Gå til innhold

Styr unna proshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vel egentlig tenkt å hatt en bedre router men cpu og eldre firmware setter begrensinger.

Sitat

Ikke rart det er vanskelig å drive butikk når folk er vrange og sender ting tilbake

Seriøst, når de gir så dårlig support er det ikke min feil de går konkurs. Syns det blir fort dyrt å betale 15 000 kr eller i det segmentet litt dyrere 10 gigabit routere koster.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Problemet er med tanke på NAT\ipv6 brannmur etc, og 10 gigabit porter SPF+ eller openVPN server, slik krever lit cpu kraft hvis det skal klare 10 gigabit trafikk uten problemer.

Beste ville vært å sette opp server basert på ryzen og latt den ta seg av det og switchen tar seg tilkoblingen mellom enhetene.

Når jeg snakker med microtek anbefaler de CCR1072-1G-8S+ til mitt bruk, 40 000 kr er litt dyrt syns jeg. Har ikke en gang trådløs nett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
38 minutes ago, ilpostino said:

Det sier sitt om produktet hvis hverken Elkjøp eller Komplett tar det inn. 

 

Dette er jo et semi-profft produkt som gjerne blir brukt av folk som har litt greie på hva de driver med, skal ha noe bedre enn det som selges i retail-kanalene  og som er meget fleksibelt.

Ikke akkurat varer man kan regne med selges på elektrokjedene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ligger å funderer på om at du LMH1 er en problematisk kunde, som ikke evner å sette deg inn skikkelig i det du vil ha utført. Hvor havner alt du kjøper og ikke får til? Billig på finn.no eller deponiet i nabolaget? Når det et sagt har jeg ingen erfaringer med proshop, en kjenning av meg liker mikrotik dog litt mer erfaringer innen nettverk.

Endret av Lindsay
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (På 12.2.2020 den 10.05):

Slik jeg tolker ditt åpningsinnlegg ønsker du å benytte angreretten, angreretten er klar på at du må betale returfrakt da proshop har allerede lidet et tap ved å betale for frakten når de sendte deg produktet som du nå  ønsker å returnere.

Faktisk den har økt i pris:

https://www.proshop.no/Switchsplitter/MikroTik-DEMO-Cloud-Router-Switch-CRS309-1G-8SIN/2777837d

Snakk om tulleinnlegg.

Sitat

Ligger å funderer på om at du LMH1 er en problematisk kunde, som ikke evner å sette deg inn skikkelig i det du vil ha utført. Hvor havner alt du kjøper og ikke får til? Billig på finn.no eller deponiet i nabolaget?

Er jeg problematisk kunde? nope butikkene tjener på returnete brukte varer. Faktisk det jeg ikke får solgt eller returnert blir værende hos meg. Til det går i stykker, men et er ikke saken. Folk får mene hva de vil men angrer ikke på meningene mine.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Set ut til at du har kjøpt ett produkt som verken er ment i bedrift eller privat, men en mellomting som svært få antagelig er ute etter. Med de problemer det kan medføre.

Hvordan tjener butikken på at du returnerer? De har allerede tapt på frakten og må selge den som B-vare nå som den er brukt.

Ellers er det produktet du bør advare mot, ikke butikken..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk betalte jeg -2 520,00  + 120 kr i frakt = 2640 kr med mindre prisstigningen skyldes valutaberegning i tillegg ikke vet jeg. Men er skjeldent bvare er høyere priset en ny vare, så det må være den var på salg. Uten det ble informer om.

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (11 minutter siden):

nope butikkene tjener på returnete brukte varer.

Normalt må butikkene selge returnerte varer til en lavere pris, altså taper de på varen ift. et salg av uåpnet produkt. Men jeg ser at du har rett, den du har returnert ligger ute til 2654 kr, mens en ny versjon koster 2523 kr, så det var en ny vri.

Som andre sier så har du kjøpt et produkt som er minst ett hakk opp fra vanlige nettverksprodukter, iom. at det er få privatpersoner som trenger 8 stk. SFP+ porter. Hvis Proshop skulle ha drevet med support på oppsett, oppdateringer, osv. på dette produktet (og tusenvis av andre produkter de selger) så kunne de likegodt ha lagt ned. Les deg opp på produktet før du kjøper det må vel det beste rådet være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (3 minutter siden):

Faktisk betalte jeg -2 520,00  + 120 kr i frakt = 2640 kr med mindre prisstigningen skyldes valutaberegning i tillegg ikke vet jeg. Men er skjeldent bvare er høyere priset en ny vare, så det må være den var på salg. Uten det ble informer om.

 

Det forutsetter at de selger en ekstra fordi du sender inn din, eller at det er mangel på varen slik at de uansett selger ut alt de har..

Lenke til kommentar

Jeg støtter egentlig nesten umiddelbart butikken her, uten å sette meg inn i saken. Jeg såg at du hadde tenkt å bestille deg MicroTik utstyr for ei tid tilbake her, og visste du kom til å få problemer. Jeg orket ikke å kommentere det da du sjeldent hører på hva folk skriver, og blander inn ufattelig mye annet i hver eneste diskusjon. Også her ser jeg.

Men for å gjøre et forsøk.

Butikken er forpliktet til å gi deg angrerett i tråd med forbrukerkjøpsloven og angrerettloven. Som standard er denne på 14 dager fra du mottok varen. At du mener dette ikke er god nok tid får stå for din egen regning da dette er mer enn godt nok for de fleste. Husk at du og skal kunne returnere varen i tilsvarende stand som når du mottok den. En nettverksenhet du har endret firmware på ville jeg stilt spørsmålstegn med om kvalifiserer til dette.

I tillegg. Produktet du har valgt er ikke et forbrukerprodukt. Langt derifra. Grensesnittet er et kapittel for seg selv og det krever både kompetanse OG erfaring for å jobbe med disse - spesielt dersom du beveger deg ut på litt sære temaer. Noe du ofte gjør. At du ikke var fornøyd med denne produsenten overrasker meg ikke i det hele tatt.

Om du har fått lov til å returnere produktet av butikken og få deler av eller alle pengene tilbake så foreslår jeg at du gjør det. For din del er det en veldig godt tilbud du bør benytte deg av. Lykke til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kjøp deg en unifi dream machine pro og sett din mikrotik switch bak sfp+ porten på pro.

Så kan du oppgradere internett til 10Gbps, merk deg att du får ikke trøkka mer en 3,5 om du kjører snort/ids.

Uansett du får full pinne på snort/ids på 1Gbps WAN også, dog - det vanlige så ca 930-940Mbps

Lenke til kommentar
6 hours ago, nomore said:

Grensesnittet er et kapittel for seg selv og det krever både kompetanse OG erfaring for å jobbe med disse - spesielt dersom du beveger deg ut på litt sære temaer. Noe du ofte gjør. At du ikke var fornøyd med denne produsenten overrasker meg ikke i det hele tatt.

Nå har ikke jeg omfattende erfaring med Mikrotik, men det fremstår som relativt greie produkter om man er villig til å lese manualen, og dokumentasjonen er relativt god. De gir mye maskinvare for pengene, men man får lite oppsett gratis. Og man må kunne nettverk - man må forstå hva en netmaske er, og man må kunne ruting...

Det gjør det til et kraftfult produkt. Spesielt til den prisen. Beklageligvis er @LMH1 neppe i stand til å sette seg inn i, og bruke disse produktene. Forsøket på Pfsense strandet vel på manglende nettverkskunnskaper...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...