Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Sjalottløk skrev (39 minutter siden):

Har man en PS5 med diskdrev, så kan man jo si at man får det verste fra begge verdener hvis man kjøper spill digitalt. Dyre spill og dyr konsoll. ;)  

Beste fra begge verdener, jeg kan kjøpe nøyaktig der det er billigst! Om det er salg på PS Store eller på Elkjøp. Og jeg kan både få spill levert på timen digitalt eller vente på postgang. For ikke å snakke om at jeg kan videreselge fysiske spill når jeg er ferdig med de! Jeg skjønner virkelig ikke de som vil ha digital only. Med unntak av at det er penere med en symmetrisk konsoll da 😛

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med de prisene de opererer med på digitale download har du spart inn den ekstra tusenlappen på konsoll med optisk stasjon på no time. Helst vi jo bransjen over på digital distribusjon only og fungere slik som Steam, men de får mye pepper for denne modellen, så derfor kommer slike løsninger hvor du tar valget og ikke blir påpresset måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sjalottløk said:

Har man en PS5 med diskdrev, så kan man jo si at man får det verste fra begge verdener hvis man kjøper spill digitalt. Dyre spill og dyr konsoll. ;)  

Men du må vel være enig i at det er galskap at det er slik, hvorfor i all verden skal det være dyrere å bare laste det ned? Jeg har PS5 med diskdrev men jeg ser jo ingen grunn til å skulle ha spill fysisk, det er da mye mer praktisk å bare laste ned. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nimrad said:

Beste fra begge verdener, jeg kan kjøpe nøyaktig der det er billigst! Om det er salg på PS Store eller på Elkjøp. Og jeg kan både få spill levert på timen digitalt eller vente på postgang. For ikke å snakke om at jeg kan videreselge fysiske spill når jeg er ferdig med de! Jeg skjønner virkelig ikke de som vil ha digital only. Med unntak av at det er penere med en symmetrisk konsoll da 😛

Hehe, ja. Har en med diskdrev selv, og det ville aldri falt meg inn å kjøpe en uten.

Og ikke bare får man billigere spill, men man har også muligheten til å selge disse.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Jext said:

Men du må vel være enig i at det er galskap at det er slik, hvorfor i all verden skal det være dyrere å bare laste det ned? Jeg har PS5 med diskdrev men jeg ser jo ingen grunn til å skulle ha spill fysisk, det er da mye mer praktisk å bare laste ned. :p

Jeg er enig i det, ja. Synes det Sony driver med her ikke er greit. 

Jeg liker ikke tanken på framtiden der vi ikke har noe valg og Sony kan prise spillene sine akkurat slik de vil.

Lenke til kommentar

Sony sa selv ved PS4-lanseringen at de prisa spillene i PSN-butikken for å ikke undergrave forhandlerne av fysiske spill. Dette gjelder nok i aller høyeste grad denne generasjonen også, da forhandlere av fysiske spill sliter..

Når det kommer til tredjepartsspill så er Sony bare delaktige i prisstrategien, noe som er grunnen til at f.eks gamle spill fra EA koster like mye nå som for flere år siden.

kilde: intervju med PlayStation UK-sjef Fergal Gara

De som kjøpte «digital» PS5 uten drev i den tro av at de kom til å spare penger var i beste fall naive..

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (43 minutter siden):

Sony sa selv ved PS4-lanseringen at de prisa spillene i PSN-butikken for å ikke undergrave forhandlerne av fysiske spill. Dette gjelder nok i aller høyeste grad denne generasjonen også, da forhandlere av fysiske spill sliter..

Sony ønsker jo at de fysiske butikkene skal bestå. Ikke bare selger de massevis med konsoller, tilbehør og spill, men det mye reklame også går via disse. De har ikke interesse av(hvertfall for øyeblikket) å utkonkurrere de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, newman221 said:

Eller 549 minus 10%, som skulle bli rundt 500kr

image.png.97a057739dfbef5b966aff97e1abba9a.png

Jeg var heldig og fikk en 20$ gift card av en random fyr fra reddit.😋 Huska at jeg har en NA konto også. Så gikk rett i  PS Store og kjøpte Returnal. Tror jeg brukte nesten akkurat det samme. Jeg har lagt merke til at spillene i PSN i USA er billigere enn her i Norge.

Endret av Nameen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
2 hours ago, Nimrad said:

Sony ønsker jo at de fysiske butikkene skal bestå. Ikke bare selger de massevis med konsoller, tilbehør og spill, men det mye reklame også går via disse. De har ikke interesse av(hvertfall for øyeblikket) å utkonkurrere de.

De kunne da i det minste ha gitt rabatterte spill til de med "digital only console", eller det hadde vel blitt grining av det også. Slik det er nå er det i hvert fall ran på høylys dag, uansett hva unnskyldningen måtte være.

Det er vel ikke sånn at folk går i fysiske butikker uansett, de fysiske spillene blir vel i stor grad kjøpt på nettet? Eller?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Det hadde nok blitt mer grining hvis prisene hadde vært forskjellige avhengig av hvilken variant av PS5 du har..

Synes Sony gjør det riktige her. Å samstemme prisene, og løpende kontrollere dem, i forskjellige forhandlerledd i hele verden hadde vært et administrativt og kostbart mareritt, men igjen: kjipt for de som tenkte at de ville spare på å kjøpe digital only.

Lenke til kommentar
BVB09 skrev (9 minutter siden):

Fikk en oppdatering på ordren min nå. Forventet til lager 31. mai, men kanskje en dårlig idé med digital versjon. Bestilte i september. 

Med mindre man har tenkt å kjøpe alle spill digitalt uansett så er det hvertfall ikke noe å spare på å kjøpe digital versjon.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Billon said:

For dere som kan være interessert i Days gone 2. Det er en signerings kampanje pågang. tenkte jeg skulle dele den med dere. Days gone hadde middelmådig historie men alt annet var ganske bra, jeg tenker at 2 har potensial til å bli en kjempe spill.

 

http://chng.it/8tbBbmTpSn

Alt skal jo ha underskriftskampanjer i disse dager. Det blir litt dumt for et middelmådig spill.

Eksempelvis kan det gå så langt at Sony ser seg nødt til å lage et nytt DG2 siden de er redd for dårlig PR. Mens på bakrommet så har de bedre planer for pengene og ressursene.

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (2 minutter siden):

Alt skal jo ha underskriftskampanjer i disse dager. Det blir litt dumt for et middelmådig spill.

Eksempelvis kan det gå så langt at Sony ser seg nødt til å lage et nytt DG2 siden de er redd for dårlig PR. Mens på bakrommet så har de bedre planer for pengene og ressursene.

da skriver du ikke under på kampanjen da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...