Gå til innhold

Tørris skal sikre verdensrekord for elektrisk motorsykkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bernt2 skrev (46 minutter siden):

Den slipper ut CO2 som er fanget. Altså null netto utslipp?

Med den logikken gir også bensin 0 utslipp........

 

Eg fatter det F... ikke, batterier gir utslipp både under råstoffsamling, produksjon og opplading. Å lage tørris gir også brutto utslipp i tilegg til netto.....

Det er en batteribil som skal ta rekord, ikke en bil som IKKE har byggekostnader og den har et forjævlig CO2 utslipp pr kjørte km.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (17 minutter siden):

Nei. Problemet med klimagasser er at vi graver det opp fra dypt under bakken og pumper det tilbake i atmosfæren. Tørris er CO2 som aldri har forlatt atmosfæren.

Huuh..., kansje det er råd å finne noe flytende CO2 under bakken (som gir noe tørris når det prøver å gå over til gassform) men i atmosfæren finn Du ikke tørris om Du ikke samler inn krystaller fra et jettfly, noe som er lite praktisk.

 

Det må lages, og da må et kullkraftværk gå en stund lenger, Hr Administratorer. Ref:

 

C3452653-4864-4461-B4A8-6EF20397B40A.jpeg.1236dbea0f97e6c9f19014ff669e641d.jpeg

 

Hva i all værden er det som gir Deg et behov for å protestere, er De EV fanatiker ?

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV skrev (Akkurat nå):

Huuh..., kansje det er råd å finne noe flytende CO2 under bakken men i atmosfæren finn Du ikke tørris om Du ikke samler inn krystaller fra et jettfly, noe som er lite praktisk.

Det var du som trakk en analog til bensin Hr. Medlem. Skal du flisespikke på hvor mye utslipp vi egentlig snakker om så er energikilden til motorsykkelen mye viktigere enn tørris-produksjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (12 minutter siden):

Det var du som trakk en analog til bensin Hr. Medlem. Skal du flisespikke på hvor mye utslipp vi egentlig snakker om så er energikilden til motorsykkelen mye viktigere enn tørris-produksjonen.

Holder med deg i det.

 

Tror dette må være en av dei mest forurensede forsøk på å komme over skarve 330 km/h. Noe alle bensinbaserte motorsyklerfabrikater klarer med en liten Japaneser på.

Se, se her ! En motorsykkel som går fremover....

Lenke til kommentar

Bare la det ligge lynxman, det er bare noen som atter en gang må prøve å finne fakta og analogien for å forsvare bensin. Finnes såpass mye forskningsbasert materiale på dette nå at jeg skjønner ikke hvorfor man gidder lenger. Bare å ignorere...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Analogi : En top fuel dragster som er nesten like rask på kvartmila som en VW golf, er det en nyhet? LS-218 er altså en street legal masseprodusert motorsykkel som er raskere enn det som er nevnt her, og har vært i produksjon siden 2014. Hvis dette prosjektet skal ha noen hensikt overhodet må det ikke bare slå Wilhelm Herz sin rekord fra 1956, sykkelen må være raskere enn alle masseproduserte sykler, ta steget over i spesialklassen og snuse på Rocky Robinson sin rekord fra 2010 : 606km/h.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
singapong skrev (1 time siden):

"Hvis dette prosjektet skal ha noen hensikt overhodet...."

Mye av hensikten er vel den samme som når de gjør forsøk med eks-motorsykler

 

Akkurat.  Og de går fortere enn vanlige produksjonsmotorsykler. 

 

Raskeste produksjons eksos motorsykkel : 337km/h.  Raskeste spesial eksos motorsykkel : 606km/h.

 

Raskeste produksjons batteri motorsykkel : 351km/h.  Mål for raskeste spesial batteri motorsykkel : 330km/h?  Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...