Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE konservative/høyreekstreme ting i Europa og vestlige samfunn


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

Kan vel være enig i at Nrk er mer nøytral en visse andre, men noe godt eksempel er det ikke. Bedre forslag ønskes.

NRK er nok det nærmeste du kommer nøytral, altdekkende nyhetsformidler i Norge. Skal du ha bedre må du utenlands til type AP, Reuters og BBC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Kan folk slutte å si at medier finansiert av stater er nøytrale i sin informasjonsformidling? De er aldeles ikke nøytrale.

Det er ingen automatikk i at statsfinansierte medier ikke kan være nøytrale. På samme måte som medier finansiert av rikinger (fleste amerikanske medier) ikke nødvendigvis er biased.

Lenke til kommentar

Kan folk slutte å si at medier finansiert av stater er nøytrale i sin informasjonsformidling? De er aldeles ikke nøytrale.

 

 

Det er jo tullete. I alle år har folk kritisert NRK for å være venstrevridde. Er det sånn å forstå at de har vært høyrevridde de siste to stortingsperiodene, og bare vært regjeringens talerør?

 

NRK er i mine øyne en relativt velfungerende og nyansert kanal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo tullete. I alle år har folk kritisert NRK for å være venstrevridde. Er det sånn å forstå at de har vært høyrevridde de siste to stortingsperiodene, og bare vært regjeringens talerør?

 

NRK er i mine øyne en relativt velfungerende og nyansert kanal.

 

Det er bare Høyre og FRP som mener NRK er for venstrevridde, og de har ikke flertall.

 

Om Høyre og FRP hadde hatt flertall i 8 år, så tror jeg NRK hadde vært mer høyrevridd enn idag.

Lenke til kommentar

Det er jo tullete. I alle år har folk kritisert NRK for å være venstrevridde. Er det sånn å forstå at de har vært høyrevridde de siste to stortingsperiodene, og bare vært regjeringens talerør?

 

NRK er i mine øyne en relativt velfungerende og nyansert kanal.

Et mediehus som overlever ene og alene på grunnlag av statlige overføringer, må nødvendigvis være for en politikk som tilsier at slike overføringer skal finne sted. Det ligger i hele institusjonens natur, at den må være litt venstreorientert.

 

Kringkastingssjefen er for øyeblikket, og har tradisjonelt vært, en arbeiderpartimann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Et mediehus som overlever ene og alene på grunnlag av statlige overføringer, må nødvendigvis være for en politikk som tilsier at slike overføringer skal finne sted. Det ligger i hele institusjonens natur, at den må være litt venstreorientert.

 

Kringkastingssjefen er for øyeblikket, og har tradisjonelt vært, en arbeiderpartimann.

Jeg kjøper ikke at en statlig finansiert nyhetsformidler kun kan eksistere pga en venstreorientert politikk. Såvidt meg bekjent finnes det mange på høyresiden som støtter statsfinansiering.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke at en statlig finansiert nyhetsformidler kun kan eksistere pga en venstreorientert politikk. Såvidt meg bekjent finnes det mange på høyresiden som støtter statsfinansiering.

Venstresiden hater å ikke ha kontrollen på hva folk blir fortalt, derfor er det de som oftest står i bresjen for å ha meningsensur på sosiale medier.

De har også i tiår satt sine egne i lederposisjoner både i media og skole for å forme samfunnet etter deres verdensbilde.

 

https://www.nettavisen.no/meninger/gunnarstavrum/gro-harlem-brundtland-og-felles-sannheter/3423570311.html

Gro Brundtland hater sosiale medier og det frie internett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke at en statlig finansiert nyhetsformidler kun kan eksistere pga en venstreorientert politikk. Såvidt meg bekjent finnes det mange på høyresiden som støtter statsfinansiering.

Dette henger igjen fra "gamledager". 50+ og eldre i dag har vokst opp i en tid hvor NRK hadde monopol på fjernsynssendinger og radio. "Du vet hva du har men ikke hva du får" synes å være en gjenganger når man skal forsvare såvel Norges Kongehus som Norsk rikskringkasting AS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Dette henger igjen fra "gamledager". 50+ og eldre i dag har vokst opp i en tid hvor NRK hadde monopol på fjernsynssendinger og radio. "Du vet hva du har men ikke hva du får" synes å være en gjenganger når man skal forsvare såvel Norges Kongehus som Norsk rikskringkasting AS.

Dette er vagt og tendensierer til en stråmann. Du drar frem monopol, det er ikke nødvendig og jeg mener selvfølgelig ikke at noen skal ha monopol på nyheter.

 

Du må kunne vise tydelig at en statskanal ikke er forenelig med høyrevridd (ikke nødvendigvis høyreekstrem) politikk.

Lenke til kommentar

Dette er vagt og tendensierer til en stråmann. Du drar frem monopol, det er ikke nødvendig og jeg mener selvfølgelig ikke at noen skal ha monopol på nyheter.

 

Du må kunne vise tydelig at en statskanal ikke er forenelig med høyrevridd (ikke nødvendigvis høyreekstrem) politikk.

Du får se til USA, det liberale demokratiets vugge. Der er det ingen tanker om noen statskanal. Derimot finner du helt klare tanker om det i Kina og Nord-Korea.

 

Det er riktig at folk i dag stort sett er imot monopol, med mindre det gjelder salg av vin. Der er Ola Dunk fortsatt på 50-tallsstadiet.

Endret av coffeee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Du får se til USA, det liberale demokratiets vugge. Der er det ingen tanker om noen statskanal. Derimot finner du helt klare tanker om det i Kina og Nord-Korea.

 

Det er riktig at folk i dag stort sett er imot monopol, med mindre det gjelder salg av vin. Der er Ola Dunk fortsatt på 50-tallsstadiet.

Nuh.

https://thehill.com/homenews/administration/418284-trump-suggests-government-start-its-own-worldwide-television-network

 

Gi deg med whataboutism da, det er så dårlig stil. Kom med noe saklig, eller innrøm at du farer med usannheter.

Lenke til kommentar

Du får se til USA, det liberale demokratiets vugge. Der er det ingen tanker om noen statskanal. Derimot finner du helt klare tanker om det i Kina og Nord-Korea.

 

Det er riktig at folk i dag stort sett er imot monopol, med mindre det gjelder salg av vin. Der er Ola Dunk fortsatt på 50-tallsstadiet.

Tuller du?

 

https://youtu.be/b-cZG81-MPQ

 

Dette er for alle praktiske formål en statskanal, styrt rett fra det ovale kontor. For ordens skyld, det er Obama de snakker om i den videoen, selv om alle assosiasjoner går til Trump. Fox News må være de største hyklerne i verdenshistorien.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...