Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Merko skrev (1 minutt siden):

Det er jo veldig lite Komplett kan gjøre, når de ikke mottar varene som er forventet av produsent. Er jo derfor ting blir utsatt uke etter uke pga leverandør ikke får sendt ut varene. Ingenting komplett kan gjøre.

De kan for eksempel som nevnt over oppdatere kundene sine på antall bestillinger som har kommet inn, og hvor du ligger an. 
Etter flere samtaler med kundebehandlere, har de helt klart en 'liste' de kan sjekke, men ikke får lov til å gi informasjon om, hvorfor aner jeg ikke. 

Nå sitter alle uten noe informasjon og egentlig bare håper at det magisk skal bli deres tur snart . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finalcell skrev (Akkurat nå):

De kan for eksempel som nevnt over oppdatere kundene sine på antall bestillinger som har kommet inn, og hvor du ligger an. 

Det er vanlig at butikker ikke oppgir antall bestillinger de har av XX produkter pga konkurrentene.

Komplett har sikkert 50.000 produkter, hvorfor skal de lage eget oppstyr kun for et skjermkort som det er litt mye trøkk på nå helt i starten? Bortkastet ressurser for komplett. :) 

Lenke til kommentar
Merko skrev (1 minutt siden):

Det er vanlig at butikker ikke oppgir antall bestillinger de har av XX produkter pga konkurrentene.

Komplett har sikkert 50.000 produkter, hvorfor skal de lage eget oppstyr kun for et skjermkort som det er litt mye trøkk på nå helt i starten? Bortkastet ressurser for komplett. :) 

Ja, du har helt rett. Det er mye bedre å holde kundene sine i mørket, uten noe info om når eller om de i det hele tatt kommer til å motta varen de har kjøpt. Det er absolutt topp kundebehandling, hatten av til deg 😎

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Merko skrev (2 minutter siden):

Det er vanlig at butikker ikke oppgir antall bestillinger de har av XX produkter pga konkurrentene.

Komplett har sikkert 50.000 produkter, hvorfor skal de lage eget oppstyr kun for et skjermkort som det er litt mye trøkk på nå helt i starten? Bortkastet ressurser for komplett. :) 

Nei hvorfor skal man yte litt ekstra service. 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Finalcell skrev (1 minutt siden):

Ja, du har helt rett. Det er mye bedre å holde kundene sine i mørket, uten noe info om når eller om de i det hele tatt kommer til å motta varen de har kjøpt.

Som nevnt i innlegget mitt over, Komplett har bestilt fra leverandør, men det er da strengt tatt ikke demmes feil at de ikke mottar varene etter "avtale". Det burde til og med du forstå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entity extraction skrev (2 minutter siden):

Nei hvorfor skal man yte litt ekstra service. 🙄

Du får legge en lapp i Komplett's forslags-kasse hvor de må lage egen produktside om antall bestillinger, hvor man er i køen, når de får inn varen for hvert produkt de har, kanskje de går med på det. :=) 

Lenke til kommentar
Merko skrev (Akkurat nå):

Som nevnt i innlegget mitt over, Komplett har bestilt fra leverandør, men det er da strengt tatt ikke demmes feil at de ikke mottar varene etter "avtale". Det burde til og med du forstå

Om du noen gang har jobbet i butikk, eller kundeservice overhodet, så vet du like godt som meg at den unnskyldningen ikke holder vann om du allerede har solgt en vare til en kunde, og i tillegg lovet at datoen som er satt ikke kommer til å forandre seg, da den kommer direkte fra leverandør. Men om du tror du beholder kunder med slik oppførsel, ønsker jeg deg lykke til der ute 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Finalcell skrev (3 minutter siden):

så vet du like godt som meg at den unnskyldningen ikke holder vann om du allerede har solgt en vare til en kunde, og i tillegg lovet at datoen som er satt ikke kommer til å forandre seg, da den kommer direkte fra leverandør

Hva har dette noe med saken å gjøre når ditt ønske var at man skulle ha egen side hvor Komplett blottla alle salgstallene sine?

Tror du at datoen "de har lovet" plutselig stemmer så fort de får opp en slik side? At leverandøren plutselig finner ut at de skal levere etter avtalt dato? Lykke til :) 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Finalcell said:

Ja, du har helt rett. Det er mye bedre å holde kundene sine i mørket, uten noe info om når eller om de i det hele tatt kommer til å motta varen de har kjøpt. Det er absolutt topp kundebehandling, hatten av til deg 😎

😂

Håper du får en fin uke uansett :D

Lenke til kommentar

Jeg syns komplett bør sende en representant på døren for å overrekke informasjonsbrev, eller i det minste ringe rundt til alle kundene som har bestilt kort. Det er det minste de burde gjøre når vi gir de den ære av å ha oss som kunde.

