Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Benbjo skrev (2 timer siden):

Kontroll over befolkningen og evt redusere befolkningen. Visstnok finnes det konkrete planer på å redusere verdens befolkning til noen få hundretusen. 

Det er litt dette jeg ikke forstår da, det må jo finnes hundrevis av mer intelligente måter å ta livet av en stor befolkning på enn denne seigpiningen "eliten" holder på med nå. Det er jo bare til å lage et virus/sykdom som VIRKELIG tar livet av haugevis av folk ala svartedauden, sørge for at det ikke finnes noen kur (annet enn til eliten og de utvalgte som de vil ha til å overleve), og at viruset får fortsette i fred til mange nok er døde, så "plutselig" kommer det en kur som gjør at den siste prosenten overlever og man har en liten befolkning igjen. Det kunne jo vært så såre enkelt.

Men nei, så enkelt skal det ikke være vettu. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Winnowill skrev (11 minutter siden):

Det er litt dette jeg ikke forstår da, det må jo finnes hundrevis av mer intelligente måter å ta livet av en stor befolkning på enn denne seigpiningen "eliten" holder på med nå.

Evt. en faktisk krig, WW3.
De kan raskt drastisk øke dødsfall/drap om alle spiller på samme lag med mål om å ta flest mulig liv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, aklla said:

Evt. en faktisk krig, WW3.
De kan raskt drastisk øke dødsfall/drap om alle spiller på samme lag med mål om å ta flest mulig liv

Heldigvis ikke særlig sannsynlig at de med makta blir enige om hvem som skal dø, og dermed veldig liten sjangse for at de ønsker å starte en slik krig med vilje. :)

 

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (4 minutter siden):

Evt. en faktisk krig, WW3.
De kan raskt drastisk øke dødsfall/drap om alle spiller på samme lag med mål om å ta flest mulig liv

Ja for all del, de kunne jo virkelig inspirerert diverse atommakter, røre godt i gryten av rykter, oi- en missil på avveie gitt, - noen høytstående folk i diverse land drepes av "noen" som har et shady rykte som land - et par fingre i spillet og voila, 3 verdenskrig så det ljomer med atomkrig her og der. 

Det ville ikke vært et problem for denne "eliten" så mye makt som en mener disse har. At "de" ikke bare gønner på!?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Winnowill said:

Ja for all del, de kunne jo virkelig inspirerert diverse atommakter, røre godt i gryten av rykter, oi- en missil på avveie gitt, - noen høytstående folk i diverse land drepes av "noen" som har et shady rykte som land - et par fingre i spillet og voila, 3 verdenskrig så det ljomer med atomkrig her og der. 

Det ville ikke vært et problem for denne "eliten" så mye makt som en mener disse har. At "de" ikke bare gønner på!?

Tror ikke du trenger bekymre deg noe særlig for atom-våpen/krig. 

Det har vist seg å være ett effektivt avskrekkings-våpen i å hindre evt. invasjoner, og etter du utvikler atom-våpen, pleier du bare være innvolvert i defensive satelitt-kriger (krig i andre land, ikke ditt eget) - og det er heller ikke ett særlig bra våpen å bruke dersom du ønsker å overta ett område.

Og det kan også være ett ganske farlig våpen å ha, som krever endel resurser å vedlikeholde (som gjorde at Ukraina dummet seg ut, og godtok å fjerne sine våpen, som de hadde etter gamle Sovjet) - nok til å utelukke det for private aktører og fattigere land.

Terrorister som forhåpentligvis ikke har råd og/eller kompetanse til å utvikle dem.- Og veldig få av de som har utviklet disse atom-våpene vil levere disse til evt. terrorister (og eliter), fordi det vil bli konsekvenser etter at slike våpen blir brukt, eller om salg skulle bli oppdaget. :) Og de må også gjøre dette i hemmelighet for å lykkes.

Vil tro at vi får noen flere atom-tester i øst asia, for å vise at de er off-limits, så vi vil nok kanskje snart ha litt flere nasjoner som blir kjent som atom-makt, men privat-aktører er lite sannsynlig i første omgang, etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
48 minutes ago, frohmage said:

Hva slags mus er det som har mennesklig dna? (Nei, jeg tenker ikke på det gøyale svaret)

Vi deler veldig mye dna med mange dyr, noen gen er 99% like mellom mennesker og mus, og andre gen 60% i enkelte protein-kjeder - og de dyrker forskjellige grupper av mus (strains) for å få dem til å få samme symptomer i musene som symptomer i mennesker når dem smitter dem med forskjellige sykdommer, for så å prøve å kurere dem igjen.

Sikkert feil å kalle det menneskelig dna, men det er nærmeste måten jeg kan forklare det, jeg kan ikke så voldsomt masse om dna.

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hvis dette er en rent forbigående ting, eller hvis myndighetene faktisk tror dette, hvorfor settes det da opp slike dyre skilt som er laget for å vare i flere tiår?  

Screenshot_2021-07-05-18-54-57.thumb.png.e128df19c407647c000cfb58b028c9ef.png

Lenke til kommentar

Antagelig mye billigere enn å bestille egne skilter som skal tåle vær og vind ett års tid uten å bli ødelagt, men samtidig ikke tåle 3 år uten å bli ødelagt.

Om du skal skru opp noe som skal holde ett år, bruker du vanlige skruer laget for å holde i tiår eller har kjøper du egne skruer som ikke er like holdebare, men bra nok til ett år, men ikke bra nok til to år?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 minutter siden):

Hvis dette er en rent forbigående ting, eller hvis myndighetene faktisk tror dette, hvorfor settes det da opp slike dyre skilt som er laget for å vare i flere tiår?  

