Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
koford skrev (1 time siden):

Bestilt Asus TUF 3080 hos elkjøp, pengene var reservert .. men ser nå at det er nå blitt trukket (bokført). Ingen mail om når kortet kommer eller noe leverings informasjon. Nå skal det sies at 3-5 virkedager ikke har gått enda. !! Har de lov til det?

Samme her, pengene trukket men TUF'en er ikke sendt.. Bestilte 17. september 16:30.

*Jeg fikk også melding om forsinkelse, for meg var det fra 24. september til 02. oktober

Endret av Bedritenhet
Lenke til kommentar
Frode68 skrev (5 timer siden):

Står dette på Asus rog Strix RTX 3080 OC på meg:

 

1 215361 ASUS ROG STRIX RTX3080 O10G GAMING

Postpakke (Internet) : 30.09.20
 
 
17. sep, kl. 22:16 - Postpakke (Internet) : 24.09.20
18. sep, kl. 08:13 - Postpakke (Internet) : 30.09.20
1 POSTALPICKUP Postal Service: Pick-up Point Postpakke (Internet) : 30.09.20
 
 
17. sep, kl. 22:16 - Postpakke (Internet) : 24.09.20
18. sep, kl. 08:13 -

Postpakke (Internet) : 30.09.20

Står tilsvarende samme på min 3080 TUF OC bestilling fra Elkjøp og pengene ble trukket fra konto tidlig (ikke reservert). Fikk også melding om forsinkelse fra 25 til 30.09
 

18. sep, kl. 03:04 - Postpakke (Internet) : 25.09.20
18. sep, kl. 08:13 - Postpakke (Internet) : 30.09.20

 


Oppdatering:   Ser nå at trekk fra konto ble bokført 18.09  med rentedato 21.09.  Status inne hos Elkjøp har hele veien vært "reservert".

Endret av Athos70
Lenke til kommentar
Bedritenhet skrev (47 minutter siden):

Samme her, pengene trukket men TUF'en er ikke sendt.. Bestilte 17. september 16:30.

*Jeg fikk også melding om forsinkelse, for meg var det fra 24. september til 02. oktober

Jeg har ikke fått en melding om forsinkelse, kun ordebekreftelse.. men som sagt.. 3-5 virkerdager... bestilte 2 dager siden og det rett før de skrev: Forventet lev. januar 2021.. så derfor jeg ble litt sånn: uhuu? den så jeg ikke komme rett etter bestillingen.

Lenke til kommentar
koford skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke fått en melding om forsinkelse, kun ordebekreftelse.. men som sagt.. 3-5 virkerdager... bestilte 2 dager siden og det rett før de skrev: Forventet lev. januar 2021.. så derfor jeg ble litt sånn: uhuu? den så jeg ikke komme rett etter bestillingen.

Hvis du bestilte for 2 dager siden er det nok lenge til du går kortet. Om du må vente til januar kommer helt an på hvor mange som er foran deg i køen og hvor mange kort elkjøp får i løpet av året. TUFene har blitt populære etter gode reviews, så det er nok ikke umulig at levering er i januar, men det er umulig å si

Lenke til kommentar
freakoftheweek skrev (2 minutter siden):

Hvis du bestilte for 2 dager siden er det nok lenge til du går kortet. Om du må vente til januar kommer helt an på hvor mange som er foran deg i køen og hvor mange kort elkjøp får i løpet av året. TUFene har blitt populære etter gode reviews, så det er nok ikke umulig at levering er i januar, men det er umulig å si

Såpass, oh well.. har ikke hastverk, inntil da er vel ting litt mer på plass

 

Lenke til kommentar
Tarmoc skrev (4 timer siden):

Elkjøp-supporten sier at kortet mitt blir sendt 1. oktober, men var likevel frekk nok til å sende meg fakturaen allerede nå....

Virker egentlig ikke som Elkjøp har sendt ut et eneste kort ennå uansett hva man bestilte hos dem 17. september.

Noen som har fått utsatt faktura fra Santander? 

Syntes det er drøyt å betale for noe man ikke har fått leveringsbekreftelse på, samt er usikker på om man får.

Lenke til kommentar

Hvilken 3080 bestilling skal jeg kansellere: 20.09 ASUS TUF OC fra komplett eller 16.09 kl 15:46 ASUS TUF fra Proshop? På komplett står det forventet 01.11, mens hos Proshop står det kun restbestilt. Vet noen om Proshop får tak i kort fremover i det hele tatt?

Grafikk er egentlig ikke så viktig for meg. Hadde klart meg med 3070 også, trenger bare noe som fungerer med HDMI 2.1. Surt å vente så lenge.

Lenke til kommentar

Endte selv opp med å kansellere min ordre hos Elkjøp for et par dager siden på grunn av at de trekker pengene fra konto før varen er sendt.

Dette ble bare en prinsippsak for min del, jeg reserverer en vare de ikke vet når kommer, da forventer jeg at de enten kun reserverer beløpet, eller avventer trekk til varen i det minste har fått en konkret dato.

Jeg snakket med Elkjøp kundeservice om dette på telefon, de bekrefter at det er vanlig praksis hos de å trekke beløpet så fort bestillingen blir gjort. 

Se på komplett og andre så trekke disse aktørene IKKE penger før varen blir sendt..

 

Lenke til kommentar
8 hours ago, Saftis said:

Hadde valgt Komplett 100/100 ganger; større salgsvolum -> mer pressmiddel mot leverandør for leveringstidspunkt, lengre og tryggere rykte på support, bedre rykte på reelle leveransedatoer, og norsk eier -> pengene ender i Norge nå i Koronakrisen :)

Du "konkurrerer" også med Danmark og Sverige da lagret er det samme.

Lenke til kommentar
1 minute ago, dTd said:

Har et ventus kort bestilt fra komplett med forventet inn på lager status i dag. Har ikke helt troa på at det skjer så mye i dag, men lov å håpe? ?‍♂️

Bestilte ~1458, men ordren ble ikke mottatt før ~1522 og da var det tomt allerede?

 

Min ble mottatt kl. 14.58, har fremdeles ikke fått noe kort men det har vert på lager (og reservert) nå i flere dager.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Black-March said:

 

Min ble mottatt kl. 14.58, har fremdeles ikke fått noe kort men det har vert på lager (og reservert) nå i flere dager.

Rart, jaja får håpe noe skjer i morgen. Har også lagt inn en bestilling på evga ftw3 ultra på dustin, men det er ikke forventet før starten av november. Har jo mest lyst på Evga kortet, men blir nok ventus om det kommer først! 

Lenke til kommentar
26 minutes ago, dTd said:

Har et ventus kort bestilt fra komplett med forventet inn på lager status i dag. Har ikke helt troa på at det skjer så mye i dag, men lov å håpe? ?‍♂️

Bestilte ~1458, men ordren ble ikke mottatt før ~1522 og da var det tomt allerede?

Ha litt is i magen. Kortet mitt var forventet inn på lager onsdag denne uken. Men det kom på fredag. Blir sendt i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...