Gå til innhold

barn etter ONS og barnbidrag- Moderne slaveri?


Anbefalte innlegg

En feil man gjør i fylla i en kveld, så sitter man å lide for resten av livet. En mann har ingen valg i å bestemme om en kvinne skal ta abort eller ikke, men likevel han skal sitte å lide for resten av livet pga. et valg som hun tar? Hvordan kan dette være rettferdig, skjønner jeg bare ikke helt. 

Greit nok, han burde ha hatt kondom, men alle mennesker gjør en feil og prevensjon er ikke kun mannens ansvar. Det verste av alt at beløpet man betaler er avhengig av hvor mye en mann tjener og så enormt at det er bokstavelig talt en form for moderne slaveri. Det at barnebidrag blir bestemt av hvor mye en mann tjener og hvor mange barn man har, gjør at det pengene som barn mottar i bidrag er forskjellig fra barn til barn, dermed vil noen barn få mer enn de trenger og noen får mindre. Er det bare meg som blir forbannet av dette systemet? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle gjør feil, men noen feil har større konsekvenser enn andre.

Slår du til noen i fylla og de blir lamme resten av livet, var det bare en feil skal ikke du ta konsekvensene av dette?

Som jeg skrev i førsteposten så kan man ikke velge om en kvinne skal ta abort eller ikke, altså når en kvinne blir gravid, er det hun som skal bestemme om hun skal beholde eller ta abort. Dermed skal mannen ta konsekvensene av hennes valg. 

 

Til og med hvis vi blir enige om at det er mannens feil så konsekvensen er å være en slave i 18 år? 

 

Hva er straffen for mord? Det er vel fengsel i 8-12 år. 

Hva er straff for ubeskyttet sex? Å være en slave i 18 år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle gjør feil, men noen feil har større konsekvenser enn andre.

Slår du til noen i fylla og de blir lamme resten av livet, var det bare en feil skal ikke du ta konsekvensene av dette?

Hvis dere avtaler å slås, og slår hverandre, havner på legevakten, og han du slo får lov til å velge om ingen av dere skal bli lam i beina, eller begge skal bli lam - et helt åpen valg, som han får lov til å ta for begge fordi han har gener for rødt hår - så er det totalt urettferdig, absolutt, når legene kommer med skapellen for å kutte over nervene i ryggraden din.

Men hey, nervene gror, og selv om ikke livet noen gang blir det samme, og du trenger noen år på å lære å gå, så er det jo bare som å ha hatt sex med en jente som ikke ville ta abort.

Så sparer du de millionene i utgifter til barn, i det minste.

 

...

 

Velg 1:

Å slippe å få barn, ufrivillig,og betale en million i utgifter.

 

Å bli ranet og frastjålet 200 000 kroner.

 

...

 

Så kan du se hva makten til jentene best kan sammenlignes med.

Jeg ville valgt ranet.

 

...

 

Problemet er at kvinnene bare kan velge abort. De slipper å tenke på de mulige konsekvensene av å ha sex;

De får velge: barn og motta barnebidrag fra andre i 18 år, eller slippe å få barn denne gangen.

Mannen har null valg.

 

Det mest rettferdige er at kvinner må ha mannens godkjenning innen abortgrensen for å få rett til støtte fra ham.

 

Kvinnen vil fremdeles ha den klart sterkeste posisjonen, etter at menn har fått sterkere rettigheter av typen 'økonomisk fraskrivelse av farskap'.

 

Da har kvinnen muligheten til å ta abort, eller beholde likevel.

Ujevnheten i kvinnens favør er at menn fremdeles ikke har mulighet til å beholde et barn de ønsker, som kvinnen ikke ønsker.

De får ikke muligheten til å oppdra et ønsket barn alene, om kvinnen ikke vil bære det, slik en kvinne har muligheten til å bære et barn mannen ikke ønsker.

 

De kommer fremdeles klart sterkest ut.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis dere avtaler å slås, og slår hverandre, havner på legevakten, og han du slo får lov til å velge om ingen av dere skal bli lam i beina, eller begge skal bli lam - et helt åpen valg, som han får lov til å ta for begge fordi han har gener for rødt hår - så er det totalt urettferdig, absolutt, når legene kommer med skapellen for å kutte over nervene i ryggraden din.

Men hey, nervene gror, og selv om ikke livet noen gang blir det samme, og du trenger noen år på å lære å gå, så er det jo bare som å ha hatt sex med en jente som ikke ville ta abort.

Så sparer du de millionene i utgifter til barn, i det minste.

...

Velg 1:

Å slippe å få barn, ufrivillig,og betale en million i utgifter.

Å bli ranet og frastjålet 200 000 kroner.

...

Så kan du se hva makten til jentene best kan sammenlignes med.

Jeg ville valgt ranet.

Tulle senario som ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

 

Biologi er det er. Er du livredd for å gjøre noen gravide og ikke vil bruke kondom har DU valget å sterlisere deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva med å tenke på barnet? Er det virkelig slaveri å være økonomisk støtte for ditt eget barn? Tror de færreste som faktisk får barn har den tankegangen. 

 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Det er et barn jeg IKKE vil og bare at det er en sædcelle fra min penis, betyr ikke at jeg er nødt til å gjøre noen ting for det barnet. Jeg kan gjøre hva enn jeg vil i livet. For meg er en far, en mann som vil være til stede i oppveksten og gir omsorg til det barnet, ikke en som skal være det pga. en sædcelle.

Moderne slaveri er vel de som syr, miner, og generelt produserer produkter for vesten, på vitselønn.

