Gå til innhold

Polestar 2-kaféen: Tips, spesifikasjoner og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 hours ago, syar2003 said:

Du jobber hardt for å finne ting å kritisere Polestar for
Har du ikke hørt om dette fenomenet før :
https://elbilforum.no/index.php?topic=31694.0

Det der er jo noen som sliter med å få ut kabelen selv med nødhandtaket... Åpenbart noen biler som har en feil.

Men problemet her er at Polestar 2 tydeligvis har ikke noe nødhandtak.. selv om manualen påstår det..

 

202010131513_093215.png

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (2 timer siden):

No er jo den tråden frå 2017, og sjølv det syns eg byrje bli flaut seint å slite med dette.

Eg er sjølv kritisk til Polestar 2 i augeblikket, men eg har håp om at Polestar tar grep med det og får bukt med problemene. Eg har veldig lyst å få mor mi til å prøvekjøre ein, sida det er einaste bilen per dags dato i det pris-segmentet med den støtten for hengerlast.

Kanskje du skal vente et halvt års tid før du lar din mor prøvekjøre PS2? Så de får tid til å rydde opp i de mest prekære problemene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (1 time siden):

Hvordan kan noen ta feil av vanndamp (kjølevæske, som har en veldig karakteristisk lukt) og flammer og brann? 

Jeg føler fremdeles det er Polestar her som driver med brannslukking for å si det sånn.

Lukter egentlig kjølevæske noe spesielt? Er det ikke heller motsatt, at du kjenner veldig godt når noe brenner?

Uansett, om du har vinden i ryggen lukter du ikke noe som helst, og om alt du ser er en hvit sky som tyter ut fra panseret er nok første tanke 'brann'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (15 minutter siden):

Lukter egentlig kjølevæske noe spesielt?

Ja! Lukter nesten kjemisk, ikke godt og du får en litt rar smak i munn. Svært giftig, men helst bare om du drikker det direkte. Etterlater også en hinne der "røyken" har vært, som i realiteten vare er kjøleveske som spres rundt i lufta :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (25 minutter siden):

Lukter egentlig kjølevæske noe spesielt? Er det ikke heller motsatt, at du kjenner veldig godt når noe brenner?

Uansett, om du har vinden i ryggen lukter du ikke noe som helst, og om alt du ser er en hvit sky som tyter ut fra panseret er nok første tanke 'brann'.

Har du aldri sølt kjølevæske på radiatoren eller eksosmanifolden? Det kan lukte i mange dager 😮  Det er en veldig karakteristisk lukt, brannvesenet burde i hvertfall ha reagert på det. Med mindre elbiler bruker en helt annen type frostvæske enn tradisjonelle biler, da. 

Jeg holder fremdeles en knapp på vitner, politi og brannvesen fremfor Polestar-teknikerne, som verken var til stede, og som har gode grunner til å påstå at det ikke var en brann. 

Lenke til kommentar
Kajac skrev (8 minutter siden):

Har du aldri sølt kjølevæske på radiatoren eller eksosmanifolden? Det kan lukte i mange dager 😮  Det er en veldig karakteristisk lukt, brannvesenet burde i hvertfall ha reagert på det. Med mindre elbiler bruker en helt annen type frostvæske enn tradisjonelle biler, da. 

Det er nettopp det jeg har gjort, returslangen fra radiatoren hoppet av og da sprutet kjølevæske ut i motorrommet, dampen tøt ut fra kantene på panseret. Jeg kan ikke huske at det luktet noe spesielt så kanskje det er forskjell fra merke til merke. Eller kanskje ikke det var spesielt nok til at jeg fortsatt husker det(5-6 år siden).