Dette burde de gjøre hver gang en firkant endrer farge på nettsiden, og hver gang systemet automatisk bumper datoen frem fordi varene ikke har kommet inn på lager fra leverandør.

Skulle bare mangle!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Finalcell said:

Om du noen gang har jobbet i butikk, eller kundeservice overhodet, så vet du like godt som meg at den unnskyldningen ikke holder vann om du allerede har solgt en vare til en kunde, og i tillegg lovet at datoen som er satt ikke kommer til å forandre seg, da den kommer direkte fra leverandør. Men om du tror du beholder kunder med slik oppførsel, ønsker jeg deg lykke til der ute 👍

Tror virkelig ikke du har forståelse for hvordan det fungerer i slike bedrifter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så at Proshop Michael anbefalte Gigabyte RTX 3080 Gaming OC som kort de fikk inn noen av og som det ikke var så lang kø på.

Det skal bli spennende og se på oppdateringene deres om hvor mange Asus Tuf som "er på vei" de neste dagene.

Jeg sette pris på den ekstra innsatsen de har gjort for å holde oss litt informert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Litt funfacts observert av bevegelser hos Proshop i løpet av dagen. Ta dette med en liten klype salt da jeg kan ha blingsa litt på senkvelden.

  • 15 RTX 3070 GAMING OC ankommet Proshop.
  • 100 ekstra RTX 3080 STRIX bestilt/bekreftet hos produsent
  • 4 RTX 3080 AORUS Master ankommet proshop og sendt ut.
  • 28 RTX 3080 GAMING OC  ankommet proshop og sendt ut.
  • 100 ekstra RTX 3080 VISION OC bestilt/bekreftet fra produsent
  • Veldig mange kunder har bestilt RTX 3080 TUF OC hos Proshop i dag (over 120+).
  • Ingen bevegelser på 3090 annet enn nye bestillinger fra kunde.

Ellers ikke noe særlig bevegelser på 3090 kortene men kunder har bestilt forskjellige 3080 og 3090 kort gjennom døgnet frem til oppdatering (noen kanselleringer).

Ellers skriver de hva de forskjellige statusene betyr her:

Quote

 

Ordforklaring:

  • Kundebestil.: Antal nuværende kundebestillinger, som endnu ikke er leveret. Antallet af aflyste ordrer er ikke inkluderet i dette tal.
  • Bestilt hos prod.: Det antal kort Proshop har bestilt af det givne varenummer hos producenten.
  • Undervejs: Antal grafikkort producenten har bekræftet kan leveres til Proshop asap.
  • Modtaget: Total antal grafikkort Proshop har modtaget fra producenten og afsendt til kunder siden lanceringen. *Med undtagelse af 3070 serien, som har launch 29.10.2020 kl. 14.00.
    Dette er altså IKKE det antal, vi har modtaget i dag.

 

  •  

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, jeg venter nå fortsatt på respons fra Komplett. Jeg brukte en rabattkode på en bestilling, bestillingen ble kansellert (etter eget ønske), men rabattkoden ble ikke frigjort. Og nå har jeg ventet siden den 24. september (da ordren ble kansellert) på å få rabattkoden tilbake.

Har purret 3 ganger nå uten å få respons i det hele tatt. :shrug:

Og Gigabyte Aorus 3080 Xtreme hos Proshop er vel også å skyte en hvit pinn etter - finnes jo nesten ikke informasjon om kortet ennå, og 0 reviews av hverken Xtreme eller Master.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Theo343 said:

Litt funfacts observert av bevegelser hos Proshop i løpet av dagen. Ta dette med en liten klype salt og er kun ca tall fra observasjoner mellom noen tidspunkter og andre bevegelser i løpet av dagen kan ha forekommet.

Oppdaterer de denne utover dagen også? Det står er klokkeslett for sist oppdatert, jeg følger bare med på Tuf (oc og non-oc).

Lenke til kommentar
23 minutes ago, shauge2 said:

Oppdaterer de denne utover dagen også? Det står er klokkeslett for sist oppdatert, jeg følger bare med på Tuf (oc og non-oc).

Har kun sett 1 oppdatering jeg vet om i dag jeg ja. Og de skriver oppdateringstidspunktet som du sier. Men siden jeg ikke vet sikkert vil jeg ikke påstå noe :) (at de skrev oppdateringstidspunktet oppdaget jeg først senere)

Så det blir evt. siste døgnet ellerno da siden det står at forrige oppdatering skjedde 07:32.

EDIT:
Rettet opp litt feil.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...