Gå til innhold

barn etter ONS og barnbidrag- Moderne slaveri?


Anbefalte innlegg

 

"Det er bare" å betale for svindel. Deg om det

 

 

Nå skal ikke damen bli sterilisert, så det er vel lite sammenlignbart.

Tror du det har blitt flere aborter hvis far automatisk har fått barnet og mor måtte betalt bidrag?

 

Hva er det for et menneskesyn? Ditt eget barn er "svindel"?

 

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er vel at kvinner har 100% makt over valg om barnet og far må ta konsekvensen uansett. Fins ikke unnskyldning for en slik urettferdig praksis og med den tynne unnskyldningen i at kvinnen skal bestemme over egen kropp - (fosteret er ikke kvinnens kropp.)

Du og dama har bestemt dere for at dere ikke vil ha barn (ennå). Så slutter hun og ta p-pillen uten å si fra til deg - resultat, barn.

Du som far har 0(null) du skal ha sagt og må betale for damas valg.

Urettferdig praksis at mannen ikke tok ansvar selv med å bruke kondom, lot være å ha sex osv?  

 

Fosteret er del av mor. 

Lenke til kommentar

Er du full? Kvifor i alle dager skal staten betale for deg?

Staten - skattebetalere. Du fikk dama på tjukken etter ONS, du får betale, ikkje alle andre. Det var DITT valg og DU får ta konsekvenser, enkelt å greit.

Noreg har meget fint og rettferdig system. Flere land i Europa må ein ut med så mye som 60% av lønna. Tjener du 40k/månad etter skatt, betaler du 24.000kr til dama. Så her har du lite å syte over. Tjener du 20.000 mer i månad enn "snittet", så har du faktisk råa å gi 500-1000kr ekstra til barnet. Slutt å være så småelig.

 

Det eneste argumentet for abort i denne saken, at det bør være færre folk som du. Så ja, dama er meget egoistisk som sprer din dna.

Det er du som er full. Ting gir ingen mening. Mennesker som deg vil ikke en gang reflektere over noen ting. Hvorfor skal man betale barnebidrag? 

Jeg siterer fra NAV: 

 

 

Barnebidraget skal dekke bidragspliktiges andel av utgifter til barnets forsørging og utdanning

og

 

 

Følgende kostnader inngår i samværsfradraget:

  • Mat og drikke
  • Helse og hygiene
  • Lek og fritid
  • Transport
  • Boutgifter

Med andre ord, barn har stort sett de SAMME utgiftene uansett om mannen tjener 1 million, en halv million eller 250 000 kr. Systemet slik det er i dag fører til at noen barn(kvinner?) får mer enn andre. Derfor bør reglene gjøres slik at det skal være et fast beløp, med mindre barnet har bestemte behov som tilsier at det skal være noe annet. 

 

Jeg får ta konsekvenser, sier du? det rasjonelle at et slik barn ikke eksisterer og hvor har du det fra at abort er farlig for kvinnens helse? kan jeg få en link?

 

Hvorfor skal noen barn få mer enn andre? Staten skal ikke betale for meg. Jeg sier, dette er kun hvis en mann ikke vil være barnets far, altså

 

Om mannen skal bestemme at jenta "må" ta abort, så må han gå med på å bli sterilisert i samme slengen. Trur du mange ville vært like pågåande for abort då?

Det handler om frihet til å ha barn når man vil og med hvem man vil. Akkurat som kvinner har. 

Lenke til kommentar

Hva er det for et menneskesyn? Ditt eget barn er "svindel"?

 

Hvor gammel er du?

 

Min alder har vel ingenting å si.

Menneskesyn? Mitt barn er svindel? Les hva jeg sier en gang til eller to du.

 

Edit: La oss si du knuller dama med kondom. 9 mnd etter får du beskjed om å betale bidrag fra en ukjent dame der det viser seg du er biologisk far - syns du det er helt greit fordi det er ditt barn?

 

Eller, du leverer sperm i en spermbank pga du har en sykdom som vil gjøre deg steril så du og dama vil spare spermen din slik at du og dama kan få barn senere. Spermbanken gir spermen din til en ukjent og du blir nødt til å betale bidrag - helt greit for deg bare for at det er ditt barn? 

Endret av K.S
Lenke til kommentar

I tillegg er det å ta i å si at kvinnen har 100% makt. Menn kan definitivt påvirke valget gjennom manipulasjon, og kvinnen må uansett bidra mer sammenlagt, som aomt sier.

