Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (57 minutter siden):

Det er allerede for sent siden millioner av mennesker har allerede tatt disse mRNA "vaksinene". Konsekvensene kommer eller kommer ikke uansett nå. Som jeg sa fra starten, dette er det største medisinske eksperimentet noensinne, og folket bare stiller seg frivillig i kø for å delta... Nå vet dem hva folket er villige til å godta, så det neste de finner på blir verre.

Mtp. at det så langt kun er rundt 1/10 av verdens befolkning som har fått én eller flere doser, er "for sent" en ganske relativ terminologi.

Betroz skrev (22 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å ta en covid test heller. Hele dette narrativet om at vi mennesker blir sett på som potensiellt syke frem til det motsatte er bevist er galskap! Asymptomatisk my ass! At du og mange andre folk ikke klarer å se paraleller til nazi tyskland med dette "papirer takk!!" samfunnet er også urovekkende.

 Konspirasjonen må selvsagt tilpasses folket og situasjonen. De tester hva som funker og ikke funker, hva folk er villige til å godta og ikke. Først og fremst driver dem med psykologisk krigføring mot oss. De er få, vi er mange - så de må klare å manipulere oss til å gjøre som dem vil. Hvis nok mennesker sier NEI, så stopper vi dette. Vi har makten.

Ut fra din argumentasjon, kan man jo anse alt som et uttrykk for en konspirasjon. Logikken din gjør jo feks. at bare det at vi har en folkevalgt regjering eller at hver enkelt av oss får et personnummer når vi fødes også er et ledd i en ond plan. Det i seg selv tilsier at logikken ikke holder mål.

Sitat

Problemet er at de fleste mennesker lar seg lure...

Heldigvis krever folk generelt et visst minimum av logikk eller bevis før man tror på noe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Heldigvis krever folk generelt et visst minimum av logikk eller bevis før man tror på noe.

De fleste folk som tar vaksinen har ikke tenkt så nøye over konsekvensene. De fleste tenker at Covid vaksinen er som de andre de har tatt før, og de stoler på det myndighetene forteller dem. Jeg har snakket med en del folk om dette, og mine observasjoner er klare her. Folk flest stoler på systemet rett og slett.

Du kan godt fremme sin overlegne logikk så mye du vil Hugo, men fra mitt perspektiv så bare kverulerer du ting bort.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (43 minutter siden):

Konspirasjonen må selvsagt tilpasses folket og situasjonen. De tester hva som funker og ikke funker, hva folk er villige til å godta og ikke. Først og fremst driver dem med psykologisk krigføring mot oss. De er få, vi er mange - så de må klare å manipulere oss til å gjøre som dem vil. Hvis nok mennesker sier NEI, så stopper vi dette. Vi har makten. Problemet er at de fleste mennesker lar seg lure...

Ekstremt hensynsfulle denne eliten er?

Minner meg mest om professor Heinz Doofenshmirtz fra tegneserien Phineas og Ferb. Han tror han er ekstremt ond og at alle frykter han, mens i realiteten kunne ikke folk brydd seg mindre. Og når han først finner på noe som er virkelig skadelig så blir han stoppet - og så glemt. Betydningsløs.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (51 minutter siden):

Problemet er at de fleste mennesker lar seg lure...

Interessant at de som tror på konspirasjoner er de som lettest lar seg lure av en random video på YouTube. Men tror selv de funnet "sannheten". Klassisk tilfelle av "nyfrelst på en ny idé". 

Husker da jeg var 17 og trodde jeg hadde åndelige evner, fordi jeg plutselig innså og forstod basic menneskelig dynamikk og trodde jeg kunne se "auraen" til folk. Gikk rundt og forkynnet og følte meg overlegen. I realiteten var det ren tro jeg hadde overbevist meg selv om. Rett og slett bullshittet meg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

De fleste folk som tar vaksinen har ikke tenkt så nøye over konsekvensene. De fleste tenker at Covid vaksinen er som de andre de har tatt før, og de stoler på det myndighetene forteller dem. Jeg har snakket med en del folk om dette, og mine observasjoner er klare her. Folk flest stoler på systemet rett og slett.

