Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Det er egentlig mer frustrerende enn det er interessant, spør du meg. Det er noen indikasjoner på at det kan ha effekt, også er det masse studier som viser at det ikke har noen effekt, og gjennomgående er studiene små og/eller av tvilsom kvalitet. Konklusjonen i de fleste meta-studiene er at man må få satt opp flere studier av god kvalitet med tilstrekkelig størrelse. Man spytter såpass mye penger inn i håndteringen av covid-19 at det burde være mulig å avse penger til å faktisk få gjennomført noen gode og store studier på Ivermectin. Men enn så lenge både industrien og myndighetene har lagt så mye penger i vaksinene, tror jeg det vil ta lang tid før så faktisk skjer.

Det intressante er at de store indiske byene, som bruker kombinasjon av Hydro+Iver+Vaksine på alle smittede pasientene - fikk etter alt å dømme bukt på sykdommen, og de smittet ikke videre, og de var ikke i nærheten av samme økning i smitte-tall som de fikk i Kerala som bruker vaksine+Iver på de aller kritiske pasienter, hvor det har hatt liten effekt - eller lignende slik vi ser i Norge.

Og hvis det stemmer at dersom dette er standard praksis i f.eks. Delhi, kontra Kerala, så kan vi vell ikke kalle det en liten studie. Delhi er jo en ganske stor by. Så vi i vesten gjør kanskje feil, og kanskje kan lære litt av India her. 😕

Kanskje burde vi prøve forskjellige metoder i Norge, tvangsmedikere (siden dette nå er fullt akseptabelt) de Oslo med en medisin, og de i Bergen med en annen, og se hva som ga best resultat, så følge den planen når vi tvangsmedikerer resten av landet.. 😕

Det kan jo være at hvis alle de som blir smittet i Kerala kommer over Covid, takket være vaksinen og oppnår bedre immunitet, enn de i Delhi, 

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KongRudi skrev (11 minutter siden):

Det intressante er at de store indiske byene, som bruker kombinasjon av Hydro+Iver+Vaksine på alle smittede pasientene - fikk etter alt å dømme bukt på sykdommen, og de smittet ikke videre, og de var ikke i nærheten av samme økning i smitte-tall som de fikk i Kerala som bruker vaksine+Iver på de aller kritiske pasienter, hvor det har hatt liten effekt - eller lignende slik vi ser i Norge.

Og hvis det stemmer at dersom dette er standard praksis i f.eks. Delhi, kontra Kerala, så kan vi vell ikke kalle det en liten studie. Delhi er jo en ganske stor by. Så vi i vesten gjør kanskje feil, og kanskje kan lære litt av India her. 😕

Kanskje burde vi prøve forskjellige metoder i Norge, tvangsmedikere (siden dette nå er fullt akseptabelt) de Oslo med en medisin, og de i Bergen med en annen, og se hva som ga best resultat, så følge den planen når vi tvangsmedikerer resten av landet.. 😕

Det kan jo være at hvis alle de som blir smittet i Kerala kommer over Covid, takket være vaksinen og oppnår bedre immunitet, enn de i Delhi, 

Vi tvangsmedisinerer fortsatt ikke knyttet til covid her i landet, så den retorikken der blir useriøs.

Problemet er at man med rent epidemiologiske studier i liten grad klarer å isolere effekten av enkeltfaktorer fordi det er så mange variabler man ikke har kontroll over. Skal man få til dette, må man ha RCT-studier. Og de RCT-studiene man har på Ivermectin har altså resultater som spriker i alle retninger og har generelt dårlig kvalitet (primært fordi de er for små).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (43 minutter siden):

Så vi i vesten gjør kanskje feil, og kanskje kan lære litt av India her.

Ja for India er jo verdenskjent for å være verdensledende på medisin. Kanskje du kan snu deg til Amrikka og sjå kor godt det går i stater med høg vaksinemotstand og høg invermectin bruk? 

Det du driver med er Apofeni. Kvifor ikkje finne sammenheng mellom Indisk curry og corona resistanse? Om du liker å finne ting som ikkje har vist seg effektiv mot corona smitte..... Eller gjere eit dykk i homeopati? Vanne ut vaksinene så pass mykje at det ikkje finnes virkningstoff igjen i dei. Det gjer nok susen skal du sjå.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Pallehysa said:

Ja for India er jo verdenskjent for å være verdensledende på medisin. Kanskje du kan snu deg til Amrikka og sjå kor godt det går i stater med høg vaksinemotstand og høg invermectin bruk? 

Det du driver med er Apofeni. Kvifor ikkje finne sammenheng mellom Indisk curry og corona resistanse? Om du liker å finne ting som ikkje har vist seg effektiv mot corona smitte..... Eller gjere eit dykk i homeopati? Vanne ut vaksinene så pass mykje at det ikkje finnes virkningstoff igjen i dei. Det gjer nok susen skal du sjå.