 

Man er ikke klar for å ha sex hvis man ikke greier noe så grunnleggende som å ha beskyttet sex og det å ta ansvar og evt konsekvenser om det går galt. Å ha ubeskyttet sex er som å be om å få barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man er ikke klar for å ha sex hvis man ikke greier noe så grunnleggende som å ha beskyttet sex og det å ta ansvar og evt konsekvenser om det går galt. Å ha ubeskyttet sex er som å be om å få barn.

 

Så du mener altså mannen må bruke kondom selv om dama går på pillen - mannen må hele tiden tro at kvinnen er en løgner.

Ok, greit å vite hvor du står

 

Iom du siterte og svarte på

Du og dama har bestemt dere for at dere ikke vil ha barn (ennå). Så slutter hun og ta p-pillen uten å si fra til deg - resultat, barn.

 

Du som far har 0(null) du skal ha sagt og må betale for damas valg.

Endret av K.S
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så du mener altså mannen må bruke kondom selv om dama går på pillen - mannen må hele tiden tro at kvinnen er en løgner.

Ok, greit å vite hvor du står

 

Iom du siterte og svarte på

 

Det handler om å beskytte seg dobbelt opp hvis man er helt sikker på at man ikke vil ha barn. Da tar kvinnen p-piller, og mannen bruker kondom. Da er risikoen enda lavere for graviditet. Kan man ikke dette, er man ikke mentalt eller kognitivt klar for å ha sex.

Lenke til kommentar

Min alder har vel ingenting å si.

Menneskesyn? Mitt barn er svindel? Les hva jeg sier en gang til eller to du.

 

Edit: La oss si du knuller dama med kondom. 9 mnd etter får du beskjed om å betale bidrag fra en ukjent dame der det viser seg du er biologisk far - syns du det er helt greit fordi det er ditt barn?

 

Eller, du leverer sperm i en spermbank pga du har en sykdom som vil gjøre deg steril så du og dama vil spare spermen din slik at du og dama kan få barn senere. Spermbanken gir spermen din til en ukjent og du blir nødt til å betale bidrag - helt greit for deg bare for at det er ditt barn? 

 

Ja, har jeg blitt far - uansett hvordan - i et forhold eller ons - så tar jeg det ansvaret på strak arm. Og jeg ville gjøre alt jeg kan for at barnet skal få så gode forutsetninger - som jeg er i stand til.

 

Du hadde ikke hørt noe syting fra meg om svindel eller annet umodent tøys.

 

Edit: Forresten så er det farsdag i dag - jeg har fått gaver - har du?

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, har jeg blitt far - uansett hvordan - i et forhold eller ons - så tar jeg det ansvaret på strak arm. Og jeg ville gjøre alt jeg kan for at barnet skal få så gode forutsetninger - som jeg er i stand til.

 

Du hadde ikke hørt noe syting fra meg om svindel eller annet umodent tøys.

 

Edit: Forresten så er det farsdag i dag - jeg har fått gaver - har du?

Tingen er ubalansen.

 

Du er student.

Du har sex, og du tror at dere er på fungerende prevensjon.

Partneren din sin prevensjon var ikke trygg.

Det blir graviditet.

 

Du vil ikke ha barn, men partneren din vil ha barn.

Du har ingen som kan hjelpe deg med å passe barnet. Ingen økonomisk hjelp, ingen oppsparte midler -- bare gjeld; huslån og studielån, og du har ikke engang begynt på studiene du faktisk ønsker å ta enda, og du har ikke en jobb du trives med, og ingen kontakter som kan hjelpe deg med å skaffe en bedre jobb.

 

...

 

Hvilke muligheter har du om du i eksempelet er mann..?

Hvilke muligheter har du om du i eksempelet er kvinne..?

 

---

 

Videre, et nytt eksempel:

 

Du møter en person du er forelsket i ute på byen.

Vedkommende og du utveksler blikk på et utested, og begynner å snakke.

Dere ender opp hjemme hos en av dere.

Du er 100% sikker på at vedkommende ikke har kjønnssykdommer, men dere har ikke prevensjon.

 

Dere har sex likevel.

Den ene av dere ville beholdt et eventuelt barn.

Den andre av dere ville tatt angrepille eller abort.

 

Hvilket kjønn ville du helst være om det var deg som var i situasjonen, dagen etter..?

Du er student i samme situasjon som tidligere.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tingen er ubalansen.

 

Du er student.

Du har sex, og du tror at dere er på fungerende prevensjon.

Partneren din sin prevensjon var ikke trygg.

Det blir graviditet.

 

Du vil ikke ha barn, men partneren din vil ha barn.

