Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Gralle skrev (32 minutter siden):

Har ikke komplett et spesielt forhold til Asus da. Virker jo sån de par siste åra når det gjelder tilbud og markedsføring i allefall. Blir synsing, men de har hatt mye reklame og lagervare av Asus i alle fall.

Komplett er vel en del større enn Proshop tror jeg., og at vel nordens største datanettbutikk har gode forbindelser til vel den største av forbruker merkene er vel ikke så rart. Asus har vel også mere midler til å kjøre tilbud osv enn de mindre merkene vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 hours ago, Solid2 said:

Fikset det g-sync hos deg? For det fiksa ikke g-sync hos meg skuffende nok..

Hehe, hadde jeg hatt et G-sync skjermkort da, så kunne jeg kanskje ha svart på det. Sitter med ventepølsen her enda, som har blitt litt sur nå, AMD 5600XT.

Spoiler

Jeg er ikke så inn i dette temaet egentlig. Så dersom det er noe det går an å kikke etter, så måtte jeg ha hatt en guide med mitt AMD-skjermkort. Jeg vet jo at det ikke støtter G-sync, men skulle jo ha alt klar om det blir det inn i framtiden. Husker at i sommer når jeg kikket så manglet ordentlig støtte for alt med den GPU jeg har (så regner med at det ikke har endret seg, tross at skjerm har fått firmware).

 

  

10 hours ago, Theo343 said:

Wohoo, det var målet med kjøpet :)

G leste tydeligvis ikke lest alle innleggene mine rundt LG. Jeg har oppgradert firmware på LGen (og samsungen) mange ganger og det var heller ikke temaet. :)

Var litt rask på besvarelseslabben. Så skriveriene etterpå. Tenkte det ble selvforklarende at jeg ikke hadde lest dem. Rask firmware utrulling like etter denne LG-debatten. Montro om det er fikset. Kan oppgi at jeg fikk firmware:

lg firmware 3.11.10

Obs, kan jo googles, og at andre kanskje allerede har svarene klar. Her er en kar fra Danmark:

Quote

Also got 3.11.10 in the EU. Now 4k@120 looks better, but got some flickering, even on desktop. Plus 3840x2160 has black bars on the side. 4096 does not, but still flickering. Tried 3 cables...though that is not a guarantee. Works perfectly at 4k@60.
This is with a 3090 with a 2m hdmi2.1 cable (certified to 10k bandwidths)

Quote

Apparently its 3.11.25 that fixes gsync...got 3.11.10 this morning ota. Weird.

Quote

Just remember that Low latency mode in the control panel can hurt your FPS and cause issues related to fps drops.

Also from my reading and following Nvidia's forums etc. The G-Sync we get on the LGs isn't actually Nvidia G-Sync like you would get on a gaming monitor, it's HDMI forum VRR that is enabled via the G-Sync toggle in the control panel. The issue may not be the TV since many are using that same style of VRR from their Xbox console. It's possible that many issues require a fix on Nvidia's end in some shape or form. Not saying LG couldn't work around it though.

Quote

There's a lot I could say here, but I still don't have a 3080, and I haven't experienced G-SYNC Compatible on the CX yet, so I can't speak to the issues users are experiencing with G-SYNC on this TV until I do.

That said, LLM and G-SYNC aren't directly related. The former occurs between the CPU and GPU, and the later occurs between the GPU and display. If having it enabled is helping G-SYNC operation on the CX, the issue isn't necessarily exclusive to G-SYNC.

Contrary to popular opinion, LLM doesn't do much most of the time. You can only do so much with driver-level settings that try to impose or override engine-level behavior (the pre-rendered frames queue, in this case), and that's why Nvidia is effectively replacing it with Reflex, and why Reflex must be implemented directly by the devs per game.

Anyway, don't want to get too off-topic, so TLDR; LLM typically shouldn't help or hurt properly functioning G-SYNC, but obviously the CX still has some G-SYNC issues.

Selv fiberkabel "forbedringer" hjelper visst ikke:

Quote

FYI

1602118473446.png.a53743c01c51a2f8ebb4baa4f288674b.png

Quote

Wouldn’t be surprised if this is a Nvidia driver issue. Just today it looks like a driver was released for 30 series that fixes “launching a game on full screen mode may trigger a black screen when using gsync on adaptive sync monitors”.

