Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (1 time siden):

Det betyr lite kontakt for kjærestepar som ikke bor sammen fremover?

Hvis folk er såpas nazi på reglene så må de ta seg en roe ned bolle, er ikke ebola vi dealer med her.

Har kontakt med alle jeg vet sier ifra om de opplever sykdom i nærheten av seg og vi bruker ikke maske, samt vi sitter ikke 1meter fra.

Har alltid vist at ved covid-19 så hjelper ikke 1 meter om noen er sjuke uansett og jeg gidder da ikke isolere meg med 2-3folk.

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjærestepar er vel ikkje noko problem når single kan ha 2-3 nærkontakter å klemme på. Hold heller 2 meter avstand til di man ikkje anser som nærkontakter og elles ute blant folk, eventuellt bruk munnbind når 2 meter ikkje er mulig. Erna-meteren burde vore skrota for lenge sia. Fatter ikkje at di forsatt tviholder på den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 hours ago, 0laf said:

Mer om vaksinen i Storbritannia

One downside to mRNA vaccines is that they need to be stored at ultra-cold temperatures and cannot be transported easily.

 

Skal se vi får noen metas. Her frost

 Ja dette minner mer og mer om en episode av the Flash

 

11 hours ago, 0laf said:

WHO skjerper sine retningslinjer for munnbind.

Det anbefales nå at alle i områder hvor det kan være høy smittefare benytter masker innendørs i dårlig ventilerte områder, som på arbeidsplasser, skoler og butikker.

De anbefaler også bruk av masker hjemme, når man mottar besøk, å det kan være vanskelig å holde en meters avstand og ventilasjonen kan være dårlig.

Barn opp til fem år bør ikke bruke masker, men for de fra seks til elleve år bør risikoen vurderes, mens de over tolv år bør følge samme retningslinjer som voksne.

WHO bemerker at retningslinjene gis på tross av begrenset bevis for at masker har noen beskyttende effekt i samfunnet.

https://jerseyeveningpost.com/news/uk-news/2020/12/02/coronavirus-who-updates-guidance-on-mask-wearing/

Skulle nesten ønske at det gikk an å begrense enkeltbrukere til kun å få lov å poste i konspiranoia-tråden, uansett hva det behøver hjelp til. :laugh:

At WHO går ut slik er sikkert føde for konspiranoiahypo-tøsene.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (49 minutter siden):

Ja i mars, da artikkelen ble publisert, var det meste uavklart vedr. både COVID-19 og et av de mest omdiskuterte medikamentene i år. Mad scramble for å finne noe som kanskje kunne funke.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

USA:

Antall registrerte COVID-19 dødsfall onsdag: 3157, mer enn noen annen dag under pandemien.
Kilde: Johns Hopkins.

Update torsdag kveld:
Johns Hopkins rapporterer nå 2804 omkomne for onsdag, og har da justert ned tallet ila. dagen. Fortsatt det meste ila. noen dag så langt under pandemien.

 

Antall samtidige innlagte passerte 100 000 onsdag, mer enn noen gang tidligere i pandemien.
Kilde: COVID-19 Tracking Project

U.S. tops ‘unfathomable’ milestone of 100,000 Covid hospitalizations: ‘We’re all on edge’
https://www.cnbc.com/2020/12/03/us-tops-unfathomable-milestone-of-100000-covid-hospitalizations.html

Sitat

More than 100,000 people are currently in hospitals across the U.S. sick with Covid-19, as the pandemic pushes doctors, nurses and other health workers to their limits.


