Gå til innhold

Polestar 2-kaféen: Tips, spesifikasjoner og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Malerifaen said:

Polestar sier det bare er røykutvikling og ikke brann. Men er det så mye mindre gærent? Kinabil er kinabil...

Kom vel fra panseret og sluttet når han tok kabelen ut av bilen.

Tipper det bare er selve laderen i bilen som har takket for seg, men det er jo ikke bra det heller.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok ikke lang tid
Det var ingen brann (flammer)

Sitat

Earlier this weekend, a Polestar 2 in Oslo, Norway, started emitting smoke from the front of the car, while it was being charged. This stopped as soon as it was disconnected from its charger. Local media reports that there was a fire are incorrect. There was no fire. No one has been injured. First examinations suggest that this is not related to the main battery. A team from Sweden is already in contact this morning to look into what happened. No similar episodes have occurred in any of the countries we operate in. We will assess what happened and communicate the results as soon as we have them.

 

Polestar has been in contact with the owner of the car, who wishes to clarify that no flames or fire were observed. The customer, who wishes to remain anonymous, would like to add: “Our neighbor was the one who alerted us to the smoke, and believes to have seen a few sparks. When we arrived at the car, it was smoking. We immediately cut the power, and further we disconnected the charger from the car. The fire brigade was alerted and was on the scene within four minutes. By the time the fire brigade was in place, the smoke had subsided."

https://www.polestar.com/global/press/press-release/statement-from-polestar-on-11-october

Lenke til kommentar
2 hours ago, syar2003 said:

Det strider mot andre rapporter: https://www.tu.no/artikler/mer-trobbel-for-polestar-splitter-ny-bil-tok-fyr-under-lading/500770

"– Det sto flammer ut av panseret, og man kunne se røykutviklingen i området, sier operasjonsleder André Kråkenes i Oslo politidistrikt til NTB."

Jeg ville ikke nølt med å kalde det for en brann, men i PR-avdelingen er fokuset tydeligvis på å snakke seg unna.  Det neste fra den kanten blir vel at det egentlig bare var røykutvikling fra en kastet sigarett og intet med bilen å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, bshagen said:

Snakker om brannslukning! 

Treffende 😄 Ser dårlig ut for Polestar videre ja, ville nok ikke kjøpt en slik nå. Noen som har solgt i det siste som kan si noe om "farten" i markedet? Med noen flere slike episoder og avis skriverier vil nok folk miste tilliten totalt til merket.

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (3 timer siden):

Det strider mot andre rapporter: https://www.tu.no/artikler/mer-trobbel-for-polestar-splitter-ny-bil-tok-fyr-under-lading/500770

"– Det sto flammer ut av panseret, og man kunne se røykutviklingen i området, sier operasjonsleder André Kråkenes i Oslo politidistrikt til NTB."

Jeg ville ikke nølt med å kalde det for en brann, men i PR-avdelingen er fokuset tydeligvis på å snakke seg unna.  Det neste fra den kanten blir vel at det egentlig bare var røykutvikling fra en kastet sigarett og intet med bilen å gjøre. 

Hvilken er mest troverdig i retrospekt  . TU bare speiler hva som er rapportert i andre media (NTB).
Polestar vil bare tape på å gi ut falske opplysninger når de først går ut med en pressemelding.

Man kan lese at bilens eier uttaler at det ikke var observert flammer.Politi og brannvesen tar naturlig nok ingenting for gitt og er føre var. Tror ikke eieren vil lyve til produsenten.
https://motor.no/bilbrann-brann-nyheter/roykutvikling-fra-splitter-ny-elbil-under-lading/183159

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
19 minutes ago, syar2003 said:

Hvilken er mest troverdig i retrospekt  . TU bare speiler hva som er rapportert i andre media (NTB).
Polestar vil bare tape på å gi ut falske opplysninger når de først går ut med en pressemelding.

Hmm stoler jeg mest på politiet og de som faktisk så det (som ikke var eieren) eller en produsent som ikke var til stede men som har klare interesser i å legge en demper på episoden?  Vanskelig den der...  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (9 minutter siden):

Hmm stoler jeg mest på politiet og de som faktisk så det (som ikke var eieren) eller en produsent som ikke var til stede men som har klare interesser i å legge en demper på episoden?  Vanskelig den der...  

Enig. Tror Polestar gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å aktivt gå ut å påstå at dette IKKE var en brann, når vitner sier at det var det. Det er egentlig en veldig spesiell ting å si, i hvertfall før de har fått undersøkt bilen.

Lenke til kommentar

*Et team av spesialister ble sendt direkte fra hovedkvarteret til Polestar for å undersøke og har bekreftet at fordampet kjølevæske førte til det som opplevdes som røyk. Teamet undersøker nå både årsaken til kjølevæskelekkasjen, og hva som førte til fordampningen. Funnene til Polestar konstaterte også at det ikke var tegn til at det har vært brann i bilen eller at feilen er knyttet til hovedbatteriet.
https://www.polestar.com/no/press/press-release/uttalelse-fra-polestar-11-oktober


Ikke at dere er noe positivt med tanke på feilene de er plaget av , men rett skal være rett. Det var ingen brann og røyken var damputslipp fra kokt og lekket kjøleveske. Så antar det er batterivarmeelementet og kjøleveske som har sprunget lekk og blitt kokt av dette varmeelementet som ble slått av når ladekabelen ble trukket ut og røyk/damp utviklingen stoppet.

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Merko skrev (3 minutter siden):

Spiller jo ingen rolle om det var flammer eller ei. Ville jo ha blitt flammer om ikke strømmen ble frakoblet 

Det kan du ikke si med sikkerhet. Jeg antar et det ville bli stoppet av en sikring og/eller termostat føre det ville gå så langet i akkurat dette tilfelle feil..

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det kan du jo si , man kan jo også si at kjøleanlegget ikke skulle ha sprunget lekk i første omgang.
Ingen vet (foruten kanskje Polestars engineers ) om eller når bilen ville ha slått seg av om denne ble latt stå tilkoplet mens lekkasjen fortsatte samtidig med varmelementet på.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 timer siden):

Ser på elbilforumet at folk sliter med å finne nødutløseren til ladekabelen.. Den finnes bare på "enkelte markeder"?

Er det noe hold i dette? er isåfall helt på trynet av Polestar..

https://elbilforum.no/index.php?topic=53011.0

Du jobber hardt for å finne ting å kritisere Polestar for
Har du ikke hørt om dette fenomenet før :
https://elbilforum.no/index.php?topic=31694.0

Lenke til kommentar
14 minutes ago, syar2003 said:

Du jobber hardt for å finne ting å kritisere Polestar for
Har du ikke hørt om dette fenomenet før :
https://elbilforum.no/index.php?topic=31694.0

No er jo den tråden frå 2017, og sjølv det syns eg byrje bli flaut seint å slite med dette.

Eg er sjølv kritisk til Polestar 2 i augeblikket, men eg har håp om at Polestar tar grep med det og får bukt med problemene. Eg har veldig lyst å få mor mi til å prøvekjøre ein, sida det er einaste bilen per dags dato i det pris-segmentet med den støtten for hengerlast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...