Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir for dumt, vet du. Selv om de har sett noe greier på Youtube eller Bitchute som påstår at PCR er ubrukelig, så betyr ikke det at de har rett. Det har blitt forklart i det kjedsommelige hvordan testen fungerer, men når man ikke vil høre på fakta og insisterer på at vrangforestillingen er rett, så kjør på. 

Har du tenkt over ironien i at det er de som sov i naturfagtimen som nå ber andre om å "våkne opp"? :wee:

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
aklla skrev (8 minutter siden):

Når jeg ser FP-profilen til personen, så ser man fort hvorfor han er tidligere frp-politiker..
Ser ut til at hele standard-pakken for konspirasjonsteorier er der, i det minste i de hundrevis av postene jeg gadd å scrolle meg gjennom, postet de siste dagene..

Resett er jo stedet hvor disse samler seg. Kommentarfeltet der er litt av et horrorshow og godt over 90% av dem tror på konspirasjonsteorier om corona og at det bare er tull. "Fjesbleie" blir nedlatende brukt om munnbind og de skryter av at de driter i reglene. Rart det der - ytre høyre fornekter både corona og klimaendringer, er det et mønster der?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Morromann skrev (7 minutter siden):

Rart det der - ytre høyre fornekter både corona og klimaendringer, er det et mønster der?

Absolutt. For meg virker det som dei har ein litt sein trass og opprørsk alder. Det normale folk gjekk gjennom i ein alder av 6-17, av enten å gjere motsatt av det foreldrene sa, eller syns det er veldig tøft å "sloss mot systemet", er dette mennesker i ein godt voksen alder, som blomstret litt seint.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spådom: Når Korona-fornekterne taper rettsaken, så vil det også bare være nytt "bevis" på at "den store uspesifiserte planen fra en eller annen uspesifisert makt om å ta over verdensherredømmet"  eksisterer. Konspi-fjolsene som er imot AMS-målere gikk forøvrig nylig på et 100% velfortjent tap i en rettssak, og da var det bare å gnåle med en gang over at dommerne var korrupte, ukvalifiserte, inkompetente etc. Den vanlige regla. 🤣

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Betroz skrev (19 timer siden):

Eller du antar at jeg mente noe jeg ikke gjorde. De spiller et teater for oss, og Russland og Kina er skurkene i dette spillet. Faktisk er Kina en slags inkubator for det systemet eliten vil implementere globalt.

De er skurkene i noen sammenhenger, samtidig som de er en del av "laget" i andre sammenhenger? Styresystemet til Kina er det man skal implementere, men fremstilles samtidig som et av de store ondene i vestlige medier? Det er en ganske merkelig strategi... Igjen, så opplever jeg altså at en forklaringsmodell med flere maktfraksjoner gir langt mer mening sett i lys av det som utspiller seg, enn denne NWO-greia.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

"Det blir ikke vaksinepass i Norge"

"Hvis det blir vaksinepass i Norge blir det bare midlertidig"

"Det blir bare vaksinepass på utenlandsreiser"

"Pandemien er snart over"

"Alt er iferd med å gå tilbake til normalt"
199308899_10157927989256875_5164404407283532764_n.thumb.jpg.5ad1a630429d4fb3de26ca6bcf3b4b15.jpg

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Hapi70 said:

"Det blir ikke vaksinepass i Norge"

"Hvis det blir vaksinepass i Norge blir det bare midlertidig"

"Det blir bare vaksinepass på utenlandsreiser"

"Pandemien er snart over"

"Alt er iferd med å gå tilbake til normalt"
.................

Det er da vel ikke noe nytt at Koronaen har ført til mange utsettelser av sykehusavtaler ol. ?? Selvsagt ønsker de ikke å dra inn potensielt smittefarlige personer på sykehuset om det ikke er absolutt nødvendig, spesielt nå som alle vil få(eller har fått) tilbud om vaksinen.
Og om "Alt er iferd med å gå tilbake til normalt" kommer selvsagt 100% an på oppførselen til folk fremover. Om alle begynner å gi faen slik at smitten stiger igjen, har vi det gående. Alt er overhodet ikke normalt på nåværende tidspunkt.

Flere åpne dører du skal sparke inn? :)

Lenke til kommentar
7 hours ago, Hapi70 said:

"Det blir ikke vaksinepass i Norge"

"Hvis det blir vaksinepass i Norge blir det bare midlertidig"

"Det blir bare vaksinepass på utenlandsreiser"

"Pandemien er snart over"

"Alt er iferd med å gå tilbake til normalt"
 

"Det står i bibelen"

"Denne personen har blitt magnetisk av vaksinen"

"det er en chip inni væsken som injiseres som er så liten at den kan passere innsiden av en nål (0,5-1mm)"

"Hør på denne personen som kommer med påstander uten medisinsk/vitenskapisk grunnlag/backing"

"Staten er ikke på vår side, de ønsker å bytte oss ut med menneske 2.0 som er laget i en lab"

  • Liker 7
Lenke til kommentar
graavik skrev (9 timer siden):

Det er da vel ikke noe nytt at Koronaen har ført til mange utsettelser av sykehusavtaler ol. ?? Selvsagt ønsker de ikke å dra inn potensielt smittefarlige personer på sykehuset om det ikke er absolutt nødvendig, spesielt nå som alle vil få(eller har fått) tilbud om vaksinen.
Og om "Alt er iferd med å gå tilbake til normalt" kommer selvsagt 100% an på oppførselen til folk fremover. Om alle begynner å gi faen slik at smitten stiger igjen, har vi det gående. Alt er overhodet ikke normalt på nåværende tidspunkt.