U.S. Hits 100,000 COVID-19 Hospitalizations
https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-updates/2020/12/02/941902471/u-s-hits-100-000-covid-19-hospitalizations

 

Endret av xRun
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

PS. Det er nå opprettet en egen tråd om koronapandemien i USA

Verden onsdag 2.12.2020:

12 378 dødsfall (rekord)

635 270 smittede (i toppsjiktet)

Kilde: Worldometeret

1488257359_Screenshot_2020-12-03CoronavirusUpdate(Live)64904505Casesand1500453DeathsfromCOVID-19VirusPandemic-Worldo....png.9188dc5fff17c74bebb03d681f748966.png

Akkumulert har vi akkurat rundet 1,5 millioner dødsfall. Andre runde tall (65 millioner smittede og 45 millioner friskmeldte) skjer nok skjedde i løpet av dagen. 65 - 45 - 1,5 = 18,5 millioner aktivt smittede, men dette tallet er nok for høyt siden mange land ikke offisielt friskmelder folk, inkludert Norge. 18,5 millioner er det antallet som har vært smittet fra 1.11 til 2.12, men mange av disse har nok blitt friske.

Endret av Simen1
Reformuleringer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (Akkurat nå):

PS. Det finnes en egen tråd om Coronapandemien i USA

Hadde ikke postet i den nye tråden ennå, så da dukker den ikke opp i oversikten min. Da havner informasjonen der den pleide før du opprettet tråden, skjønt denne ble også nylig splittet i Norge og verden av en admin.

PS: Ser du har postet innlegg om det samme der, men med tall fra en annen (ikke angitt, worldometers?) kilde, etter mitt innlegg her, som igjen gjør at jeg ikke poster det over i den tråden, som igjen gjør at den ikke havner i trådoversikten min.  :p

Lenke til kommentar

@xRun Helt greit. Tenkte bare å bruke en setning på å tipse forsiktig siden tråden er ny og sikkert uoppdaget for mange. Jeg var med på splittingen av tråden i samarbeid med moderatorer, for å gjøre det mer oversiktlig og leservennlig. Denne monstertråden har jo hatt en tendend til å rase av gårde med over 10 sider om dagen og mye av infoen "går tapt" fordi det blir for mye å følge med på og for mange del-temaer som går parallelt.

Jeg har lag inn kildehenvisninger nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (11 timer siden):

Nesten bedre tannbehandling enn enkelte uteliggere og sosialklienter. Selvsagt litt basert på frivillig valg og ingen lyst/ork til å prate med noen om å få reparert tanngarden sin (i Norge).

Jeg blir så provosert av USX.

Norge har dyrere tannlege enn Sverige som har mer støtte, men vi har jo billig til gratis lege og medisiner med frikort osv.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Hjemmeskole for alle videregående skoler i Sverige

På grunn av coronasituasjonen i Sverige blir det hjemmeundervisning for alle videregående elever ut skoleåret, gjeldende til 6. januar.

Det sier statsminister Stefan Löfven på en pressekonferanse torsdag.

– Dette er ingen forlenget juleferie. Jeg stoler på dere, sier han blant annet.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Sitat

 

Nå får britene dra til Syden igjen

Fra og med 3. desember kan britene fritt reise for å slikke sol på de spanske øyene ved Afrikas kyst. Spania er definert som rødt, men britiske myndigheter har gjort unntak fra karantenereglene for Kanariøyene.

– Vi har allerede svenske, tyske og nederlandske turister.

 

Sitat

Både Apollo, TUI og Ving planlegger å gjenoppta reiser til Kanariøyene i februar neste år.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis Kanariøyene slipper inn store mengder folk fra røde land så bør vi reagere med å slutte å sende våre innbyggere dit. Det bør gjøres raskt nok fordi man ikke plutselig kan kalle hjem de som allerede har reist dit selv om de er på dag 1 av 14. Samt at folk vil jo ha beskjed i god tid før de sitter på flytoget eller noe sånt. Ideelt sett bør siste fly hjem til Norge gå før første fly fra et rødt land lander der, så norske og britiske passasjerer slipper å blande seg på flyplassen og bruke de samme flybussene.

Nå vil sikkert noen argumentere for at vi bør vente og se an, vente til smittetallene stiger og handle ut i fra tall som er flere dager gamle og iverksette tiltak mange dager fram i tid. Det er en håpløst idiotisk taktikk. Heller et par dager for tidlig stengning enn et par dager for sent. Kanariøyene er tross alt ikke så kritisk for folk at det må prioriteres foran risiko for liv og helse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...