Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

PaladinNO skrev (1 time siden):

7680x1440 med et GTX 1080 er sikkert like morsomt - GPU-bruken går opp til 100 % og blir der, uansett, mens CPU-en koser seg på ~45 % (9700K @ 5 GHz). :shrug:

 

Mitt Proshop ordrenr. er 47118697. Har ikke noe spesielt klokkeslett. Status oppgis som "er restbestilt".
Gigabyte Aorus 3080 Xtreme

Hvis kortet kommer før jul skal jeg bli glad.

Har inne en bestilling på samme kortet hos Proshop, med ordrenummer 4711300*, dette også med status "er restbestilt". 

Leste i et kommentarfelt på Youtube, der en hadde vært i kontakt med Aorus Team, hadde fått til svar at master/extreme kortene skulle begynne utsendelse iløpet av de kommende ukene. Krysser fingrene for at dette stemmer, men bør vell ta det meste av slik informasjon med en klype salt. Når de skulle dukke opp her på berget, er jo en annen sak. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gibblay skrev (3 timer siden):

Jeg bestilte et TUF non OC dagen etter lansering på komplett, etter å ha lest litt tester som var planen. Fikk 1. Nov som levering, noe som nå har blitt fremskyndet til 27 oktober, og har forhåpninger om enda tidligere levering. Komplett regner jeg med har bedre tilgang på kort enn de fleste og blir nok prioritert av leverandørene. Samtidig vil nok noen trekke seg fra bestillingen ettersom de får kort fra en av plassene de har bestilt. Det vil frigjøre køen litt?

Bestilte samme kort kl 1500 på lanseringsdag. Datoene har hoppet litt rundt, men det stod 7.10 i noen dager, før det plutselig hoppet til 22.10. Men noe må ha skjedd, for nå er jeg på 17.10.

Satser på at stadig flere kansellerer ettersom de får sine kort. Skulle ønske det var et system der hvis de etterhvert fikk et "overskudd" av noen varianter, at de ble tilbudt til førstemann i den generelle RTX-køen i steden for det de egentlig venter på, med en mulighet for å si nei dersom man er ute etter et spesifikt kort. Da hadde alle fått varene raskere. 

Lenke til kommentar

Kjenner jeg angrer litt på strateginotater onsdag. Valgte proshop fremfor komplett i håp om å komme tidsnok (samt oppdaget at komplett startet før...?). Tror nok man likevel får flere kort inn hos komplett og at de nok prioriteres av leverandør fremfor mindre butikker. 
blir en kjekk dag når 1060(!!) byttes ut til 3080. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Conkey skrev (3 minutter siden):

Kjenner jeg angrer litt på strateginotater onsdag. Valgte proshop fremfor komplett i håp om å komme tidsnok (samt oppdaget at komplett startet før...?). Tror nok man likevel får flere kort inn hos komplett og at de nok prioriteres av leverandør fremfor mindre butikker. 
blir en kjekk dag når 1060(!!) byttes ut til 3080. 

Proshop er kanskje mindre enn Komplett i Norge, men de er nok på størrelse med Komplett, om ikke større, totalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så i den andre tråden at 3Dmark var på tilbud, så slo til på den for å kunne sammenligne dagens (laptop-)situasjon med fremtiden etter at jeg har satt sammen ny PC. Hvis noen har lyst til å le litt av resultatene mine mens vi alle venter på 30-serien så er de her:

Time Spy: 1284

Fire Strike: 3844 (til sammenligning er standarden for en gaming laptop fra 2020 på 13771)

Sky Diver: 12516

 

Lenke til kommentar
Hayabuuza skrev (13 timer siden):

Min endret seg kvelden den 17. til restbestilt. ?

Da får du sikkert ikke nå til uka. Jeg fikk akkurat lagt Gaming X Trio i handlekurva og trykt på kjøp før hele ProShop.no gikk ned for telling. Når det kom opp igjen minutter senere, så lå fortsatt kortet i handlekurva, fikk da fullført kjøpet. Så mulig de reserverer ut i fra når ting har blitt lagt i handlekurva?

Lenke til kommentar
11 hours ago, RRhoads said:

Noen som har fått sendingsbekreftelse fra Komplett enda?

 

Selv har jeg ikke fått det, og jeg valgte Posten som transportør.

Spørs hva du bestilte og om det var på lager, de som bestilte 3080 som var på lager ved kjøpstidspunkt fikk dem vel nesten med en gang.

For min del er alle varer nå på lager og reservert.

image.png.bfcfa0299b91cca869a99d78e7029d51.png

Så jeg forventer vel at det blir sendt senest på mandag.

 

Men så står det også kl. 14.58 17/9 på min ordre. Men kortet var ikke på lager da.

Endret av Black-March
Lenke til kommentar
13 hours ago, Rtxmannen said:

Har snakket med komplett ang lagestatus på Rtx3080 gaming  trio. De mente dissa hadde kommet inn nå å skulle bli sendt ut til kunder som var tidlig ute neste uke. Står fortsatt bekreftet lagerdato 23 sept på min ordre. Noen som har fått mer info ang dette? 

 

Min står "på lager" nå, har gjort det siden sent torsdag eller fredag tror jeg.

Lenke til kommentar

Står dette på Asus rog Strix RTX 3080 OC på meg:

 

1 215361 ASUS ROG STRIX RTX3080 O10G GAMING

Postpakke (Internet) : 30.09.20
 
 
17. sep, kl. 22:16 - Postpakke (Internet) : 24.09.20
18. sep, kl. 08:13 - Postpakke (Internet) : 30.09.20
1 POSTALPICKUP Postal Service: Pick-up Point Postpakke (Internet) : 30.09.20
 
 
17. sep, kl. 22:16 - Postpakke (Internet) : 24.09.20
18. sep, kl. 08:13 -

Postpakke (Internet) : 30.09.20

Lenke til kommentar

Mulig at det er jeg som er helt idiot men jeg finner ikke den unike IDen for å spore forsendelsen ? Ikke fått SMS fra Elkjøp og har heller ingen kjøpskvittering - kun ordrebekreftelse på mail. Hvor fant du din?

Jeg har valgt å betale med faktura, det kan jo kanskje være grunnen.

Endret av Ecnot
Lenke til kommentar

Fikk en epost fra Elkjøp 18.9 der det står dette og i den epost følger det med en pdf file og der står den unike IDen

har valgt å betale med faktura jeg også.

Hei

Dette er en automatisk informasjon som gjelder ordre 1092-3986xxx.

En forsinkelse har oppstått og vi kan dessverre ikke levere din ordre til avtalt tid. Din leveringsdato blir derfor endret fra 24.09 til 30. September.

Endret av Frode68
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...