Quote

You will want the 03.11.25 Firmware too though.

There is still a stuttering issue from about 101-120hz.

So frame rate lock to 100Hz and you are golden.

Kildeside: https://www.avsforum.com/threads/2020-lg-cx–gx-dedicated-gaming-thread-consoles-and-pc.3138274/page-115

https://www.avsforum.com/threads/2020-lg-cx–gx-dedicated-gaming-thread-consoles-and-pc.3138274/page-113

Endret av G
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dersom denne ikke har vært postet før:

Quote

NVIDIA GeForce RTX 3080 20 GB Currently Planned For Launch In December

Quote

This new timeline would represent a delay of about a month or so - assuming AMD goes with a hard launch of their Big Navi series and NVIDIA would not have made such a decision lightly.

https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-3080-20-gb-currently-planned-for-launch-in-december/

Endret av G
Lenke til kommentar
2 hours ago, KriZZ said:

Nå funker faktisk 12bit 4k 120Hz gsync på c9 med ny driver, men ser ut som jeg må bytte hdmi kabel, den fikser ikke båndbredden. 

Nydelig :)

Derav prøver jeg å få tak i riktig kabel på ca. 5m. Den Dustin gjorde tilgjengelig viste seg å være for å skjule i vegg med litt awkward vinkel osv. og ble litt spes. Hyl ut hvis man ser gode kabler her under 1500,-. (ikke fiber).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Theo343 said:

Nydelig :)

Derav prøver jeg å få tak i riktig kabel på ca. 5m. Den Dustin gjorde tilgjengelig viste seg å være for å skjule i vegg med litt awkward vinkel osv. og ble litt spes. Hyl ut hvis man ser gode kabler her under 1500,-. (ikke fiber).

Håper dere leste litt om hva jeg fant på det forumet, at det gjerne ikke alltid er snakk om kabelen, men kanskje snarere at Nvidia-driveren må støtte G-sync compatible bedre. Skjermene er ikke ekte G-sync heller. Du kan selvsagt prøve en annen kabel, men ser ut som brukere som ikke har fått det til selv med testing på 2-3 kabler eller heller ikke på fiberoptisk som jo skal være tilnærmet isolert for å motta støy i overførselen:

 

Det ble jo synset om at man må få 3.11.25 firmware til Norge før G-sync skulle ha blitt fikset på. Men alt dette er jo mat med mye salt på. (firmware er 3.11.10 her og nå)

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (6 minutter siden):

Håper dere leste litt om hva jeg fant på det forumet, at det gjerne ikke alltid er snakk om kabelen, men kanskje snarere at Nvidia-driveren må støtte G-sync compatible bedre. Skjermene er ikke ekte G-sync heller. Du kan selvsagt prøve en annen kabel, men ser ut som brukere som ikke har fått det til selv med testing på 2-3 kabler eller heller ikke på fiberoptisk som jo skal være tilnærmet isolert for å motta støy i overførselen:

 

Det ble jo synset om at man må få 3.11.25 firmware til Norge før G-sync skulle ha blitt fikset på. Men alt dette er jo mat med mye salt på. (firmware er 3.11.10 her og nå)

2.1 Kabel med støtte for 4K 120Hz er på vei i posten, så skal oppdatere i morgen med status på C9 og dette.

Nå fungerer det jo, men med 120Hz forsvinner bilde i hytt og pin, men ikke så rart når kabelen jeg har kun støtter 4K 60Hz.

Krysser fingre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, KriZZ said:

2.1 Kabel med støtte for 4K 120Hz er på vei i posten, så skal oppdatere i morgen med status på C9 og dette.

Nå fungerer det jo, men med 120Hz forsvinner bilde i hytt og pin, men ikke så rart når kabelen jeg har kun støtter 4K 60Hz.

Krysser fingre :) 

Hvilken kabel kjøpte du?

Lenke til kommentar
44 minutes ago, KriZZ said:

2.1 Kabel med støtte for 4K 120Hz er på vei i posten, så skal oppdatere i morgen med status på C9 og dette.

Nå fungerer det jo, men med 120Hz forsvinner bilde i hytt og pin, men ikke så rart når kabelen jeg har kun støtter 4K 60Hz.

