kan mene hva vi vil om det er latterlig å ha Covid19 konspirasjonsteori om vaksiner..

Det er ikke fokuset mitt, fokus er hvor vi finner kunnskapen vi velger å tro på....

 

 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (6 minutter siden):

Skandinaviske land har sluttet å gi Moderna, eller sluttet å gi den til dem under 30 pga risikoen for hjertebetennelse.

So what? Sverige sluttet å gi Aztra til unge også.

Det er ingen som har sagt at Vaksiner er uten bivirkninger.

Men uansett hva man får i seg av paracetamol, Ibux, vin eller nikotin, så har det bivirkninger....

Når man ser at unge kan få hjertebetennelse, så er det heller et tegn på at Skandinaviske land er forsiktig og aktsomme..

I mange andre land med annen smittespredning så tilbys Aztra og andre vaksiner uten forbehold.

Det burde istedenfor gi respekt til våre helsevesen.... Og ikke noe grobunn for antivaks hysteri.

Jeg også ville ikke tatt noe vaksine om det ikke var nødvendig, akkurat som at jeg ikke spiser Paracetamol om jeg ikke har feber eller smerter.

Covid19 happened... deal with it.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Budeia said:

Skandinaviske land har sluttet å gi Moderna, eller sluttet å gi den til dem under 30 pga risikoen for hjertebetennelse.

Det stemmer, men jeg kan ikke huske å ha lest om at noen har dødd av dette, selv om det helt klart er ubehagelig og skummelt. I mange andre land gis fremdeles Astra Zeneca og Moderna til folk under 30, så dersom det var en stor andel av folk som fikk slag og hjerteinfarkt burde ikke det dukket opp på dødsstatistikken? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av det jeg har sett så bunner veldig mye i bekymring for bivirkninger som potensielt skal dukke opp lenge etter vaksinering, siden vaksinene bare har vært på markedet i et drøyt år. Historisk er det dog ikke vanlig i det hele tatt at vaksinebivirkninger skal vise seg flere år etter vaksinering. Selv Pandemrix og hele balubaen med narkolepsi viste seg etter halvt års tid-ish. 

Men, om bekymringen for bivirkninger er det overordnede bildet, så spriker det veldig i hva man er redd for. Jeg har sett teorier om at vaksinene kommer til å drepe en stor del av de som tar dem, og at dette er del av en større plan fra folk med mye penger og makt. Jeg har sett noen hevde at vaksinene gjør folk sterile. Jeg har sett noen hevde at man blir magnetisk. Noen skriver at vaksinene fremkaller kreft. Noen sier man blir genmodifisert. Atter andre skriver at det er de vaksinerte som nå driver pandemien videre ved at de "shedder" (sprer rundt seg) piggproteinet i vaksinene. Så finner man folk med fine titler i ulike fagområder som sprer dette her. Selv om det viser seg å ikke stemme. 

I bunn og grunn tror jeg det er frykt. Frykt for noe ukjent man ikke helt forstår seg på. Et virus som gir en kraftig lungebetennelse er lettere å forstå, på en måte. Lettere å rasjonalisere bort ("det kan da ikke være så ille", "jeg er jo frisk, dette er ikke noe å være redd for"). For å være ærlig så skjønner jeg ikke mrna teknologi jeg heller, men jeg stoler på at fagfolkene som har laget dette vet hva de driver med. Hvis det var noe alvorlig galt med vaksinene burde vi sett det nå som det er satt milliarder av doser. 

Denne videoen er ganske fin. Litt gammel, så det er ikke alle antakelsene her som slo til, men hun forklarer prinsippet godt. 

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Plonky skrev (2 minutter siden):

dersom det var en stor andel av folk som fikk slag og hjerteinfarkt burde ikke det dukket opp på dødsstatistikken? 

Ikke alle dør av det, men det øker risikoen for at det skal skje igjen? Dessuten, hvis noen dør under en pest er det ikke så oppsiktsvekkende. Hvis noen fryser ihjel på vei til Nordpolen er det ikke så oppsiktsvekkende.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (10 minutter siden):

Ikke alle dør av det, men det øker risikoen for at det skal skje igjen? Dessuten, hvis noen dør under en pest er det ikke så oppsiktsvekkende. Hvis noen fryser ihjel på vei til Nordpolen er det ikke så oppsiktsvekkende.

Jeg vil si at dødstallene under pandemien som vel kan sammenlignes med en pest ER oppsiktsvekkende.

Og heldigvis har vi vaksiner, og akkurat som vi har vaksiner, så kan man også "kle på seg etter været" om man skal til det som er igjen av nordpolen.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Budeia said:

Ikke alle dør av det, men det øker risikoen for at det skal skje igjen? Dessuten, hvis noen dør under en pest er det ikke så oppsiktsvekkende. Hvis noen fryser ihjel på vei til Nordpolen er det ikke så oppsiktsvekkende.

