Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Som det nevnes av en "Gjest" i Koronatråden om Norge, er ikke de som tar vaksinen en del av et forsøk. For de får ingen oppfølging, og når de kommer til sykehuset kan de si at de ikke vet om det er noen sammenheng. Er nok forståelig at sykehuset sier dette, men det betyr også at rettighetene ikke blir ivaretatt. (Rettigheter som man i bunn og grunn ikke har). 

Hvis en eldre person blir utmattet og får slag noen dager etter vaksinen, er det ikke sikkert at vedkommende har noen voksne barn som kan melde inn historien. Eller blir i stand til å melde inn historien selv senere. Det kan ende opp med at lidelsene går ubemerket hen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, graavik said:

Du tar feil som vanlig; siden du må ha bevis for alt, så finner du svaret her; Matthew 14:22-33.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 time siden):

Som det nevnes av en "Gjest" i Koronatråden om Norge, er ikke de som tar vaksinen en del av et forsøk. For de får ingen oppfølging, og når de kommer til sykehuset kan de si at de ikke vet om det er noen sammenheng. Er nok forståelig at sykehuset sier dette, men det betyr også at rettighetene ikke blir ivaretatt. (Rettigheter som man i bunn og grunn ikke har). 

Hvis en eldre person blir utmattet og får slag noen dager etter vaksinen, er det ikke sikkert at vedkommende har noen voksne barn som kan melde inn historien. Eller blir i stand til å melde inn historien selv senere. Det kan ende opp med at lidelsene går ubemerket hen. 

Siden spekulasjoner og anekdoter tydeligvis regnes for bevis her, så kan jeg informere om at min erfaring fra helsevesenet er at det er et ekstremt fokus på å overvåke og registrere bivirkninger etter vaksinene, ref. det jeg skrev tidligere om at matforgiftning og kjent migrene ble meldt inn som bivirkning her jeg jobber.

Noe som ikke er så anekdotisk, er at helsepersonell er lovpålagt å registrere bivirkninger, ref. Bivirkningsregisterforskriften.

Litt usikker på om @KongRudi sitt innlegg var ment ironisk - håper det 😅

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

Siden spekulasjoner og anekdoter tydeligvis regnes for bevis her, så kan jeg informere om at min erfaring fra helsevesenet er at det er et ekstremt fokus på å overvåke og registrere bivirkninger etter vaksinene, ref. det jeg skrev tidligere om at matforgiftning og kjent migrene ble meldt inn som bivirkning her jeg jobber.

Noe som ikke er så anekdotisk, er at helsepersonell er lovpålagt å registrere bivirkninger, ref. Bivirkningsregisterforskriften.

Litt usikker på om @KongRudi sitt innlegg var ment ironisk - håper det 😅

Tror du ikke på bibelen? Var litt ironi, ja, jeg og graavik krangler i Trump-tråden, om det er dritt som kommer fra Gulliani sitt hode, eller hårfarge+svette , og han skal ha bevis/linker på alt mulig for å diskutere, istedenfor å diskutere om det er sannsynlig at det er mulig at det var hårfarge som rant fra Gulliani's hode. 😕

Mitt problem med vaksinen, er ikke at jeg ikke tror den virker, jeg tror tallene er korekte på hvor godt den beskytter mot disse første variantene.

Jeg synes bare vi fremdeles vet alt for lite om disse vaksinene, til å begynne å vaksinere alle, inkl. unge folk som ikke er i de største fare-gruppene dersom de skulle bli smittet av viruset.

Hvis folk er ferdig med å verpe, så synes jeg vi skal gamble - men yngre folk burde vurdere farene i samråd med legen sin.

Vi vet ikke engang om viruset er naturlig eller kommer fra labaratorium, og vi vet ikke nok om vaksinene sine langtidseffekt, kan ikke vaksinene ødelegge  kroppens evne til å bygge naturlig immunforsvar mot evt. mutasjoner og andre fremtidige Sars-virus, uten vaksine-boostere?-  er ikke dette mere sannsynlig dersom viruset er labartorieskapt, i forhold dersom viruset er naturlig hvor slike tilfeller er mindre sannsynlig - eller er jeg helt på viddene her? Har mange spørsmål, men få svar bortsett fra konspirasjons-teori'er.

