Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

2 hours ago, PaladinNO said:

Tolker det som at du beskriver den generelle oppfatningen og ikke din personlige mening. Isåfall er jeg enig.

En "dyr" PSU kan være mangt. F.eks. Corsairs "i"-modeller har jo bare en ubrukelig software strømmåling som de tar omtrent 1000 Kr. ekstra for. Det er waste.

 

Høres kult ut da. Og med AXi får man på noen rød skrift i logo. Ser jo litt fett ut det. :wee:

Samt lovord: "The revolutionary AX1200i is the first desktop PC power supply to use digital (DSP) control and CORSAIR iCUE to bring you an unprecedented level of ..." videre "..  80 PLUS® PLATINUM Efficiency, and clean, stable power."

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G skrev (1 time siden):

Høres kult ut da. Og med AXi får man på noen rød skrift i logo. Ser jo litt fett ut det. :wee:

De kaller det "Corsair Link".

Jeg bare klasket på hvit folie på PSU-en min for å gjemme alt av logoer og klistremerker på den, men er såklart åpen for å foretrekke det motsatte...men du kan jo bare sette på et annet merke utenpå hvis du vil endre logoen. ;)

Den rød skriften - hvis det var denne du tenkte på - er fra forrige generasjons AX-modeller (mens de hadde Platinum-sertifisering). De nye AX-modellene med Titanium-sertifisering kommer med hvit logo.

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (4 timer siden):

650W gold går nok fint sammen med 3080, men driver du heftig overklokk av 9700K samt kjører mye annet er det nok ikke så mye å gå på. I spill bruker du nok sjelden mer enn 50-100W på CPU og GPU ligger nok godt under 300W det meste av tiden.

Kan man ikke bare kjøpe seg en slik måler man plugger i veggen og sjekke real-time strømforbruk bare for å få en viss oversikt ?  Vet biltema eller clas ohlson her noe slike til rimelig penge. Kan vel kjøre software oversikt på CPU og GPU også da for en grov oversikt og se hva man trekker i dag evt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Nvidia.no følger norsk regelverk. De MÅ ;)

Kjøpt der 3 ganger, og funker som vanlig norsk butikk.

Men med retur da. Dekkes dette ved lov. Har de et norsk innleveringskontor, eller må kunde belemres med å sørge for utførselspapirer slik at man ikke risikerer å måtte fortolle den på veien tilbake? ER mange hensyn å ta når handelen først skjer med utlandet.

Endret av G
Lenke til kommentar
Tekky skrev (4 minutter siden):

Hva tenker dere er en kalkulert riskiko pris mtp å kjøpe en 2080ti nå? 5000 kr for en god? Så det var en som gikk for 4000.

5000?! Bortkastet :)

Hvorfor ikke vente noen dager hvor du kan betale 5750,- for et bedre skjermkort? I tillegg til helt nytt fersk reklamasjon ;)

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
22 minutes ago, PaladinNO said:

De kaller det "Corsair Link".

Jeg bare klasket på hvit folie på PSU-en min for å gjemme alt av logoer og klistremerker på den, men er såklart åpen for å foretrekke det motsatte...men du kan jo bare sette på et annet merke utenpå hvis du vil endre logoen. ;)

Den rød skriften - hvis det var denne du tenkte på - er fra forrige generasjons AX-modeller (mens de hadde Platinum-sertifisering). De nye AX-modellene med Titanium-sertifisering kommer med hvit logo.

Noen hadde sikkert likevel solgt seg for å få en slik Platinum-utgave. De er vel nokså stabile travere vil jeg tro. Sitter på en AX1200i selv. Går litt rundt meg selv og lurer på hva jeg skal gjøre med den (arvet den). Kan selges, men kan også snekres en ekstra rigg da. Er jo faen meg så mye futt i en slik og de er blytunge. LOL

Blodrøde børser i Europa igjen. Lukter man nye innkjøpsmuligheter i aksjer man vil ha? F.eks. Nvidia. Må jo bli en oppside en dag. Og siden aksjen har falt litt siden 1. september når 3000-nyheten kom, så må det nødvendigvis komme en dag der en kan lifte med på gevinst, om man kjøper seg inn på riktig tid. Veldig vanskelig med børsmarkedet da. Sitter jo med urealisert tap selv da jeg var tek-optimistisk 1. september. Haha..

Endret av G
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mala said:

Hvilke nyheter, fra hvem ? 

Enten så er dette bull.., eller så har de ikke lov å si i fra hvem en gang. Var vel beskrevet at de ikke har lov å si at de har en NDA, eller hva det gikk i.

