Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Snikpellik said:

Angående gjenåpning som folk prater om her, det er jo sånn at de har poengtert mye på pressekonferansene her i Norge i det siste at det er viktig å ikke åpne for fort. Det er bra. Man må jo gradvis gjenåpne slik at man ser effekten av det. I Finland har de åpnet skoler og barnehager uten at det har blitt synlig på smittestatistikken, så jeg tenker at det er riktig nå.

Jeg er ikke bombastisk i mot gradvis endring, men jeg synes litt synd på lærere og barnehageansatte som nå vil kunne utsettes for mulig stor grad av asymptomatiske smittebærere.  (sier mulig, siden man ikke vet).

Burde man ikke heller begynt med at deler av kontorarbeidere vendte tilbake på jobb og at de som har 2 foreldre veksler på annenhver uke? Vi har egentlig ikke så mange "aleneforeldre", de fleste har 2 foreldre på 2 bosteder hvor begge har omsorg. Sier ikke at vi ikke har det, men det er unntak.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
33 minutes ago, Svein M said:

Currently 'no evidence' that COVID-19 survivors have immunity, WHO warns

https://news.sky.com/story/coronavirus-no-evidence-that-covid-19-survivors-have-immunity-who-warns-11975011

Quote

She added: "These antibody tests will be able to measure that level of seroprevalence - that level of antibodies - but that does not mean that somebody with antibodies means that they are immune."

Nå er jeg på en grunn jeg ikke kan noe om. Men går man rundt med antistoffer i blodet i blodet hele tiden, mot sykdommer man er immune mot? Trodde det kun var mens man var syk og kanskje kort tid etter.

Man har nå også kartlagt antistoffene for covid19 godt så man vet hvilke man skal se etter?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (33 minutter siden):

Jeg er ikke bombastisk i mot gradvis endring, men jeg synes litt synd på lærere og barnehageansatte som nå vil kunne utsettes for mulig stor grad av asymptomatiske smittebærere.  (sier mulig, siden man ikke vet).

Burde man ikke heller begynt med at deler av kontorarbeidere vendte tilbake på jobb og at de som har 2 foreldre veksler på annenhver uke? Vi har egentlig ikke så mange "aleneforeldre", de fleste har 2 foreldre på 2 bosteder hvor begge har omsorg. Sier ikke at vi ikke har det, men det er unntak.

Tildels enig. Barnehager skulle forblitt stengt inntil vi har fått på plass rask testing. Skoler kan bli gjennåpnet. Ungdom med småsøsken kan være barnepassere. Nå blir dette en rusisk roulett med livene til mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kritisk personell er sikret da mange ansatte på sykehusene har hatt Corona og er ute av karantene. Da kan alt bli gjenåpnet gradvis, uansett om Coronasmitten igjen øker. Håpet er at vi alle nå holder; Avstand, hygien og vett! Da kan vi redde økonomin og mange liv samtidlig. 

Endret av Symfonisk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Symfonisk skrev (12 minutter siden):

Kritisk personell er sikret da mange ansatte på sykehusene har hatt Corona og er ute av karantene. Da kan alt bli gjenåpnet gradvis, uansett om Coronasmitten igjen øker. Håpet er at vi alle nå holder; Avstand, hygien og vett! Da kan vi redde ekonomin og mange liv samtidlig. 

En unge som er asymtomatisk og så er hjulene igang igjen. Alle som har unger i barnehagen vet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 timer siden):

En unge som er asymtomatisk og så er hjulene igang igjen. Alle som har unger i barnehagen vet det.

Smitten kan øke men føler og at det ikke skjer før til høsten. Været spiller en rolle. Smitte kan stoppe "nesten" helt. Og det på grunn av ting forskerne har og oppdage fortsatt.

At de ikke finner antistoffer hos de som har hatt corona er interessant.

Skjønner kroppen at dette ikke er et hot? Har du hatt det, så har du hatt det

Ser det nødvendigvis ikke som noe negativt. Gjenstår mye og oppdage. 

 

Endret av Symfonisk
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Nå er jeg på en grunn jeg ikke kan noe om. Men går man rundt med antistoffer i blodet i blodet hele tiden, mot sykdommer man er immune mot? Trodde det kun var mens man var syk og kanskje kort tid etter.

Man har nå også kartlagt antistoffene for covid19 godt så man vet hvilke man skal se etter?

Jeg vet ikke. Det beste svaret synes jeg er dette, sitat fra nhi.no: Det er sannsynlig at gjennomgått COVID-19 medfører en tids immunitet, men varighet av immuniteten får vi ikke svar på før om mange år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Næ, dette blåser vekk i solen.

Kan tenke meg ting så enkelt som at dette viruset ikke er levedyktig særlig lenge. Den har helt enkelt ikke den koden, som sier til din kropp at den kommer igjen. Derav ikke noen antistoffer produserte. 

Ny type virus? Engangs. 

Det er jo en speilbilde på mye..

Skal gå så langt at.. tenker meg forskjell på naturlige virus og virus fra laboratorium. Der et virus fra laboratorium sikkert ikke er levedyktig like lang tid. 

 

Endret av Symfonisk
Lenke til kommentar
LangtGjesp skrev (1 minutt siden):

Det er jo hyggelig at du er så optimistisk. Jeg tror jeg snakker på vegne av flere når jeg sier at vi har vanskelig for å dele den optimismen.

Skjønner selvfølgelig det, og alvoret i situasjonen. Og er redd jeg og. Men..

 Vi takler ting forskjellig. Men trengs bare 1 forsker til og finne oss alle ut av det. Han må tenke nytt. Vi må se på historien, som forteller at vi klarer dette, som vi alltid gjort. 

Vår største oppgave er att bidra til at samfunne fortsetter og fungere, og aldrig gi opp. 

Business AS usual 

Lenke til kommentar

Britiske Times, som er en konservativ avis, slakter Boris Johnsons håndtering av koronapandemien og peker på en hel rekke grove feil som ble gjort i sin søndagsutgave:

Artikkelen er bak betalingsmur, men tweeten er en tråd hvor de lister opp en del av de grove feilene og ignoransen.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
11 hours ago, Svein M said:

Currently 'no evidence' that COVID-19 survivors have immunity, WHO warns

https://news.sky.com/story/coronavirus-no-evidence-that-covid-19-survivors-have-immunity-who-warns-11975011

Så hvis man ikke blir immun etter å hatt viruset, hva f*en er da vitsen med en vaksine mot COVID-19...?! Hele poenget med en vaksine er å tilføye litt av viruset inn i kroppen slik at immunforsvaret lager antistoffer er det ikke?

Folk her får gjøre som de vil med sine kropper, men jeg skal ikke ta den vaksina før dem TVINGER meg til det, som at jeg blir nektet å handle mat uten å ha vaksine type scenario.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...