Gå til innhold

Har du hjemmekontor i forbindelse med koronautbruddet? Del dine erfaringer her


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-404071

I forbindelse med utbruddet av koronavirus - har mange fått påbud eller sterke anbefalinger om bruk av hjemmekontor.

Har dere fått en anbefaling av arbeidsgiver om hjemmekontor, eller du blant de som ikke har anledning? I så fall, hvorfor det? Hva jobber du med?

Til dere som har fått hjemmekontor - Hvordan løser dere det? Hva jobber dere med? Hvordan kommuniserer dere? Hvilke verktøy bruker dere? Har du noen tips eller råd å dele med andre? Har du familie og barn hjemme samtidig?

Del dine erfaringer her!

 

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Har du hjemmekontor i forbindelse med koronautbruddet? Del dine erfaringer her
Videoannonse
Annonse

Jeg er utvikler og jobber hjemmekontor fra og med i dag på anbefaling fra både arbeidsgiver og kunde. Det betyr ikke fryktelig mye for min arbeidsflyt i praksis, jeg jobber på laptop med eksterne skjermer så arbeidsstasjonen min er omtrent lik hjemme som på jobb. Jeg kobler meg til et VPN for å få kontakt med de interne systemer og tjenester jeg trenger og vi bruker Slack og videokonferanse for å kommunisere, avholde møter og den slags.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Begynt å jobbe hjemme fra og med i dag selv, på anbefaling av sjefen. Jobber for en distributør med bl.a ordrebehandling, RMA, salg og alt mulig annet - så ikke noe jeg ikke får gjort hjemmefra så lenge jeg har en PC, mobil og internett. Føler det har blitt veldig mye stillere jobbmessig de siste dagene derimot. 

Edit: Forøvrig ganske behagelig å ha hjemmekontor. Kan stå opp 40min senere å ta ting i mitt eget tempo.

Endret av Tobeass
Lenke til kommentar

Jobber med IT hjemme til vanlig, så hjemmekarantene utgjør liten forskjell på arbeidssituasjonen.