Man kan jo bare sitte å vente for å finne det ut. Er jo ikke mange minutters venting. Ta deg en spilløkt, surfe litt eller noe annet som får tiden til å gå.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (34 minutter siden):

Høres kult ut da. Og med AXi får man på noen rød skrift i logo. Ser jo litt fett ut det. :wee:

Samt lovord: "The revolutionary AX1200i is the first desktop PC power supply to use digital (DSP) control and CORSAIR iCUE to bring you an unprecedented level of ..." videre "..  80 PLUS® PLATINUM Efficiency, and clean, stable power."

Hadde en Corsair AX 860i og hadde med det, den verste kundeservicen fra Komplett i manns minne.  Dette er den mest grusomme PSU'en jeg har hatt med å gjøre. Skulle ønske jeg hadde gjort bittelitt research i forkant, og ikke latt meg blinde av tilbudet + litt rabatt på kjøpet. Denne PSU'en var søppel, totalt ustabil og overpriset så det holdt. Helt jævlig. Etter noen søk (desverre i etterkant) var det ikke veldig uvanlig at folk sleit med denne PSU'en.

Noen ganger brenne man seg hardt på hardware kjøp, og dette var min uheldige opplevelse ^^ 

Og komplett rotet så mye med servicen her, som drog ut i det uendelige. Null info, og jeg måtte etterspørre så jævlig mye. Komplett mistet mye kredibilitet her for min del, men det har sakte men sikkert bedret seg litt ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Mala said:

Hadde en Corsair AX 860i og hadde med det, den verste kundeservicen fra Komplett i manns minne.  Dette er den mest grusomme PSU'en jeg har hatt med å gjøre. Skulle ønske jeg hadde gjort bittelitt research i forkant, og ikke latt meg blinde av tilbudet + litt rabatt på kjøpet. Denne PSU'en var søppel, totalt ustabil og overpriset så det holdt. Helt jævlig. Etter noen søk (desverre i etterkant) var det ikke veldig uvanlig at folk sleit med denne PSU. 

Og komplett rotet så mye med servicen her, som drog ut i det uendelige. Null info, og jeg måtte etterspørre så jævlig mye. Komplett mistet mye kredibilitet her for min del, men det har sakte men sikkert bedret seg litt ?

Ok, håper at AX1200i er en bedre modell da. Gikk vel lovprisninger rundt den når den fantes på nykjøpsmarkedet mener jeg. Samt, at jeg anbefalte forrige eier å kjøpe den, da det hadde vært for mange billig-PSU-er hos han, og det var litt for mye fram og tilbake med å skulle utbedre tingene. Uansett så har den vel gjort jobben for han. Kostet kr 2.799 den gang. Og bare tryggheten om at PC-en ikke burde knele på ny pga. jalla PSU var verdt hver krone for han. Tipper at hans PC bare har trukket 2 - 3 hundre Watt også, så den er Lada-kjørt så det holder :wee: (Pensjonistkjøring på steroider, lol). Ble også skaffet UPS, slik at den har stått i "trygge rammer"..

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (4 minutter siden):

Hadde en Corsair AX 860i og hadde med det, den verste kundeservicen fra Komplett i manns minne.  Dette er den mest grusomme PSU'en jeg har hatt med å gjøre. Skulle ønske jeg hadde gjort bittelitt research i forkant, og ikke latt meg blinde av tilbudet + litt rabatt på kjøpet. Denne PSU'en var søppel, totalt ustabil og overpriset så det holdt. Helt jævlig. Etter noen søk (desverre i etterkant) var det ikke veldig uvanlig at folk sleit med denne PSU. 

Og komplett rotet så mye med servicen her, som drog ut i det uendelige. Null info, og jeg måtte etterspørre så jævlig mye. Komplett mistet mye kredibilitet her for min del, men det har sakte men sikkert bedret seg litt ?

Er egentlig en god PSU det der! Mest sannsynligvis du har fått et mandagsprodukt!

http://www.jonnyguru.com/blog/2012/11/06/corsair-ax860i-860w-power-supply/6/
Men overpriset, det er den uansett hvor mye den var på tilbud.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (1 minutt siden):

Er egentlig en god PSU det der! Mest sannsynligvis du har fått et mandagsprodukt!
Men overpriset, det er den uansett hvor mye den var på tilbud.

Helt klart! Men det var voldsomt mange mandagsprodukter av denne modellen når jeg leste litt rundt om :D 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Mala said:

Helt klart! Men det var voldsomt mange mandagsprodukter av denne modellen når jeg leste litt rundt om :D 

Vedr. han jeg overtok PSU-en fra AX1200i. Før UPS (avbruddsfri strømforsyning), kom på plass der, så knelte en Seasonic. Så det med strøm er egentlig et mangehodet troll. Du kan like gjerne hatt skitten strøm som har knekt den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...