Gå til innhold

barn etter ONS og barnbidrag- Moderne slaveri?


Anbefalte innlegg

Poenget er vel at kvinner har 100% makt over valg om barnet og far må ta konsekvensen uansett. Fins ikke unnskyldning for en slik urettferdig praksis og med den tynne unnskyldningen i at kvinnen skal bestemme over egen kropp - (fosteret er ikke kvinnens kropp.)

Du og dama har bestemt dere for at dere ikke vil ha barn (ennå). Så slutter hun og ta p-pillen uten å si fra til deg - resultat, barn.

Du som far har 0(null) du skal ha sagt og må betale for damas valg.

Far valgte å ha sex. Det er det valget hans er, etter det har han ingen valg i loven. Men dette er han klar over når han har sex, det er ikke noe urettferdighet når du er klar over konsekvensene før du gjør handlingen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Far valgte å ha sex. Det er det valget hans er, etter det har han ingen valg i loven. Men dette er han klar over når han har sex, det er ikke noe urettferdighet når du er klar over konsekvensene før du gjør handlingen.

Han valgte å ha sex, men han valgte ikke å ha barn. Har du en anning hvor useriøst DU høres ut akkurat nå? Hva blir løsning egentlig basert på det du skriver? Å ja, løsning blir vel at menn lever i sølibat for resten av livet. Mannen valgte å ha sex, men han valgte ikke å ha barn. Kvinnen velger å ha sex og det å ha barn, dermed bestemmer kvinner over menn innenfor dette området. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han valgte å ha sex, men han valgte ikke å ha barn. Har du en anning hvor useriøst DU høres ut akkurat nå? Hva blir løsning egentlig basert på det du skriver? Å ja, løsning blir vel at menn lever i sølibat for resten av livet. Mannen valgte å ha sex, men han valgte ikke å ha barn. Kvinnen velger å ha sex og det å ha barn, dermed bestemmer kvinner over menn innenfor dette området. 

 

Med mindre han er oppdratt i et strengt kristent hus, vet han at sex kan lede til barn, så han er fult klar over den potensielle konsekvensen. Og en som snakker om at å betale for et barn er slaveri er frekk nok til å påstå at jeg som bare sier hva loven er og hvorfor loven er som den er, useriøs er ganske unikt må jeg si.

 

Eneste forskjellen på mannen og kvinnen i denne sitvasjonen er at kvinnen har en ekstra angre rett., som hun kan velge å bruke eller ikke bruke, noe som er helt greit, da det er hennes kropp. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har en mann i Norge rett til å gen-teste ett barn for å se om dette barnet er hans?

 

Og punkt 2: En mann skal kunne ta juridisk abort uten å bli dømt for sin handling, en kvinne kan ta medisinsk abort, adoptere bort barnet, eller beholde barnet og ingen sier noe på dette. Basert på dette så skal ingen moralskt kunne dømme en mann hvis han selv velger juridisk abort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Far valgte å ha sex. Det er det valget hans er, etter det har han ingen valg i loven. Men dette er han klar over når han har sex, det er ikke noe urettferdighet når du er klar over konsekvensene før du gjør handlingen.

 

Loven sier muntlige avtaler er like bindende som skriftlige, så hvordan får du mitt eksempel til å kun dreie seg om "Far valgte å ha sex"

 

Eneste forskjellen på mannen og kvinnen i denne sitvasjonen er at kvinnen har en ekstra angre rett., som hun kan velge å bruke eller ikke bruke, noe som er helt greit, da det er hennes kropp.

Det er ikke greit iom fosteret er barnets kropp, ikke hennes. (som igjen er et resultat av mor og far, ikke bare mor)

Endret av K.S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener det er delvis urettferdig, fordi 1) Du har rett i at det er begges ansvar, og ofte kvinnens mer enn mannens, for kvinner er de som kan bli gravide, og ofte de som har flest tilbud, så de bør være flinkere til å si nei hvis de ikke vil ta risiko for å få barn, og 2) Vi lærer ingenting i skolen om selvdisiplin, livsperspektiv, psykologi, hvordan romantiske følelser kan utvikle seg til nettopp ufrivillig barn, mentale teknikker om hvordan å styre seg under en forelskelse, eller å la være å gå på fest for eksempel. Vi lærer -ingenting-. Vi lærer å tre en kondom på en stake og at kvinner har PMS. Stort sett. Derfor mener jeg at ja, jeg er enig i at systemet er litt urettferdig.

