Gå til innhold

PlayStation 5 vs Xbox series X


Jakobk

Next gen meningsmåling🐱‍👤  

301 stemmer

  1. 1. Hvilke konsoller skal du kjøpe?

  2. 2. Hvilken konsoll kommer til å bli den største suksessen globalt?

  3. 3. Hvilken spill-tjeneste er best?



Anbefalte innlegg

ray001 skrev (På 21.12.2021 den 22.00):

Hvordan ser NEXT GEN Meningsmåling ut nå? Ser jo klar ledelse av ps5, men det er jo ikke så mange av dem ute🤪

Så tenker ikke på hva folk ønsker, men virkelig har i eie🤪

Har begge. Brukt ps5 til spider man, returnal, litt gamle spill som division 2 og no mans sky. Ellers har den fått stått i fred. Series X er i bruk daglig. 

Det at xsx har 1440p/VRR støtte, at den har game pass og elite 2 controller (destiny 2 spilles mest). Den er stillere enn ps5 (min har coil whine, i tillegg til at det høres ut som en flymotor når disken er inni. Series X hører du disk også men ikke sånn på ps5).

Dualsense har kule features men jeg hater følelsen av den. Den er lett og kjennes veldig billig. Elendig batteritid og som vi egentlig visste. Jeg bruker elite 2 kontrolleren til xbox mest og derfor kjøpes de fleste shootere på xbox.

Ps5 spillene er jævlig bra da. Heøt utrolig at de har fått til demons souls på den måten. Og miles morales med 4k60+ray tracing er utrolig. 

Jeg hater at playstation gir faen i å få til bakoverkompatible spill. Xbox har greid det kunststykket å få gamle spill til å føles bedre med auto hdr og den råkule fps-boost featuren (black magic!!!)

HDR er mye bedre på ps5 syns jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har nå hatt PS5 siden desember 2020 (over 2år faktisk, ka farsken som tia flyr), og den har vel så og si knapt fått fred siden. Stått på mer eller mindre døgnet rundt og blitt spilt utallige timer på, Plex servern leverer film og serier og streaming apps blir brukt av både kjerring og unger. Litt stressende anskaffelse der for to år siden, men man fikk den jo i hus. Ikke alle som var så heldig. Det er en knallmaskin fra ende til annen og man angrer ingenting, kontrollen er like solid og nydelig enda og spillene som har kommet har vært av knall kvalitet.

Xbox ble ikke vurdert denne generasjonen, da jeg seriøst mistet alt håp og lyst forrige generasjon. Det jeg eventuelt får lyst til å spille tar vi på PC. Så det er win-win denne generasjonen for min del. Playstation forblir konsollen her i hus. Siste kronen på verket nå er om Nintendo hadde kommet med noe som ikke leverer 20fps. 

Forbidden West, Gran Turismo 7 og Elden Ring er like rundt hjørnet. Livet er bra om dagen. 
Og i horisonten kan man skimte remaken av Knights of the Old Republic, som jeg enda ikke helt har innsett faktisk skjer😭

Good times i Camp Blå.

Endret av SkyMarshall Arts
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
On 12/26/2021 at 5:50 PM, BakaBerg said:

Har begge. Brukt ps5 til spider man, returnal, litt gamle spill som division 2 og no mans sky. Ellers har den fått stått i fred. Series X er i bruk daglig. 

Det at xsx har 1440p/VRR støtte, at den har game pass og elite 2 controller (destiny 2 spilles mest). Den er stillere enn ps5 (min har coil whine, i tillegg til at det høres ut som en flymotor når disken er inni. Series X hører du disk også men ikke sånn på ps5).

Dualsense har kule features men jeg hater følelsen av den. Den er lett og kjennes veldig billig. Elendig batteritid og som vi egentlig visste. Jeg bruker elite 2 kontrolleren til xbox mest og derfor kjøpes de fleste shootere på xbox.

Ps5 spillene er jævlig bra da. Heøt utrolig at de har fått til demons souls på den måten. Og miles morales med 4k60+ray tracing er utrolig. 

Jeg hater at playstation gir faen i å få til bakoverkompatible spill. Xbox har greid det kunststykket å få gamle spill til å føles bedre med auto hdr og den råkule fps-boost featuren (black magic!!!)

HDR er mye bedre på ps5 syns jeg.

Kan jeg kjøpe din ps5 x)

Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt series x ettersom gamepass på PC gjør jobben series x ville gjort. 

Hadde det ikke vært for Fifa så kan jeg ikke si at PS5 har blitt veldig mye brukt, men jeg har spilt gjennom litt. En replay av God of war, Miles morales, R&C blandt annet. Angrer på ingen måte kjøpet, men blir litt som med PS4 at det er en stykke mellom eksklusivene. 

Lenke til kommentar
barezell skrev (53 minutter siden):

Har ikke kjøpt series x ettersom gamepass på PC gjør jobben series x ville gjort. 

Hadde det ikke vært for Fifa så kan jeg ikke si at PS5 har blitt veldig mye brukt, men jeg har spilt gjennom litt. En replay av God of war, Miles morales, R&C blandt annet. Angrer på ingen måte kjøpet, men blir litt som med PS4 at det er en stykke mellom eksklusivene. 

Takk for at du kom og orienterte :)

Lenke til kommentar
barezell skrev (2 timer siden):

Har ikke kjøpt series x ettersom gamepass på PC gjør jobben series x ville gjort. 

