Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

11 hours ago, graavik said:

Haha, ja. Gruer meg fortsatt. Har aldri hatt så vondt i armen etter en vaksine før!! Men følger med på denne posten.
"Havik" ,"Budeia", "KongRudi" og "Betroz" vet tydeligvis hva de snakker om. De har sett opptil flere hundre YouTube videoer som bekrefter mistankene de har. Det er greit nok for meg. :)

Har selv planlagt å ta disse vaksinene, og disse såkalte boosterene, hvis doktoren min anbefaler det.

- Personlig hadde jeg problemer med en eller annen malaria-vaksine for rundt ca. 15 år siden før jeg var i Venezuela (jeg besvimte rett etter at vaksinen var satt, men ingen andre problemer eller bivirkner).

- Jeg sa tidligere i tråden at jeg syntes folk (som meg), som var gamle nok til å være ferdige med verpingen kanskje burde gamble - men har stor forståelse for at mye yngre folk - som ikke er like utsatt for de verste tilfellene av Korona - bør hive seg på trenden førvi vet mere om evt. bivirkninger. 

Flott at du ikke har hatt værre problemer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, dDork said:

Du velger gjerne hva du vil putte i din egen kropp. Men hvorfor er det greit for deg å putte covid-viruset i andres kropper? Hvorfor er det greit for deg å begå uaktsomt drap mot de som har svakt immunforsvar? Er du uvaksinert og blir smittet, så er det akkurat dette du gjør. 

Med samme logikk, så ville jo de med svakt immunforsvar være skyldig i uaktsomt drap på de dersom ellers friske folk, som skulle dø av bivirknger av massevis av vaksiner de egentlig ikke trenger. 😕

Ulykker skjer, uten at noen nødvendigvis må være skyldig i ulykken som har skjedd. Vi gjør vårt beste, problemene kommer ofte når du prøver å tvinge andre til å gjøre det du mener er best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg skjønte at dette var planen fra begynnelsen, de kommer til å bruke de innførte 'tiltakene' (som egentlig er inngrep) som en brekkstang for å tvinge alle til å vaksinere seg, også her i Norge. Det blir som at en lærer får hele klassen til å sitte igjen fordi en kommer for sent. Dette kommer til høsten.

Screenshot_2021-07-04-16-01-32.thumb.png.566c5fb263feb3556a09cb80a25a1234.png

Lenke til kommentar

image.png.b866b5c87483fede602a191f001e9008.png

Tabellen viser (det røde tallet er mitt verk, btw :) ) svar på spørsmål om: "Hvor sannsynlig er det at du vil ta ["AstraZeneca" | "Pfizer/Moderna" | "Annen"] koronavaksine hvis den blir anbefalt for deg?"

Den forteller også at det er fullstendig unødvendig å "tvinge alle til å vaksinere seg, også her i Norge". Så lenge helsemyndighetene skaffer de vaksinene som folk vurderer å ha minst risiko for seg selv, så kan man forvente at rundt 90% vil vaksinerer seg helt frivillig.

Edit: Tabellen er hentet fra https://www.fhi.no/studier/prevalensundersokelser-korona/holdninger-til-vaksinasjon/

Endret av a_aa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
a_aa skrev (3 timer siden):

Så lenge helsemyndighetene skaffer de vaksinene som folk vurderer å ha minst risiko for seg selv, så kan man forvente at rundt 90% vil vaksinerer seg helt frivillig.

Til tross for at Norge er et mer vaksinasjonsivrig land, finner politikere og media det nødvendig å henge ut enkelte kommuner og personer som ikke er fullstendig lydige. F.eks. ordføreren i Lier som fant det nødvendig å sladre på sine innbyggere fordi flere hadde takket nei til vaksinering i ferietida. Og TV2 fulgte opp med å viderebringe sladringen i riksdekkende media. Det er ikke nok med nesten total kontroll, de krever total kontroll. 😈

Lenke til kommentar
6 hours ago, Hapi70 said:

Jeg skjønte at dette var planen fra begynnelsen, de kommer til å bruke de innførte 'tiltakene' (som egentlig er inngrep) som en brekkstang for å tvinge alle til å vaksinere seg, også her i Norge. Det blir som at en lærer får hele klassen til å sitte igjen fordi en kommer for sent. Dette kommer til høsten.