Min opplevelse er en annen, men det sier vel i grunnen ikke så mye hva verken du eller jeg har opplevd. Det man kan se, er at det har vært et betydelig fokus på konsekvensene av vaksinene, spesifisert ved AZ og J&J som endte opp med å bli trukket/ikke inkludert i det offentlige vaksineprogrammet. Og ja, jeg er klar over at disse ikke er mRNA-vaksiner, men det viser allikevel at det absolutt er et fokus på ev. negative effekter, både fra media og myndighetenes side. Hvis det nå viser seg at de øvrige vaksinene også gir senskader, vitner alt så langt om at det vil bli et voldsomt fokus på dette. Videre er det som skjedde med AZ og J&J med på å underbygge at systemet "virker". Så vet jeg at du mener at det bare er en del av spillet, men igjen så handler det om at du er overbevist om eksistensen av noe som de fleste andre ikke tror på. Da er vi tilbake på at det er eksistensen av denne konspirasjonen som må underbygges, fordi det er selve premisset for logikken din.

Sitat

Du kan godt fremme sin overlegne logikk så mye du vil Hugo, men fra mitt perspektiv så bare kverulerer du ting bort.

Jaha, hvordan er det kverulering å påpeke at argumentet ditt ikke henger sammen logisk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Det man kan se, er at det har vært et betydelig fokus på konsekvensene av vaksinene, spesifisert ved AZ og J&J som endte opp med å bli trukket/ikke inkludert i det offentlige vaksineprogrammet. Og ja, jeg er klar over at disse ikke er mRNA-vaksiner, men det viser allikevel at det absolutt er et fokus på ev. negative effekter, både fra media og myndighetenes side.

Ergo burde Covid vaksinene blitt testet mye lenger før dem startet massevaksinering med dem. De ble hastegodkjent for et angivelig virus som er 99.x% overlevbart. Narrativet om at at disse vaksinene er ENESTE reddningen, burde heise et digert rødt flagg også.

52 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Jaha, hvordan er det kverulering å påpeke at argumentet ditt ikke henger sammen logisk?

Du og mange her inne kverulerer på ALT jeg kommer med. Alt jeg kommer med mangler ikke logikk. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Betroz said:

At dette er ikke over til høsten som mange tror.

Definitivt ikke. I alle fall ikke på verdensbasis. Nå med sterk reduksjon i antall doser vi får til Norge så tror jeg at vi går en vanskelig høst i møte med Delta og Delta+ variantene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (15 minutter siden):

99.x% overlevbart

Med restriksjoner og nedstenginger av varierende grad så haltet helsevesenet i Europa seg gjennom vinteren. Derav "99.x%" - det var på håret at det var mulig å gi helsehjelp til alle som trengte det. Uten restriksjoner og dermed med vesentlig flere syke ville den "99.x%" vært ganske annerledes. 

Du vet jo dette egentlig, jeg skjønner ikke hvorfor du drar opp "det er nesten ingen som dør" som argument. Med mindre du syns hjemmekontor og begrensninger på alt av sosialt samvær er en fin tilværelse vi gjerne kan fortsette med i årevis fremover.

Endret av :utakt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, nomore said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dl6LqJ/naa-kommer-coronasertifikatet-tror-det-aapner-for-stoerre-arrangementer
 

Det fremgår fra artikkelen at det blir ikke fritt frem for å kunne kreve fremvisning av grønt coronapass, og man må heller ikke vaksinere seg - det holder å avlegge negativ test.

Hvordan passer dette inn i konspirasjonen?

Hvis man er veldig treg i nøtta så skjønner jeg at det må være vanskelig å se hvor dette går.

https://metro.co.uk/2021/06/10/foo-fighters-gig-only-allowing-fully-vaccinated-audience-angers-fans-14746408/

Lenke til kommentar
32 minutes ago, :utakt said:

Med restriksjoner og nedstenginger av varierende grad så haltet helsevesenet i Europa seg gjennom vinteren. Derav "99.x%" - det var på håret at det var mulig å gi helsehjelp til alle som trengte det. Uten restriksjoner og dermed med vesentlig flere syke ville den "99.x%" vært ganske annerledes. 

Jeg tok det opp igjen fordi jeg er ikke enig med det du nå skrev.

Hørt historien om brannmannen som selv startet branner slik at han og kollagaene fikk mer å gjøre? :wee:
(Les eksemplet som : unnskyldning for å fremme et nytt globalt system, og ta fra oss mer av våre friheter)

Lenke til kommentar
Betroz skrev (31 minutter siden):

Jeg tok det opp igjen fordi jeg er ikke enig med det du nå skrev.

Hørt historien om brannmannen som selv startet branner slik at han og kollagaene fikk mer å gjøre? :wee:
(Les eksemplet som : unnskyldning for å fremme et nytt globalt system, og ta fra oss mer av våre friheter)

Hørt historien om forumbrukeren som syns virkeligheten ble litt for kompleks å forholde seg til, så han diktet opp sin egen alternative forklaring?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...