Gå til innhold

barn etter ONS og barnbidrag- Moderne slaveri?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres bare ut som en litt barnslig og lite reflektert holdning til dette. Det er klart du må ta konsekvensene og ansvaret det medfører å gjøre en kvinne gravid. Bruk prevensjon eller klipp snora så er det ikke noe problem.

Det høres ut som at du har en barnslig og lite reflektert holdning til dette. Prevensjon er ikke hundre prosent effektivt. Å klippe snora er ikke et alternativ hvis man ønsker seg barn på et senere tidspunkt. Hvorfor er du imot likestilling for kjønnene? Er det bare menns likestilling du er imot eller vil du også gå tilbake til før kvinnene fikk stemme og være i arbeid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å betale en viss sum penger i 18 år er ikke slaveri, og når man kommer med slike useriøse sammenligner blir man ikke tatt seriøst.

Du tok et valg ved å ha ubeskyttet sex. Det valget har den potensielle konsekvensen at du må betale en viss sum penger i 18 år.

Diskusjonen går vell rundt hva konsekvensen bør være, ikke hva den er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ikke svar på det jeg spurte om.

 

Hvis mor(eller far) vil ha barn, far(eller mor) ikke ennå, så bruker man selvfølgelig prevensjon fram til begge er enige om å få barn.

 

Edit: Kan jo spørre deg eller andre her.

Man skal knulle, hun sier hun bruker pillen og ikke er interessert i å bli gravid, Så de knuller, han i den tro på at dette ikke skal resultere i barn.

 

Viser seg at hun ikke brukte pillen likevel og nekter å ta abort så han blir nødt til å betale i 18 år+ for hennes løgn. (så han har vært kun sæddonor)

 

Rettferdig og «hun skal få bestemme over egen kropp» argumentet holder fortsatt?

Endret av K.S
Lenke til kommentar

Det høres ut som at du har en barnslig og lite reflektert holdning til dette. Prevensjon er ikke hundre prosent effektivt. Å klippe snora er ikke et alternativ hvis man ønsker seg barn på et senere tidspunkt. Hvorfor er du imot likestilling for kjønnene? Er det bare menns likestilling du er imot eller vil du også gå tilbake til før kvinnene fikk stemme og være i arbeid?

 

Gratulerer med skivebom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis mor(eller far) vil ha barn, far(eller mor) ikke ennå, så bruker man selvfølgelig prevensjon fram til begge er enige om å få barn.

 

Edit: Kan jo spørre deg eller andre her.

Man skal knulle, hun sier hun bruker pillen og ikke er interessert i å bli gravid, Så de knuller, han i den tro på at dette ikke skal resultere i barn.

 

Viser seg at hun ikke brukte pillen likevel og nekter å ta abort så han blir nødt til å betale i 18 år+ for hennes løgn. (så han har vært kun sæddonor)

 

Rettferdig og «hun skal få bestemme over egen kropp» argumentet holder fortsatt?

 

Synes du har en litt merkelig holdning til barn. Barn er liksom sæddonor og betale i 18 år?

 

Du blir altså forelder til et barn, med alle muligheter til å få dette til å bli en positiv opplevelse og kanskje det beste som har skjedd i ditt liv.

 

Det burde ikke være noen overraskelse at man kan bli forelder selv med prevansjon. At damer kan endre seg - er heller ikke ukjent.

 

Du også - kan endre fullstendig holdning til dette, hvis det skjer uplanert.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Synes du har en litt merkelig holdning til barn. Barn er liksom sæddonor og betale i 18 år?

 

Du blir altså forelder til et barn, med alle muligheter til å få dette til å bli en positiv opplevelse og kanskje det beste som har skjedd i ditt liv.

 

Det burde ikke være noen overraskelse at man kan bli forelder selv med prevansjon. At damer kan endre seg - er heller ikke ukjent.

 

Du også - kan endre fullstendig holdning til dette, hvis det skjer uplanert.

 

Vi snakker om svindel her og det er dette svaret du har - akkurat ja, deg om det.

Lenke til kommentar

En feil man gjør i fylla i en kveld, så sitter man å lide for resten av livet. En mann har ingen valg i å bestemme om en kvinne skal ta abort eller ikke, men likevel han skal sitte å lide for resten av livet pga. et valg som hun tar? Hvordan kan dette være rettferdig, skjønner jeg bare ikke helt. 

Greit nok, han burde ha hatt kondom, men alle mennesker gjør en feil og prevensjon er ikke kun mannens ansvar. Det verste av alt at beløpet man betaler er avhengig av hvor mye en mann tjener og så enormt at det er bokstavelig talt en form for moderne slaveri. Det at barnebidrag blir bestemt av hvor mye en mann tjener og hvor mange barn man har, gjør at det pengene som barn mottar i bidrag er forskjellig fra barn til barn, dermed vil noen barn få mer enn de trenger og noen får mindre. Er det bare meg som blir forbannet av dette systemet? 

 

Jeg husker godt han derre Ezio hoppet rundt og lekte ofte med damene, han fikk faktisk tilsnakk av onkelen sin en gang, så at han endelig må ta konsekvensene av dette overrasker meg egentlig ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg husker godt han derre Ezio hoppet rundt og lekte ofte med damene, han fikk faktisk tilsnakk av onkelen sin en gang, så at han endelig må ta konsekvensene av dette overrasker meg egentlig ikke.

HAHA, gode tider det der, husker fortsatt hvor glad jeg var i det spillet. - litt off topic, men jeg grunnla profilen før mange år siden, kanskje det er på tide å bytte brukernavnet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man trenger ikke å ta et studielån, man trenger ikke å kjøpe bolig med andre ord man trenger ikke å leve fritt. Det er dette, det handler om: FRIHET, til å gjøre hva enn man vil, akkurat som kvinnen. Det er ikke at en mann skal tvinge en kvinne til å ta abort, men skal leve fri uavhengig av hva hun vil. Det kan hende at jeg har en merkelig helliggjøring av frihet. 

