Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Just now, Hapi70 said:

Og du mener at det er helt greit at barn får tilsvarende skader av vaksiner. Av vaksiner som faktisk nå blir presset på dem med alle tilgjengelige midler de kan få til uten å kalle dem obligatoriske. Helt greit!

Så lenge vaksinene gjør at det totalt blir langt færre skader og dødsfall, så må det være helt greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Arve Synden skrev (1 time siden):

Så lenge vaksinene gjør at det totalt blir langt færre skader og dødsfall, så må det være helt greit.

Noe det ikke gjør desverre. Har sett flere av mine venner og bekjente har dødd, tilltross for at dem har tatt vaksiner i hytt og pine. Jeg, og flere andre som aldri har tatt vaksiner lever like fint i dag. Kontra dem so. Har fått vaksiner og kvikksølv siden barndommen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 minutter siden):

Og du mener at det er helt greit at barn får tilsvarende skader av vaksiner. [..]

Det er umulig å eliminere all risiko her i livet. Hver dag tas det bevisste og ubevisste valg som i verste tilfelle kan vise seg å ha fatale konsekvenser. Ofte kan man ikke engang velge det man ønsker; man må i stedet velge mellom to onder.

Vaksinering er et sånt (binært) valg: Enten velger du [1] vaksinen og mildere/fraværende sykdom hvis du blir smittet, eller så velger du [2] å risikere alvorligere sykdom, enten nå eller i fremtiden. Her kommer også økt fare for å smitte- og (indirekte) drepe andre i tillegg.

...

Å fornekte at vaksiner fungerer godt og gjør større nytte enn skade (og med ekstremt god margin) / å være inaktiv / å håpe på det beste / å vise til at vaksiner har så fæle bivirkninger / å innbille seg at man aldri vil bli syk, er i praksis å velge [2].

Ja, begge alternativ over kan gi ettervirkninger og i verste tilfelle død. Men risikoen er mye lavere om man velger [1]. Velger man likevel [2] (hvor man tillegger mulige vaksinebivirkninger mer vekt enn farene ved å bli syk), er man tvers igjennom irrasjonell. Da er plutselig 1 > 2 og ingenting trenger å være logisk lengre.

Ingen kan dessverre forutse de triste enkeltskjebnene på forhånd; hvor folk får varige mén eller dør. Så de som ikke har medisinsk grunn til å la være, bør bare hoppe i det og få det overstått. Sterke oppfordringer fra myndigheter om å la seg vaksinere er faktisk godt ment, tro det eller ej. Fordi man vet at dette er det beste valget; dvs. dèt valget med lavest risiko ..

Dessverre er det vanskelig å overtale "skeptikere" som tror blindt på eventyr, alternative fakta og anekdotiske bevis. Og som tror at de ikke gjør et valg, bare fordi de ikke velger [1] over ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Laffe skrev (54 minutter siden):

Noe det ikke gjør desverre. Har sett flere av mine venner og bekjente har dødd, tilltross for at dem har tatt vaksiner i hytt og pine. Jeg, og flere andre som aldri har tatt vaksiner lever like fint i dag. Kontra dem so. Har fått vaksiner og kvikksølv siden barndommen. 

Døde de likevel av sykdommen(e) de ble vaksinert mot? Og overlevde du den/de sykdommen(e) du ikke ble vaksinert mot helt uten problemer?

Lenke til kommentar

Japanske barn skal være sunnere etter at de sluttet med vaksiner der. 

Begynner snart å klikke for enkelte.. Kjenner det selv også. Denne videoen er vel ment å være morsom, men det ser også ut som det har klikket for ham. 

https://www.bitchute.com/video/2ouDTh1v2etZ/

100 millioner til i USA kan miste jobbene sine hvis de ikke vaksinerer seg, beboere på sykehjem blir holdt nede mens de testes, lik som kommer inn på akutten etter selvmord eller ulykker testes for korona, de koronasyke skal ha den nye Moo-varianten, men den gamle vaksinen skal fortsatt gis i 2,3 og 4 doser. ingenting nytt.. ingenting å se her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Hapi70 said:

wp-content.jpg.24836de7363f1034467ac53fbe2b417d.jpg

En slik graf tar ikke hensyn til andre faktorer som bidrar til lavere dødelighet, som for eksempel legevitenskapens evne til å holde folk i live. Den viser altså ikke det du vil den skal vise. Med andre ord er den et stråmannsargument.