Krysser fingre :) 

Blir spennende å høre rapport fra deg. Flott at du bidrar til opplysthet :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quote

GIGABYTE Launches AORUS GeForce RTX 3080 and 3090 series graphics cards

by Hilbert Hagedoorn on: 10/08/2020 09:18 AM | source: | 7 comment(s)
GIGABYTE Launches AORUS GeForce RTX 3080 and 3090 series graphics cards

GIGABYTE launched 4 AORUS graphics cards – AORUS GeForce RTX 3090 XTREME 24G, AORUS GeForce RTX 3090 MASTER 24G, AORUS GeForce RTX 3080 XTREME 10G, and AORUS GeForce RTX 3080 MASTER 10G.

The 4 graphics cards are all equipped with top-of-the-line overclocked GPU that certified by GIGABYTE GPU Gauntlet™ sorting technology. Based on the previous generation of AORUS graphics card, GIGABYTE has released a new generation of more advanced MAX-Covered Cooling technology to meet the high-wattage cooling requirements of the NVIDIA GeForce RTX™ 30 GPUs. There is an embedded powerful LCD monitor on the side of the graphics card, which can display the status of the graphics card, customized GIFs, text and picture. With RGB Fusion 2.0, the lighting effects of the entire AORUS graphics card can be adjusted according to your preferences.

The MAX-Covered Cooling features 2x 115mm and 1x 100mm unique blade stack fans with wind claw design and alternate spinning, so the air pressure can completely cover the heatsink. The heat dissipation area of the heat-sink is more than twice that of the previous generation AORUS. And with the copper vapor chamber and 7 composite heat-pipes, the heat of the GPU and VRAM can be dissipated quickly. Coupled with GIGABYTE’s Screen cooling technology, the extended fins allow air flow to pass through, forming an extremely efficient heat dissipation system, so that the GPU can operate stably. A powerful LCD monitor is embedded on the side of the graphics card, which can be set to enthusiastic mode, text mode, image mode and GIF mode. Through the software, you can edit all kinds of content that you like, or set it as CHIBI Time to enjoy the changes of Xtreme robot every hour. RGB Fusion 2.0 allows you not only to set the lighting effects of the entire graphics card and LCD monitor, but also to synchronize the lighting with other AORUS devices.

AORUS is the only graphics card on the market that offers 6 video outputs in the GeForce RTX™ 30 series. It offers 3 HDMI and 3 DP outputs. With two more HDMI than the reference card, allowing users to connect 3 HDMI monitors or 3 DP monitors without any adapters. The Dual BIOS switch button is provided on the graphics card, allowing users to choose a quieter fan operation without reducing computing performance. AORUS requires the highest level of quality control and uses ULTRA DURABLE certified components, aerospace-grade PCB coating designed to prevent moisture, dust and corrosion, and fully automated production processes. Due to these quality settings, AORUS provides customers with a 4-year warranty (requires online registration within 30 days of the purchase date) so that customers can enjoy the product for a long time without any worry. AORUS wants to provide customers with the best experience, so in the XTREME version, in addition to the highest level of overclocking GPU and 3x 8-pin power, it also includes the Xtreme robot limited edition.

GIGABYTE not only launched AORUS graphics card, but also introduced gamers’ favorite GAMING OC and EAGLE OC graphics cards, the VISION OC graphics card designed for creators with stylish appearance, and the TURBO graphics card is the only one on the market that can be reduced to 2 slots. And the AORUS water-cooled design graphics card is coming soon, enabling customers to build the Xtreme AORUS gaming PC.

 
GIGABYTE Launches AORUS GeForce RTX 3080 and 3090 series graphics cards GIGABYTE Launches AORUS GeForce RTX 3080 and 3090 series graphics cards

https://www.guru3d.com/news-story/gigabyte-launches-aorus-geforce-rtx-3080-and-3090-series-graphics-cards.html

 

Står motta varsel:

https://www.komplett.no/product/1168418/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-3080-aorus-master

https://www.komplett.no/product/1168417/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-3090-aorus-master

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...