Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

1 hour ago, vidor said:

Sony er bare sure fordi dem selv designet konsollen slik selv at kundene skulle kjøpe oppgradering av Sony selv.

Men da må de jo lansere produktet og gjøre det tilgjengelig for salg... Ganske tullete at Sonys advokater sitter og sutrer borte i USA fordi et annet selskap kom dem i forkjøpet med de sorte platene. 

Burde ikke vært lov å patentere eller forhindre andre selskaper i å produsere noe hovedselskapet ikke vil selge selv... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, newman221 said:

Men da må de jo lansere produktet og gjøre det tilgjengelig for salg... Ganske tullete at Sonys advokater sitter og sutrer borte i USA fordi et annet selskap kom dem i forkjøpet med de sorte platene. 

Burde ikke vært lov å patentere eller forhindre andre selskaper i å produsere noe hovedselskapet ikke vil selge selv... 

Helt enig. Det at det kommer produkter på markedet er bra for kundene og indirekte for Sony også, så de burde egentlig være takknemmelig for at kundene får tilbudet. For enkelte kan dette være nok til at Sony faktisk får er salg av en ny maskin.

Lenke til kommentar
RyanGiggs11 skrev (51 minutter siden):

Var så heldig å få bestilt en PS5 idag gjennom Elkjøps konkurranse. Ser det er Standard Edition. Har FIFA21 blant annet digitalt på PS4, hvordan funker det? Må jeg kjøpe spillet på nytt? Evt få byttet i en Digital Edition?

Standard konsollen kan fint spille digitale spill. Eneste forskjellen er at den også kan lese fysiske. 
 

så lenge du bruker samme PSN-konto så kan du fint laste ned FIFA21 på din PS5 Standard. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen andre her som opplever at ps5 har en del crackling noise? Spesielt etter å ha spilt next gen spill og man avslutter spillet så popper og smeller det i plasten, vil si det er på nivå med hvordan ps3 var. Har googlet og det er flere som har det samme, lurer på om det gjelder alle eller bare på enkelte? 

Høres jo ut som det sprekker noe inni der hehe, men antageligvis bare side dekslene som lager lyden? 
 

Dette skjer spesielt når man går ut av krevende spill eller slår av.

Endret av raym123
Lenke til kommentar
12 hours ago, Sjalottløk said:

Hei.

Jeg skal spille crossplay med en kompis. Han spiller på XBOX og får 120fps, men min PS5 har ikke den muligheten. Hvorfor er PS5 dårligere?

Dette Mala sier stemmer faktisk.

Utviklere har fått altfor dårlig tid med PS5 før lansering og nesten dobbelt så lang tid med devkits til Xbox. Det var en artikkel rundt dette ift. Dirt 5 og hvorfor det var så stor visuell forskjell på Xbox vs PS5.

Sony var meget trege med endelig devkit for PS5 og utviklere fikk jobbe nesten dobbelt så lenge med launchtitler på Xbox devkit.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (13 minutter siden):

Utviklere har fått altfor dårlig tid med PS5 før lansering og nesten dobbelt så lang tid med devkits til Xbox. Det var en artikkel rundt dette ift. Dirt 5 og hvorfor det var så stor visuell forskjell på Xbox vs PS5.

Var det ikke motsatt? https://www.theverge.com/21718936/xbox-series-x-ps5-performance-game-comparison

Sitat

Microsoft only allowed developers to submit games for Xbox Series X certification in June, after delivering an update to its Game Developers Kit (GDK). That followed the company’s rather tight schedule for dev kit allocations, all while I’ve been consistently hearing that many developers had access to PS5 dev kits far in advance of Xbox versions.

 

Retroman skrev (3 timer siden):

Meget innsiktsfullt.

Litt overdreven hard ordbruk kanskje, men det stemmer at Sony har rushet litt. Masse som ikke var klar til lansering, noe man også ser på TV-ene som skulle være PS5-TV-er fra Sony som lenge måtte venter på 120hz. I tilllegg må det sies at PS5 jo er litt mindre kraftig enn Xbox SX, så det kan også spille inn på FPS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt på kanten utrykket, og tar jeg ikke feil var jeg vel langt nedi sider flasken også 🥳 Men det er ingen tvil om at hele den lanseringen oste av å om å gjøre å være først ut døra. Jeg syns helt ærlig de kunne ha ventet i 4-5 mnd. minst med å lansere, det samme med MS. Det renner ikke akkurat over av spill heller. Så kunne elementære ting i OS softwaren kanskje vært på plass også.

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ang. Elkjøp.
Noen som vet hvordan man finner ut hva slags vare som venter på en når man bare får en hentekode på SMS uten noen referanse til ordrenummer? Gjelder for en bestilling gjort i desember som jeg får hentekode for nå men finner ingen ordre med den hentekoden. Ant. er bestillingen gjort uten at jeg var innlogget. Kundeservice er jo ikke mulig å få kontakt med.

EDIT:
Jeg fikk tak i dem på telefon og årsaken er en bug i systemet til Elkjøp som sender ut hentekoder på varer man enten ikke har bestilt eller avbestilt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Densto skrev (43 minutter siden):

Hei! 
 

Sikkert blitt diskutert her tidligere, men hvilken harddisk anbefaler dere å kjøpe til ps5. 
Spillene tar alt for mye plass og trenger med plass😀

Ingen enda. Sony driver og tester hvilke som er gode nok i disse dager og skal komme med en liste over godkjente SSD-er. Men forvent å betale ekstrem pris. Prøv heller å slette litt spilll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...