Jump to content
Jakobk

PlayStation 5 vs Xbox series X

Next gen meningsmåling🐱‍👤  

188 members have voted

1. 1. Hvilke konsoller skal du kjøpe?

2. 2. Hvilken konsoll kommer til å bli den største suksessen globalt?

3. 3. Hvilken spill-tjeneste er best?

Recommended Posts

unik42 skrev (7 timer siden):

Avventer hele Cyberpunk til PS5-versjonen. Delvis på grunn av grafikk og delvis på grunn av bugs.

Ekstremt smart valg. Jeg ble rasskjørt av siste oppdateringen på PC, og spillet fungerer dermed ikke lengre hos meg 😛 Så jeg har ikke så mye valg enn å avvente selv.

12 minutes ago, Mala said:

Ekstremt smart valg. Jeg ble rasskjørt av siste oppdateringen på PC, og spillet fungerer dermed ikke lengre hos meg 😛 Så jeg har ikke så mye valg enn å avvente selv.

Jeg fikk refundert kjøpet fra Microsoft og venter også heller på Series X versjonen.

• Innsiktsfullt 1

MacBain skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk refundert kjøpet fra Microsoft og venter også heller på Series X versjonen.

Ser til og med Sony refunderer nå, og det er ikke ofte 😛 Så det må virkelig være ille haha.

• Innsiktsfullt 1

Comma Chameleon skrev (På 13.12.2020 den 14.37):

Konsollene har vel ikke DLSS eller AMD sin ekvivalens så dermed blir raytracing vanskelig hvis man også ønsker ytelse 

Syns Miles Morales med RT @ 60fps var ganske pent. Så er absolutt mulig med RT og grei ytelse på de nye konsollene. 

Edited by CaZpeR

25 minutes ago, CaZpeR said:

Syns Miles Morales med RT @ 60fps var ganske pent. Så er absolutt mulig med RT og grei ytelse på de nye konsollene. 

Enig, spilte gjennom det første gang uten RT og syntes det så veldig bra ut. Spilte igjennom det på nytt i new game+ i performance RT, og det ser veldig bra ut. Mulig det er bare meg, men syntes for øvrig RT er litt overhypet. Vil heller ha høyere FPS enn RT, men når man kan få begge deler så er jo det ingenting å klage på 😄.  

Nå er det bare å krysse fingrene for en Watchdog's oppdatering som enten gir performance mode eller performance mode RT (Vet det er som å tro på julenissen). Orker i hvertfall ikke å spille det i 30 FPS.

Edited by MacBain
  • Like 1

CaZpeR skrev (43 minutter siden):

Pent er det, men det er et helt annet detaljnivå enn i Cyberpunk 2077.

CaZpeR skrev (51 minutter siden):

Klart det er mulig, men det er jo basically et ps4 spill med litt raytracing. Jeg tenkte mer i sammenheng med cyberpunk. Der blir nok raytracing ikke noe å rope hurra for. Håper klart jeg tar feil, men lover ikke godtar når man ser ytelsen på pc.

Kanskje med noen updates i løpet av 2021.

N o r e n g skrev (7 minutter siden):

Pent er det, men det er et helt annet detaljnivå enn i Cyberpunk 2077.

Har ikke sett next-gen-varianten av CP2077. Men er spent på RT-ytelsen der. 

Så langt så er jeg mest imponert over ps5 og hovedgrunnen er kontrolleren som er en gedigen oppdatering fra DS4 fra forrige generasjon.Litt skuffa over den nye kontrolleren til Series X...føles og ser nesten identisk ut med One X....har faktisk tatt feil kontroller flere ganger når jeg skal spille Series X......

Spill&Dill skrev (3 minutter siden):

Så langt så er jeg mest imponert over ps5 og hovedgrunnen er kontrolleren som er en gedigen oppdatering fra DS4 fra forrige generasjon.Litt skuffa over den nye kontrolleren til Series X...føles og ser nesten identisk ut med One X....har faktisk tatt feil kontroller flere ganger når jeg skal spille Series X......

Støttes! DualSense er rett og slett fantastisk.

Dual Sense er en fryd å bruke! Selv det noe kjipe  Cold War blir jo en del mer engasjerende å spille! Sikkert ikke noe man ønsker å bruke i raske online spill , men de nye funksjonene til kontrollen er helt konge altså! Faller det ikke i smak får man jo juster effekten eller slått det av :)