Men slike spørsmål har vell ikke så mye å si lenger, nå har jo 16 av 17 dommere i Strasbourg - European Court of Human Rights (ECHR) domstolen, stemt for at vi skal bli tvunget til å ta vaksine  - ergo det er bestemt at det ikke lenger skal bli lov å nekte å ta vaksine, inkludert barn - så da har det vell fint lite å si hva dere doktorer sier, eller hva oss pasienter sier - det er bare pent nødvendig å stille seg i kø for å ta medisinen sin - er ikke dette en av disse EU-domstolene som lage alle de viktige EU-reglene vi må alle følge slavisk?

 

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (1 time siden):

ref. det jeg skrev tidligere om at matforgiftning og kjent migrene ble meldt inn som bivirkning her jeg jobber.

For at jeg skal kunne vise til slike bivirkninger, er jeg avhengig av at media rapporterer om dem. Forsåvidt skriver du selv om det her. Dette er kanskje ikke de mest alvorlige bivirkningene, selv om diare kan være alvorlig for eldre og undervektige. Og migrene skaper desperasjon og mistrivsel over tid. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Budeia said:

For at jeg skal kunne vise til slike bivirkninger, er jeg avhengig av at media rapporterer om dem.

Nei det er du ikke. Jeg har full forståelse for at du og jeg får viiiiiiiidt forskjellig sortert google resultater, men dette var på resultat nummer 3 når jeg søkte på pfizer bivirkning. Med andre ord, ikke akkurat vanskelig å finne fram til hvis man er nysgjerrig.

https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner

De publiserer ny rapport om bivirkninger hver uke, vanligvis torsdager.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, KongRudi said:

Tror du ikke på bibelen? Var litt ironi, ja, jeg og graavik krangler i Trump-tråden, om det er dritt som kommer fra Gulliani sitt hode, eller hårfarge+svette , og han skal ha bevis/linker på alt mulig for å diskutere, istedenfor å diskutere om det er sannsynlig at det er mulig at det var hårfarge som rant fra Gulliani's hode. 😕

At en som fremmer trumpistenes komplette løgn om at det var valgfusk under det amerikanske presidentvalget, også er anti-vaxxer var virkelig uventet 🤣 Sorry for at jeg er så slem at jeg ønsker at du skal begrunne de komplett ville påstandene dine med henvisning til fakta. Jeg vet det er vanskelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Budeia said:

Det er vel sjelden folk går til legemiddelverket for å lese igjennom en hel rapport. Men det var en del ting der som så alvorlige ut. En oversikt over tilstander som kan forverres av vaksine. 

https://rumble.com/vj5opp-london-march-26-june-2021.html

Så istedet for å gå rett til kilden for informasjonen, så er det bedre å bare følge magefølelsen og heller bare plukke litt her og der fra tvilsomme internettsider? En youtube video som er klasket sammen av en tilfeldig person er nok en mye bedre kilde enn Legemiddelverket ja.

PS! Disse rapportene er på ca.10 sider, og de fleste med noe tallforståelse og leseevne burde klare å finne relevant info der i løpet av veldig få minutter.

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
38 minutes ago, Budeia said:

Det er vel sjelden folk går til legemiddelverket for å lese igjennom en hel rapport.

Som sagt, hvis du er interessert i bivirkninger så er det null problem. Det er ikke mitt problem hvis folk som er opptatt å ha sterke meninger om en sak, men ikke er interessert i å sette seg inn i den, blir dermed avfeid med og sitter igjen med en følelse av neglisjering.

Hvis du faktisk er opptatt av noe, så setter du deg inn i saken. Før man kommer med meningsløse meninger som f.eks. at man er avhengig av media for å finne ut om bivirkninger. Hvis du faktisk bryr deg om det, er det bare å sjekke det på 5min. Enkelt. Såpass må man kunne kreve.

42 minutes ago, Budeia said:

Men det var en del ting der som så alvorlige ut.

Så klart det er en del ting der som så alvorlige ut, så og si alle legemidler har potensielle bivirkninger som er alvorlige. Poenget om det faktisk er utøver en fare er frekvensen av bivirkningen samt hvor kraftig livskvaliteten blir nedsatt.