Flere åpne dører du skal sparke inn? :)

Vel, jeg vil mene at en praksis der man begynner å utsette planlagte operasjoner på bakgrunn av manglende vaksine, definitivt ikke er innafor. Men der @Hapi70 som sedvanlig ser dette som et uttrykk for en ond plan, så er det heller - for de av oss som kjenner helsevesenet - nok uttrykk for følgefeil nedover i "kommandolinja" i ledelsen (noe som understøttes av at dette kun ser ut til å forekomme hos enkelte sykehus), og at man i sykehussystemet er svært god til å lete etter "gyldige" grunner til å utsette alt som ikke haster pga. presset på ventelister.

Ellers er det jo fascinerende at man bruker tidsaspektet på pandemien som et argument for at den er et ledd i en plan all den gang det jo faktisk tar tid å bekjempe en pandemi. Det er vel heller slik at dersom vi er tilbake til en tilnærmet normalsituasjon innen en 2-års periode, så er det ganske kjapt hvis man ser på pandemiene verden har vært utsatt for tidligere.

Lenke til kommentar
53 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Vel, jeg vil mene at en praksis der man begynner å utsette planlagte operasjoner på bakgrunn av manglende vaksine, definitivt ikke er innafor.

Det vil være veldig spesielt og også veldig urealistisk, men pr. idag så er pandemien på langt nær over, så det er helt naturlig at man fortsatt har alvorlige smittevernstiltak.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 8.6.2021 den 21.59):

"Ankom flyplassen i Tromsø i dag og det første som møtte oss i ankomsthallen var to reflekskledte damer med maske som sa "Er dere vaksinert? De som ikke har tatt vaksinen må teste seg" og så delte de ut informasjonsark. Jeg bare overså dem og tok ikke i mot arket. Må si jeg ble tatt på senga. Er det ikke merkelig å stoppe hver enkelt for å spørre om de er vaksinert/informere om at mann"må" testes. Man kan jo ikke tvinge folk til å teste seg. Jeg trodde virkelig ikke at det var blitt så ille..."

Uff for ein skrekk historie. Tenk å teste folk som kjem fra utlandet, for eit virus, i ein pandemi. Tenker du det er urimelig om personer som har vært i og rundt ein ebola epidemi i Afrika, f.eks, blir testet ved ankomst Norge og?

Kordan klarer du å sove med slike skrekk historier?

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Pallehysa said:

.............

Skremmande at folk kan være så lite kritiske og rasjonelle.

Det var en veldig pen måte å beskrive dem på. Jeg kan egentlig ikke fatte at folk kan være så ekstremt dumme? Har fortsatt et slags lite håp om at de faktisk bare troller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
graavik skrev (1 time siden):

Det vil være veldig spesielt og også veldig urealistisk, men pr. idag så er pandemien på langt nær over, så det er helt naturlig at man fortsatt har alvorlige smittevernstiltak.

Joda, men nå har faktisk helsevesenet klart å drifte forholdsvis normalt gjennom pandemien før man fikk vaksiner, så da burde det kunne la seg gjøre å fortsette å drifte tilnærmet normalt når vaksinedekningen øker. Jeg er på ingen måte enig i at man skal utsette operasjoner på bakgrunn av vaksinestatus - da kan man heller tilrettelegge for at uvaksinerte pas. testes, og sånn sett fortsatt klrae å ha alvorlige smittevernstiltak uten å bedrive regelrett diskriminering. Og det at dette ser ut til å kun skje ved enkelte sykehus, tyder på at det rett og slett er en glipp et eller annet sted, og ikke en ønsket policy.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Joda, men nå har faktisk helsevesenet klart å drifte forholdsvis normalt gjennom pandemien før man fikk vaksiner, så da burde det kunne la seg gjøre å fortsette å drifte tilnærmet normalt når vaksinedekningen øker.

De har brukt enorme ressurser for å opprettholde tilnærmet normal sykehusfunksjonalitet gjennom pandemien, så jeg tipper at de ønsker å komme seg tilbake normale arbeidsforhold for de som har stått på ekstra mye i over ett år nå, ved å foreta slike enkle grep. Det er også trolig årsaken til at det kan skje kun ved noen sykehus, og ikke alle, fordi det er også forskjellig i hvilken grad sykehusene har blitt rammet av pandemien. Dette er uansett ikke snakk om livsviktige operasjoner kan vi anta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...