Du har ingen som kan hjelpe deg med å passe barnet. Ingen økonomisk hjelp, ingen oppsparte midler -- bare gjeld; huslån og studielån, og du har ikke engang begynt på studiene du faktisk ønsker å ta enda, og du har ikke en jobb du trives med, og ingen kontakter som kan hjelpe deg med å skaffe en bedre jobb.

 

...

 

Hvilke muligheter har du om du i eksempelet er mann..?

Hvilke muligheter har du om du i eksempelet er kvinne..?

 

Eller forresten, jeg tror vi avslutter her. Jeg kjenner jo deg.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tingen er ubalansen.

 

Du er student.

Du har sex, og du tror at dere er på fungerende prevensjon.

Partneren din sin prevensjon var ikke trygg.

Det blir graviditet.

 

Du vil ikke ha barn, men partneren din vil ha barn.

Du har ingen som kan hjelpe deg med å passe barnet. Ingen økonomisk hjelp, ingen oppsparte midler -- bare gjeld; huslån og studielån, og du har ikke engang begynt på studiene du faktisk ønsker å ta enda, og du har ikke en jobb du trives med, og ingen kontakter som kan hjelpe deg med å skaffe en bedre jobb.

 

...

 

Hvilke muligheter har du om du i eksempelet er mann..?

Hvilke muligheter har du om du i eksempelet er kvinne..?

Er man veldig paranoid for å bli far, og tar ansvar for seg selv, så tar man alle grep for å forsikre seg om å ikke gjøre partneren gravid. Kondom og p-piller er i utgangspunktet trygge nok alene, men kombinerer man disse to, er man i alle fall trygg.

Lenke til kommentar

Eller forresten, jeg tror vi avslutter her. Jeg kjenner jo deg.

Er man veldig paranoid for å bli far, og tar ansvar for seg selv, så tar man alle grep for å forsikre seg om å ikke gjøre partneren gravid. Kondom og p-piller er i utgangspunktet trygge nok alene, men kombinerer man disse to, er man i alle fall trygg.

Dere kom med bortforklaring, og anekdoter om at ting gikk bra -- og svarte ikke på spørsmålene mine:

Hvem ville du helst være..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men vi lever ikke på 40-tallet, hvor mor ikke fikk lov til å ta abort med mindre det er medisinske grunner, og i verste fall så kan hun bare ta angrepille, om hun er usikker på om hun tok p-pillene sine regelmessig nok.

Og begge to er sykdomsfrie.

 

Hvem ville du vært i de to eksemplene..?

 

---

 

Og for dem som ikke helt forstår hvor mye barn påvirker studiene:

Døgnet ditt er seks timer kortere enn de andre studentene sine døgn.

 

 

La oss bare sette opp eksemplene litt bedre:

Dere har begge jobber som dere TRENGER for å leve.

Du jobber 3 kvelder i uken, og trenger pengene.

Hun jobber 3 kvelder i uken, og trenger pengene.

Barnet krever oppmerksomheten til minst en av dere 5 timer hver ettermiddag, og to timer hver natt.

Barnet krever også mer penger, mer vask og mer vedlikehold -- og babyutstyr.

 

Tidsskjema med barn

Mandag: Skole så jobb, så to timer med barnet på kvelden. Din tur til å ta barnet om natten-

 

Tirsdag: Skole så barnepass til klokken ti på kvelden, når mor kommer hjem etter hennes jobb.

 

Onsdag: Skole så jobb, så to timer med barnet. Din tur til å ta barnet om natten.

 

Torsdag: Skole så barnepass til klokken ti på kvelden, når mor kommer hjem etter hennes jobb.

 

Fredag: Skole så fri annenhver fredag, og jobb annenhver fredag, genuin fritid i 4 timer annenhver fredag, og tid med barnet mesteparten av fritiden. Din tur til å ta barnet annenhver fredag natt.

 

Lørdag: Barnepass 10 timer annenhver lørdag, og jobb annenhver lørdag etterfulgt av barnepass / fellestid i fire timer -- hvor dere begge har moralsk ansvar for barnet fordi den andre har vært opptatt med jobb eller barn halve dagen. Din tur til å ta barnet annenhver lørdag natt.

 

Søndag: Barnepass i 10 timer annenhver søndag mens mor er på jobb, etterfulgt av fellestid i 4 timer, fordi mor ikke vil jobbe i 8 timer og så bare være alene med barnet resten av kvelden uten hjelp. Genuint fri noen timer noen søndager, når mor ikke jobber. Din tur til å ta barnet om natten annenhver søndag natt.

 

...betalt barnevakt er ikke med i budsjettet, og dere har ingen slekt eller foreldre som 'kan' passe barn.