En mer korrekt graf ville sett på dødeligheten av de som fikk sykdommen. Noe annet er uærlig feilrepresentasjon av data. Under ser du tilfeller (Y-aksen er i antall tusen) av meslinger og polio i USA (hadde jeg hatt dødeligheten, dvs. antall døde per antall smittede kunne jeg laget den også, men de dataene har jeg ikke). Hadde forklaringen på minkende antall tilfeller vært så enkel som bedre hygiene e.l. ville vi sett at de sank samtidig. Men det gjør det ikke, altså er forklaringen en annen. Og forklaringen er vaksiner. Vi ser lett at både den første meslingevaksinen med svekkede virus og den første poliovaksinen (Salk) fungerte svært godt. Jeg har lagt inn tidspunkter for når første vaksine for meslinger og polio ble innført, samt MMR og Sabin-vaksinen. Kilde: CDC (tabellene 1-7).

En annen ting er at grafer som du presenterer gjerne ligger på vitenskapsfornektersteder, som gjør mye for å skjule hvor datamaterialet kommer fra, og hvordan dataanalysen er gjort.

image.png.29264c17a8946a71ea30763a59f1b264.png

image.png.a131ca27b5685bc2af5f9e055ceee2dd.png

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Laffe skrev (6 timer siden):

Noe det ikke gjør desverre. Har sett flere av mine venner og bekjente har dødd, tilltross for at dem har tatt vaksiner i hytt og pine. Jeg, og flere andre som aldri har tatt vaksiner lever like fint i dag. Kontra dem so. Har fått vaksiner og kvikksølv siden barndommen. 

Det var dette med subjektive personlige andekdoter vs. objektive empiriske undersøkelser da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nomore skrev (1 time siden):

Danmark åpner i dag landet sitt for fullt. Ingen begrensninger, restriksjoner eller krav om vaksinepass for covid-19.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/g6vX6a/derfor-kan-danmark-fjerne-alle-coronatiltak

Litt av en plan denne eliten har.

Jepp, og nå kan vi også lese at det ikke er noen planer om egne regler - kun råd - for uvaksinerte her til lands, samt at koronapassets gyldighet etter smitte utvides til 12 mndr: https://www.aftenposten.no/norge/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset?pinnedEntry=37912

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, nomore said:

Danmark åpner i dag landet sitt for fullt. Ingen begrensninger, restriksjoner eller krav om vaksinepass for covid-19.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/g6vX6a/derfor-kan-danmark-fjerne-alle-coronatiltak

Litt av en plan denne eliten har.

Midlertidig frihet. Ny runde med Covid-1984 kommende månedene. De kan også dikte opp et helt nytt virus også. Det er bare å lage en ny data modell slik de gjorde med Covid. Så nei, verdenen vil ikke gå tilbake til slik den var før all galskapen starta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 minutter siden):

Midlertidig frihet. Ny runde med Covid-1984 kommende månedene. De kan også dikte opp et helt nytt virus også. Det er bare å lage en ny data modell slik de gjorde med Covid. Så nei, verdenen vil ikke gå tilbake til slik den var før all galskapen starta.

Det eneste jeg kan si om denne kommentaren er bare at den er fascinerende fra et psykologisk standpunkt.

Dødstallene går godt ned når flere blir fullvaksinerte, så det skal godt gjøres for den kommende regjeringen å forsvare strenge tiltak i nåværende trend.

Endret av atleape
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, atleape said:

Dødstallene går godt ned når flere blir fullvaksinerte, så det skal godt gjøres for den kommende regjeringen å forsvare strenge tiltak i nåværende trend.

Når influensa sesongen starter, så vil flere folk teste seg igjen, og dette vil dra opp smittetilfellene. Gjett selv hva som vil skje da. Så kan dem si at nye varianter kommer som er verre enn Delta. Men de kan ikke holde dette gående evig. På et tidspunkt vil dem skape en ny krise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...