Gå til innhold

barn etter ONS og barnbidrag- Moderne slaveri?


Anbefalte innlegg

Dreier seg ikke om kroppen hennes, det dreier seg om ett foster/unge. Om hun ikke vil fucke opp kroppen, slutt å knull eller ta prevensjon, sørg for at fyren gjør det.  

Jo, det handler om kroppen hennes. Ta kan gi livsvarig skade. Fyren kan jo også bruke prevensjon? Dra den ut før han kommer?

 

Det er jo super greit å si til jenta "du må ta abort". For det gjer jo ikkje ein eneste dritt for deg. Men la oss snu. Om abort ville (på eit eller anna måte) påvirke deg. La oss si, det var stort sjanse du ble impotent resten av livet etter det. Syns ikkje det er greit at du skal få bestemme? Kva syns du om ukjent jenta etter ONS hadde bestemt om du skulle ta slik operasjon eller ikkje? Du hadde vel neppe hørt på ho?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg skjønner ikkje kva du syter etter. Kutt strengen, bruk kondom, kjøp dei fleshlight eller ta dei ein runk.

Å ta abort kan være meget helsefarlig for kvinner. I verste fall kan hun aldri ha barn.

 

Å betale 3000-4000kr i månad er ingenting. De fleste land i verden betaler ein 50-60% av lønna si. Studielån er kun ditt valg. Ingen tvang deg til å ta opp lån. Same gjelder boliglån. Er berre tull å snakke om slike utgifter.

Det går fint ann å studere/jobbe uten å påta seg noe som helst lån.

 

Men for å gjenta meg selv, jenta skal ikkje miste muligheit å få barn, kun fordi du ikkje trakk ut i tiden.

Man trenger ikke å ta et studielån, man trenger ikke å kjøpe bolig med andre ord man trenger ikke å leve fritt. Det er dette, det handler om: FRIHET, til å gjøre hva enn man vil, akkurat som kvinnen. Det er ikke at en mann skal tvinge en kvinne til å ta abort, men skal leve fri uavhengig av hva hun vil. Det kan hende at jeg har en merkelig helliggjøring av frihet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jo, det handler om kroppen hennes. Ta kan gi livsvarig skade. Fyren kan jo også bruke prevensjon? Dra den ut før han kommer?

 

Det er jo super greit å si til jenta "du må ta abort". For det gjer jo ikkje ein eneste dritt for deg. Men la oss snu. Om abort ville (på eit eller anna måte) påvirke deg. La oss si, det var stort sjanse du ble impotent resten av livet etter det. Syns ikkje det er greit at du skal få bestemme? Kva syns du om ukjent jenta etter ONS hadde bestemt om du skulle ta slik operasjon eller ikkje? Du hadde vel neppe hørt på ho?

 

Selvfølgelig kan gutten gjøre det, men det er uansett hun som blir gravid, det endrer seg ikke utifra hvordan man prøver å unngå graviditeten. 

 

Hvis hun og jeg har bestemt oss for ikke å få barn så hadde jeg selvfølgelig fulgt det vi hadde blitt enig om, hvis jeg ikke har fått overtalt henne - jeg holder meg alltid til det jeg avtaler. Så da får jeg heller risikere å bli impotent enn at jeg ikke er å stole på. Selvfølgelig skal ikke bare jeg bestemme - vi er to i akten og to skal da bestemme

 

ONS syns jeg dama skal få bestemme selv - jeg snakker om parforhold

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette dagens sjekketriks ^^ å nevne dette i farten ^^

 

Langt ifra, er ikke singel jeg og blir mest sannsynlig aldri det igjen. Det var kun for å vise at jeg har gjort det ansvarlige da jeg aldri skal ha barn.

 

Fascinerer meg like mye hver gang menn tror de skal ha noen slags rett til å bestemme over en kvinnes kropp.

Det har ingenting med kroppen å gjøre. Det har med ansvaret i ettertid. Hvis uhellet er ute (uten skyld) så burde mannen kunne fristille seg fra alt ansvar om kvinnen velger å beholde barnet.

Lenke til kommentar

Fascinerer meg like mye hver gang menn tror de skal ha noen slags rett til å bestemme over en kvinnes kropp. 

 

Jeg har snakket med flere damer som er enig med meg - dama mi f.eks. De mener begge som lager noe har lik rett til å bestemme over dette - sammen.

Det som er fascinerende er at noen tror de har all rett til å bestemme over andres valg og andres liv, helt alene. Kvinnen kan lett velge å ikke bli gravid, men når hun blir SÅ skal hennes rett til å bestemme over egen kropp overstyre alt annet plutselig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har snakket med flere damer som er enig med meg - dama mi f.eks. De mener begge som lager noe har lik rett til å bestemme over dette - sammen.

Det som er fascinerende er at noen tror de har all rett til å bestemme over andres valg og andres liv, helt alene. Kvinnen kan lett velge å ikke bli gravid, men når hun blir SÅ skal hennes rett til å bestemme over egen kropp overstyre alt annet plutselig.

 

Hvordan bestemmer man dette sammen - hvis man er uenige??

 

Skal du som man også kunne kreve at damen bærer frem barnet, når du vil beholde barnet etter ons - og hun vil ta abort?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ettersom en i mange tilfeller virker å utvide definisjonen av slaveri vil jeg i alle fall si at dette er noe av det nærmeste slaveri vi kommer i vestlige samfunn. Særlig gjelder dette i tilfeller der den ene parten er blitt lurt. 

 

For å illustrere det absurde: Om en kvinne tar sæd fra en brukt kondom og injiserer denne og blir gravid, står staten klar til å kreve inn penger på hennes vegne. Om en kvinne har lurt en mann til å forsørge hennes barn gjennom et helt liv, og det viser seg å ikke være hans, har hun ingen forpliktelse til å gi ham noen oppreisning eller å fortelle barna hvem faren er. Det er igrunn ganske grotesk, 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å betale en viss sum penger i 18 år er ikke slaveri, og når man kommer med slike useriøse sammenligner blir man ikke tatt seriøst.

Du tok et valg ved å ha ubeskyttet sex. Det valget har den potensielle konsekvensen at du må betale en viss sum penger i 18 år.

Kvinnen tok også valget. Hvorfor er det bare ene parten som skal få bestemme? Hvorfor er du imot likestilling? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...