Gå til innhold

Juni blir en ny stor leveringsmåned for Tesla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har sin pris.

Mye stress for ansatte og mange misfornøyde kunder.

Var innom en forhandler her om dagen og det kokte temmelig der ja. Både med utleveringer og av folk som ville se og prøvekjøre.

 

Det ødelegger nok litt for kundene ja.

 

Men for en bil Model 3 er ?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Nei, salget skyter ikke fart, det dabbet av. Det er langt bak mars. Det er enda lenger bak Q1. Et kvartal Tesla mente var tradisjonelt svakt, og nå kommer Q2 inn enda svakere.

Nå setter Tesla sannsynligvis inn det meste i USA der skattefradraget for Teslaer halveres igjen fra juli. Mye tyder på at andre kvartal vil ha et rekordstort antall leveranser.

 

Det er derfor de uredelige haterne nå har endret mening igjen, og nå skal ikke lenger Q2 bekrefte katastrofen og at det er null etterspørsel. Den spådde katastrofen er nå flyttet til Q3. Haterne fortsetter å tilpasse påstandene sine etter hvert som de innser at de alltid tar feil.

 

Nå selger jo Model 3 i betydelig lavere kvanta enn hva Tesla trodde den skulle gjøre og dermed langt under hva Tesla rigget lønnsomheten for.

Kilde? 90% av kjøperne i første kvartal var folk som ikke sto på venteliste fra før. Så hvor har du dette fra.

 

I USA er de gått tom for Model 3 flere steder, og de har ikke kunnet levere ut biler til kunder selv om kundene sto i kø og bare ventet på å kunne hente sin.

 

Så dette med "lite etterspørsel" må du lenger ut på søppeldynga med.

 

Med tanke på at Q1 var et skuffende kvartal, og det ble forklart med at Q1 tradisjonelt er tregere enn Q2, så er dagens leveranser skuffende. Ser en på tidligere kvartalsvise så er dette kvartalet skuffende. Ser en på Model 3 så er den på lager og kan fås på dagen om en lemper litt på farge og interiør.

Du har allerede blitt forklart dette med halvering av skattefradrag i USA fra neste måned, og likevel fortsetter du med dette våset?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Du fortsetter med å blande salg og registrerings statistikk som viser at du ikke forstår forskjellene. 

 

Tesla Norge har nå begynt med inventory biler på nettsidene deres, her ligger det 579 biler nå. 

Noen av disse er biler som er avbestilt eller avvist ved henting. 

Inntil nylig lå det også informasjon om lokasjon i beskrivelsen, men dette er nå tatt bort. 

Da kunne man se at over 80% av bilene stod i Drammen, som tyder på en del biler som er produsert og ikke solgt. 

Majoriteten av de er også svarte LRAWD som pr i dag er volum modellen. 

 

Vi vet også at man kan nærmest få bil på dagen.

De kobler tilsynelatende fortløpende opp bestillinger mot det de har av inventar. Når de kobler inventar mot bestilling så fjernes inventaret og utleveres til kunden som bestilte den matchende konfigurasjonen. På grunn av at de ikke har uendelig kapasitet så får de naturligvis ikke kjørt ut alle på en dag eller to.

 

Mener du salget for Model 3 har økt i Q2, eller har det gått ned?

Globalt har det gått opp. De har fokusert på USA dette kvartalet pga. halvering av skattefradraget fra juli.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Det stemmer at Tesla ikke har kjempelange ventelister (vel, unntatt på Model 3 SR+, der leveransene ikke har begynt i Europa). Ikke at det har særlig stor betydning. Ingen av konkurrentene har kjempelange ventelister heller: 3-serie, A4, C-klasse, osv.

Problemet er at aksjekurs og forventning er basert på en lovnad om 500 000 og en million Model 3 i året. Nå produserer de knappe 5000 per uke og det ser ut til å være mer enn det er etterspørsel til.

Endret av uname -l
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at aksjekurs og forventning er basert på en lovnad om 500 000 og en million Model 3 i året. Nå produserer de knappe 5000 per uke og det ser ut til å være mer enn det er etterspørsel til.

 

De er vell oppe på 6000+ , og de lager en ny fabrikk i Kina. De hadde så klart ikke gjort alt dette om etterspørselen ikke var der...

Lenke til kommentar

Folk som får bil neste dag etter bestilling tyder vel ikke akkurat på milelange ventelister lenger.

Hver gang jeg går i butikken håper jeg det er kjempelange køer - for det må jo bety at butikken/varene deres er kjempepopulære. Tenk så trasig om jeg kunne betalt melk og brød med en gang. Da må det jo være ganske trasige varer..

 

Jeg bare elsker når det bygges butikker på 10 000 kvadratmeter og den ene kassa som er betjent, betjenes av én likegyldig Emo tenåring på opplæring..

 

</sarkasme>

Lenke til kommentar

Mange stiller seg i kø kun pga mange andre står der. Mennesker har en utpreget flokkmentalitet og vil nødig skille seg ut fra andre. Og det gjør man da heller ikke med en bil som det allerede går 13 på dusinet av. Tesla har altså ingen slik kø lenger, men får salg jevnt og trutt fra Musks misjonærer (kunder) som gjør en stor jobb med å spre det glade budskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange stiller seg i kø kun pga mange andre står der. Mennesker har en utpreget flokkmentalitet og vil nødig skille seg ut fra andre. Og det gjør man da heller ikke med en bil som det allerede går 13 på dusinet av. Tesla har altså ingen slik kø lenger, men får salg jevnt og trutt fra Musks misjonærer (kunder) som gjør en stor jobb med å spre det glade budskap.

 

Det er fortsatt mange i kø, som venter på SR feks eller på bedre dager. 

 

Å kalle over 10 000 mennesker bare i Norge alene for misjonærer er ganske, tja. Idiotisk? Mulig du tror på det selv, men de fleste ser at dette er en håpløs påstand. Norges mest solgte bil, all time. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...