Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Ift. coil whine for de som er opptatt av de (de eldre slipper ofte).

Strix

Coil whine

The FE produces some, and yeah, we heard it on this card quite noticeably. More so than other AIB cards actually. This card, much like the FE, has all MLCC caps; we think that might be the common denominator. While especially in high framerates, it can be perceived as bothersome. In a closed chassis, that noise fades away in the background though. On the recent SP-CAP/MLCC cap discussion, again, as stated, we can be short; this board has an all MLCC design. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bovjer skrev (1 time siden):

Ja det kom opp når jeg trykket på Gsync.

Får også valget om å skru på hardware accelerated gpu scheduling. Skal denne også på?

Klarte å spille Shadow of The tomb raider litt. Men det funker ikke som det skal. Skjermen mister kontakt noen ganger ved opstart av spillet. I witcher så ble hele bildet zoomet inn så mye at jeg ikke kunne se noe. Tror ikke dette vil fungere ordentlig før en firmwareupdate. Men kan jo være noen klarer å komme rundt dette.

1.PNG

Det valget har ikke jeg.

Vi må vel bare smøre oss med tålmodighet til offisiell fix har kommet på plass.

Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Syntes spørsmålet gir nye spørsmål. Hvilken del bestemmer VRR, Windows-innstillingen eller Driver-innstillingen? Windows er så rotete pr. design. Så hvordan skal man som Windows-bruker tolke ting? Ser at det er ViRRe-stilling i AMD-programvaren også.

Kortet ditt har ikke HDMI 2.1. Ergo støtter det ikke VRR. Du har ikke et 30xx-kort. Hvorfor blander du deg inn i denne tråden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik ser det ut hos meg og jeg har B1909 med alle oppdateringer samt et 3080 kort.
image.png.40f09b009119856137e8eb17bada6454.png

EDIT:
Ah sikkert fordi jeg har slått a g-sync i nvidia control panel.

Jepp da kom den. Interessant om den opsjonen forbedrer de flashing issuene jeg hadde med gsync-compat på skjermen min på 1903, hmm må testes.

image.png

 

Den Latency saken krever siste Nvidia driver fra nå nylig så vidt jeg vet.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (17 minutter siden):

Slik ser det ut hos meg og jeg har B1909 med alle oppdateringer samt et 3080 kort.
image.png.40f09b009119856137e8eb17bada6454.png

EDIT:
Ah sikkert fordi jeg har slått a g-sync i nvidia control panel.

Jepp da kom den. Interessant om den opsjonen forbedrer de flashing issuene jeg hadde med gsync-compat på skjermen min på 1903, hmm må testes.

image.png

 

Den Latency saken krever siste Nvidia driver fra nå nylig så vidt jeg vet.

Sånn feedback liker vi :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simkin skrev (40 minutter siden):

Da var kladeisen på plass. Ser metallet på kabinettet dekker deler av utblåsen, men å kutte her vil vel gjøre hele skjermkortinnfestningen svakere?

20201008_230202.jpg

20201008_230214.jpg

20201009_164227.jpg

Jeg tror om du kutter i den så vil det gjøre minimalt med styrken til festet i sin helhet.

Endret av OddZen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
bovjer skrev (41 minutter siden):

Hvilket kabinett har du? Er det NZXT?

Ja, Phantom 820.

OddZen skrev (50 minutter siden):

Jeg tror om du kutter i den så vil det gjøre minimalt med styrken til festet i sin helhet.

Hm, får se om jeg finner frem baufila, men på en annen side har det kanskje ingen praktisk betydning.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
4 hours ago, MrMarbles said:

Kortet ditt har ikke HDMI 2.1. Ergo støtter det ikke VRR. Du har ikke et 30xx-kort. Hvorfor blander du deg inn i denne tråden?

Fordi det ble nevnt i et av de foregående innleggende at det ikke hadde noe å si, at det også gjaldt VRR generellt. Ikke noe mer komplisert enn det. Så det gjelder bare G-sync da, det er det du tenker?

Her:

Ref:

Quote

If you don’t see the option, it’s likely because your device isn’t running Windows 10 version 1903 (May 2019 Update). You don’t have a monitor with G-SYNC or Adaptive-Sync support. AND the graphics card isn’t using WDDM 2.6 or above drivers, that supports G-SYNC or Adaptive-Sync and this new version of Windows 10.

Ser ut som at det er noen felles utfordringer rundt VRR for Nvidia og AMD? Ellers hadde vel ikke slike "help sections" blitt laget?

Fant dette etter at du fortalte det er en ren hdmi 2.1-greie:

Quote
3 points·1 year ago·edited 1 year ago
 

Although the LG C9 doesn't support FreeSync, it's a similar protocol to VRR.

AMD have stated VRR support will come to 'recent' graphics cards via a driver update. Probably those with DP1.4

The C9 does accept VRR over HDMI 2.0b (as evidenced by XB1/X), however there are issues. LG have said they will release firmware updates soon. https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled#comparison_2477

 

TL;DR: not currently working but may work in future

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/blr5v7/amd_vrr_support/

Og:

Quote

Owners of AMD graphics cards may soon be able to access the benefits of Nvidia G-Sync monitors. This will allow for the updated modules in these monitors to soon support both Adaptive-Sync and HDMI-VRR. Although AMD runs its own proprietary adaptive sync technology, cards with FreeSync could soon be used on updated G-Sync monitors.

https://www.wepc.com/news/g-sync-vrr-for-amd/

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (2 timer siden):

Fordi det ble nevnt i et av de foregående innleggende at det ikke hadde noe å si, at det også gjaldt VRR generellt. Ikke noe mer komplisert enn det. Så det gjelder bare G-sync da, det er det du tenker?

Her:

Ref:

Ser ut som at det er noen felles utfordringer rundt VRR for Nvidia og AMD? Ellers hadde vel ikke slike "help sections" blitt laget?

Fant dette etter at du fortalte det er en ren hdmi 2.1-greie:

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/blr5v7/amd_vrr_support/

Og:

https://www.wepc.com/news/g-sync-vrr-for-amd/

Veldig vagt det du kommer med her. Meg bekjent, så støtter AMD pre big navi kun HDMI 2.0b og ikke HDMI 2.1. VRR-støtte er en VESA-standard meg bekjent, mens Gsynx og freesync er delvise eksklusive nvidia/amd (selv om de begge bygger på VESA-standarden). Så, siden det ikke eksisterte en universal standard i HDMI-standarden for VRR før HDMI 2.1, så anser jeg ALLE grafikkort som ikke støtter HDMI 2.1 som grafikkort som ikke støtter VRR. Da de rett og slett ikke har nok båndbredde for 120Hz @4K med 4:4:4. Også verdt å merke seg tittelen på denne tråden.

Lenke til kommentar

Ble noen runder med Timespy ikveld, endte opp på 17503. [email protected]. Blir ny CPU etterhvert, spent på Intel Alder Lake.

(Fin temp på kortet under testen, ligger på max 65c med vifter på rundt 50%, mitt 1080Ti FE lå å hylte med vifta på max på 83-84c bare i BF4.)

OC på 3090.

  • Core Voltage +50
  • Power Limiter: 114%
  • Clock +45 MHz
  • Mem clock +250

Untitled3.jpg

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...