Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svein M skrev (11 timer siden):

Currently 'no evidence' that COVID-19 survivors have immunity, WHO warns

https://news.sky.com/story/coronavirus-no-evidence-that-covid-19-survivors-have-immunity-who-warns-11975011

hilsen "på vegne av" legemiddelindustrien..?

Mistenker WHO ønsker å la tvil om dette henge i luften, så ikke anstrengelsene til alle de som arbeider med vaksine nå, får mindre verdi.

Ville det ikke florert med historier, hvis det var utbredt at folk var smittet flere ganger? Er det noen i Norge som har opplevd det? Og da mener jeg off. "bekreftet" tilfelle(r), ikke evt. selvdiagnostiserte tilfeller på facebook etc. som tror de har hatt covid-19

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (5 minutter siden):

hilsen "på vegne av" legemiddelindustrien..?

Mistenker WHO ønsker å la tvil om dette henge i luften, så ikke anstrengelsene til alle de som arbeider med vaksine nå, får mindre verdi.

Ville det ikke florert med historier, hvis det var utbredt at folk var smittet flere ganger? Er det noen i Norge som har opplevd det? Og da mener jeg off. "bekreftet" tilfelle(r), ikke evt. selvdiagnostiserte tilfeller på facebook etc. som tror de har hatt covid-19

WHO er nødt til å forholde seg til dokumentert forskning. De kan ikke si at man blir immun før det er bevist at man blir det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (15 minutter siden):

Er det noen i Norge som har opplevd det? Og da mener jeg off. "bekreftet" tilfelle(r), ikke evt. selvdiagnostiserte tilfeller på facebook etc. som tror de har hatt covid-19

Ja, på en måte. Spørsmålet er om dette er av samme grunn som ellers i verden. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/1n98QX/kvinne-testet-negativt-for-covid-19-smitten-satt-dypere-ned-i-lungene

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, 0laf said:


Ja og nei! Hvite blodceller produseres i benmargen og er en del av blodet, det er hvite blodceller som igjen produserer immunoglobulin, som er det vi kaller for antistoffer.
....

Ganske fasinerende, man skulle heller blitt bioingeniør el. :)

Takk for en flott gjennomgang Olaf. Flott vi har deg i tråden!
 

Quote

PCR-tester, de testene som brukes nå, er mer brukbare for å se om man har viruset akkurat nå, da de ser etter antigenet, ikke antistoffene.

Så man har klart å isolere antigenet og anlysert det tilstrekkelig for å teste etter det? Mener å lese noe om at de ikke nødvendigvis testet etter viruset direkte men indikatorer at man hadde viruset (dårlige og bedre tester der ute).

Har du (eller andre) noen linker til arbeidet ift. antigenet og tester?

Nå som så mange har blitt friske, uten antiviral medisin el.,  hvorfor ser man ikke antistoffer i blodprøver?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Just now, Sexylubb1 said:

Men det vet vi ikke at de andre er heller? 

Tenker du på SK? Nei, dette er nok fordi testene som utføres i hals og svelg ikke er så nøyaktige og folk friskmeldes for tidlig. 

Det er jo foreløpig nokså liten sjanse i de fleste deler av verden å bli smittet så sannsynligheten for at noen har blitt smittet 2 ganger er liten. Tror vi vet mer om dette om 1-2 mnd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Sexylubb1 said:

Ja, på en måte. Spørsmålet er om dette er av samme grunn som ellers i verden. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/1n98QX/kvinne-testet-negativt-for-covid-19-smitten-satt-dypere-ned-i-lungene

This makes no sense to me. Gir det mening for andre?

Et virus som ikke er å detektere på noen som helst måte i blodomløpet men kun dypt nede i lungene? Hvordan har det seg?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

This makes no sense to me. Gir det mening for andre?

Et virus som ikke er å detektere på noen som helst måte i blodomløpet men kun dypt nede i lungene? Hvordan har det seg?

Det angriper spesifikke celler, og som et resultat befinner infeksjonen seg der disse cellene befinner seg. At ikke alle virus "reiser rundt" i blodstrømmen (ei heller andre infeksjoner) er ikke noe nytt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Så hvis man ikke blir immun etter å hatt viruset, hva f*en er da vitsen med en vaksine mot COVID-19...?! Hele poenget med en vaksine er å tilføye litt av viruset inn i kroppen slik at immunforsvaret lager antistoffer er det ikke?

Folk her får gjøre som de vil med sine kropper, men jeg skal ikke ta den vaksina før dem TVINGER meg til det, som at jeg blir nektet å handle mat uten å ha vaksine type scenario.

Du vet jo dette Betroz. La oss ta en "phun intended" i sci-fi sjangeren.

