Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gompedyret skrev (1 time siden):

Spørsmål: er det mange her som bestilte et 3080-kort sånn rundt lanseringsdagen og som senere har avbestilt det siden det plutselig tar flere måneder å få levert?

Jeg prøver å avbestille et ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF OC som jeg bestilte fra elkjøp 17.09. Det er i ferd med å bli en ganske ubehagelig opplevelse, der de insisterer på at jeg ikke får avbestille før de "får lov til" å avbestille fra leverandør. Dermed er pengene mine stuck hos elkjøp og jeg har ingen info om når det eventuelt vil skje selv etter å ha bedt om det flere ganger.

Den logikken deres synes jeg er hårreisende. Mitt kundeforhold er med elkjøp, og i prinsippet gir jeg blanke i hva slags dealing elkjøp har med sine leverandører.

Har dere samme erfaring med andre butikker? Eller er ikke dette innafor hva denne tråden handler om?

Wtf?? Jeg var i kontakt med elkjop og avbestilte TUF-kortet jeg hadde inne med dem rett før helga, det var ingen problem og fikk bekreftelse på at kjøpet var kansellert i dag. De kan nå vel ikke nekte deg det, det er jo forbrukerlover her i landet...

Lenke til kommentar
Skallgrimz skrev (7 minutter siden):

Noen som vet om den norske nvidia butikken får inne founders edition? Eller hvor vi kan kjøpe de?

Ønsker meg ett 3070 founders edition kort når det forhåpentligvis dukker opp

Ser ut som FE kan bli vanskelig (eller enda værre 😛 ) å få tak i fremover. Salget overlates til BestBuy i USA mens nvidia fikser sin egen "butikk", men det er vel ikke avklart hva som skjer i Europa.

https://www.tomshardware.com/news/founders-edition-rtx-3080-and-rtx-3090s-cut-from-nvidia-store-limited-to-best-buy-temporarily

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Noen som bestilte ASUS TUF OC eller vanlig TUF GAMING kort før 15:00 på lanseringsdato som har fått kortene sine enda?

Hadde bestilling inne 14:58 ca men har fortsatt ikke fått kort :( 

Står forventet inn på lager 17 oktober og blir stadig pushet bakover. For 2 uker siden var det "bekreftet inn på lager 4 oktober" med grønn firkant og hele greia...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, FuzzyLogic said:

Noen som bestilte ASUS TUF OC eller vanlig TUF GAMING kort før 15:00 på lanseringsdato som har fått kortene sine enda?

Hadde bestilling inne 14:58 ca men har fortsatt ikke fått kort :( 

Står forventet inn på lager 17 oktober og blir stadig pushet bakover. For 2 uker siden var det "bekreftet inn på lager 4 oktober" med grønn firkant og hele greia...

Ja, er noen her som har fått av hver av typene.

Mitt TUF OC står som 17. oktober, bestilt 14:59. Ser ut som om Komplett får inn diverse Asus iløpet av uka. 🤞

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar
4 hours ago, OlaHaldor said:

Ja, fikk min kode fra netonnet forrige uke.

koden har utløpsdato slutten av november kunne de fortelle. Og man må ha et 3000-serie kort installert for å utløse koden.

hva skjer når man utløser koden? får man da en cdkey man kan lime inn? i såfall kan man da hjelpe hverandre her til å få utløst kode mens man venter på kortet.  

3 hours ago, ReWrite said:

Asus 3090 TUF passer sånn akkurat ok i ett O11 Dynamic.. var bredere enn jeg trodde.. :D

Nå må man bare finne ett spill som er gøy da.. :)

Among US eller Fallguy i 4K med RTX ON, helt rått med FPS da 🤪 Ellers, grattis!
 

2 hours ago, Gompedyret said:

Spørsmål: er det mange her som bestilte et 3080-kort sånn rundt lanseringsdagen og som senere har avbestilt det siden det plutselig tar flere måneder å få levert?

Jeg prøver å avbestille et ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF OC som jeg bestilte fra elkjøp 17.09. Det er i ferd med å bli en ganske ubehagelig opplevelse, der de insisterer på at jeg ikke får avbestille før de "får lov til" å avbestille fra leverandør. Dermed er pengene mine stuck hos elkjøp og jeg har ingen info om når det eventuelt vil skje selv etter å ha bedt om det flere ganger.

Den logikken deres synes jeg er hårreisende. Mitt kundeforhold er med elkjøp, og i prinsippet gir jeg blanke i hva slags dealing elkjøp har med sine leverandører.

Har dere samme erfaring med andre butikker? Eller er ikke dette innafor hva denne tråden handler om?

Dette er det rareste jeg har hørt, den tar du bare videre med rette instans. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gompedyret said:

OK, så det er mulig, altså. 😄 Får vel bare stille meg i den hersens chat-køa på nytt da, og håpe at jeg får en kundebehandler som har litt bedre forståelse for kundens situasjon enn han forrige.

Du må for all del ikke benytte deg av chatten for noe annet enn det grunnleggende. Har mistanke om at de har mye mindre makt enn de på tlf. På tlf så overfører de deg også til riktig avdeling og lager sak om det i systemet.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (22 minutter siden):

Among US eller Fallguy i 4K med RTX ON, helt rått med FPS da 🤪 Ellers, grattis!

Støtter denne, gleder meg til å endelig kunne fortsette å spille Among Us med 200 fps også på det nye skjermkortet.

Regner med at Among Us og Fallguys er grunnen til at de fleste kjøper 3090, og at jeg ikke er alene der ;) 

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...