Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kilik skrev (Akkurat nå):

Selvfølge at man stenger hele skolen i minst et par uker ved mistanke om corona-spredning.

Jeg synes vi skal gjøre som Danmark, vi burde stengte skoler og universiteter. Lærere kan heller strømme undervisningen om det er mulig. Det kan sendes ut meldinger og mailer om generell informasjon til klassen samt spesifikke spørsmål og svar mellom elevene og lærere. Det er iallefall noe..

Foreldre som må være hjemme fra jobb grunnet skolen er stengt burde ha hjemme kontor om mulig. Om ikke burde de få en type basic income fra staten i denne perioden for å skåne både bedrifter og personer som blir rammet av dette. Japan kjører på med den metoden og det virker fungere.

Alle som kan bør så klart ha hjemme kontor fremover fremfor å dra inn på kontoret. Folk som må inn på kontor/jobb burde spre seg og innføre rutiner innad i bedriften for og redusere smitte sjansen. Kjøpesentere bør nok før eller senere stenge dørene og ansatte bør bli permittert.

Når færre vil dra til arbeid og skoler så vil det bli muligheter for å gjøre tiltak på buss, tog, trikk og t-bane. 1 person pr. 2 og 3 seter eller lignende. Lengre stopp så folk slipper å trykke seg ut oppå andre folk når man skal av og på.

Arrangement, konserter, idrett osv bør avvikles de neste ukene. Alle treningssenter bør stenges ned.. Det er mye som bør gjøres.

Lenke til kommentar
0laf skrev (Akkurat nå):

 

Har'n Raymon blitt ordfører? Det er vel fremdeles Marianne Borgen som er ordfører, mens Raymon er litt sånn viktigper og bry-seg-type.

My bad har ikke bodd i byen siden jeg ble født...

Det var Raymond som ledet pressekonferanse da bare antok jeg har han styrte byen. Han har jo gjort det lenge før iaf.

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Men på busser og trikker og kjøpesentre er det ingen tiltak enda. Skoler er åpne. Jada, er mye som vurderes, men for hver dag noe vurderes, så dobles potensielt antall smittede. 

Var oppmøte på Torp iaf.

Italienere og østerrikske blir nå kontrollert og bes gå i karantene.

Dette er siste motakk nå er de uønsket og neste gang blir de returnerte eller holdt under kontroll.

Offentlig transport vaskes grundig. Snart tror jeg de stanses men da er det mange som ikke kommer seg på jobb.

Lenke til kommentar

Oi, heftig i Italia

Quote

Italia: Bare matbutikker og apotek får holde åpent

Regjeringen i Italia har gitt ordre om stenging av alle landets butikker, med unntak av matbutikker og apoteker. Også restauranter og utesteder må lukke dørene.

Dette skal bidra til å bremse spredningen av koronaviruset, sier statsminister Giuseppe Conte.

NTB

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Det var Raymond som ledet pressekonferanse da bare antok jeg har han styrte byen. Han har jo gjort det lenge før iaf.

Han har i hvert fall trodd han har styrt byen lenge, men han er byrådsleder, som betyr at han i praksis er det andre kommuner ville kalt en "rådmann", altså den som tar seg av koordineringen av kommunens oppgaver osv.

I og med at de er noen uker for sent ute med tiltakene sine, så spiller det vel liten rolle om det er Raymon eller Marianne vi skylder på, de er like skyldige begge to !

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (Akkurat nå):

Nå er det bare i Italia og Sør Korea det er større sjanse for å møte på en smittet person i forhold til i Norge. Nå på slutten av dagen gikk vi opp fra en femte plass til en bronse plassering.

110320202end.PNG.53f003dbaed804567e8dd8bc6c26cb4c.PNG

I s Korea er det folk overalt.

Om du bare teller Oslo ok.

Men Norge er et langstrakt land, med mye folketynne steder...

Lenke til kommentar
0laf skrev (3 minutter siden):

Han har i hvert fall trodd han har styrt byen lenge, men han er byrådsleder, som betyr at han i praksis er det andre kommuner ville kalt en "rådmann", altså den som tar seg av koordineringen av kommunens oppgaver osv.

I og med at de er noen uker for sent ute med tiltakene sine, så spiller det vel liten rolle om det er Raymon eller Marianne vi skylder på, de er like skyldige begge to !

Marianne? Er det de grønne lederen???

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Noxhaven said:

Nå er det bare i Italia og Sør Korea det er større sjanse for å møte på en smittet person i forhold til i Norge. Nå på slutten av dagen gikk vi opp fra en femte plass til en bronse plassering.

110320202end.PNG.53f003dbaed804567e8dd8bc6c26cb4c.PNG

44% dødsrate i Italia? Kan det stemme?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, ProphetSe7en said:

Hvor mange de innlagt på sykehus i Norge, og hvilken alder har de?

Er noen i Norge blitt friskmeldt, eller har det ikke vært kjent tilfelle lenge nok til at de kan bli friskmeldt enda?

Tror det er 15. Minst 1 kritisk. Mener snittalder er 46

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (44 minutter siden):

Jeg angrer litt på 1 ting i dag. Når kommuneoverlegen ringte meg tilbake så forvekslet de meg først med en annen person.

De spurte om jeg var han som hadde vært i utlandet. Jeg svarte da nei men at jeg har hatt alle symptomene siden torsdag kveld og ikke hatt noen bedring (forverring gjennom helgen, så stabilisiering og nå i dag gradvis forverring lungemessig).

Da ble jeg bedt om å forsøke å ringe fastlegen igjen, som de visste jeg ikke vil komme frem på. Skulle jeg ha løyet?

Straffer det seg at jeg:
1. Har vært ærlig på alle punkter
2. Tok egenmelding og gikk i selvisolasjon fom. torsdag kveld for å unngå å smitte andre. Risikerer nå å stå uten sykemelding siden jeg ikke kommer igjennom til fastlege.
3. Ikke løy om at "ja jeg var en svipptur i utlandet, stemmer det"
4. virker som det er meningsløst at jeg har holdt meg selv i karantene siden torsdag kveld når man ser hva en del andre gjør.

Det resulterte hvertfall i at jeg ikke får en test. Forøvrig greit, men ja i denne situasjonen virker det som det  så langt straffer seg å være ærlig og redelig og ta hensyn  til andre.

Takk for at du har handlet slik som du har gjort, god bedring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...