Gå til innhold

barn etter ONS og barnbidrag- Moderne slaveri?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere hadde ikke god nok kommunikasjon om dette (begges ansvar), og du har selv valgt å bli i dette forholdet i 1 år (ditt ansvar) Du skulle gått ut av forholdet for lengst og stilt krav (også ditt ansvar).

Det var ikke forholdet som var problemet men at menn ikke har noe de skal ha sagt hvis en kvinne blir gravid. Problemet var ikke perioden der det var slurv med pillen men stresset som oppstod de gjentatte gangene hun trodde hun var gravid mens hun var på pillen.

Lenke til kommentar

Når man oppretter en tråd, kan verken trådstarter eller andre her, bestemme over hva jeg skal tenke og mene. Jeg mener det jeg gjør, aksepter det. 

 

Hvorfor skal man ikke beskytte seg dobbelt opp hvis man ikke vil ha barn? 

Når en mann er ikke sitt ansvar bevisst, og ikke tar forhåndsregler for å få barn, har han selv bedt om det. 

 

Det er jo voldsom mistenkeliggjøring og hat mot kvinner. Når man har en slik trangsynt, og følelseladd innstilling, vil meningene deres bli farget, og bli ensidige på grunn av dette. 

 

Dette får bli mitt siste innlegg her, når det blir hevdet at mangler empati, synes jeg premisset for videre diskusjon ikke er tilstede. Jeg forventer en viss respekt for å bruke tiden min på dette. Du gis muligheten til å unnskylde deg, eller så får du ta diskusjonen videre med noen andre. 

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ikke beskytte seg dobbelt opp hvis man ikke vil ha barn?

Når en mann er ikke sitt ansvar bevisst, og ikke tar forhåndsregler for å få barn, har han selv bedt om det.

Menn: Må ta alt ansvar og kan ikke stole på kvinner -- i følge deg selv.

Kvinner: Har ingen ansvar i det hele tatt og slipper å leve med konsekvensene av egne valg og egne feil, i følge dagens regler.

 

Det er jo voldsom mistenkeliggjøring og hat mot kvinner. Når man har en slik trangsynt, og følelseladd innstilling, vil meningene deres bli farget, og bli ensidige på grunn av dette.

 

Dette får bli mitt siste innlegg her, når det blir hevdet at mangler empati, synes jeg premisset for videre diskusjon ikke er tilstede. Jeg forventer en viss respekt for å bruke tiden min på dette. Du gis muligheten til å unnskylde deg, eller så får du ta diskusjonen videre med noen andre.

Jeg stiller ikke spørsmål ved din empati -- jeg ønsker bare at du empatisk skal sette deg inn i en situasjon, uten å bruke eksisterende forhold som mal.

 

Begge parter har avklart at det ikke passer å få barn.

Kvinnen går på p-piller, og det er avklart at det er greit.

Hun vil ikke ha sex med kondom.

 

Hun blir likevel gravid.

 

Hvem ville du være:

En mann som ikke ønsker barn, mens den gravide kvinnen ønsker å beholde barnet

En kvinne som ikke ønsker barn, mens mannen ønsker å beholde barnet

 

...

 

Spørsmålet har vært stilt flere ganger, men du nekter å si det eneste riktige svaret:

Du ville vært kvinnen.

100% av menneskene i tråden ville valgt å være kvinnen -- selv om hun gjorde den eneste virkelige feilen noen realistisk sett kan klandres for; fordi hun slipper å leve med konsekvensene.

 

---

 

For referanse;

Min mor gjorde dette mot min far, og han fullførte ikke utdannelsen sin før han var 30, fordi han måtte jobbe for å leve.

Jeg måtte vokse opp uten en far, fordi de aldri planla å få barn sammen, og det var totalt og utelukkende min mor sin skyld.

Min far stilte opp for alle sine andre barn, som han faktisk ønsket, mens vi var overlatt til oss selv og vår mor.

Og hvem kan klandre ham..? Min mor hadde valget å ikke få barn med en far som ikke ønsket barn på det tidspunktet. Han ville fått en utdannelse tidligere, og forholdet deres kunne faktisk vart.

Hun gikk fra ham for en mann som hadde en utdannelse og bedre inntekt allerede, og min far flyttet til en annen landsdel for å studere og slå seg ned.