 

Likevel, slave og slave. Husk det er -ditt- barn du betaler til også, ikke bare hennes. Så pengene kommer stort sett barnet til gode også. Du tar din del av ansvaret ved å betale. Så det er ikke bare et svart hull penga går til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virkeligheten er grunnen, det er sånn biologien og verden fungerer, du som er sånn i mot religion og fantasi eller Trump som lager sin egen verden , burde ikke ha noe problem med å akseptere at verden er som den er.

 

Jøss. Er du motstander av moderne teknologi også?

 

Vi er hevet over naturens gang på mange områder.

 

Men i reproduksjon så skal menn bare ha byrder som ikke fantes før, mens kvinner får nyte godt av all teknologisk utvikling og samfunnsutvikling, og få rettigheter, enda til, på mannens bekostning?

 

Det gir ikke mening.

 

Naturen:

Damene må finne partnere de stoler på, og være sikker på at de ønsker barn, fordi de kan sitte alene med barn om de velger feil.

De har faktisk ansvar for sin egne kropp.

 

Samfunnet:

Kvinnene er totalt fri fra ethvert ansvar uansett hva de gjør, og menn er totalt fucket om de har sex uten å være sterilisert.

Menn er ansvarlige for kvinnens valg.

 

Du driver å finner opp tullete scenarier som ikke har rot i virkeligheten. Det er tusenvis av menn som har gjort kvinner gravide uten å ha en interesse for et forhold. Noen tar ansvaret og tar del i oppdragelsen andre gir bare penger, de blir ikke slaveri, de mister ikke venner.

De må tilpasse seg en noe annerledes hverdag.

Kvinnene kunne valgt abort,og respektert mannens ønsker, og latt være å påføre ham lidelse og ødelegge livet hans.

 

Jeg har fire barn.

 

Om jeg var kvinne, så ville jeg bare hatt to, eller kanskje bare ett, eller med en annen partner - om alles kjønn var reversert.

Jeg kunne bokstavelig talt gjort tusen ganger flere feil, og likevel kommet bedre ut.

 

...det er bare sykt å tenke på.

Jeg ville kunne fullført utdannelsen jeg begynte på året min førstefødte ble født, uten å bli fucket av en uventet og uønsket barnefødsel.

Hun sa hun var på pillen.

Jeg kunne vært hundre ganger mer uforsiktig, og likevel hatt et bedre liv.

 

Sammenligne muligheter og rettigheter, objektivt.

 

Kvinner:

Positivt:

+Må havne i koma for å få uønskede barn.

+Kan ha ubeskyttet sex tre ganger dagen 365 dager i året, uten å få noe barn før de faktisk ønsker det.

+Ved graviditet, så kan de velge å ta abort

+Far sin mening spiller ingen rolle.

+Kan bruke trygden og støtten på seg selv om de er psykopater. Ingen kan gjøre noe.

 

Negativt:

-Fødsler er like smertefulle som nyrestein eller å bli sparket i ballene

-Kan havne i koma ved en tilfeldighet, og kan teoretisk sett bli 'tvunget' til å bære barnet.

 

 

Menn:

Positivt:

Nada

 

Negativt:

-Kan ikke ha ubeskyttet sex, punktum, uten å risikere millioner i utgifter og moralsk, sosialt og biologisk press til å avse tusener av timer av fritiden sin.

-Får ikke beholde et ønsket barn med mindre mor ønsker.

-Kvinner kan beholde barn mannen ikke ønsker

-Kan bli nektet farskap og samvær med biologiske barn

-Kan bli påtvunget farskap på barn som ikke er deres biologiske

 

...

 

Dette er fakta.

Gi meg åtte ekstra leveår på slutten av livet, retten til å bestemme over min egne biologi, og jeg tar gledelig smertene av to fødsler, i bytte mot livet jeg kunne hatt om jeg hadde fordelene kvinner har, i stedet for å være Kjønnet som blir fucket over og som står uten rettigheter for å ha sex.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

åja virkelig? Har du ikke fått med deg dette: https://www.nettavisen.no/nyheter/--betaler-10000---12000-i-barnebidrag/3662999.html

Som mannen i nettavisen sier, så er det også studielån og stipend som må betales + skatt. - Hva blir det igjen egentlig? 

Jeg foretrekker å bruke fleshlight enn å ha sex i kondom. 

Jeg har faktisk lyst på barn, men når jeg vil og nei jeg er ikke livredd av å gjøre noen gravide fordi jeg drikker ikke og jeg er ikke interessert i ONS. Dermed hvis jeg noen gang, gjør noen gravide, vil jeg være på kvinnes side. Dette handler ikke om hva jeg vil, men om selve temaet.