 

Er nå kanskje verdt å sjekke ut hva de gjør, i forhold til hva vi gjør:

tall.thumb.jpg.a20005bdddba8f63673e4f7dae81d642.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pallehysa said:

Nei eg har heller lyst å sjå til USA og stater der vaksinemotstand er gøy, og ivermectin er gud... Kordan går det der?

 

USA kjører stort sett samme linje som Norge - det er de vi prøver å kopiere. 😕

Men det er store forskjeller på stat til stat, og klinikkene, og hvilken behandling de tilbyr.

 

5 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Men her mangler det en rekke momenter, eksempelvis grad og type smittevernstiltak, andel tidligere smittede (som vi vet er bedre beskyttet enn vaksinerte) og antall gjennomførte tester.

googla bare corona numbers, delhi, deretter population - da det var nevnt i artikkelen om forskjellige praksiser gjort i byene der, og Delhi var prakt-eksempelet, og Kerala skrekk-eksempelet - og sammenlignet Delhi med norge. 

Er fullstendig klar over at dette ikke er hele bildet, kanskje ikke den ønskelige løsningen - men er verdt å følge med på og prøve å finne ut hva de har gjort i Delhi - når de gjør det såpass bra. Blir dumt å avskrive dem fordi det var i India. 😕

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
4 hours ago, Morromann said:

Greit, men hvorfor forsetter du å poste alle mulige skjermdumper fra Facebook-grupper som ikke beviser noen verdens ting. Det spiller egentlig ingen rolle om du viser oss 10 eller 50 eller 50 000 Facebook-poster med påstander om at man blir magnetiske av vaksiner. Ingen av oss her inne som har blitt vaksinerte har blitt magnetiske og ingen av oss kjenner noen som har blitt det heller så det er aboslutt av 0 innteresse at hvemsomhelst kan påstå sånt på Facebook.

Du må gjerne argumentere for din sak og jeg er ydmyk til å lese begrunnelsen for dine påstander men da med du komme med noe seriøst som bygger opp under at det er noe i dette; diverse skjermdumper med ekstreme påstander har ikke noe større verdi som dokuemtnasjon enn om jeg forteller deg her og nå på diksujon.no at jeg har blitt bortført av romvesener.

Så jeg må hele tiden hardnakket påstå noe for å diskutere her, jeg kan ikke stille spørsmålet om man kan bli magnetisk? Dette står ikke i reglene.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (47 minutter siden):

Så jeg må hele tiden hardnakket påstå noe for å diskutere her, jeg kan ikke stille spørsmålet om man kan bli magnetisk? Dette står ikke i reglene.

Svaret på spørsmålet om nokon blir magnetisk av å ta vaksina er NEI!, det er ikkje nødvendig å stille det spørsmålet fleire ganger, for svaret vil altid vere NEI.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (56 minutter siden):

Så jeg må hele tiden hardnakket påstå noe for å diskutere her, jeg kan ikke stille spørsmålet om man kan bli magnetisk? Dette står ikke i reglene.

Du kan selvsagt stille alle de spørsmålene du vil, men hvis du faktisk ønsker å invitere til en diskusjon rundt noe, gjør du deg selv og alle andre en tjeneste hvis du formulerer deg mer utfyllende. Når posten din består av setningen "Fuktig hud...?" etterfulgt av en kilde som påstår at man blir magnetisk av vaksinen, legger du opp til svært mye tolkning av både betydningen av og intensjonen din om det du skriver. Og da tolker man det jo gjerne i lys av erfaring, og her har du jo flere ganger tidligere hardnakket påstått andre ting ut fra tilsvarende (mangelfullt) kildegrunnlag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
21 minutes ago, ok67 said:

Svaret på spørsmålet om nokon blir magnetisk av å ta vaksina er NEI!, det er ikkje nødvendig å stille det spørsmålet fleire ganger, for svaret vil altid vere NEI.

Bevis?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Ipsos mori skrev (23 minutter siden):

 

Sitat

- Barnekonvensjonen, som Norge har sluttet seg til, forplikter alle land til å beskytte barns helse. Vi tolker det til å være en forpliktelse som er uavhengig av hva foreldrene måtte mene om vaksine. Mye i samfunnet er pliktig, for eksempel skolegang, Vi mener at vaksinering mot sykdommer som kan være livstruende for befolkningen, bør få samme status, sier Tellevik Dahl.

Helt greit ressonement det.

