Gå til innhold

Polestar 2-kaféen: Tips, spesifikasjoner og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2,1 kWh/mil? Tror ikke jeg hadde greid det med 3'ern om jeg hadde gått inn for det 😂

Edit: Må si at jeg synes det er synd at bilen ikke er mer effektiv. Hadde håpet at vi nå hadde fått en "Android-bil" som kunne konkurrere med Tesla som jeg anser som "iPhone-bil". Dessverre så ser det ut til at det ikke blir tilfelle.

Endret av Wisd0m
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (14 minutter siden):

Ser bjørn har benyttet en "glitch" til å spille av Youtube i Polestar 2.

Er det ikke litt rart at det ikke støttes som standard? Siden hele greia kjøre Android? Kan man ikke installere Youtube app på den?

Morsomt at det funker mens man kjører bilen da. Ikke spesielt trafikksikker denne buggen.

 

Ja dette har Tesla fått mye pes for, at det liksom er trafikk farlig. Men i Tesla går det ikke. Overraskende at Volvo går på denne smellen, de satser jo alt på sikkerhet. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (13 timer siden):

2,1 kWh/mil? Tror ikke jeg hadde greid det med 3'ern om jeg hadde gått inn for det 😂

Spørs på forholdene det. Kjørte unger til bortekamp i vinter og da lå jeg på 200Wh/km med min TM3 Det sluddet sidelengs da og var akkurat så kaldt at det ikke rant av ruta men bygde seg opp på ruta, inni hjulbuene osv.. Typisk norsk landevei med 60-70-80 sone. På sommerføre er det en vei jeg pleier å bruke under 150Wh/km. 

Om Polestar bruker så mye som 2,1kW/km *nå* kan vi nok vente oss 2,8eller mer i drittvær, enda mer om det går fort.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Ja dette har Tesla fått mye pes for, at det liksom er trafikk farlig. Men i Tesla går det ikke. Overraskende at Volvo går på denne smellen, de satser jo alt på sikkerhet. 

Ikke akkurat noen smell .Dette kommer garantert til å bli adressert av Polestar . Men ærlig talt - å bruke 5 minutter med en stor mengde trykking for å kunne se en minimaliser YouTube video på infotainment systemet via WIFI til mobilen tror jeg ikke er noen som gidder. Legger også merke til at det er glitsj utnyttet når 4G er nede, kanskje en sammenheng.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Er Polestar 2 den billigste elbilen med skikkelig hengerfeste (1.5 tonn) per no forresten? Forsto det slikt at ein ferdig utstyrt bil med dekk, hengerfeste, kanskje metallic lakk, fort blir 511k. Men trur ikkje Model 3 har...

...vel, eg skulle sjekke Model 3, men der funker ikkje Tesla nettsida no.

Men utover det må du vel opp til e-Tron for tilsvarende hengerfeste? Og Model X veit eg kan ha. Model S er eg usikker på. Model Y kan ha.

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (13 minutter siden):

Ikke akkurat noen smell .Dette kommer garantert til å bli adressert av Polestar . Men ærlig talt - å bruke 5 minutter med en stor mengde trykking for å kunne se en minimaliser YouTube video på infotainment systemet via WIFI til mobilen tror jeg ikke er noen som gidder. Legger også merke til at det er glitsj utnyttet når 4G er nede, kanskje en sammenheng.

Vill si det er en stor smell for imaget til Volvo. De skal være På topp ift sikkerhet. Men ja, det er nok en veldig enkel fiks 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Drunkenvalley said:

Er Polestar 2 den billigste elbilen med skikkelig hengerfeste (1.5 tonn) per no forresten? Forsto det slikt at ein ferdig utstyrt bil med dekk, hengerfeste, kanskje metallic lakk, fort blir 511k. Men trur ikkje Model 3 har...

...vel, eg skulle sjekke Model 3, men der funker ikkje Tesla nettsida no.

Men utover det må du vel opp til e-Tron for tilsvarende hengerfeste? Og Model X veit eg kan ha. Model S er eg usikker på. Model Y kan ha.

1000kg på Model 3 (untatt Performance)

Er vel 1500Kg på Model Y som kommer neste år.

Siden neste leveranse med Polestar 2 heller ikke kommer før til neste år er det ikke sikkert det er stor forskjell i ventetid mellom dem.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Complexity said:

 

Hm.

Mor mi som ynskje seg bil, og då er det snakk om ein større henger. I tillegg er det ei kritisk svakhet i at mor mi ikkje liker Model S og 3. For lave for henne.

Virker som tilsvarende Y-model blir 560k, som holde den relevant. Men egentlig slit ho allereie med å rettferdiggjøre noko over 300k kr merket enda. Hengerfeste er største salspunktet for henna i dag trur eg.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Drunkenvalley said:

Hm.

Mor mi som ynskje seg bil, og då er det snakk om ein større henger. I tillegg er det ei kritisk svakhet i at mor mi ikkje liker Model S og 3. For lave for henne.

