Jump to content

Bernt2

Medlemmer
  • Content Count

    950
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

929 :)

Recent Profile Visitors

1004 profile views
  1. Kanskje produsentene kunne fokusert mer på å typegodkjenne for tilhengerfeste, framfor rekkevidde på 40+? Det hadde gjort elbilen til den ene bilen, framfor den i tillegg til fossilen, som arbeidsjernet?😎
  2. Kanskje det først og fremst må fases ut oljeprodukter, før vi skal slutte ned olje? Vi må også slutte å leke at vi er hele verdens sosialkontor, dersom oljeinntektene blir borte. Vi må slutte å sende ut fisk, som pakkes i Kina og sendes tilbake, pluss en del andre omkalfatringer.
  3. Nei, det blir ikke billigere på sikt. Profitten økes, og du og jeg betaler på sikt det samme pr km😎
  4. Den dagen vi ikke har oljerelaterte produkter i det hele tatt, så produseres ikke diesel, bensin og gass... ikke før.
  5. Skal det ha noe for seg, så måtte det være rasjonering på drivstoff. En stor bil, som feks ruller 8000 km i året, slipper ikke ut mer enn en liten bilsom suser rundt dagen lang, og 30-40.000km i året. Det koker ned til litt planlegging. Ser man på trafikken, så er veiene fulle av småbiler dagen lang, ja selv på den tiden folk burde være på jobb.
  6. Hvor vil du gjøre av diesel, bensin og gass som raffineres ut av råoljen, så vi har råstoff til alle oljeproduktene??
  7. Nå, som det er bommer over alt, og elbiler betaler større andel avgifter på sitt drivstoff, enn det er på fossilt drivstoff, så burde det holde. På tide å legge press på produsentene, slik at elbilen i mye større grad, får mer kapasitet, enn å være en dårlig erstatter for buss og tog. Markedet eroversvømt av elektriske småbiler, samtidig som det etterlyses elbiler til vettug pris, som bl.a kan trekke tilhenger.
  8. Markedet begynner vel å bli mettet med småbiler, som kun er en dårlig erstatning for bussen? Det blir nok mer fart i sakene, når vettugt prisede modeller, som kan trekke tilhenger, og ellers har kapasitet til å kunne bli den ene bilen en har behov for. En annen ting, er at diesel, bensin og gass vil bli produsert, så lenge vi ellers tar opp olje til andre produkter, og disse fraksjonene destillere ut av råoljen. Det blir som å nyttegjøre seg av hele grisen, når den slaktes.
  9. Ja, forutsatt at det kommer elbiler til under 600.000, med minst 40-50 mils rekkevidde og tilhengerfeste😎
  10. Er visst ikke så enkelt å lage elbil likevel. Og det sier litt om hvor imponerende Tesla har gjort det, mtp at de har startet på bar bakke i en industri og med et publikum (og mange land= som har strittet i mot hele veien. Syns det fortjener en liten honør jeg Tesla har også hatt sine utfordringer underveis, både på det tekniske og servicesiden.Her er det ikke det elektriske, men det mekaniske, en bolt, som er svakheten.
  11. Hvorfor knuste de ikke ruta for å komme til døråpner på innsiden?
  12. «Kan» og «kommer til» To ord som har versert i klimaskremselen de siste 40 årene.
  13. Hjelper ikke. I nisselandet Norge, så lyser visstnok ikke lykta godt nok, dersom den ikke er festet på sykkelen.
×
×
  • Create New...