Hadde det ikke vært for Fifa så kan jeg ikke si at PS5 har blitt veldig mye brukt, men jeg har spilt gjennom litt. En replay av God of war, Miles morales, R&C blandt annet. Angrer på ingen måte kjøpet, men blir litt som med PS4 at det er en stykke mellom eksklusivene. 

PS ble for min del noen få spill, de som skulle være de store må spille titlene.

Men, forrige generasjon ble konsollspillingen 95% på Xbox, og spilling ble primært på PC, så jeg har ventet med PS denne gangen ganske enkelt fordi kostnaden ikke forsvares av spilletiden på konsollen. Og spillene som er gode, er ikke gode nok til å kjøpe en konsoll. Mange av de største er noe hypet synes jeg, de er ikke sååå fantastiske. Death Stranding var jo skit, men det er mulig jeg faller utenfor målgruppen...

Og, ja, Gamepass er en betydelig årsak til denne vurderingen, jeg spiller så fantastisk mange fler spill, og får så utrolig mange gode opplevelser jeg ellers hadde hoppet over.

Lenke til kommentar

Fordelen med XSX er jo at den er ganske rimelig og designet for å vare lengre enn PS5 siden den kjører sine compute units på en bedre temperatur og derfor mest sannsynlig kommer til å vare lengre enn PS5 sine som er blodtrimma. Det at de har barbert bort 300g fra kjøleribben hjelper nok heller ikke på.

Gitt situasjonen som er nå synes jeg ikke det er urimelig å vurdere en XSX over PS5.

XSX har jo 16,5% kjappere GPU og 10,8% (markedsført CPU core hastighet) kjappere CPU rent teknisk. Selv om den er kjappere er kjøleløsningen såpass bra. PS5 bruker liquid metal og har etter det jeg forstår større sjanse til å overopphete over tid.

Spørsmålet sånn sett er jo om det er verdt det siden du får mesteparten av XSX titler på PC, men trenger en PS5 for de eksklusivene

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Microsoft leiren vet jo hva som kan skje om du kjiper ut på kjøle løsningen, og har nok enda litt traumer etter første genrasjons Xbox 360 med en feil rate på over 50% før garantien var utløpt, ble nok en dyr affære for de den gangen så kjøling er vel ikke det de prøver å spare penger på i generasjonene etter :p

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

De har gjort mye riktig og det har de også trengt for å ha en sjanse for fighte Sony på marketsandeler. Selv sitter jeg fremdeles på gjerdet ang å kjøpe, og jeg spiller så lite i praksis at jeg klarer meg greit enn så lenge med Assassin's Creed Origins og Odyssey på XOX og Horizon II på PS4 Pro samt en haug med uspilte greier på PC.

Tipper det blir en PS5 når markedet kommer seg ut av slagsiden siden jeg har vært så fornøyd med PS4.

Hadde vært gøy om Half Life Alyx kom til PSVR 2.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det jeg setter enorm pris på er hvor greit dette med cross play og bakover kompatibilitet og syncing av spill lagring fungerer. For det bare fungerer. Kan sitte å spille Monkey Island på Xbox 360 og CRT-TV på morgenen, for og så sette meg ned forran OLED'en på kveldstid og fyre opp samme spillet på SX, og etter en kjapp sync av lagring i skyen er man inne der man slapp.  Helt nydelig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Skjønner ikke helt hvordan Norge ble et Playstation land xD                                hva er historien bak det?

Anyways, Xbox Series X!

Lenke til kommentar
S. Drakensson skrev (47 minutter siden):

Skjønner ikke helt hvordan Norge ble et Playstation land xD                                hva er historien bak det?

Anyways, Xbox Series X!

PlayStation fikk rett og slett ett såpass godt fotfeste her når den ble lansert på midten av 90-tallet. Sega var jo allerede godt i gang å rævkjøre seg selv, så både Saturn og Dreamcast var vel så godt som DOA her til lands. Nintendo 64 føler jeg var å finne i mange norske hjem, men med prisene på spill der så ble vel PS automatisk ett bedre valg for mange.  Suksessen fortsatte jo med PS2 i enorm grad.  og når Xbox kom var PlayStation kjent og kjært for veldig mange.  

Det var vel først med PS3 at Sony tryna ut av dørene på mange måter, også her til lands. Sony hentet seg godt inn utover  og overleverte katastrofe stafettpinnen elegant til Microsoft ved inngangen til neste generasjon. Og historien bak Xbox One vs PS4 sitter vel friskt i minnet hos de fleste enda 😛 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu
Mala skrev (12 minutter siden):

PlayStation fikk rett og slett ett såpass godt fotfeste her når den ble lansert på midten av 90-tallet. Sega var jo allerede godt i gang å rævkjøre seg selv, så både Saturn og Dreamcast var vel så godt som DOA her til lands. Nintendo 64 føler jeg var å finne i mange norske hjem, men med prisene på spill der så ble vel PS automatisk ett bedre valg for mange.  Suksessen fortsatte jo med PS2 i enorm grad.  og når Xbox kom var PlayStation kjent og kjært for veldig mange.  

Det var vel først med PS3 at Sony tryna ut av dørene på mange måter, også her til lands. Sony hentet seg godt inn utover  og overleverte katastrofe stafettpinnen elegant til Microsoft ved inngangen til neste generasjon. Og historien bak Xbox One vs PS4 sitter vel friskt i minnet hos de fleste enda 😛 

Interessant :) takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...