Jeg kunne vært født på et senere tidspunkt, da han faktisk var klar til å få barn.

Hans siste barn fikk all økonomisk støtte han faktisk kunne gi, fordi dette barnet faktisk var ønsket og planlagt.

Min mor fikk i følge min far penger, som hun må ha brukt på seg selv -- men min mor nekter.

 

...

 

Min kjæreste gjorde det samme mot meg. Familien min lovet å stille opp. Men det viste seg at alle som sa de kom til å stille opp aldri hadde tid, og jeg måtte droppe ut av skolen fordi det ikke var tid til å lese, sove og fremdeles fungere på jobb -- og ingen barnevakt på viktige eksamener.

Og jobbe måtte jeg, heller enn å gå på skole.

Jeg tok studielån -- men det gikk utelukkende til å betale skolen.

Jeg hadde aldri trodd at moren til barnet mitt ville være i stand til å fucke meg over på måten hun gjorde.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Når man oppretter en tråd, kan verken trådstarter eller andre her, bestemme over hva jeg skal tenke og mene. Jeg mener det jeg gjør, aksepter det. 

 

Hvorfor skal man ikke beskytte seg dobbelt opp hvis man ikke vil ha barn? 

Når en mann er ikke sitt ansvar bevisst, og ikke tar forhåndsregler for å få barn, har han selv bedt om det. 

 

Det er jo voldsom mistenkeliggjøring og hat mot kvinner. Når man har en slik trangsynt, og følelseladd innstilling, vil meningene deres bli farget, og bli ensidige på grunn av dette. 

 

Dette får bli mitt siste innlegg her, når det blir hevdet at mangler empati, synes jeg premisset for videre diskusjon ikke er tilstede. Jeg forventer en viss respekt for å bruke tiden min på dette. Du gis muligheten til å unnskylde deg, eller så får du ta diskusjonen videre med noen andre. 

 

Enig med deg, blir litt småkvalm over kvinneforakten i denne tråden selv - kombinert med en nesten uforståelig evne til å selv ta ansvar for egen handlinger.

Lenke til kommentar

Når dere er klare til å komme tilbake til virkeligheten fra drømmeland så kan jeg fortelle at noen kvinner lurer menn til å få barn. Dette er fakta, selv om dere ikke liker det. 

 

https://www.kk.no/helse/tvinger-og-lurer-menn-til-a-fa-barn/67767583

 

 

 

Lurer menn for å få barn

I andre tilfeller skjer det at kvinnen har et stort ønske om barn, men ikke nødvendigvis en mann. 

Foreningen 2 Foreldre jobber med å skape trygge familieforhold for barna i familier der foreldrene ikke bor sammen. De får flere henvendelser fra menn som har blitt fedre etter å ha møtt en dame som tydeligvis har hatt en helt annen agenda enn ham.  

Ifølge Rune Harald Rækken, som er styreleder i foreningen, er det flere måter kvinner bevisst lurer menn for å bli gravide.  

– Det er mange som er blitt fedre uten at det har vært planlagt. Det kan være en one night stand, også er det tilfeller der menn brukes som intetanende sædgivere, forteller han. 

Endret av debattklovn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva du egentlig vil.

 

Det finnes 2 tilstander - enten eller ei - er man uenige så kan ikke begge få bestemme.

 

Begge kan kun bestemme hvis de er enige!

 

Når det kommer til å lage barn så synes jeg at det er ganske så simpelt.

 

Ja og ja = Ja

Ja og nei = Nei

Nei og ja = Nei

Nei og nei = Nei

Lenke til kommentar

Min mor gjorde dette mot min far, og han fullførte ikke utdannelsen sin før han var 30, fordi han måtte jobbe for å leve.

Jeg måtte vokse opp uten en far, fordi de aldri planla å få barn sammen, og det var totalt og utelukkende min mor sin skyld.

Min far stilte opp for alle sine andre barn, som han faktisk ønsket, mens vi var overlatt til oss selv og vår mor.

Og hvem kan klandre ham..? 

 

 

Vil ikke diskutere dette - bare gi min mening om det.

 

Skjønner dette må ha vært jævlig for deg.

 

Men jeg har ingen problemer med å klandre han. Oppføre seg slik finnes ikke i min verden. Jeg ville ikke hatt han som kompis eller bekjent i det hele tatt. Hadde han vært familie hadde jeg gjort det utrolig klart for han hva jeg synes om slikt.

