Gå til innhold

Har du hjemmekontor i forbindelse med koronautbruddet? Del dine erfaringer her


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 3/16/2020 at 2:53 PM, Snikpellik said:

Dag 2 med ordentlig hjemmekontor for meg, og samboeren min jobber også med skole her. Vi har en middels stor leilighet og det er selvfølgelig sånn at vi er tett på hverandre over lang tid nå fremover. Noen tips:

- Ha rutiner. Stå opp til "vanlig" tid, og sett av et visst antall timer hver dag til jobb
- I løpet av disse timene er du "på jobb", ikke hjemme
- Er dere flere med hjemmekontor, rigg dere opp i forskjellige rom hvis det er mulig
- Tar du telefoner, gå ut på balkong/terrasse hvis mulig. Ikke bare for støy, men variasjon i miljø
- Tar du telefoner med kollegaer, gjør det heller til en videosamtale. En viss sosial verdi i det

Det viktigste er rutiner. Rutiner er bra for psyken, karantene eller ei!

Nyttige råd, takk!

Dessverre blir det litt vanskeligere å følge dem når du prøver å jobbe hjemmefra og sitter samtidlig med barna sine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, MikeMurphy said:

Nyttige råd, takk!

Dessverre blir det litt vanskeligere å følge dem når du prøver å jobbe hjemmefra og sitter samtidlig med barna sine. 

Jepp. Mye værre med barn hjemme. Far på dagtid og jobbing på kveldstid/når ungen sover for min del. Eneste positive er at jeg klarer fortsatt å være med på møter selv om jeg passer på ungen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hjemmekontor på ubestemt tid sammens med en fireåring. Utfordrende, mildt sagt. 

Er vant til å jobbe hjemme, men ikke med et barn som også må anerkjennes og stimuleres. Må legge en slagplan for neste uke og finne noen aktiviteter. Noen som er i lignende situasjon og har noen tips? 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...