Virker som tilsvarende Y-model blir 560k, som holde den relevant. Men egentlig slit ho allereie med å rettferdiggjøre noko over 300k kr merket enda. Hengerfeste er største salspunktet for henna i dag trur eg.

Model 3 er veldig lav ja. Å komme seg ut og inn hjelpes jo litt med at rattet flyttes ut av veien når man setter bilen i park, men den er ikke så egnet for eldre folk eller folk med dårlig rygg. Men man fikk Model 3 SR+ for 370 laken i fjor så det ville vært den billigste bilen med litt hengervekt.

Skal du over 1000Kg er vel Polestar 2 den billigste akkurat nå ja. Model Y kommer vel kun med firehjulstrekk i starten og prisen er jo deretter.

Men det er mange gode biler nå rett rundt hjørnet. Skoda sine er jo ganske gode og har 1200kg på kroken (1500kg om du kjøper den dyreste utgaven som har skivebrems istede for trommel). Ford sin Mach-e kommer jo og nå men den får bare 750Kg på kroken.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Complexity said:

 

Helst eit kne ho slit med etter ein skade under håndball, det eg er forstått. Ikkje store hinderet, men ho har i hvertfall ein sterk preferanse for bil ho sett seg inn i, ikkje ned i. 😏

Samtidig er ho like stor som meg omtrent. Eg prøvesatt i Model 3, og opplevde rattet som ein "...var det alt?" situasjon, uten at eg hugse heilt spesifikt kva eg mislikte med stillingen.

Polestar 2 har betre ratt-stilling, skjønt eg slet med å lese cruise control statusen med rattet på høgeste. Sittestillingen var derimot litt nedgradering frå andre biler me har prøvd, inklusivt min eigen ioniq.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Drunkenvalley said:

Helst eit kne ho slit med etter ein skade under håndball, det eg er forstått. Ikkje store hinderet, men ho har i hvertfall ein sterk preferanse for bil ho sett seg inn i, ikkje ned i. 😏

Samtidig er ho like stor som meg omtrent. Eg prøvesatt i Model 3, og opplevde rattet som ein "...var det alt?" situasjon, uten at eg hugse heilt spesifikt kva eg mislikte med stillingen.

Polestar 2 har betre ratt-stilling, skjønt eg slet med å lese cruise control statusen med rattet på høgeste. Sittestillingen var derimot litt nedgradering frå andre biler me har prøvd, inklusivt min eigen ioniq.

Rattstillingen er jo justerbar da. Justerer inn og ut\opp og ned via menyen på skjermen og knappene på rattet. Er og profilbasert så den vil huske posisjonen til den som kjører bilen. Og når man setter den i park løftes det helt opp så det ikke blir i veien (om ønskelig, kan deaktiveres) Moren min har litt dårlig rygg og sliter litt med å komme seg ut og inn av min bil. Det er og delvis fordi den mangler handtak i taket for å holde seg i. Dette synes jeg er ganske merkelig at den mangler. Vet ikke om noen andre biler som ikke har dette. Trodde egentlig det var påbudst siden det er i alle andre biler.

Polestar 2 er jo basert på ett Volvo Chassis fra 2013 så det er vel velprøvd og finjustert ganske bra vil jeg tro. Men du er kansje ganske høy om du sliter med å se skjermen med rattet helt oppe?

Synd at ikke ID.3 støtter henger da, for den skal vistnok være veldig god å sitte i.

 

 

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Complexity said:

 

Fleste biler har justerbar rattstilling... mange som ikkje har god rattstilling sjølv då har eg funnet ut. 😂

Var ikkje at eg var for høg som var problemet i Polestar 2. Rattet ble rett og slett litt høgt i forhold til synsvinkelen min til skjermen - spesielt bunnen av skjermen kor cruise control var plassert. Samtidig var det ganske nerme det eg ville meint er god rattstilling, men kanskje det er eit happy medium.

ID.3 var ganske fin og grei, men ja, intet hengerfeste. ID.4 kjem visst med det? Men prisen blir vel deretter...

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
Just now, Drunkenvalley said:

Fleste biler har justerbar rattstilling... mange som ikkje har god rattstilling sjølv då har eg funnet ut. 😂

Var ikkje at eg var for høg som var problemet i Polestar 2. Rattet ble rett og slett litt høgt i forhold til synsvinkelen min til skjermen - spesielt bunnen av skjermen kor cruise control var plassert. Samtidig var det ganske nerme det eg ville meint er god rattstilling, men kanskje det er eit happy medium.

ID.3 var ganske fin og grei, men ja, intet hengerfeste. ID.4 kjem visst med det? Men prisen blir vel deretter...

De fleste men ikke alle. Nissan Leaf f.eks har vel ikke justerbart ratt.

ID.4 blir vel samme bil som Skodan Enyaq så den får nok 1200-1500kg på kroken ja. Men det blir ikke billig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 minutter siden):

Håper dette startet i lader/kontaktpunkt og ikke bil, ellers ser det virkelig svart ut for polestar! Svartere enn allerede:/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...