Screenshot_2021-07-04-16-01-32.thumb.png.566c5fb263feb3556a09cb80a25a1234.png

Vet ikke hvordan det funker med å bruke Australia som et eksempel på dette her, med tanke på at de ligger bakerst i køa for å få vaksiner, har vaksinert bare 3%, og når ikke 80% før i midten av 2022 tidligst.

Ikke det at Australia uansett ville vært et godt valg som eksempel, .siden vi prater her om et land som sender sine asylsøkere til konsentrasjonsleire i andre land, hvor de har nesten ingen rettigheter og blir utsatt for overgrep. Australia har en lang historie om hard og brutal lovgivning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis Australia er så fælt så får vi håpe asyl-søkerene finner ett bedre land å flykte til.

Nauro-leiren var en god ide - en plass utenfor landet til å behandle søknadene, men dårlig utførelse pga. korrupsjon blant vaktene - som førte til at leiren ble nedlagt, og nå sitter stort sett disse asylsøkerne på hotell i Brisbane, untatt noen folk som ikke vil identifisere seg, tror jeg, om jeg husker å ha lest rett.

Hvis Danmark og Rwanda sin migrasjons-avtale går gjennom, så får vi håpe at lignende ting ikke skjer der, og de finner en god løsning, som gjør det mindre fristende for lykke-jegere til å prøve å ta plassen til folk som faktisk trenger asyl. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden denne tråden omhandler covid-19 konspirasjoner, kan noen da være grei å gi en kjapp oppdatering på hva som faktisk er de aktuelle meningene rundt dette? Altså hvilke teorier som er mest troverdige hos den som ikke tror på covid-19 og vaksinen.

Lurer fordi jeg har en bekjent som er blitt helt fanatisk på dette. Ene dagen finnes ikke covid-19, så finnes det men er ikke farlig.

Skal en ta vaksine må en visstnok ha med seg magnet for å sjekke glasset, så lurer på hva de da mener at en får i sprøyten.

Prøver bare å forstå hvordan en person har fått slike meninger og dette og hva som eventuelt ligger bak. 

Lenke til kommentar

-at man blir magnetisk, eller rettere sagt sin egen relativt kraftig tyngdekraft ettersom ikke-magnetiske objekter også blir sittende fast på samme måte.
-sprøyten har chips.
-at vaksinen smitter uvaksinerte med vaksinen.
-selvfølgelig dør man om maks ett års tid, evt garantert masse kroniske sykdommer.
-den genmodifiserer oss.
-drar man den litt lengre, så gjør den sjelen mister kontakt med kroppen slik at vi blir sjele-løse og "døde"

Det er vel de mest populære tror jeg..

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
aklla skrev (2 minutter siden):

-at man blir magnetisk, eller rettere sagt sin egen relativt kraftig tyngdekraft ettersom ikke-magnetiske objekter også blir sittende fast på samme måte.
-sprøyten har chips.
-at vaksinen smitter uvaksinerte med vaksinen.
-selvfølgelig dør man om maks ett års tid, evt garantert masse kroniske sykdommer.
-den genmodifiserer oss.
-drar man den litt lengre, så gjør den sjelen mister kontakt med kroppen slik at vi blir sjele-løse og "døde"

Det er vel de mest populære tror jeg..

Se der ja. Og hva er da motivasjonen for å injeksere menneskeheten med noe slikt?

Lenke til kommentar
19 minutes ago, ProphetSe7en said:

Se der ja. Og hva er da motivasjonen for å injeksere menneskeheten med noe slikt?

Kontroll over befolkningen og evt redusere befolkningen. Visstnok finnes det konkrete planer på å redusere verdens befolkning til noen få hundretusen. 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (6 minutter siden):

Se der ja. Og hva er da motivasjonen for å injeksere menneskeheten med noe slikt?

For gøy, fordi dem kan, fordi dem er onde, for å ødelegge økonomien.
Og selvfølgelig, det hele er en plan for å få en chip inn som vi kan betale med osv slik at de kan overvåke oss mer.
Motivasjonen er like varierende som konspirasjonsteoriene, om ikke mer..

 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, ProphetSe7en said:

Se der ja. Og hva er da motivasjonen for å injeksere menneskeheten med noe slikt?

Mange dårlige konspirasjoner, som med micro-chips, og magnetisme. Relativt enkelt å motbevise micro-chip'ing, magnetisme kan være mange grunner, disse konspirasjonene har pågått lenge.

