Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
15 hours ago, Tarmoc said:

Elkjøp-supporten sier at kortet mitt blir sendt 1. oktober, men var likevel frekk nok til å sende meg fakturaen allerede nå....

Virker egentlig ikke som Elkjøp har sendt ut et eneste kort ennå uansett hva man bestilte hos dem 17. september.

Elkjøp sendte meg faktura 17. september allerede. Kortet skal kanskje sendes ut 2. oktober men elkjøp kunne ikke bekrefte noe per tlf.

 

Morsomt at nettsiden deres sier at faktura skal sendes ut samtidig som varen sendes ut men i praksis gjøres det fra ordrestart. Sitter her nå og venter til 1. oktober for å se om jeg skal betale faktura fordi det er usikkert om de faktisk klarer å levere.

Lenke til kommentar
vara skrev (7 minutter siden):

Morsomt at nettsiden deres sier at faktura skal sendes ut samtidig som varen sendes ut men i praksis gjøres det fra ordrestart. Sitter her nå og venter til 1. oktober for å se om jeg skal betale faktura fordi det er usikkert om de faktisk klarer å levere.

Merkelig praksis av Elkjøp. Jeg googlet forskuddsfakturering og fant stort sett tilfeller ved leie av hybel.

Men jeg fant også denne hos Forbrukertilsynet:
https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Jeg ville tatt kontakt med Elkjøp igjen før jeg hadde betalt noe som helst, skriftlig denne gangen, og bedt om presisering med referering til deres egne betalingssider.

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (15 minutter siden):

Merkelig praksis av Elkjøp. Jeg googlet forskuddsfakturering og fant stort sett tilfeller ved leie av hybel.

Men jeg fant også denne hos Forbrukertilsynet:
https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett

 

 

Jeg ville tatt kontakt med Elkjøp igjen før jeg hadde betalt noe som helst, skriftlig denne gangen, og bedt om presisering med referering til deres egne betalingssider.

Si ifra hvis du kommer noen vei med dem. Jeg fikk beskjed om å kontakte Santander for å få utsettelse, men de sa at jeg måtte få Elkjøp til å utstede ny faktura. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, OddZen said:

Si ifra hvis du kommer noen vei med dem. Jeg fikk beskjed om å kontakte Santander for å få utsettelse, men de sa at jeg måtte få Elkjøp til å utstede ny faktura. 

Santander sier at kjøpet må heves og gjøres om til reservasjon da de er allerede fakturert. Elkjøp sier mye rart avhengig av chat eller person man ringer til. Alt fra at faktura er automatisk utsatt og sendes ut på nytt etter varen er sendt (ikke sant). At jeg må kontakte santander for å fikse dette. At jeg må kansellere ordren hvis jeg ikke har ønske om å betale faktura. At jeg må søke om betaling i deler (med ca 300kr i avgift). Alt dette fordi elkjøp ikke har teknisk løsning til å endre på ordren for å følge kjøpsavtalen de har med meg.

 

Det er veldig fristende å ikke betale faktura før varen er mottatt og deretter avvise alle renter og avgifter med henvisning til kjøpsavtale med Elkjop.

Endret av vara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baldini skrev (1 time siden):

Synes Elkjøp er veldig bra bortsett fra akkurat slik tilfeller med fakturering. Komplett sender IKKE faktura før varen er sendt, og ofte noen dager i etterkant også. Aldri vært noe problem. 

 

Ville ringt inn å bedt dem fryse faktura i lang tid fremover for så ta kontakt når varen var mottatt. 

Det går ikke. Santander og Elkjøp kaster deg fram og tilbake.

Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...