 

---

 

Sammenligne det med å ikke ha barn:

Mandagen blir lik, bare at du får to timer fri på kvelden og muligheten til å sove om natten.

Tirsdagen får du 7-8 timer fritid og tid til å lese, og får sove om natten.

Onsdagen får du 2 timer fritid, og sove uforstyrret om natten.

Torsdagen får du 7-8 timer fritid, og får sove uforstyrret om natten.

Fredagen får du 7-8 timer fritid annenhver fredag, og 12 timer annenhver fredag.

Lørdagen får du 16 timer fritid annenhver lørdag, og 8 timer annenhver lørdag

Søndagen får du 16 timer fritid, hver søndag.

 

Det er bokstavelig talt over 40 timer med ekstra tid til å lese og være med venner, som du mister om du får barn, i en slik situasjon.

 

---

 

Hvilket studieliv velger dere..?

 

Mannen som blir tvunget til å leve det første livet.

 

Kvinnen som får velge liv -- selv om hun har gjort samme feilen som mannen gjorde, bare tjue ganger i stedet for én, og likevel kan slippe totalt fra ansvaret.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Premisset for spørsmålet er jo at jeg som en for eksempel en mann, ikke har beskyttet meg. Hadde jeg vært mann hadde jeg, som de fleste menn, tatt ansvar og beskyttet meg på flere måter, så spørsmålet vil aldri være relevant for meg.

 

Hele tråden handler jo om å rettferdiggjøre ansvarsfraskrivelse hos menn som ikke klarer å beskytte seg.

Lenke til kommentar

Premisset for spørsmålet er jo at jeg som en for eksempel en mann, ikke har beskyttet meg. Hadde jeg vært mann hadde jeg, som de fleste menn, tatt ansvar og beskyttet meg på flere måter, så spørsmålet vil aldri være relevant for meg.

 

Hele tråden handler jo om å rettferdiggjøre ansvarsfraskrivelse hos menn som ikke klarer å beskytte seg.

Hvem ville du vært..?

 

SER du virkelig ikke hvor syk skjevfordeling det er for rettighetene til partene..?

 

La oss si at dere brukte kondomet som kvinnen hadde i vesken sin, og at hun sa hun gikk på pillen og ikke ønsket barn.

Og likevel ble gravid.

 

Hvem ville du vært..?

Mannen, som blir tvunget til å få barn, etter å ha gjort en feil -- eller kvinnen, som får velge, selv om hun har gjort tjue feil som er like grove som mannen sin dette året alene..?

 

 

 

---

 

Er du enig i følgende:

 

Kvinne: Kan ha ubeskyttet sex med en ny partner hver eneste dag og ha ubeskyttet sex hver dag uten å måtte tenke på noen andre konsekvenser enn eventuelle kjønnssykdommer, det spiller absolutt ingen rolle hva de gjør, for de trenger ikke å tenke på konsekvensene.

Kan la 40 menn komme inni dem på en ferietur og være helt totalt uanfektet.

Kan gjøre nøyaktig hva de vil, seksuelt, uten at det kan oppstå noen problemer for dem.

Utenom igjen eventuelle kjønnssykdommer.

 

Mann: Kan ikke stole på noen kvinner sin prevensjon og kan aldri ha ubeskyttet sex selv med partnere de kjenner, med mindre de ønsker barn.

 

...jeg føler meg skubbet nærmere å forby abort, enn jeg nærmer meg troen på at dagens ordning er rettferdig på noen måte;

Kvinnene som blir gravide tok tross alt et valg og visste farene, og hadde bedre muligheter enn menn til prevensjon, med p-piller, stav og spiral -- i tillegg til kondom.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem ville du vært..?

 

SER du virkelig ikke hvor syk skjevfordeling det er for rettighetene til partene..?

 

La oss si at dere brukte kondomet som kvinnen hadde i vesken sin, og at hun sa hun gikk på pillen og ikke ønsket barn.

Og likevel ble gravid.

 

Hvem ville du vært..?

Men scenarioet du tegner er jo helt urealistisk. Hvorfor be meg om velge kjønn, for noe som aldri vil skje? Hva tror det selv er prevalensen til gravide etter å ha tatt alle forhåndsregler for å ikke bli gravid, er? Og det virker som du inuniserer at samfunnet vårt ikke legger til rette for menn som blir uplanlagt far?

 

Glem ikke at en mannlig partner kan ha psykolog makt ovenfor sin gravide dame til å få henne til å ta abort. Selv etter å hatt frivillig, ubeskyttet sex med henne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...