Hva om du forteller noen av de bivirkningene fra rapporten om bivirkninger fra legemiddelverket som du fant bekymringsfullt, med frekvens og hvordan det påvirker livskvalitet, sånn at vi kan gå igjennom dem sammen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spørsmål: Skal man la viruset herje fritt med de konsekvenser det medfører, eller skal man gi alle tilgang til å ta en vaksine som hindrer dødsfall og skader fra viruset, men som har en veldig lav sjanse for alvorlige komplikasjoner/dødsfall? Sjansen for at vaksinen forårsaker skade er 90% lavere enn hvis viruset får gjøre sitt med kroppen (fiktivt tall, kom gjerne med et reelt tall).

Dette minner meg om dilemmaet med et tog som ikke rekker å stoppe, og det er fem personer på linjen. Den eneste som kan reagere er en person som kan pensle toget over på et spor med bare en person. Skal man la være å endre skjebnen (5 personer dør), eller skal man bryte inn slik at "bare" en person dør?

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, graavik said:

 jeg ønsker at du skal begrunne de komplett ville påstandene dine med henvisning til fakta. Jeg vet det er vanskelig.

Hvis du leser videre så finner du begrunnelsene mine til påstandene mine, i tillegg til sprørsmal, da det virker som Hugo Hardnuts viste hva han preiket om :)

Gidder ikke engang spørre om du ser problemer med at dommerene i EU's folkeretts-domstol, har avgjort at alle skal ta vaksine, og at dette ikke er noe som leger og pasienter skal avgjøre lenger, slik som vi gjorde i 'gamle dager'. :) Her har du jo det bevist svart på hvitt, at vaksinen skal takest.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (3 timer siden):

Hva om du forteller noen av de bivirkningene fra rapporten om bivirkninger fra legemiddelverket som du fant bekymringsfullt, med frekvens og hvordan det påvirker livskvalitet, sånn at vi kan gå igjennom dem sammen?

F.eks. at de som har høyt blodtrykk, kan få forhøyet blodtrykk av vaksinen. Når det har vært såpass mange dødsfall i relativ nærhet til vaksinetaking, burde en innse at vaksinen er en stor risiko og slutte å kreve at alle tar den. 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Budeia said:

F.eks. at de som har høyt blodtrykk, kan få forhøyet blodtrykk av vaksinen.

Tiltakene som de nevner i rapporten for å mitigere den risikoen er:

Pasienter som måler blodtrykket selv, kan måle noen ganger ekstra. Andre pasienter bør være oppmerksom på symptomer som kan tyde på kraftig forhøyet blodtrykk – hodepine, tungpustethet, hoste, uklart syn. I slike tilfeller – kontakt lege for å få målt blodtrykket. Noen apotek måler også blodtrykk.

Dette er kanskje ikke du klar over siden du ikke har vært inne og vaksinert deg, men dette følger de med på også når du er der under observasjon etter vaksinen er tatt. Faktisk når jeg var der, var det noen som fikk uklart syn/hodepine og ble tatt til siden bak et forheng, for å kunne legge seg ned og de kunne gjøre nærmere undersøkelser.

Av 3.7 millioner doser satt, er det 0.008% som har fått problemer innenfor kategorien som fanger opp blodtrykk. Man kan da anta at frekvensen blodtrykksproblemer er enda lavere, siden det er andre bivirkninger som faller under samme kategori som blir telt sammen i rapporten.

Så en ekstrem lav frekvens, der livskvaliteten ikke blir forringet over tid for nesten alle det gjelder. Det er ikke så skummelt.

 

20 minutes ago, Budeia said:

Når det har vært såpass mange dødsfall i relativ nærhet til vaksinetaking, burde en innse at vaksinen er en stor risiko og slutte å kreve at alle tar den. 

Det finnes ingen krav at du skal ta vaksinen, med mindre du arbeider med sårbare grupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Läste lite mer i Kirsch sitt dokument. Är en salig blanding av anektoder, odokumenterade påstander, påstander som har blivit grundigt debunkade och inkonsekvente argument (han har självklart inga problem att bruke tall på döda av vaksine per inbyggere också för barn trots att det mest är gamla som har dött i samband med vaksinen.). 

Dock lite intressant att tänka på talen han har kommit fram till med diverse metoder (en del grundligt bevisade att vara felaktiga). 25 000 döda med en vaksinegrad på rundt 50%. Många av dem er gamla. 

Så 50 000 döda hvis alla vaksineras i USA jämfört med 620 000 döda av covid-19 med 10% av befolkningen officiellt smittede. Så risken att dö vid smitte som ovaksinerad jämfört med risken av vaksinen är alltså rundt 100 gånger större med hans tal. 