Eg er enig med deg. Friheit er viktig. Men alle vår valg har konsekvenser. Og friheit har sine begrensinger. Om eg vil pisse på bilen din, er det greit? Slå til deg på gata, fordi eg ikkje liker trynet ditt? Om eg gjør det (friheit), så for det KONSEKVENER, eg må ta ANSVAR for mine handlinger.

 

Likedans er det med sex/abort/barn. Det er DITT ansvar også, at kvinna blir gravid. Det er opp til ho, om ho skal ta risiko med abort eller føde. Du er voksen nok til å forstå, korleis barn blir til. Du er voksen nok til å forstå, om du har sex uten kondom, kan ho bli gravid. Du gjør eit fri val å ha sex med ho, cømme i ho. Det fører til konsekvenser, som du må leve med.

Det var ingen som tvang deg til å ha sex med ho. Det var ingen som tvang deg å ikkje bruke kondom? Det er ditt fritt valg. Så kva er problemet? Du vil ha friheit til å gjøre kvinner gravid, men ha null ansvar for sine handlinger? Det fungerer ikkje slik, desverre for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om det var beskyttet sex men kondomen røk? Og ubeskyttet sex er begges ansvar, ikke bare mannen.

Stemmer. Det å ha barn koster fort mye, mye meir enn 3000-4000kr/månad hun får i barnebidrag. Så hun også må leve med kosekvenser. Hun har utgifter mtp ungen. Hun må sette karriere på pausen. Å si "eg er åleinemor, vil du bli pappa til min sønn" er ikkje den beste sjekketriks på byen heller.

 

Det ER begges ansvar og BEGGE må leve med konsekvenser. Eg vil påstå at 3000kr/månad er mye bedre enn å oppdra ungen åleine/være åleine mor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg er enig med deg. Friheit er viktig. Men alle vår valg har konsekvenser. Og friheit har sine begrensinger. Om eg vil pisse på bilen din, er det greit? Slå til deg på gata, fordi eg ikkje liker trynet ditt? Om eg gjør det (friheit), så for det KONSEKVENER, eg må ta ANSVAR for mine handlinger.

 

Likedans er det med sex/abort/barn. Det er DITT ansvar også, at kvinna blir gravid. Det er opp til ho, om ho skal ta risiko med abort eller føde. Du er voksen nok til å forstå, korleis barn blir til. Du er voksen nok til å forstå, om du har sex uten kondom, kan ho bli gravid. Du gjør eit fri val å ha sex med ho, cømme i ho. Det fører til konsekvenser, som du må leve med.

Det var ingen som tvang deg til å ha sex med ho. Det var ingen som tvang deg å ikkje bruke kondom? Det er ditt fritt valg. Så kva er problemet? Du vil ha friheit til å gjøre kvinner gravid, men ha null ansvar for sine handlinger? Det fungerer ikkje slik, desverre for deg.

Det du sammenligner er noe helt annet. Hvis du slår meg, blir jeg skadet, men du har begått et lovbrudd som du vil blir straffet for. Så det du sier er egentlig at en mann som gjør noe helt naturlig (sex), må blir straffet for det? Jipp, det er opp til hi om ho vil ta abort, men det også være opp til meg å gjøre hva jeg vil med mitt liv. Jeg kan ikke sitte å lide for resten av livet av et valg som hun velger å ta. Det er ingen som tvang til å ha sex med meg, men det er også ingen som tvang henne til å ha ubeskyttet sex med meg heller. Det går begge veier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du sammenligner er noe helt annet. Hvis du slår meg, blir jeg skadet, men du har begått et lovbrudd som du vil blir straffet for. Så det du sier er egentlig at en mann som gjør noe helt naturlig (sex), må blir straffet for det? Jipp, det er opp til hi om ho vil ta abort, men det også være opp til meg å gjøre hva jeg vil med mitt liv. Jeg kan ikke sitte å lide for resten av livet av et valg som hun velger å ta. Det er ingen som tvang til å ha sex med meg, men det er også ingen som tvang henne til å ha ubeskyttet sex med meg heller. Det går begge veier. 

Eg viser deg at alle valg (frie valg) har konsekvenser. Og ja, det går begge veier. Dere begge to det valget (ha ubeskyttet sex) og dere begge må ta ansvar for konsekvensene (ungen).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stemmer. Det å ha barn koster fort mye, mye meir enn 3000-4000kr/månad hun får i barnebidrag. Så hun også må leve med kosekvenser. Hun har utgifter mtp ungen. Hun må sette karriere på pausen. Å si "eg er åleinemor, vil du bli pappa til min sønn" er ikkje den beste sjekketriks på byen heller.

 

Det ER begges ansvar og BEGGE må leve med konsekvenser. Eg vil påstå at 3000kr/månad er mye bedre enn å oppdra ungen åleine/være åleine mor.

Som jeg sa:

Det har heller ikke slik at slike kvinner trenger nødvendig å stå alene i å forsørge barna. Slike barna skal være samfunnets ansvar, altså jeg tenker mer at det er staten som skal gå inn og gir barnebidrag til barn. Dermed vil slike kvinne fortsatt får støtte. Det eneste som vil skje er at en stakkars mann skal få friheten hans tilbake. 

 

Uansett så skal barnebidraget standardiseres, altså det bør helst være et bestemt beløp, det gir ingen mening at beløpet øker, jo høyere en tjener. Barnebidrag kan faktisk gå ned så mye som 1300 kr hvis mannen tjener 300 000 kr i året. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...