Det hadde vært veldig oppsiktsvekkende om det plutselig hadde dødd 10+ % flere av slag og hjerteinfarkt, dette er ting man ser veldig lett i statistikk. Jeg skjønner at det kan være litt skummelt, spesielt med tanke på mediedekningen som kom etter Astra Zeneca saken. Allikevel mener jeg det er to gode grunner for deg å vaksinere deg: (1) Statistisk sett er det mer sannsynlig at du dør av Korona enn av slag eller hjerteinfarkt. (2) Jo flere som er vaksinert jo bedre beskyttet er de som er for svake som er avhengig av flokkimmunitet. Dette kan være folk som ikke kan ta vaksinen av forskjellige årsaker, e.g. hvis de er allergiske, eller folk som har redusert immunforsvar som gjør at de både er mer utsatt for å dø av Korona og har problemer med å få noen effekt ut av vaksinen (det er derfor de blir vaksinert 3 ganger, fordi immunforsvaret ikke reagerer ordentlig på vaksinen). Det er overraskende mange i samfunnet som har redusert immunforsvar, blant mesteparten av de eldre og alle som går på cellegift, etc. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Plonky skrev (3 minutter siden):

Det hadde vært veldig oppsiktsvekkende om det plutselig hadde dødd 10+ % flere av slag og hjerteinfarkt, dette er ting man ser veldig lett i statistikk. Jeg skjønner at det kan være litt skummelt, spesielt med tanke på mediedekningen som kom etter Astra Zeneca saken. Allikevel mener jeg det er to gode grunner for deg å vaksinere deg: (1) Statistisk sett er det mer sannsynlig at du dør av Korona enn av slag eller hjerteinfarkt. (2) Jo flere som er vaksinert jo bedre beskyttet er de som er for svake som er avhengig av flokkimmunitet. Dette kan være folk som ikke kan ta vaksinen av forskjellige årsaker, e.g. hvis de er allergiske, eller folk som har redusert immunforsvar som gjør at de både er mer utsatt for å dø av Korona og har problemer med å få noen effekt ut av vaksinen (det er derfor de blir vaksinert 3 ganger, fordi immunforsvaret ikke reagerer ordentlig på vaksinen). Det er overraskende mange i samfunnet som har redusert immunforsvar, blant mesteparten av de eldre og alle som går på cellegift, etc. 

Samt de som har gjennomført organtransplantasjon...

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Budeia said:

På'n igjen med skremminga.. "du kan få korona, du kan ta livet av de svake".

Ja, det er skummelt, og det er akkurat derfor hele verden jobbet så hardt med å lage vaksiner på rekordtid. Det er så mange mennesker som dør eller smitter andre med uhell fordi de ikke vil vaksinere seg og det er helt unødvendig når vi har en vaksine som er tilgjengelig.

Det du må vurdere er om redselen for å dø av slag eller hjerteinfarkt på grunn av vaksinen er så stor at det er verd å ta sjansen på å dø eller være spreder av Korona.

Endret av Plonky
  • Liker 3
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Budeia said:

Det er mange doser, kan ende opp med 4-5 doser. Vaksinerte føler seg ikke trygge i nærheten av andre.

Det er ingen som bestemmer hvor mange doser folk må ta. Den først dosen er den som har best effekt på vanlige mennesker, den andre settes for å øke og forlenge effekten av den første. Tredje har så langt bare blitt satt på folk med dårlig immunforsvar der de to første har gitt for liten immunrespons. 

Edit: Om man føler seg trygg eller ikke er ikke alltid rasjonelt. Selv er jeg livredd hver gang jeg sitter i et fly, men det gjør det ikke noe mer farlig å fly, det er bare en følelse jeg har. 

Endret av Plonky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (51 minutter siden):

På'n igjen med skremminga.. "du kan få korona, du kan ta livet av de svake".

Det er vel ikke skremming men avhengig av situasjonen.

Om du er en asosial person som aldri går på kafe eller kino eller shopper så er det jo ikke noe problem.

Men om du er sosial megaspreder så er det mye verre...

Jeg er nok mer som første eksempel....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Plonky skrev (29 minutter siden):

Tredje har så langt bare blitt satt på folk med dårlig immunforsvar der de to første har gitt for liten immunrespons. 

Tror 3. dose nå tilbys til eldre i Norge, dessuten til alle i Danmark og Sverige. Helseminister i Danmark Magnus Heunicke truet nylig med å stenge ned Danmark igjen hvis ikke flere tar dose 3. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...