Eg skjønner ikkje kva du syter etter. Kutt strengen, bruk kondom, kjøp dei fleshlight eller ta dei ein runk.

Å ta abort kan være meget helsefarlig for kvinner. I verste fall kan hun aldri ha barn.

 

Å betale 3000-4000kr i månad er ingenting. De fleste land i verden betaler ein 50-60% av lønna si. Studielån er kun ditt valg. Ingen tvang deg til å ta opp lån. Same gjelder boliglån. Er berre tull å snakke om slike utgifter.

Det går fint ann å studere/jobbe uten å påta seg noe som helst lån.

 

Men for å gjenta meg selv, jenta skal ikkje miste muligheit å få barn, kun fordi du ikkje trakk ut i tiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En mann skal kunne ta juridisk abort uten å bli dømt for sin handling, en kvinne kan ta medisinsk abort, adoptere bort barnet, eller beholde barnet og ingen sier noe på dette. Basert på dette så skal ingen moralskt kunne dømme en mann hvis han selv velger juridisk abort.

Dette med juridisk abort er noe jeg har ikke hørt om før. FrP har vel foreslått dette, men det interessante er jo at når jeg googlet "juirdisk abort" ser ut til at de har blitt slaktet ned av media for det. 

Det har heller ikke slik at slike kvinner trenger nødvendig å stå alene i å forsørge barna. Slike barna skal være samfunnets ansvar, altså jeg tenker mer at det er staten som skal gå inn og gir barnebidrag til barn. Uansett så skal barnebidraget standardiseres, altså det bør helst være et bestemt beløp, det gir ingen mening at beløpet øker, jo høyere en tjener. 

Lenke til kommentar

En mann som har ONS og opplever at dama blir gravid må jo bare stå sitt kast.  Alle menn er informert om prevensjon, kondomer osv. i dag og har egentlig ingen unnskyldning.    De menn jeg har medfølelse med er de som har blitt aktivt lurt til farskap - kvinner sier hun ønsker seg barn,  han sier at han absolutt ikke er klar for farskap og foreldrerollen, og hun tilsynelatende sier seg enig og står for prevensjon..  Så blir en p pille eller to " glemt " eller lignende og hun får sin etterlengtede graviditet selv om mannen har uttrykkelig gjort det klart at han ikke ønsker barn.  Da kan man snakke om å være lurt i stry, og de menn som opplever det som grovt svik og blir forbitret av det kan jeg godt forstå.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, hvis denne hadde vært like viktig når det er hun som vil ta abort og ikke han også.

Selvfølgelig det kommer jo veldig ann på jenta. Noen er villig til å risikere det, andre vil ikkje. Eg er ikkje noe feminist, men det ER faktisk opp til ho om hun vil ta sjansen på å føkke til kroppen sin ved å ta abort.

 

Når det er sagt, mtp det TS syter over, å vare alenemor er ikkje noe stass heller, vil eg tru

Lenke til kommentar

Hvorfor er alt mannens ansvar? "Bruk kondom, steriliser deg" sier alle. Dere nesten umyndiggjør kvinnfolkene i disse scenariene. Det er like mye kvinnens som mannens feil hvis noen blir gravid ufrivillig. Da burde de stille likt i starten. Makan til skeivfordeling av skyld og ansvar her.
 

 

 

Og for å ha det på det rene, jeg har sterilisert meg, men jeg står fortsatt for det over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om du har hatt ons og jenta vil ha barn. Nei da er du fucked. Sikkert litt kjipt men sånn får det bare være egentlig. Brukte ingen prevensjon eller det tilfelle at kvinnen vil ha barnet så har du ikke noe valg. Vet flere venner som har faktisk endt opp med barn uønsket. Men istedenfor å bitche om det så har de gjort gode valg med tiden og faktisk gjort opp for seg med fars rollen. Kjenner dessverre / tristere eksempler på "få barn = Sammen 1-2 år = slå opp". Ser dette for ofte og føler veldig synd på alene mødrene som blir igjen alene. Selv om forholdet ikke funket.. Blir alltid litt trist når jeg finner ut at det offentlige så perfekt ut.. Men virkeligheten viste noe helt annet og det er slutt med paret. Bruk prevensjon, har nesten fucka selv opp men det gikk greit tilslutt, kondomen sprakk ikke men var jævlig redd for det. Om det i så fall endte opp med unge hadde jeg uansett følt at det å stå som far er et must om det ble et barn. Men det er sikkert ikke bare meg som føler at man må ta ansvar for sine valg.

 

Nå er kl 4 så jeg sier natta!

 

Edit: Skrivefeil.

Edit2: innlegget ble dobbelt opp. Fikset.

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...