Tror man ska vara rätt kreativ med tal för att visa att risken vid vaksineringen är större än att dö av covid-19 hvis man slipper opp alla tilltak och lever som normalt. Är väl samma beräkningar som kriterasades i vg artikeln idag. Hvis man jämför med smittetall under en kortare period med tilltak så får man andra resultat än om man ser på en längre tid där man ikke orkar med tilltak och alla tillslut blir smittede.

Men det är klart risk och nytte beräkningen blir bättre och bättre för anti-vaksare desto fler som tar vaksinen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (52 minutter siden):

Så en ekstrem lav frekvens, der livskvaliteten ikke blir forringet over tid for nesten alle det gjelder.

Har du noe å si til det jeg siterte øverst på forrige helside i tråden (øverst på side 242 i denne tråden). Antagelig et typisk tilfelle der plager oppstår etter noen dager hjemme, og personen reiser til sykehuset. Men sykehuset vil først ikke behandle det som en vaksineskade, da de ikke anser det som mulig at det kan være en vaksineskade. Familien blir vettskremte, og mora får til slutt en diagnose som er autoimmun hjernehinnebetennelse. Datteren regner nå med at mora vil trenge en lang rekonvalesens, om hun i det hele tatt kan komme tilbake til sitt gamle jeg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 6/30/2021 at 3:11 PM, Hugo_Hardnuts said:

"Alle undersøkelser" var altså to studier som begge brukte samme metodikk og som begge inneholdt de samme svakhetene.

Påstanden din om at "uvaksinerte ofte både spiser og lever sunnere, og er ofte høyere utdannet og mer velstående enn folk flest" er for øvrig ubegrunnet. Jeg tror du tenker på at så var tilfelle i de spesifikke studiene, hvilket er korrekt, men ikke generelt.

Nei, man kan ikke undersøke en situasjon som ikke er nei. Men det vil ikke si at vi ikke har kontrollgrupper. Faktisk bygger alle de undersøkelsene du har vist til i argumentene dine her til at man har nettopp kontrollgrupper å sammenligne med. Hvordan tror du ellers man oppdaget at det var en økt risiko for narkolepsi knyttet til Pandemrix? Eller økt risiko knyttet til AZ? Eller en kontrollgruppe å sammenligne med i studiet til Hooker m.fl som du viste til øverst i innlegget ditt?

En kontrollgruppe er jo også en forutsetning for dette studiet, som viser generell nedgang i barnedødelighet for vaksinerte barn enn uvaksinerte: https://www.thelancet.com/pdfs/journals/laninf/PIIS1473-3099(19)30742-X.pdf Så - igjen - du fremmer påstander som er beviselig feil.

Nei, ikke to studier, jeg linket til flere studier. Og her er en undersøkelse som viser at en overvekt av de som ikke vaksinerer er høyt utdannede og har penger: https://well.blogs.nytimes.com/2015/12/24/rich-white-and-refusing-vaccinations/

Nei, vi har ingen reell kontrollgruppe som har tatt ingen vaksiner hele livet, som er det jeg snakker om. Hva hadde skjedd om halve jordens befolkning ikke hadde tatt vaksiner? La oss si vi delte Norge på langs, og ga 50% vaksiner og de andre 50% ikke. Hva ville skjedd? Se, det vet vi ikke, og det får vi aldri vite. Vi får aldri vite hva som hadde skjedd med helsa til folk om ikke vaksiner hadde blitt introdusert i det hele tatt. Slik det er nå blir jo nærmest alle babyer stukket i det de kommer ut omtrent, særlig i USA (som forøvrig har den mest usunne befolkningen og som lever kortest av de land som det er naturlig å sammenligne dem med.)
Hva hadde skjedd om vi ikke fikk denne nærmest obligatoriske introduksjonen inn i farmasiens verden? Om ikke friske barn ble injisert med cocktailer som har kjente bivirkninger? Det vet vi ikke, og det nærmeste vi kommer til å vite det, er å undersøke de som faktisk er uvaksinerte, mot de som er vaksinerte.

Og jeg vet ikke hvilken studie du mener her. Det der er en artikkel som sier at de har observert både økt og minsket dødelighet av alle årsaker etter enkelte vaksiner, ikke noen studie av totalt uvaksinerte vs vaksinerte, i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...