Screenshot_2021-07-05-18-54-57.thumb.png.e128df19c407647c000cfb58b028c9ef.png

Hvor mye tror du et skilt koster? Det der er småpenger. 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Hapi70 said:

Hvis dette er en rent forbigående ting, eller hvis myndighetene faktisk tror dette, hvorfor settes det da opp slike dyre skilt som er laget for å vare i flere tiår?  

Hvor mye koster et slikt skilt da? Burde du vite siden du omtaler de som "dyre".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Budeia skrev (20 timer siden):

Til tross for at Norge er et mer vaksinasjonsivrig land, finner politikere og media det nødvendig å henge ut enkelte kommuner og personer som ikke er fullstendig lydige. F.eks. ordføreren i Lier som fant det nødvendig å sladre på sine innbyggere fordi flere hadde takket nei til vaksinering i ferietida. Og TV2 fulgte opp med å viderebringe sladringen i riksdekkende media. Det er ikke nok med nesten total kontroll, de krever total kontroll. 😈

Interessant vinkling - men jeg sliter liksom med å få det til å henge i hop. Det skyldes nok min veldig enkle hjerne, som har problemer med å dra utfyllende fakta ut av løse luften - og ergo blir jeg bare sittende med en masse spørsmål i stedet :huh: Som for eksempel:

Konkret HVEM er de som krever total kontroll?

Konkret HVOR fremkommer kravet deres?

Konkret HVORDAN får noen total kontroll over noe som helst av at ordførere sutrer i media?

Konkret HVA er de oppnår total kontroll over?

Historikere kan jo muligens ta dette som et læringspunkt: Sutrende ordførere i media er et forvarsel om etablering av et totalitært regime?  Hvis de sjekker de lokale avisartiklene i tiden før Djengis Kahn, Pol Pot, Stalin, Mussolini og Hitler kom til makten, så vil de nok finne ut at sutring fra ordførere gjentok seg fra sted til sted og tid til tid? ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Hvis dette er en rent forbigående ting, eller hvis myndighetene faktisk tror dette, hvorfor settes det da opp slike dyre skilt som er laget for å vare i flere tiår?  

Screenshot_2021-07-05-18-54-57.thumb.png.e128df19c407647c000cfb58b028c9ef.png

De der er innkjøpt av en i en offentlig virksomhet, som verken lever av å tjene penger eller av å spare penger, men av å bruke opp pengene på budsjettet. Så lenge bruken understøtter ytelsen de skal levere, og det er innenfor reglene for offentlige anskaffelser, så er det ingen som kommer til å si at "Du skulle kjøpte dårligere og billigere skilt!" :) (Jeg tipper i tillegg at for å slippe å organisere konkurranser i markedet stadig vekk, har de sannsynligvis en rammeavtale med et skilt-firma som har konkurrert seg til avtalen, og i den vil det være naturlig at det er stilt ufravikelige kvalitetskrav med garantitid for leveransene.)

Eventuelt har vaktmestern fått en beskjed fra verdenseliten om å kjøpe ordentlige kvalitetsskilt. Det er jo også en slags forklaring, antar jeg :huh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (6 timer siden):

Tror ikke du trenger bekymre deg noe særlig for atom-våpen/krig.

Det tenker jeg nada på, men hvis nå denne eliten virkelig ønsket å avlive sånn rundt 80% av jordens befolkning, så kunne de ha bunkret opp i underjordiske hule med resten av reptilene og virkelig latt det stått til.

Men den gang ei.:nei:

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (16 minutter siden):

Vaksinering av skolebarn ungdom til høsten, det passer jo fint med de nye variantene som kommer til å få en god oppsving da, og som kommer til å ha ekstra høye tall pga massetesting: https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/planlegger-aa-tilby-16-og-17-aaringer-vaksine.pG_5WLW_9

Jeg kjenner at jeg er litt tvilende til at vaksinering av 16-17-åringer er en god idé allerede nå. I avveiningen mellom individuelle og kollektive oppsider og nedsider er det en del kompliserende faktorer. For det første er oppsiden mye mindre individuelt - denne aldersgruppen får oftest ingen eller milde symptomer uansett, så vaksinen vil derfor ha en mindre effekt i seg selv. Og nedsiden er for dem, som for oss andre som har tatt vaksinen, både et sett med kjente bivirkninger og en usikkerhet ennå en stund - kan det oppdages alvorlige bivirkninger på lang sikt?

Så fra et rent individuelt perspektiv er jeg ikke sikker på at oppsiden er betydelig større enn nedsiden. Det er usikkerhet der.

Fra et kollektivistisk ståsted vil selvsagt vaksinering av denne årsgruppen konsolidere flokkimmuniteten samfunnet ønsker seg.

Men å la et kollektivistisk mål veie tyngre enn individuell helseeffekt er jeg ikke med på. Dersom FHI kan sannsynliggjøre at vaksinering av denne årsklassen er til det beste for dem, når individuelle oppsider og nedsider er vurdert, så vil jeg nok være på glid. Og uansett synes jeg de skal få avgjøre selv om de takker ja eller nei til et eventuelt tilbud.

Lenke til kommentar

Nå har vel de opplevd at sånn rundt 90% av befolkningen i Norge er for vaksinering og det går relativt greit til tross for en viss skepsis. Men jeg tror man vil oppleve en større motstand mot å vaksinere tenåringer og evt barn, rett og slett for det er en ting å ta en avgjørelse for seg selv og noe annet på vegne av andre. Selv folk som er skeptiske pga alle mulige grunner, tar kanskje vaksinen fordi de vil reise, er i risikogruppe, gidder ikke mer osv og er villig til å evt risikere egen helse skulle det komme en bivirkning eller to down the line..men der tror jeg det stopper når det kommer til egne barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...