"Vaksinen vil sørge for at du blir chippet (ID2020) og det vil være RFID sensorer over alt i offentlig rom som sjekker om du har vaksinen, har du den ikke vil du ikke få tilgang til visse samfunnstjenester ol. 5G nettet vil sørge for at dette fungerer og vil i praksis være samfunnets neuralnet. SoC sentere vil få nye oppgaver. Videre for å sørge for at du alltid er innenfor spec. vil man være pålagt å ta vaksinen hvert andre år til hvert femte år. Dette er for å sørge for et tryggere samfunn hvor terrorister og andre uønskede elementer lettere kan tas hånd om. Men dette forteller man jo ikke borgerne med en gang derfor 3-5 år senere kommer den store skandalen "VaxGate" med prominente aktører involvert, men det er forsent å gjøre noe. Nanoteknologi har kommet veldig langt siste 10 år og sørger for det. For å avæpne hele situasjonen forteller man borgerne at dette er i alles beste interesse for å gjøre samfunnet trygt å leve i. Prologue for å få borgerne til å frivillig massevaksineres og dermed chippes (ID2020) er gjennomgått med pilot i Event-201" Kun fantasien setter grenser?

Terminator theme  i bakgrunnen.... (Directed by Uwe Boll)

Ok, lets go back to the real world shall we :)

Endret av Theo343
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (25 minutter siden):

WHO er nødt til å forholde seg til dokumentert forskning. De kan ikke si at man blir immun før det er bevist at man blir det.

men da bør de vel helst ikke si hverken ene eller andre? Jeg føler ikke at uttalelsen fra WHO er nøytral.

Dessuten, hva med sannsynlighet-aspektet? Verden har over hundre år med erfaring med forskjellige virus-pandemier. Mitt inntrykk er at folk som gjennomgikk disse for egen maskin, opparbeidet en viss immunitet, og at det er vanligste ved virus. Det kan selvsagt hende at covid-19 er annerledes, men er det større vs mindre sannsynlig?

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (4 minutter siden):

men da bør de vel helst ikke si hverken ene eller andre? Jeg føler ikke at uttalelsen fra WHO er nøytral.

Du må se hele uttalelsen i sammenheng:

Sitat

 

Speaking at a news conference in Geneva, Dr Maria van Kerkhove said: "There are a lot of countries that are suggesting using rapid diagnostic serological tests to be able to capture what they think will be a measure of immunity.

"Right now, we have no evidence that the use of a serological test can show that an individual has immunity or is protected from reinfection."

She added: "These antibody tests will be able to measure that level of seroprevalence - that level of antibodies - but that does not mean that somebody with antibodies means that they are immune."

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (21 minutter siden):

Tenker du på SK? Nei, dette er nok fordi testene som utføres i hals og svelg ikke er så nøyaktige og folk friskmeldes for tidlig. 

Det er jo foreløpig nokså liten sjanse i de fleste deler av verden å bli smittet så sannsynligheten for at noen har blitt smittet 2 ganger er liten. Tror vi vet mer om dette om 1-2 mnd. 

hvis det evt. dukker opp "gjengangere" som bevis på at man angivelig ikke blir immun første gangen, ville jeg i så fall ønsket å vite alt om personen og behandlingen fra dag. 1

Hvis vedkommende f.eks. har vært i respirator eller utsatt for eksperimentell behandling med medikamenter (med bivirkninger) ved første innleggelse/konsultasjon, så har kroppens immunforsvar ikke fått "fokusert" på coronaviruset

For å bevise det ene eller andre, bør det vel helst kontrolleres/verifiseres på personer som har gjennomlevd forløpet uten "ytre" påvirkning. Ellers så vet man ikke hva som forårsaket hva, årsak - virkning

Lenke til kommentar
52 minutes ago, Elgen-Hansi said:

Det angriper spesifikke celler, og som et resultat befinner infeksjonen seg der disse cellene befinner seg. At ikke alle virus "reiser rundt" i blodstrømmen (ei heller andre infeksjoner) er ikke noe nytt :)

Sa jeg det? jeg snakker spesifikt om dette viruset.

Med tanke på hvor mange forskjellige steder i kroppen man har funnet at viruset forårsaker direkte skader  (ikke bare indirekte) så høres det veldig usannsynlig ut? Det kan indikere at det også er i blodstrømmen, ant via lungene (uten at jeg har satt meg inn i det).

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Theo343 said:

Ok, lets go back to the real world shall we

En annen phun intended :

"Man kan lede hesten til vann, men man kan ikke få den til å drikke" eller "Man kan lede mennesker til kunnskap, men man kan ikke få dem til å tenke" :)

På tide jeg trekker meg ut av diskusjonen, siden åpenbart har jeg ingenting å bidra med her.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...