At vaksinen smitter er en selvoppfyllende profeti, fordi vaksinene ikke beskytter 100%, og da vil mange bli smittet selv om vaksinen er bra beskyttelse mot viruset, og enkelte folk vil tro at det er vaksinen som har smittet og ikke viruset.

Enkelte mektige personer i Davos har også vistnok ønsket seg en såkalt great reset, de argumenterer for at med mye lavere befolkning vil være mye bedre for jordkloden klima-messig, og mindre sjangse for krig når færre folk kjemper om resureser, så vi må få ned befolknings-antallet.

Folk som extinction-rebellion, trekker de verste prognosene fra klima-forskere og argumenterer med at verden vil gå under, medmindre vi kommer ned i 2 milliarder folk på jorden innen de neste 20 årene, etc - og mange folk tror på disse dommedagsteoriene, og linker sammen  at ekstremister skal prøve å fremskynde dette, å kanskje prøve å kontrollere hvem som lever og dør.

Bill Gates har blitt tatt ut av kontekst, går jeg utifra, på en Ted-talk, hvor han snakker om vaksiner som metode til kontroll av befolknings-antallet. Har ikke gidde å se originalen.

Flere og flere seriøse forskere begynner å bli enige om at viruset er kommet ut av kontroll på labaratoriet i Kina, noen tror at de har klippet og limt i sammen ett virus - men mest sannsynlig så har dem brukt mus med menneskelig dna, og smittet musene, og så blitt smittet selv. Og da er spørsmålet om hva de prøvde å få til med viruset, hvilke folkegruppers dna de har brukt i forsøkene på å gjøre viruset mere farlig for, etc.

- Personlig tror jeg at denne lab-konspirasjonen inneholder endel sannheter - iogmed at ingen av de internasjonale ekspertene fikk tilgang til labaratoriet, eller dyrene på labarotoriet, eller viruset selv ,før Australia leverte en god dokumentasjon på viruset - uten at Kina ga ut data om viruset. Og Kina plutselig hadde en vaksine noen uker senere, lenge før alle andre, uten at Kina vanligvis lager nye vaksiner.

Tror ikke folk flest, eller de fleste er så veldig bekymret for Corvid; men mere bekymret for ett eventuelt fremtidig biologisk våpen-kappløp med nye virus som skal være mere farlig for folk med DNA fra Europeisk-, Asiatisk-, eller Afrikansk- DNA-arvemateriale, og i tilleg ser at når selskap som Blackstone kjøper store Myancestry.com og andre DNA-oppsamlere - er kanskje dette ett forsøk for USA på å skaffe seg en database over DNA lignende den de de sikkert har i Bejing, som er de som har gjort all analyseringen for disse dna-analyse firmaene før. Eller så skal de kanskje bare tjene penger..

 

7 minutes ago, ProphetSe7en said:

Høres helt vilt ut, kan ikke forstå at høyt utdannet personer kan bli helt besatt av slike ting.

Han jeg tenker på var en av de først som fikk påvist covid her i Norge. Kanskje å miste all sunn fornuft er en skjult bivirkning av covid-19

Hvorfor tror du høyt utdannede personer ikke kan finne teori om konspirasjoner intressant?

Det er moro, og ikke særlig farlig før det er slutter å bli teori.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (30 minutter siden):

Mange dårlige konspirasjoner, som med micro-chips, og magnetisme. Relativt enkelt å motbevise micro-chip'ing, magnetisme kan være mange grunner, disse konspirasjonene har pågått lenge.

At vaksinen smitter er en selvoppfyllende profeti, fordi vaksinene ikke beskytter 100%, og da vil mange bli smittet selv om vaksinen er bra beskyttelse mot viruset, og enkelte folk vil tro at det er vaksinen som har smittet og ikke viruset.

Enkelte mektige personer i Davos har også vistnok ønsket seg en såkalt great reset, de argumenterer for at med mye lavere befolkning vil være mye bedre for jordkloden klima-messig, og mindre sjangse for krig når færre folk kjemper om resureser, så vi må få ned befolknings-antallet.

