Gå til innhold

Tesla stenger Supercharger-stasjon


Anbefalte innlegg

oophus3do skrev (11 minutter siden):

Og hvis Tesla åpner opp for alle, så forventer jeg at det er grunnet et samarbeid. Ergo vil alle kunne kjøpe ab hos Ionity, og jeg forventer at man vil kunne det som utenforstående hos Tesla også, hvis ikke blir betalingsopplegg rotete og vanskelig å løse. 

Nå har man sett flere biler (ikke Teslaer) lade på V3 I Tyskland så dette er nok starten på noe testing og ikke en glitch - håper jeg. 

Bug i styresystemet til SuC sies det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oophus3do skrev (32 minutter siden):

Isåfall er det skuffende. 

 

Kun for de som ikke eier en Tesla. Synd dere andre ikke har biler fra selskaper som mener alvor når det kommer til elbiler og lading. Det er skuffende at de virkelig store selskapene (VAG feks) ikke bygger ut i storskala :(

Endret av bshagen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (9 minutter siden):

Kun for de som ikke eier en Tesla. Synd dere andre ikke har biler fra selskaper som mener alvor når det kommer til elbiler og lading. Det er skuffende at de virkelig store selskapene (VAG feks) ikke bygger ut i storskala :(

Nei, det gjelder hele kloden. Om alle samarbeidet for nettverkene fremfor å bygge dem parallelt så hadde alle vunnet på det. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 time siden):

Alle kan lade der, så dette blir feil. Hvordan ting vil se ut over tid vet ingen. Men man ser tegn på at prisingen vil justeres atter en gang. 

Og hvis Tesla åpner opp for alle, så forventer jeg at det er grunnet et samarbeid. Ergo vil alle kunne kjøpe ab hos Ionity, og jeg forventer at man vil kunne det som utenforstående hos Tesla også, hvis ikke blir betalingsopplegg rotete og vanskelig å løse. 

Nå har man sett flere biler (ikke Teslaer) lade på V3 I Tyskland så dette er nok starten på noe testing og ikke en glitch - håper jeg. 

Alle kan lade der om de bruker CSS, men har man ikke en bil fra "riktig" merke, og tilhørende abonnement, så er det så dyrt at det utelukker de fleste. Altså rent konkurransevridende priser. Men de har nok funnet et smutthull i loven. Om dette ikke er vanntett, så vil vi nok etterhvert se at dette blir utfordret i retten.

Så må det nevnes at Ionity bygges opp med tilskudd fra EU, så kan jo hende de blir utfordret i domsapparatet til EU, da man kan påstå at disse bindingene bryter med de 4 friheter som EU bygger på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, bshagen said:

Kun for de som ikke eier en Tesla. Synd dere andre ikke har biler fra selskaper som mener alvor når det kommer til elbiler og lading. Det er skuffende at de virkelig store selskapene (VAG feks) ikke bygger ut i storskala :(

Beklager at eg ikkje ynskja eller hadde råd til ein luksusbil, og tok meg berre råd til beste elbilen eg kunne få? Slik retorikk du bringer til bordet no fremstår berre som elitisme ass, ikkje pragmatisme.

Eg har ikkje kontroll over kva Hyundai velje å gjere. Men dei har eigarskap i ionity i det minste.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (2 timer siden):

Alle kan lade der om de bruker CSS, men har man ikke en bil fra "riktig" merke, og tilhørende abonnement, så er det så dyrt at det utelukker de fleste.

Litt slik det er for en CCS bil i Asia. 

Formålet burde være at enhver ladetilbyder går inn med standardkontakten som eksisterer der fra før av slik at det totale nettverket styrkes for alle. 

 

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (10 timer siden):

Beklager at eg ikkje ynskja eller hadde råd til ein luksusbil, og tok meg berre råd til beste elbilen eg kunne få? Slik retorikk du bringer til bordet no fremstår berre som elitisme ass, ikkje pragmatisme.

Eg har ikkje kontroll over kva Hyundai velje å gjere. Men dei har eigarskap i ionity i det minste.

Det er ikke hva du og jeg har kjøpt som er greia, men snarere bomselskapenes motvilje til å få ladenettverk til å skje! Hyundai er massive, de kunne lett bygget ut noe ala SuC om de ville. Men de er fortsatt i business der de ønsker å selge bensin/diesel-biler

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 9/12/2020 at 5:01 PM, hekomo said:

Han har dessuten vist at han er fullstendig nedsnødd. Her er to videoer som avkler ham fullstendig, der den første er litt kortere og rett til poenget, mens den andre er litt lengre. Det som er veldig spesielt i den andre videoen er hvordan fyren hele tiden må innrømme at "det har vi ikke tenkt på", "det har vi ikke tatt med i beregningen", "det må vi kanskje se nærmere på ja". Disse analytikerne fremstår i større og større grad som parodier på seg selv ?

Nok en gang går du på person istedenfor sak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...