Gå til innhold

Arkiteter bestrider offisell forklaring for 9/11


Anbefalte innlegg

clink skrev (På 11.11.2021 den 22.58):

Og du hoppet uelegant over det jeg skrev :)

Hei Clink.

Legger du merke til at argumenteringen fra våre kjære 'debunkere' stopper opp når de blir konfrontert med deres egen kritikk? Det er  vist at en undersøkelse metode som innebærer å se nøye på bevisene virker. Eksemplet var spørsmålet mitt om det objektet som farer ut av bygningen. Den biter de villig på og kommer frem til en konklusjon som er sannsynlig, og med en gang aksepteres av oss. Men da neste runde med spørsmål blir reist (av en mye mer fundamental karakter) med oppfordring til å bruke samme metode som sist, blir eteren stille. Ingen svar å få. Det er meg forunderlig å se. Synes at alle lesere av tråden skal bite seg merke i dette. Ingen svar å få på spørsmålet om fritt fall. Heller ikke på spørsmålet om hva forårsaket glødende metall i ruinhaugen etter 9/11. Våre 'debunkere' går etter 'low hanging fruit' om du vil. De gir opp så snart de blir konfrontert med noe de ikke kan forklare, og sier at vi skal forklare det, ikke dem. Og så nekter de å se på indisiene vi legger frem. Det gamle uttrykket; "Går du tom for argumenter så prøv med skjellsord!" er i høyeste grad aktuelt fra noen av debattantene i tråden. La oss se om de våger å ta opp hansken denne gangen. Jeg håper at de gjør det!

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Oddvardm said:

Hei Clink.

Legger du merke til at argumenteringen fra våre kjære 'debunkere' stopper opp når de blir konfrontert med deres egen kritikk? Det er  vist at en undersøkelse metode som innebærer å se nøye på bevisene virker. Eksemplet var spørsmålet mitt om det objektet som farer ut av bygningen. Den biter de villig på og kommer frem til en konklusjon som er sannsynlig, og med en gang aksepteres av oss. Men da neste runde med spørsmål blir reist (av en mye mer fundamental karakter) med oppfordring til å bruke samme metode som sist, blir eteren stille. Ingen svar å få. Det er meg forunderlig å se. Synes at alle lesere av tråden skal bite seg merke i dette. Ingen svar å få på spørsmålet om fritt fall. Heller ikke på spørsmålet om hva forårsaket glødende metall i ruinhaugen etter 9/11. Våre 'debunkere' går etter 'low hanging fruit' om du vil. De gir opp så snart de blir konfrontert med noe de ikke kan forklare, og sier at vi skal forklare det, ikke dem. Og så nekter de å se på indisiene vi legger frem. Det gamle uttrykket; "Går du tom for argumenter så prøv med skjellsord!" er i høyeste grad aktuelt fra noen av debattantene i tråden. La oss se om de våger å ta opp hansken denne gangen. Jeg håper at de gjør det!

Du har helt rett.
De vil ikke se, klarer ikke se....eller noe.  Skulle nesten flere av dem var betalte, men det blir jo spekulasjon.
Tror kanskje ikke de gir opp, men venter til problemet er kommet i glemmeboka, dvs et par sider bakover i tråden.
Vel, jeg har selv ikke nok kapasitet til å være her, selv om det kanskje virker sånn i blant.

Det som burde forundre, er hvordan man kan ha teknisk/fysisk forståelse og lilevel forsøke å ignorere all fagkompetansen som har snakket offisiell forklaring rett i mot. Jeg har min teori om forklaringen.

Nå først ser jeg forresten at trådtittelen har skrivefeil, også jeg som har nese for skrivefeil :)
 

 

Endret av clink
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (2 minutter siden):

Det ville være idioti og intellektuell uærlighet å se bort fra muligheten.

Ok. La oss se på WTC 7. Der har vi data. Det er et faktum at bygget ble truffet av vrakgods. Men avstanden til senteret av det nærmeste tårnet gjorde at det var lett vrakgods som traff det. Det stod i NIST rapporten at skadene ikke hadde noe å si i kollapsen. Da kan vel du også være enig i det?

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (23 minutter siden):

Jo, den gjorde det. Les artikkelen du finner i lenken
https://en.wikipedia.org/wiki/Plasco_Building

Wikipedia? Du vet at den kilden er høyst tvilsom. De som redigerer profiler er i mange tilfeller ikke de folka som har best kunnskap om emnet. Vi har eksempler på alt dette i fleng.

Hvis du leser begge, Wikipedia og rapporten jeg linket til så ser du hvilken som har mest omtale om saken.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...