Lenke til kommentar

Jeg går ofte i den lukten, men om man ikke vet hva det er så kanskje man ikke lukter det så godt? Man lukter det ikke noe særlig på lang avstand, ikke sikkert naboen plukket opp noen lukt f.eks. Men du lukter det LETT om det søla på bakken foran deg eller om det er en lekkasje/sky av glykol i luften

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (6 minutter siden):

Likner det på lukta fra røykmaskiner på disco? Den klarer jeg å kjenne igjen men jeg synes ikke den er spesielt sterk, har mye lettere for å kjenne igjen tobakkrøyk eller røyk fra bål/pipe.

Må innrømme at det er en lukt jeg ikke har lukten siden ungdomsklubben, for 20 år siden - hehe, så det veit jeg ikke helt. Men ikke vanskelig å finne frostvæske du kan lukte på vel? :)

Lenke til kommentar
bshagen skrev (22 minutter siden):

Må innrømme at det er en lukt jeg ikke har lukten siden ungdomsklubben, for 20 år siden - hehe, så det veit jeg ikke helt. Men ikke vanskelig å finne frostvæske du kan lukte på vel? :)

Har muligens en slant i garasjen, dekkbytte er rundt hjørnet så jeg skal se om jeg husker å ta en sniff mens jeg først er der. :p

Så er det også mulig at ikke alle merker lukter like sterkt, eller at jeg ikke har særlig god luktesans. 

Lenke til kommentar

Får jo både propylenglykor og etylenglykol som er tilsatt alt mulig slags stoffer da. Sikkert mange forsjellige lukter.

Vanlig "blå" glykol var vel kjent for å tære på aliminiunstopper før i tiden, så de kom med grønne og røde varianter tilsatt alt mulig rart. I dag er vel kansje blå greit å bruke det og for er vel ikke mange biler igjen med ståltopper.

Som kjølevann til en batteripakke kreves det sikkert litt ekstra sære spesifikasjoner.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teslabjørn var innom Volvo for å oppdatere firmware på Polestar 2'en han låner nå for å hindre at den plutselig stopper.

Tok under en time så ikke så ille å måtte gjøre det.

Ser og samtidig at systemet som kjører er basert på Android 9. Ikke sikkert det er så viktig i en bil, men når telefoner kommer med Android 11 nå så er jeg spent på hvor lenge de vil støtte Polestar 2 med oppdateringer..

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (14 minutter siden):

Teslabjørn var innom Volvo for å oppdatere firmware på Polestar 2'en han låner nå for å hindre at den plutselig stopper.

Tok under en time så ikke så ille å måtte gjøre det.

Ser og samtidig at systemet som kjører er basert på Android 9. Ikke sikkert det er så viktig i en bil, men når telefoner kommer med Android 11 nå så er jeg spent på hvor lenge de vil støtte Polestar 2 med oppdateringer..

Du kan jo spørre han om å prøve youtube glitsjen etter oppdateringen da.

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Polestar 2-kaféen: Tips, spesifikasjoner og diskusjon
Complexity skrev (7 timer siden):

Bjørn bekrefter at "glitchen" er fikset etter oppdatering.

Så nå er det vel ingen måter å kunne se youtube i bilen på.

Han fant altså en glitsj i en «gammel» software ..glitsjen var på tidspunktet du skrev om det her sannsynlig allerede fikset - men han hadde ikke fått lagt inn oppdatert sw enda  ?

Det var jo litt av en krise for Volvo 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
12 minutes ago, syar2003 said:

Han fant altså en glitsj i en «gammel» software ..glitsjen var på tidspunktet du skrev om det her sannsynlig allerede fikset - men han hadde ikke fått lagt inn oppdatert sw enda  ?

Det var jo litt av en krise for Volvo 

Krisen var jo at man kunne se video mens man kjørte. Nå er det jo bare en ulempe at man ikke har noe måte å se Youtube på.

Får se om de kommer med noe Youtube app etterhvert da, eller om de er kjipen på datatrafikk og vil blokkere for slikt.

Han fikk forøvrig aktivert 4G. Måtte inn på nå meny å godta noe avtale eller nå. Merkelig at ingen kunne fortelle han det tidligere.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...