 

Det du snakker om, er mangelen på frihet til å trekke seg fullstendig vekk fra et samleie som medførte skapelsen av liv.

Skal du ligge med noen, bør du vel bare sørge for å ha god dialog, eller beskytte sædcellene inni en slags gummi-hinne.

Jeg er ikke sikkert om jeg forstår deg helt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle i Norge er slaver. Folk gir bort over halvparten av verdien de skaper uten å rynke på nesen.

 

1. Kun ha sex med kvinner som tjener over 300k. Hvis kvinnen tjener lite, blir det mer i bidrag. (Sjekk beløpet da det kan være endret.)

 

2. Kun ha ONS når du er på forretningsreise og ikke oppgi navn eller brukernavn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Det er et barn jeg IKKE vil og bare at det er en sædcelle fra min penis, betyr ikke at jeg er nødt til å gjøre noen ting for det barnet. Jeg kan gjøre hva enn jeg vil i livet. For meg er en far, en mann som vil være til stede i oppveksten og gir omsorg til det barnet, ikke en som skal være det pga. en sædcelle.

 

Har du fått barnet? Tenker du virkelig slik om ditt eget barn? 

Lenke til kommentar

Å betale en viss sum penger i 18 år er ikke slaveri, og når man kommer med slike useriøse sammenligner blir man ikke tatt seriøst.

Du tok et valg ved å ha ubeskyttet sex. Det valget har den potensielle konsekvensen at du må betale en viss sum penger i 18 år.

åja virkelig? Har du ikke fått med deg dette: https://www.nettavisen.no/nyheter/--betaler-10000---12000-i-barnebidrag/3662999.html

Som mannen i nettavisen sier, så er det også studielån og stipend som må betales + skatt. - Hva blir det igjen egentlig? 

Tulle senario som ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

 

Biologi er det er. Er du livredd for å gjøre noen gravide og ikke vil bruke kondom har DU valget å sterlisere deg.

Jeg foretrekker å bruke fleshlight enn å ha sex i kondom. 

Jeg har faktisk lyst på barn, men når jeg vil og nei jeg er ikke livredd av å gjøre noen gravide fordi jeg drikker ikke og jeg er ikke interessert i ONS. Dermed hvis jeg noen gang, gjør noen gravide, vil jeg være på kvinnes side. Dette handler ikke om hva jeg vil, men om selve temaet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tulle senario som ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

 

Biologi er det er. Er du livredd for å gjøre noen gravide og ikke vil bruke kondom har DU valget å sterlisere deg.

Det er ikke tullete.

Kvinnen kan ta abort om hun gjør en feil.

 

Gi meg en god grunn til at menn skal holdes til en så sykt mye høyere standard enn kvinner.

 

Kvinne:

Gjør hva du vil. Gruppesex med 40 menn uten å ta pillen, tre helger på rad på ferie på Kypros.

Bare ta to piller hvis det går galt.

 

Menn:

Svikt i kondomet en gang?

Håper du har tatt farvel med vennene dine.

 

 

...

 

 

Menn burde ha muligheten til å frasi seg farskap, for å sidestilles menn og kvinners rettigheter i situasjoner med befruktning, bare ørlitegrann.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ikke tullete.

Kvinnen kan ta abort om hun gjør en feil.

Gi meg en god grunn til at menn skal holdes til en så sykt mye høyere standard enn kvinner.

Kvinne:

Gjør hva du vil. Gruppesex med 40 menn uten å ta pillen, tre helger på rad på ferie på Kypros.

Bare ta to piller hvis det går galt.

Menn:

Svikt i kondomet en gang?

Håper du har tatt farvel med vennene dine.

...

Menn burde ha muligheten til å frasi seg farskap, for å sidestilles menn og kvinners rettigheter i situasjoner med befruktning, bare ørlitegrann.

Virkeligheten er grunnen, det er sånn biologien og verdeb fungerer, du som er sånn i mot religion og fantasi eller Trump som lager sin egen verden , burde ikke ha noe problem med å akseptere at verden er som den er.

 

Du driver å finner opp tullete scenarier som ikke har rot i virkeligheten. Det er tusenvis av menn som har gjort kvinner gravide uten å ha en interesse for et forhold. Noen tar ansvaret og tar del i oppdragelsen andre gir bare penger, de blir ikke slaveri, de mister ikke venner.

De må tilpasse seg en noe annerledes hverdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du fått barnet? Tenker du virkelig slik om ditt eget barn? 

haha, koffår skal det handle om meg? Nei, jeg har ikke barn og ja, det er sånn jeg tenker. Jeg er tross alt en fri mann og jeg kan gjøre hva enn jeg vil, kun hvis jeg har lyst på det. 

Jeg vet godt at min følelsløshet, kan godt være litt rart, men det er sånn jeg er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å betale en viss sum penger i 18 år er ikke slaveri, og når man kommer med slike useriøse sammenligner blir man ikke tatt seriøst.

Du tok et valg ved å ha ubeskyttet sex. Det valget har den potensielle konsekvensen at du må betale en viss sum penger i 18 år.

 

Poenget er vel at kvinner har 100% makt over valg om barnet og far må ta konsekvensen uansett. Fins ikke unnskyldning for en slik urettferdig praksis og med den tynne unnskyldningen i at kvinnen skal bestemme over egen kropp - (fosteret er ikke kvinnens kropp.)

Du og dama har bestemt dere for at dere ikke vil ha barn (ennå). Så slutter hun og ta p-pillen uten å si fra til deg - resultat, barn.

Du som far har 0(null) du skal ha sagt og må betale for damas valg.

Endret av K.S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...