Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (10 minutter siden):

Han viser frontmontert radiator med slangene opp. ?

Så lenge topp av rad er høyere opp enn CPU så er det greit. Jeg har et bilde her på forumet en plass hvor topp rad har viftene plassert til å blåse inn i kabinettet og ikke en eneste en påpekte det, så vi alle gjør feil ? Hadde rad opprinnelig i front men flyttet de til topp uten å tenke på viftene. Ble varmt og godt og tok en stund før jeg skjønte hvorfor ?

Endret av TheKims
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 hours ago, TheKims said:

Jensen sa at det er kanskje noen få prosent bedre ytelse mellom pcie 3.0 og 4.0. Hva noen få prosent betyr vet ikke jeg, men tenker at det er noe sånt som 5%. Om man merker noe forskjell på 5% er vel heller tvilsomt visst du allerede har høy fps.

Den enkleste måten (selvsagt noe upresist) er å tenke at har du 100FPS så vil 5% gi deg 5FPS mer, 20% 20FPS mer etc. Har du 50FPS er det 2.5 og 10FPS osv.
  

13 hours ago, siDDis said:

Disse tallene er bullshit og kommer fra fjortissnytt24.no

De tallene viser hvor mye minne som er allokert, ikke hvor mye som brukes. Allokert er det samme som å spør operativsystemet om meir minne, og mange programmer spør følgende: gi meg all ram du har. Det samme gjelder programmer som sier de bruker cpu 100% når de egentlig bare blokkerer pipelinen.
 

Omtrent det samme som default/untweaked MS SQL installasjon "Vi allokerer det vi finner".  

11 hours ago, BadCat said:

TUF burde ikke eksistere. 

"The Ultimate Fuckup"? Av samme årsak som Gainward og Palit aldri blir kjøpt her.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
koford skrev (8 timer siden):

Jeg ser at komplett har lagt ut TUF versionen:
Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming for 8000,-.
Noe grunn til at komplett priser -13% fra før pris til nå?

 

G skrev (4 timer siden):

Må bare få spørre. Kan møkka defineres litt bedre, iom. at kjøleren uansett bør være i stand til å fjerne 320 Watt med varme sånn omtrentlig, hva blir så forskjellen som definerer TUF på 3080 som møkk?

Sånn for klarifiseringens skyld, jeg (andre får kalle det hva de vil) kaller ikke TUF "møkk", MEN flere produkter i TUF-serien har hatt en så dårlig kjøleløsning at selve kvalitetskontrollen kan diskuteres.

Som jeg nevner her:
https://www.diskusjon.no/topic/1864613-nvidia-geforce-rtx-30xx-tråden/?do=findComment&comment=25533453

...så burde man prøve å ikke være fordomsfull, men TUF-serien har noen flere svin på skogen enn de burde ha hatt.

Igjen, dette er basert på tidligere utgivelser. Hvorvidt det skal bli holdt mot dem er opp til hver enkelt å avgjøre. Jeg styrer unna TUF denne gangen fordi jeg jeg ganske enkelt vil ha det fysisk største kortet jeg kan finne (Gigabyte Aorus Master). TUF-kortet er helt sikkert OK for den gjengse bruker.

Endret av PaladinNO
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (17 minutter siden):

Ventus og TUF er billigmodellene. Det er ikke stor forskjell, men forvent mer støy og litt lavere klokk pga høyere temperatur. 

Ventus er kanskje billigmodellen, men TUF er ikke det, det er mellomklassemodellen til Asus. Asus deler grovt sett opp skjermkortene sine i "Dual fan" eller lignende som er budsjett, TUF er mellomklasse og ROG er deres premiumklasse på skjermkort. På hovedkort er "Prime" billigserien deres, TUF mellomklasse og ROG premium. Dog er det ikke alltid sånn at verken ROG eller TUF alltid er særlig mye bedre enn billigserien, men som oftest er de det.

Eks 2060-kortene:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5156612

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5055130

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5022130

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Det har seg sånn at jeg har et ganske lite kabinett, så jeg har ikke plass til så veldig høye/brede kort. For meg må det være maks 2 slot(45mm) for å få plass. Har sett at mange av 3070-kortene stikker veldig langt ut i tillegg til 2-slotten. Er det noen som har tips til en versjon som kan passe for meg? FE passer jo fint, men flere virker å være skeptiske til de som selger disse?

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (12 minutter siden):

Ventus er kanskje billigmodellen, men TUF er ikke det, det er mellomklassemodellen til Asus. Asus deler grovt sett opp skjermkortene sine i "Dual fan" eller lignende som er budsjett, TUF er mellomklasse og ROG er deres premiumklasse på skjermkort. På hovedkort er "Prime" billigserien deres, TUF mellomklasse og ROG premium. Dog er det ikke alltid sånn at verken ROG eller TUF alltid er særlig mye bedre enn billigserien, men som oftest er de det.

Eks 2060-kortene:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5156612

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5055130

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5022130

Enn så lenge er TUF billigste fra Asus når det kommer til 3080/3090. 

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, 6u4rdi4n said:

Supert!

Nei, har ikke bestilt ennå. Liker ikke å bestille ting som står merket som utsolgt/ikke på lager o.l. Kan strekke meg til å bestille ting som er merket med bekreftet dato ?

Du må kjøpe nå så vet de litt mer om hvor mange de skal bestillte inn :D (tror jeg)

Endret av Emsal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (1 minutt siden):

Men dersom man ikke skal benytte seg av viftene til TUF, altså at man skal vannkjøle skjermkortet - hvorfor velger man da TUF fremfor Ventus til samme pris?

Er det noen "grunn" til dette, som jeg bare ikke vet om?

På endel TUF-produkter brukter de mosfets etc av mer holdbar kvalitet enn billugmodellene til Asus, men om det er bedre enn Ventus vites ikke. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (5 minutter siden):

Men dersom man ikke skal benytte seg av viftene til TUF, altså at man skal vannkjøle skjermkortet - hvorfor velger man da TUF fremfor Ventus til samme pris?

Er det noen "grunn" til dette, som jeg bare ikke vet om?

Ingen som vet før vi får reviews.

TUF-serien har vel ikke hatt grafikkort i high end segmentet før? Så det er helt nye kjølere såvidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
41 minutes ago, Nimrad said:

Det har seg sånn at jeg har et ganske lite kabinett, så jeg har ikke plass til så veldig høye/brede kort. For meg må det være maks 2 slot(45mm) for å få plass. Har sett at mange av 3070-kortene stikker veldig langt ut i tillegg til 2-slotten. Er det noen som har tips til en versjon som kan passe for meg? FE passer jo fint, men flere virker å være skeptiske til de som selger disse?

Eneste jeg har sett te no er Zotac 3070 twin edge, har samme problemstilling med maks 4,4cm bredde ? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...