Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stormoen33 skrev (12 minutter siden):

som hunden

Det hundebildet ovenfor (et par poster) får meg til å huske den herlige reaksjonen til karakteren Dozmo i den krim-thriller komedien 2 Days in the Valley (1996), der ei sliten og noe klønete hitman spilt mesterlig av Danny Aiello, må søke ly i huset til ei egoistisk jappe-kar der har en noe "interessant" kunstsamling og det går så hardt utover nervene til stakkars Dozmo, der har et lite problem med firbeinte og hårete skapninger, noe som ikke blir bedre når han ser denne "skjønnheten":

Ei meget god og morsom film, med masse dyktige folk, men ble dessverre raskt avfeid som ei Tarantino "rip-off", men synes den fortjente langt bedre enn å bli husket som det. 

Lenke til kommentar
Deila skrev (1 minutt siden):

Blir vel ikke så alt for lenge til man slår over på Seinfeld heller nå. 

Ganske rart at Kramer hadde en hund i første episode som aldri dukket opp igjen! 
De fant vel ut at det var vanskelig å skrive scener med hund i hver episode.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (4 minutter siden):

i meget god og morsom film, med masse dyktige folk, men ble dessverre raskt avfeid som ei Tarantino "rip-off", men synes den fortjente langt bedre enn å bli husket som de

Husker jeg skrev en liten anmeldelse om den på VGD -tror ikke jeg hadde likt filmen så godt om jeg hadde sett den da den kom ut.
Aiello døde i år eller tar jeg feil? Ser nå at det var desember 2019 vel han slapp unna covid-19 da ihvertfall RIP Danny Aiello

Endret av dengelgen
Lenke til kommentar
dengelgen skrev (5 minutter siden):

Husker jeg skrev en liten anmeldelse om den på VGD -tror ikke jeg hadde likt filmen så godt om jeg hadde sett den da den kom ut.
Aiello døde i år eller tar jeg feil? 

Ja, Aiello og søte Glenne Headly er dessverre begge ikke lengre med oss, to flotte og meget likandes skuespillere, med masse god kjemi seg i mellom i 2 Days in the Valley. 

Nei, ei film som jeg først, tror man så via natt kabel-tv og ble positivt oppmerksom på, men virker å være mest kjent for den legendariske cat-fight scenen mellom Teri Hatcher og ei 20 år gammel Charlize Theron som den norske Helga Svelgen:

Selv synes jeg det var synd at Jeff Daniels politibetjent karakter ikke fikk mer tid på skjermen, da han var ei potensiell krutttønne som kom til å eksplodere meget snart, men ble kanskje for mange karakterer og hendelser å binde i hop, og nei, likevel ei meget underholdende og fin liten 90-talls perle.

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
dengelgen skrev (12 minutter siden):

RIP Danny Aiello

Ja, lei nyhet, for alltid likt ham, helt siden man så han i den artige b-filmen The Stuff (1985), hvor han også har et lite problem med en hund, der om jeg ikke husker feil, var ei dobermann der ble litt for glad i denne nye "slanke-yoghurten" og viste seg snart å ha stygge sideeffekter, der gikk hardt utover eieren dens.

Tror jeg skal snart dra frem igjen Hudson Hawk, hvor han spilt opp mot Brucern og den ble også i sin tid ganske hardt mottatt, men var vel aldri så fæl som "alle" skulle ha det til. 

Lenke til kommentar
Granca skrev (Akkurat nå):

Sett den, er den for gammel?

Så den i forbindelse med Langemanns VGD 2017 vår (april-mai) filmutfordring, der gikk ut på å se 100 filmer i løpet av ei måned, og da kom man innom mange eldre og meget god likte utgivelser, men dessverre ble det ikke helt full pott i retning av How Green Was My Valley, selv om den jo gikk i pluss, men ikke så mye som kanskje en håpet det ville bli

For gammel? Jeg forsøker å bli mer åpen, om en kan si det slik, både med tanke på eldre film og musikk, og angående den filmmåneden april-mai 2017, så ble den aller beste overraskelsen, den britiske og herlige The Life and Death of Colonel Blimp (1943), der man aldri hadde sett, men gikk rett i hjerterota på meg, nydelig film og morsom, rørende og nei, ble ei øyeblikkelig favoritt.

Og snakk om dobbel-lykke, for den filmen var inkludert i ei dobbelt DVD utgivelse med A Matter of Life and Death (1946), så tenk det, to fantastiske filmer, og de var gratis, fikk filmene av en snill onkel.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (5 minutter siden):

helt siden man så han i den artige b-filmen The Stuff (1985)

Han spilte også i Once Upon in America (1984) der han spilte politisjef som får feil baby levert på sykehuset
En 10/10 film der altså....

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
dengelgen skrev (2 minutter siden):

Han spilte også i Once Upon in America (1984) der han spilte politisjef som får feil baby levert på sykehuset
En 10/10 film der altså....

Ja, ei fin liten rolle, og husker uttrykket hans når det gikk opp for ham at hans lille stolte guttevalp, vel, noen manglet nedentil og ja, definitivt ei 10/10 film.

Smått utrolig å tenke på hvilken karriere James Woods kunne ha hatt, dersom han, vel muligens ikke hadde kommet på kant med så mange, men samtidig gjorde han jo noen av sine aller sterkeste prestasjoner på 80-tallet, og der han var fantastisk i nevnte episke gangster drama. 

Favoritten er nok Videodrome (1983), men Best Seller (1987) er ikke langt bak, og har enda tilgode å se Cop, mens Salvador (1986) burde jeg få et gjensyn med.

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
Granca skrev (3 minutter siden):

Moonstruck

Cher var virkelig inne i ei flott periode, både som pop-stjerne men også det å levere sterke roller på film, liker også hennes bidrag i dramaet Mask (1985), og selvsagt Mermaids mot Bob Hoskins en del år senere. 

Musikken hennes derimot, vel jeg tåler et par av hennes 80-talls slagere, men når hun begynte med den fordreide disco-stemmen på sein 90-tallet, da, nei ikke helt min type musikk, men solgte jo som hakka møkk, så åpenbart at mange hadde et annet syn på saken.

Lenke til kommentar
dengelgen skrev (6 minutter siden):

Er dette Film-forumet?

Er bare glad til jeg, film er alltids en fin måte å løse opp stemningen på, det eller fotball og damer, men klart hender jo at en havner i lag med folk som ikke biter på de kategoriene heller, og en får litt "panikk", for den kleine stemningen nærmere seg, og ja, tiden blir plutselig stående veldig stille og nei, kjip situasjon å havne i.

Seinfeld har også vist seg å være en god måte å få folk til å sette i gang med pratingen, men ja, finnes jo de som ikke vet hva Seinfeld er, og da er man forlengst forbi panikk mode, og har løpt gjennom vegger og fjell for å komme seg laaangt bort.

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...