Foreldre som velger å holde barna utenfor offentlig skole forplikter seg jo også til å gi nødvendig og balansert opplæring i samme grad som den offentlige skolen gjør. Da er det jo også naturlig at foreldre som holder barna utenfor vaksinasjonsprogrammet må kunne verne både barnet og samfunnet rundt fra risikoen som fravær av vaksinering gir. Jeg vet ikke helt hvordan det skal foregå men det får bli foreldrenes problem å finne ut av. Eventuelt en sak for barnevernet dersom foreldrene velger å bryte barnekonvensjonen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (2 timer siden):

Ikke bare er vaksinene helt trygge, de er også svært effektive, slik som biovåpen bør være:

https://www.irishtimes.com/news/health/covid-54-of-hospital-patients-with-virus-are-fully-vaccinated-1.4670229

 

Sitat

The proportion of vaccinated people requiring treatment in hospital has been increasing over recent months, as the number of vaccinated people in the wider population has risen.

Vaccination has drastically reduced the overall number of infections and reduced the severity of infections where they occur. However, the number of breakthrough infections has increased as the population of vaccinated people has grown.

Tallene må også kombineres med faktumet at over 90% av den voksne irske befolkningen er fullvaksinert.

Sitat

Although most cases over the summer have been among younger, unvaccinated people, currently 70 per cent of those in hospital are aged over 50.

Det som står i linken din bør altså ikke overraske noen som har fulgt med på og satt seg inn i saken.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her står det også at mange fullvaksinerte er innlagt i Israel. Og de kommer derfor med et sterkt råd oppover i Europa om å bestille dose 3. Uff... https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QyP8ER/vaksinekoordinator-i-eu-planlegger-for-tredjedose-i-vinter

Dette er en av kommentarene under. Magnetiske kropper er ikke en anerkjent bivirkning, men hjerteproblemer hos unge er en registrert bivirkning. 

Sitat

For noen dager siden leste jeg at unge menn har noe sånt som seks ganger større sjanse for å bli innlagt på sykehus med hjerteproblemer på grunn av vaksinen, enn de har av å bli innlagt på sykehus på grunn av covid-19. Dessverre så har det jo blitt sånn i disse tider at det er omtrent umulig å stole på det som skrives i media, så jeg orket knapt å lese disse sakene (linker vedlagt).

 

Men så, på mandag denne uken da jeg kom på skolen, sa læreren at to av mine medelever hadde blitt innlagt på sykehus i helgen med hjerteproblemer etter dose to av vaksinen som de tok i forrige uke. Vi er en liten klasse på 19 personer, hvor 15 av oss er fullvaksinerte. 14 av disse er gutter, og to av disse 14 ble altså innlagt på sykehus med hjerteproblemer.

 

Jeg skal ikke legge meg opp i om andre skal ta vaksinen eller ikke, men det er noe som er utrolig rart med alt dette presset om denne vaksinen. Har dere noen gang vært borti noe som ligner på dette "hysteriet"? Hvorfor er det slik? Kan det være at noen har noe å tjene på dette? Ikke vet jeg, jeg blir bare veldig betenkt. Dødeligheten i aldersgruppen 20-29, som jeg snakker om her, er i følge cleveland.com så lav som 0,04%(!), så hvorfor vaksinere disse, når det tydeligvis oppstår seriøse problemer med blant annet hjerte hos denne gruppen.

 

https://www.nytimes.com/2021/08/25/health/covid-myocarditis-vaccine.html

 

https://www.theguardian.com/world/2021/sep/10/boys-more-at-risk-from-pfizer-jab-side-effect-than-covid-suggests-study

Ja, hvorfor stille et ultimatum for å vaksinere så mange som mulig? En kan jo tenke seg hva som vil skje hvis den samme klassen tar dose 3 og dose 4. Skal flere av dem ende opp som hjertepasienter... og de som allerede har fått det skal tvinges til å ta enda flere doser?

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Simen1 said:

 

Helt greit ressonement det.

Foreldre som velger å holde barna utenfor offentlig skole forplikter seg jo også til å gi nødvendig og balansert opplæring i samme grad som den offentlige skolen gjør. Da er det jo også naturlig at foreldre som holder barna utenfor vaksinasjonsprogrammet må kunne verne både barnet og samfunnet rundt fra risikoen som fravær av vaksinering gir. Jeg vet ikke helt hvordan det skal foregå men det får bli foreldrenes problem å finne ut av. Eventuelt en sak for barnevernet dersom foreldrene velger å bryte barnekonvensjonen.

Corona er ikke ett særlig problem for barn, det er 3 ganger mere sannsynlig at de dør av influensa enn Corona, har jeg hørt.

Om de får sykdommen, så oppnår dem naturlig immunitet som sannsynligvis er mere effektiv enn vaksine-immuniten.

Og alle vaksiner har også bivirkninger, og innebærer en liten risiko.

Huske-regel: Barnevernet skal beskytte barna, de trenger ikke bry seg om big-pharma.

 

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...