Lenke til kommentar

Enig med deg, blir litt småkvalm over kvinneforakten i denne tråden selv - kombinert med en nesten uforståelig evne til å selv ta ansvar for egen handlinger.

 

Helt enig, kvinner er tross alt ikke evneveike. 

De må også kunne stilles til ansvar slik som menn blir. Velger de helt selv å ha sex og blir befruktet så må de ta konsekvensene av dette. Om de ikke ønsker å bli befruktet så kan de jo bare slutte å ha sex? Eventuelt bruke p-pille+spiral etc?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis man synes at ordningen med barnebidrag slår uheldig ut så må man jobbe for å endre dette politisk. Det samme gjelder abort.

 

Jeg har i grunn vanskelig for å se for meg hvordan staten skal tvinge en kvinne til abort, da vi snakker om noe så invaderende som å tvinge en fullt oppegående person til å spise medikamenter eller gjennomgå en operasjon. Jeg regner med alle her forstår at en slik ordning ville vært så ekstrem at det hadde vekket internasjonal oppmerksomhet.

 

Da er det nok større sjanser for å endre ordningen med barnebidrag, slik at man f.eks. kun betaler bidrag i tilfeller der begge ønsker barn.

 

Men dette blir bare synsing og debattinnlegg på diskusjon.no vil ikke endre systemet som det er nå, og det er det systemet man må ta høyde for om man velger å ta risikoen med å ha ubeskyttet sex i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du og dama har bestemt dere for at dere ikke vil ha barn (ennå). Så slutter hun og ta p-pillen uten å si fra til deg - resultat, barn.

 

Du som far har 0(null) du skal ha sagt og må betale for damas valg.

Det handler om å beskytte seg dobbelt opp hvis man er helt sikker på at man ikke vil ha barn. Da tar kvinnen p-piller, og mannen bruker kondom. Da er risikoen enda lavere for graviditet. Kan man ikke dette, er man ikke mentalt eller kognitivt klar for å ha sex.

Her er de to enige om at pillen er godt nok og DET var ikke grunnen til at det her ble graviditet. De har en muntlig avtale og hun bryter denne og svindler typen. Typen har, som sagt 0(null) han skulle ha sagt. Rettsløs.

 

Du hadde ikke hørt noe syting fra meg om svindel eller annet umodent tøys.

 

Edit: Forresten så er det farsdag i dag - jeg har fått gaver - har du?

Hehe, umodent tøys ...

Regner med du har fått mange gaver (da har vi funnet grunnen til at du har holdningen - liker gaver) - Du sender vel penger til Nigeria, eksotisk dame i østen osv også. Stå på, du er mann :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (52 minutter siden):

Jeg har ennå ikke sett ett eneste godt argument for at menn skal betale bidrag for et uønsket barn.

Det er to som må til for å lage fosteret, og det er to som har rettigheter når babyen er blitt født. Å frata mannen rettigheter under svangerskapet er ulogisk og ikke-likestilt og burde fikses øyeblikkelig. 

Ett godt argument er at barnet skal kunne ha det mest nødvendige gjennom oppveksten.

Ed: Det hadde vært interessant å hørt om meninger om temaet hadde endret seg om vi kunne hentet ut fosteret skadefritt fra moren og klart å holde det i live.
Så om kvinnen ville ta abort og mannen ønsket å beholde barnet så hadde ikke kvinnen fått lov til å ta abort men måtte overlate barnet til faren, så måtte hun betalt faren barnebidrag for det uønskede barnet i 18 år. 

Endret av Noxhaven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Noxhaven said:

Ett godt argument er at barnet skal kunne ha det mest nødvendige gjennom oppveksten.

Ed: Det hadde vært interessant å hørt om meninger om temaet hadde endret seg om vi kunne hentet ut fosteret skadefritt fra moren og klart å holde det i live.
Så om kvinnen ville ta abort og mannen ønsket å beholde barnet så hadde ikke kvinnen fått lov til å ta abort men måtte overlate barnet til faren, så måtte hun betalt faren barnebidrag for det uønskede barnet i 18 år. 

Jeg mener at alle barn bør ha det mest nødvendige gjennom oppveksten, men løsningen er ikke å tvinge en mann som hadde sex og var uheldig til å betale i 18 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...