Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

6 hours ago, Betroz said:

Det sier DU! Du har ikke gjort annet enn å skrive dritt til meg og Hapi70 siden du starta å poste i denne tråden! Du eier tydeligvis ingen skam du heller.

*Jeg* eier faktisk ikke skam nei? 🤣 Når det kommer fra en som konstant har spammet tråden med løgner, så  må jeg vel ta det som et slags komplement? :D

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hugo_Hardnuts skrev (På 6.9.2021 den 21.45):

Nei, de har definitivt en effekt også i områder der det fortsatt er høy barnedødelighet - både generelt og spesifikt knyttet til sykdommene de beskytter mot:

Jeg vil i hvert fall mene at mellom 1/3 og 50% færre dødsfall er en betydelig effekt.

Absolutt. Jeg snakket om vår del av verden, når jeg snakker om at vaksiner er nærmest ubrukelige. Jeg glemte å ta i betraktning helseforhold i den tredje verden:

 

Sykdom i Vesten.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (33 minutter siden):

Absolutt. Jeg snakket om vår del av verden, når jeg snakker om at vaksiner er nærmest ubrukelige. Jeg glemte å ta i betraktning helseforhold i den tredje verden:

Ja, men i vår del av verden - hvor barnedødeligheten er lav - er det mer relevant å se på tallene for smitte ettersom dødsfall er et mindre sannsynlig utfall uavhengig av type sykdom. Der har det blitt postet en rekke kilder fra andre brukere her som viser en betydelig nedgang knyttet til vaksinering.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (16 timer siden):

Kan også tenkes at noen blir totalt gale av en slik hendelse, og det vil ytterligere redusere de overlevendes evner til å gjøre noe. Noen kan nok drive med jordbruk eller fiske her i Norge, men hvis ikke det kaster nok av seg med gammeldagse hjelpemidler.. Legge ut på en hasardiøs vandring til Afrika eller Thailand. Vet at "Memento Mori" betyr "Husk at du skal dø", men vet ikke akkurat hva "Ipsos mori" betyr. 

Det lar seg fortsatt gjøre å hevde at det står dårlig til med de uvaksinerte i USA, men det blir vanskeligere å forklare det høye antallet innlagte i Israel. Det sies at det går svært mye bedre med palestinerne enn med israelerne. 

Leste at en kvinne som jevnlig drar til sykehuset for dialyse, heretter vil bli nektet dialyse dersom hun ikke tar vaksinen. Så uvaksinerte kan også gå bort av slike merkelige krav fra sykehusene. De kan plutselig bli nektet livsviktig behandling, selv om de ikke har korona. 

"Ipsos mori" betyr "De dør".

Så var det dette med kilder for resten av innlegget her da. Vi hadde allerede en sak for noe tid siden fra et norsk sykehus som hadde avvist en uvaksinert pasient, hvor dette ble en sak i media, og hvor det kom frem at dette ikke skulle være gjeldende praksis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
29 minutes ago, graavik said:

Vel, burde ikke være en overraskelse for noen som har fulgt med her i denne tråden her nå at "betroz", "hapi", "Budeia"  etc. lyver åpenbart så det renner av dem(Giuliani style). Men det er et utrolig underholdende da :) 

I motsetning til WHO, FHI, farmasøytiske selskaper og politikere.

Lenke til kommentar
On 9/10/2021 at 3:45 AM, Hapi70 said:

wp-content.jpg.24836de7363f1034467ac53fbe2b417d.jpg

Jeg tok tak i data fra CDC (her og her) over antall tilfeller av meslinger i USA fra 1944 til 1993, samt antall dødsfall pga meslinger.. Så lagde jeg grafen under. Her er det rimelig klart – faktisk entydig – at vaksine mot meslinger fører til at færre dør av meslinger. Jeg betrakter dette som end of discussion på akkurat dette.

image.png.c7540e8ea432519e6beffa00133e2546.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, Arve Synden said:

Jeg tok tak i data fra CDC (her og her) over antall tilfeller av meslinger i USA fra 1944 til 1993, samt antall dødsfall pga meslinger.. Så lagde jeg grafen under. Her er det rimelig klart – faktisk entydig – at vaksine mot meslinger fører til at færre dør av meslinger. Jeg betrakter dette som end of discussion på akkurat dette.

image.png.c7540e8ea432519e6beffa00133e2546.png

Helt enig! Egentlig er vaksiner i stor grad et ikke-diskuterbart tema, det fungerer ekstremt godt. Man kan ha mange grunner for å ikke ta vaksiner, men det får så være opp til den enkelte. Argumentet med at det er farlig, ikke fungerer, fulle av gift etc., er regelrett feil. Evidensen for effekten, samt bivirkninger til vaksiner, er så dypt dokumentert, at skal man mene noe annet så må man faktisk motbevise. Personlig er jeg imponert over mRNA-vaksine-metoden. Dette er helt ny teknologi, og det er et stort fremskritt at man har funnet atter en måte å produsere en god og effekt vaksine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, graavik said:

Vel, burde ikke være en overraskelse for noen som har fulgt med her i denne tråden her nå at "betroz", "hapi", "Budeia"  etc. lyver åpenbart så det renner av dem(Giuliani style). Men det er utrolig underholdende da :) 

Først slenger du dritt til meg, så beskylder du meg for å lyve!? Som jeg sa, du eier ingen skam. Du er og blir et nett troll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes man bør utvise en skikkelig tone i diskusjonen her. Det var jeg som opprettet denne tråden og jeg ønsker å diskutere med de som tenker konspiratorisk om dette. Men jeg synes ikke det er greit om noen slenger seg på for å latterliggjøre eller komme med personangrep på konpirasjonsteoretikerne. Det tilfører ikke debatten noe positivt. Nå er det ikke jeg som bestemmer dette selvsagt men jeg vil sette pris på at man diskuterer uten å ty til utskjellinger og kallenavn. Så dette er en beskjed til enkelte her. Selv om jeg er dypt uenig i de som påstår at vaskiner er laget for å forgifte oss og at eliten hele verden over er med på en bevisst svindel vil jeg høre hvorfor de tror det, jeg ønsker ikke personangrep og kallenavn. Takk.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, graavik said:

Og vi kan heller ikke utelukke "Rosa Elefanter" eller at "Månen er en ost"? :xmas:

Tja, rosa elefanter er jo ikke så usannsynlig at er mulig. 

Det som ikke er usannsynlig er at folk blir sensurert på de vanligste plattformene og må bruke sider som bitchute eller slikt i stedet. Akkurat det som ville skjedd dersom myndighetene ville kontrollere informasjon. Whistleblowers må bruke alternative platformer. 

Derfor kan vi heller ikke bare forkaste tanken om at det er det som skjer på bitchute og lignende 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (2 timer siden):

Tja, rosa elefanter er jo ikke så usannsynlig at er mulig. 

Det som ikke er usannsynlig er at folk blir sensurert på de vanligste plattformene og må bruke sider som bitchute eller slikt i stedet. Akkurat det som ville skjedd dersom myndighetene ville kontrollere informasjon. Whistleblowers må bruke alternative platformer. 

Derfor kan vi heller ikke bare forkaste tanken om at det er det som skjer på bitchute og lignende 

Men hva som er sannsynlig/mulig og ikke, har vi jo en metodikk - vitenskap - for å bedømme. Så hevder altså konspirasjonsteoretikerne at vi ikke kan stole på de som utøver metodikken fordi de er styrt av denne konspirasjonen, men da må man stille seg spørsmålet om man finner det sannsynlig at det systemet som ville kreves faktisk eksisterer. Der konkluderer jeg klart med nei. Og det er da heller ikke noen som klarer å presentere noen troverdige beviser for at dette systemet eksisterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (21 timer siden):

Jeg så programmet og for å være ærlig var det lite her jeg ikke hadde hørt fra før; jeg har jo lest hva konspirasjonsteoretikere tenker om dette på nettet; men for en god del mennesker er det nok et ganske ukjent ideunivers de ble presentert for på NRK. Jeg synes dog programlederen kom med et ganske godt poeng: folk i fornektermiljøet utviser hykleri når de sier at myndighetene fyrer opp unødvendig frykt i befolkningen om viruset(kan til dels si meg enig at de overdriver faren dog)samtidig som de selv fyrer opp frykt med å komme med ganske ekstreme teorier om at vaksinene er laget av eliten for å utrydde mesteparten av befolkningen på jorda. Hva er det, om ikke skremsler og spredning av frykt?

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

De som så på at Noa bygde arken, syntes også at han drev på med noe tull. Som de kanskje ikke engang hadde vett til å bli skremt av. 

Merkelige følger igjen av medisineringstvang. Det uttales her fra et sykehus i New York at de snart må stenge sin fødeavdeling, og muligens også andre avdelinger. Fordi mange ansatte heller vil slutte enn å vaksinere seg. 

https://www.nrk.no/urix/helsepersonell-slutter-i-jobben-grunnet-vaksinekravet-fra-president-biden-1.15647242

Har de ikke tenkt på at sykepleiere heller kan slutte enn å vaksinere seg. Det har visst allerede sluttet en del pleiere etter år 2020 - "det verste året i helsevesenets historie". Fasiten blir uansett at det kan komme til å ligge desperate mennesker utenfor sykehuset og be om hjelp. 

Denne mannen har uttalt til National Geographic at mRNA er ute av kroppen etter noen få dager. Ting tyder på at han er en stor løgner. I tillegg med et navn som ligner på "gravstein". 

maxresdefault.jpg

Endret av Budeia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...