Folk som extinction-rebellion, trekker de verste prognosene fra klima-forskere og argumenterer med at verden vil gå under, medmindre vi kommer ned i 2 milliarder folk på jorden innen de neste 20 årene, etc - og mange folk tror på disse dommedagsteoriene, og linker sammen  at ekstremister skal prøve å fremskynde dette, å kanskje prøve å kontrollere hvem som lever og dør.

Bill Gates har blitt tatt ut av kontekst, går jeg utifra, på en Ted-talk, hvor han snakker om vaksiner som metode til kontroll av befolknings-antallet. Har ikke gidde å se originalen.

Flere og flere seriøse forskere begynner å bli enige om at viruset er kommet ut av kontroll på labaratoriet i Kina, noen tror at de har klippet og limt i sammen ett virus - men mest sannsynlig så har dem brukt mus med menneskelig dna, og smittet musene, og så blitt smittet selv. Og da er spørsmålet om hva de prøvde å få til med viruset, hvilke folkegruppers dna de har brukt i forsøkene på å gjøre viruset mere farlig for, etc.

- Personlig tror jeg at denne lab-konspirasjonen inneholder endel sannheter - iogmed at ingen av de internasjonale ekspertene fikk tilgang til labaratoriet, eller dyrene på labarotoriet, eller viruset selv ,før Australia leverte en god dokumentasjon på viruset - uten at Kina ga ut data om viruset. Og Kina plutselig hadde en vaksine noen uker senere, lenge før alle andre, uten at Kina vanligvis lager nye vaksiner.

Tror ikke folk flest, eller de fleste er så veldig bekymret for Corvid; men mere bekymret for ett eventuelt fremtidig biologisk våpen-kappløp med nye virus som skal være mere farlig for folk med DNA fra Europeisk-, Asiatisk-, eller Afrikansk- DNA-arvemateriale, og i tilleg ser at når selskap som Blackstone kjøper store Myancestry.com og andre DNA-oppsamlere - er kanskje dette ett forsøk for USA på å skaffe seg en database over DNA lignende den de de sikkert har i Bejing, som er de som har gjort all analyseringen for disse dna-analyse firmaene før. Eller så skal de kanskje bare tjene penger..

 

Hvorfor tror du høyt utdannede personer ikke kan finne teori om konspirasjoner intressant?

Det er moro, og ikke særlig farlig før det er slutter å bli teori.:)

Ordla med nok litt uheldig. Ingen problem med å tro at folk blir oppslukt i konspirasjonsteorier, men er måten det har forandret ham som person jeg er mer bekymret for. Det har tatt helt overhånd, daglig er det 10 nye innlegg på Facebook etc om diverse teorier der covid-19 ikke har tatt livet av noen, det er hetebølger, vaksiner og alle mulige andre ting som er grunn. Men folk må kunne ta sine egne standpunkt, men ser ingen som har motsatt mening er helt fanatisk med å overtale andre til å mene det samme som dem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (17 minutter siden):

Det har tatt helt overhånd, daglig er det 10 nye innlegg på Facebook etc om diverse teorier der covid-19 ikke har tatt livet av noe

Er vel ikke så mye man får gjort egentlig, enten går det over, eller så hopper personen på neste teori.
Har en tidligere bekjent som var slik også, nå tror han på alt som ikke vanlig medie skriver om. Jo mindre dokumentert og bevist jo bedre er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leser altfor mye på sånne "konspi" sider på Facebook. Det er litt som et bilkræsj, du vet du ikke burde se men du klarer ikke helt la være heller ...

Noen av de som er lengst utpå konspirasjonskjøret er jo åpenbart langt inne i psykiatrien. Men de høster likevel "likes" og støttende kommentarer når de legger ut de villeste ting. Lurer på om de andre folka på disse sidene legger merke til at noen er tydelig i mental ubalanse? Jeg har enda til gode å se at noen prøver å roe ned med å si "vet du hva, dette tror jeg ikke stemmer". Aldri! Det er litt trist.

Lenke til kommentar

Jeg blir jo litt nysgjerrig på hvordan dette skal gå. Med advokatkontoret Elden involvert er det hvertfall flere hakk mer seriøst enn noen ny "Nürnbergrettssak" og diverse skriv som er blitt innlevert til kommuneleger og politistasjoner hist og her.

Gjetter at hele greia blir henlagt, men ... litt interessant er det jo.

(sensurerte bort noen navn fra skjermbildet)

image.png.0614424bb7a44917dc91bb46cc404567.png

Endret av :utakt
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...