Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, xRun said:

Italia:
Fra taket på et sykehus i Cremona:

 

Rørende, men jeg synes det er trist at folk fortsatt er mer opptatt av å filme enn å nyte. Man forstår jo at en slik hendelse er regissert og vil filmes i den sammenheng.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Sexylubb1 said:

https://t.co/nk0Me9WPc7?amp=1

Ikke skrevet av en lekperson. Hadde vært artig om noen visste om en lege/biolog hadde svart på disse påstandene noe sted? 

Jepp. bra artikkel.
Som jeg skrev i mitt innlegg i dag tidlig er det viktig å snu nå om man ønsker å redde liv. Trykkamre er jeg dog redd kun de viktigste pasientene vil få.

Derav viktig at de innen helsevesenet som har hamstret chloroquin (til private lagre) siden desember nå leverer dette til sykehusene.

Dette er ikke en lungesykdom men en sykdom som ødelegger kroppens evne til å distribuere oxygen. Det sier seg selv at det er veldig dødlig om man ikke gir riktig behandling!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Jepp, som jeg skrev i mitt innlegg er det viktig å snu nå om man ønsker å redde livv. Trykkamre er jeg dog redd kun de viktigste pasientene vil få.

Derav viktig at de som har hamstret chloroquin siden desember nå leverer dette til sykehusene.

At de skal åpne samfunnet uten å ha en fastsatt behandling med chloroquin etc er skummelt.

Sett nok bevis på at det fungerer nå, virker som alle vil at det skal mislykkes så ikke gulrot mannen skal få riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, DaniNichi said:

At de skal åpne samfunnet uten å ha en fastsatt behandling med chloroquin etc er skummelt.

Sett nok bevis på at det fungerer nå, virker som alle vil at det skal mislykkes så ikke gulrot mannen skal få riktig.

Ikke bare skummelt men det vil føre til at det vi har sett nå i etterkant vil sees som et forskjelv til det store skjelvet.

At vi vil få en runde 2 har vi allerede sett i andre land, men hvor mange døde vi får i runde 2 er helt opp til behandlingsregimet. Å behandle dette som en lungebetennelse eller ARDS er i seg selv dødlig med dokumentert 50% dødlighet fra norske og engelske sykehus.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (22 minutter siden):

https://t.co/nk0Me9WPc7?amp=1

Ikke skrevet av en lekperson. Hadde vært artig om noen visste om en lege/biolog hadde svart på disse påstandene noe sted? 

At dette kan endre ting er sikkert. Hvis sykdomsforløpet er som beskrevet her er Norges måte å behandle på riktig. De bruker nemlig O2 behandling i stedet for ventilering  (tror jeg). Det var en rapportasje i NRK Dagsnytt hvor de trente opp intensiv sykepleiere i behandling hvor fylkeslegen i Agder (tror jeg) sa at det var imerativt at de hadde en O2 generator som kunne gi nok O2. Derfor tror jeg at våre leger og våre intensiv leger spesiellt (og sykepassere) er allerede på sporet av dette. Jeg må si at jeg er overrasket (gledelig) over hvor gode disse folka er.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Ikke bare skummelt men det vil føre til at det vi har sett nå i etterkant vil sees som et forskjelv til det store skjelvet.

At vi vil få en runde 2 har vi allerede sett i andre land, men hvor mange døde vi får i runde 2 er helt opp til behandlingsregimet. Å behandle dette som en lungebetennelse eller ARDS er i seg selv dødlig med dokumentert 50% dødlighet fra norske og engelske sykehus.

Siste postere kan lese en debunk av linkene som postes.

Covid-19: Debunking the Hemoglobin Story

https://medium.com/@amdahl/covid-19-debunking-the-hemoglobin-story-ce27773d1096

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Oddvardm said:

At dette kan endre ting er sikkert. Hvis sykdomsforløpet er som beskrevet her er Norges måte å behandle på riktig. De bruker nemlig O2 behandling i stedet for ventilering  (tror jeg). Det var en rapportasje i NRK Dagsnytt hvor de trente opp intensiv sykepleiere i behandling hvor fylkeslegen i Agder (tror jeg) sa at det var imerativt at de hadde en O2 generator som kunne gi nok O2. Derfor tror jeg at våre leger og våre intensiv leger spesiellt (og sykepassere) er allerede på sporet av dette. Jeg må si at jeg er overrasket (gledelig) over hvor gode disse folka er.

Hvorfor dør da 50% av de som kommer til intensivbehandling. Det sies/vises til at disse legges i respirator.
 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
27 minutes ago, DaniNichi said:

Flere leger har jeg sett nå snakker om at symptomene de ser ligner mer på altitude sickness.

Og at respiratorer kan gjøre langt mer skade en nyte.

 

Man kan teorisere så mye man vil.

Vis oss ferritin nivået til pasientene fra innleggelse til slutt så slipper man slåss i papirmøllene mens intensivpasienter har 50% dødlighet i respiratorbehandling :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 minutter siden):

Hvorfor dør da 50% av de som kommer til intensivbehandling. Det sies at disse legges i respirator.

Theo. Artikkelen sier at hvis sykdomms forløpet har kommet for langt, og pasienten mister bevistheten MÅ de ventileres. Artikkelen sier at malaria medisinen må gis i tidlig stadium av sykdommen og O2 må bli gitt fort. Jeg er ikke lege og kan ikke svare, men det kan virke som om dette kan være en grunn.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Oddvardm said:

Theo. Artikkelen sier at hvis sykdomms forløpet har kommet for langt, og pasienten mister bevistheten MÅ de ventileres. Artikkelen sier at malaria medisinen må gis i tidlig stadium av sykdommen og O2 må bli gitt fort. Jeg er ikke lege og kn ikke svare, men det kan virke som om dette kan være en grunn.

Mister man bevistheten må de selvsagt ventileres ja, men det er mye snakk om at de legges i narkose og ventilering eller at man ventileres for brutalt som ødelegger allerede svekkede lunger. Det er også snakk om at de tas av O2 når de legges i ventilator som igjen bidrar til den høye dødligheten.

Jo tidligere chloroquin gis ved påvist smitte jo bedre selvsagt. Er man innlagt bør det iverksettes asap, intensiv eller ikke. Man bør også vurdere intravenøst zinksulfat som jeg linket til i mitt innlegg. Dette brukes i lignende situasjoner.

Men så har vi også en situasjon hvor chloroquin preparater har blitt hamstret fra de med tilgang til å gjøre det siden desember/januar og det er viktig at disse nå pålegges å levere tilbake dette til sykehusene slik at pasientene kan behandles tilstrekkelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Mister man bevistheten må de selvsagt ventileres ja, men det er mye snakk om at de legges i narkose og ventilering eller at man ventileres for brutalt som ødelegger allerede svekkede lunger. Det er også snakk om at de tas av O2 når de legges i ventilator som igjen fører til den høye dødligheten.

Jo tidligere chloroquin gis ved påvist smitte jo bedre selvsagt. Er man innlagt bør det iverksettes asap, intensiv eller ikke. Man bør også vurdere intravenøst zinksulfat som jeg linket til i mitt innlegg. Dette brukes i lignende situasjoner.

Dette følger vi med på. Kan noen skaffe ferritin resultatene som Theo etterlyser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...